QUOTE (Johan_soldat @ Oct 7 2006, 20:57 )

Jag skulle vilja veta hur LSS är. Är det ett bra regemente? Är LSS:s området stort? Finns det möjlighet att få åka helikopter/flygplan för värnpliktiga?
Jag undrar speciellt hur bevakningssoldaterna har det. Vad har dom för utbildningar? Strider dom någonting? Verkar deras värnplikt bra? Använder bevakningssoldaterna bil eller hundar i sin tjänst?
Jo en sak till. Gör värnpliktiga vid LSS högvakt? Alltså bevakninssoldaterna
mvh Johan
Gällande LSS handlar det väldigt mkt om vilken tjänst du söker men söker du som Bevakningssoldat finns det två huvuduppgifter... det "hemliga" ledningsberget som kanske inte e så hemligt längre ;) samt LSS flygbasområde... dvs. patrullera området till fots eller med fordon, vakten sköts av Securitas så den slipper man
LSS området är hyffsat stort, men jag kan ju säga att du saknar inget där... Det finns gym, stor gympahall, stor bassäng (3/5m torn), det finns olika långa joggingslingor, det finns stora ytor för körninga av fordon m.m.
Bevakningssoldaternas stridande delas mest upp i vart dem ligger - bergssoldaterna är typ bara där eller lediga medan de andra är med ute i fält å pangar... De har en del utbildningar på vapen å får väl testa å skjuta en del också... LSS använder inte hundar på Bev. (mer än av Chefen) och de har tillgång till ett flertal VW Caraveller samt Volvo 945