Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ..:: RSS-Feeds / RSS-Flöden ::..
SoldF.com Forum > SoldFs Garnison > SoldFForum
Kimster
Okej nu har det gått ungefär ett år sen vi för första gången testade RSS-Feeds.
För er som inte vet vad RSS är kan ni läsa här.

Vi kör nu till en början med bara RSS från mil.se, och har äntligen fått en grund som går att använda med att den tar in en länk till den aktuella artikeln.
Det kan tyckas att texten är kort, men just den biten är inget vi styr utan det är källan i detta fallet mil.se som styr. Jag kommer organisera om flödesforumet till ett annat ställe snart så den kommer komma lite längre upp, eller lägga som underforum. Här får ni medlemmar gärna komma med synpunkter osv.

Vi håller på att titta på möligheter att ta in utländska militära nyheter från andra sidor, men just nu vill kunna styra vissa flöden att inte dyka upp när man trycker på "nya inlägg".

Som info har jag flyttat rekryteringsforumet till Soldint.

go with the flow
Kimster
..ja ? vad försöker du berätta ? .. den är låst av en anledning kan jag väl tipsa om...
Kylskåp
Något som de flesta sidor som listar nyheter har är en länk man kan klicka på för att komma till en tråd om just den artikeln där man kan diskutera den. I det här fallet skulle man kanske kunna ha ett underforum till signalcenter där rss-boten för varje tråd i signalspaning även skapar en tråd i underforumet man kan diskutera i och länkar till denna tråd i inlägget. Bara en tanke
Kimster
Tanken har slagit mig. Men jag vet just nu inte om det är tekniskt möjligt med de inställningar som finns idag. Sedan undrar jag om det är värt att det ska skapas en helt ny tråd om varje nyhet... kanske att den skulle slänga ut en nyhetstråd i det aktuella forumet som redan finns. T.ex om det finns en nyhet om Kosoov så skulle den nyhetstråden startas i Soldint motsv. utöver signalcenter.. jag ligger lite och klurar på det...

iaf idén, om än lite modifierad, är noterad.
gislemark
Går det att få in adressen till RSS boten i mobilen?
Kimster
Beror på hur du menar? Jag kan nog få ut Signalcenter som en RSS från oss..
gislemark
QUOTE (Kimster @ Nov 2 2006, 09:18 ) *
Beror på hur du menar? Jag kan nog få ut Signalcenter som en RSS från oss..

Jag har en SE k800i och i den finns det nån sorts RSS läsare.
Skulle vilja kunna läsa nyheterna som finns i signalcenter i mobilen på bussen på väg till jobbet.
Men eftersom jag e okunnig och dum så fattar jag inte mycket av RSS.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.