Hej!

Först måste jag säga, bra forum, jag tycker jag fått många vettiga svar på mina frågor! Därför ställer jag en till:)

Är nu inskriven som pb signalspan i flottan och har sökt cbrn-befäl. Är dock inte riktigt säker på att jag verkligen vill till flottan längre, så jag funderar därför på att byta tjänst så att jag hamnar uppe i Umeå på SkyddC istället (har hört otroligt mycket positivt om det stället!).

Vet någon här vilka kraven är för att bli skyddsgruppchef (JS800)? Hörde med pliktverket att kraven för indikering, sanering, brand-troppchef var en 4:a i styrka, och de erbjöd mig att åka upp igen och göra om styrketestet, så jag fick minst en trea, men jag är osäker på om jag skulle klara det. Därför undrar jag om det är samma krav för skyddsgruppchef? Någon som vet? Är det föresten jättedumt att ge upp tjänsten som signalspaningsplutonsbefäl? För mig känns det dock som om något inom NBC skulle passa bättre.

Jag hade iallafall 8 i befäl och inskrivning, 7 i plikttjänst, 6 i kondition, 2 i styrka (men de satte en trea), bra syn o hörsel, och hade tjänstbarhet A.

Tack på förhand!
mvh S