Har förstått att det finns ett stort antal trådar som handlar om bevakningssold, men ingen som på allvar tar upp den negativa attityden till tjänsten. Min frågeställning finns i slutet för jag hade tänkt ta allt från början.
Jag mönstrade för ca tre år sedan och fick då tjänstbarhet A. Pga att jag var bland de sista i min års kull som mönstrade så var alla tjänster fyllda och jag menar alla. jag var tvungen att skicka brev och vädja om att få leva det gröna livet och då hade en tjänst som bevakningsgruppchef öppnat sig. sagt å gjort jag var bara glad att ha fått en plats, utan att veta att min blivande tjänst är väldigt lågt värderad inom försvaret. Jag gjorde det bästa jag kunde, gick ut m 10-8-8, befälen utsåg mig till bästa grpchef å inofficellt blev ja bästa soldat bland de andra värnpliktiga, så (med ödmjuk ton) jag kan ju inte vara helt talanglös.
Nu till själva problemet, jag känner mig inte alls klar m mitt liv inom FM, t ex så är jag väldigt sugen på att jobba som offficer, men ja har ju förstått att min "bevakningsgruppchefs-stämpel"
är ett mount-everest stort minus.
Många som jag lumpade m kan ja förstå ger upphov till en viss "stämpel" pga deras bristande motivation, fysik m.m. men det finns ju alltid undantag, säger inte att jag nödvändigtviss är ett men vill bara att folk ska vara medvetna om det.
Slutligen är stämpeln på väg att tunnas ut, håller vinden på att vända s.a.s, eller ska ja inte tro för mkt på mina planer på att bli yrkesofficer?
Tack på förhand