Help - Search - Members - Calendar
Full Version: GRYM Battlefield 1942 video!!
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Magnus
Kolla in smile.gif

http://asp.allupenya.com/bf1942_weenie.wmv
70-1020763829
Nu har ju Mutiplayer-demot kommit upp också.... biggrin.gif
Fu Carlsson
Wow, spana in multiplayer demot! Det är ju hur kul som helst. Med pansar, flyg, båtar, lv-kanoner, fasta kulsprutor och fan och hans mormor också.. :P

Helt underbart med alla röstkommandon också... om man behöver understöd av flyg eller artilleri t ex. Eller bara behöver lift med en apc.. ja listan kan göras lång. Måste testas!!
super Matrosen
Suck...måste skaffa ny dator*snyft*
Magnus
super matrosen: eller en xbox smile.gif Betydligt billigare. Kostar under 3000 kr.
super Matrosen
Jo visserligen men sådana lir med mycket first person perspektiv ska helt klart lirars på dator.Dessutom är ju hela online grejen det bästa..att kunna lira mot massa olika folk..vet inte om det finns multiplayer grejer till xbox i sverige nu också..men men
Magnus
jag var av samma uppfattning som dig innan jag testade shoot 'em up på konsol för första gången. Det gick snabbt att vänja sig.

Du har alldeles rätt i att det finns fördelar med att spela på dator (då man ju också har ett tangentbord), men tänk dig att sitta hemma i tv-soffan och hålla en dosa som skakar som en jordbävning då din APC träffas av ett pansarskott. Oslagbart smile.gif Du slipper även ladda hem en massa patchar och uppdateringar.

Fu Carlsson: Vad kör du med för dator?
Ing
QUOTE (Magnus @ Aug. 18 2002,12:01)
Du har alldeles rätt i att det finns fördelar med att spela på dator (då man ju också har ett tangentbord), men tänk dig att sitta hemma i tv-soffan och hålla en dosa som skakar som en jordbävning då din APC träffas av ett pansarskott. Oslagbart smile.gif

Dumheter. Att det flepprar lite i kontrollen är ju bara trams...  
Ska man spela ska man göra det ordentligt. Skaffa en riktig PC, koppla till en stereo till den. Till stereon kopplar du den fetaste baslåda du kan finna, eller två. Så, nu har du fått ditt skakande. Ska det smälla, så ska det göras ordentligt. Så mycket roligare med realistiska ljudnivåer när man spelar. (Gäller givetvis även om man kör med fladderkontrollerna till leksakskonsolerna)

Grannar...  :rolleyes:
Fu Carlsson
att: Magnus

Jag kör på en AMD Xp 1600+, 256 mb ddr ram och ett gammalt Geforce 2 kort..

Men det funkar att köra Battlefield hyfsat. Det är grafikkortet som är det stora problemet. Orkar inte riktigt med om man vill köra med grafiken satt till högsta kvalitet. Så jag brukar köra i 800x600 och 16-bitar med "Medium" kvalitet på grafiken. Men det ser ju snyggt ut ändå och är skitkul att spela Men det är snart dax att uppgradera med mer minne och nytt grafikkort.. :P
Magnus
Fu Carlsson: Tror inte det är någon ide att ens försöka spela det på min PIII 733 MHz, 128 MB SDRAM och TNT2 Ultra kort.

Tur att man slipper uppgradera konsoler smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.