Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Då är man snart fast...
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Fk Satan
Blev lite överraskad nu på morgonen. När jag var på väg att åka till jobbet så plingade det till på dörren. Vem stod där om inte mitt lilla bubbel. Första hon säger när hon ser min förvånande blick är "Hej, ska vi gifta oss?" Stammande får jag fram ett ynkligt litet ja.

Sedan slänger vi oss i varandras armar och bara kramas långt och länge. Efter ett tag viskor hon i mitt öra att det är lite saker som måste ordnas först. Så nu under morgonen har vi varit iväg och lämnat in en ansökan. Hon hade redan bokat in en tid för oss för själva akten. Snacka om att vara säker på sin sak. Även ring har hon varit och provat ut och beställt. banan_rock.gif Så nu lär det inte bli några MÖP-inköp för mig på ett bra tag efter hon berättat priset på ringen....

Som tur är så är redan vår bröllopsresa inbokad och klar. Eftersom vi hade tänkt att åka utomlands nu under hösten. 2 härliga veckor i värmen. Men nu har bubblet naturligtvis ringt och bokat om oss... eller snarare bokatupposs till 1;a klass på flyget ned, och bröllopssvit och hela fadderullan dit vi ska.

Nu har jag inte tid för er längre, nu ska jag och bubblet iväg på spa, därefter så blir det massor med bubbelvatten och förövande av vår bröllopsnatt. Lyckades boka in en bröllopssvit för i natt clap.gif
Raffsec
Man får väl ta och gratulera då.
DaRaven
Massor av grattis biggrin.gif
magnus242
Stort grattis clap.gif

QUOTE (Fk Satan @ Oct 4 2006, 10:49 ) *
Hon hade redan bokat in en tid för oss för själva akten. Snacka om att vara säker på sin sak. Även ring har hon varit och provat ut och beställt. banan_rock.gif Så nu lär det inte bli några MÖP-inköp för mig på ett bra tag efter hon berättat priset på ringen....

Hon vet väl redan vem som bestämmer B) eller så vet hon hur oemotståndlig hon är :P
krysspejlat_mål
Ett ruggans stort Grattis!!!!!!!
NisseNord
Instämmer i gratulationerna
DodeN
clap.gif Grattis gubben, är ju det jag har sagt hela tiden att hon är den du ska ha.
När kommer kottarna då?
Kanna
GRATTIS!
fogel02
Grattis Fk Satan
Moro
*Ställer mig i ledet för alla som gratulerar*

Grattis!!
GD1
Stort grattis!
genomförs vigseln i HV.gif ?

GD1
Magnus
Ännu en på forumet som har blivit fråntaget befälet. biggrin.gif

Grattis!
Skoog
Grattis! biggrin.gif
rhdf
Grattis
clap.gif

det var ju det vi sa.. eller hur var det nu
InsatsSold
Grattis!!! banan_rock.gif
MikaelD
Grattis!!
JBP
ytterliggare en på soldf som har trillat dit hehe

Grattis mannen och lycka till med förövandet :P

/JBP
J-Star
Haha! Vilken häftig tjej du har.

Grattis i massor. smile.gif

/J
Apone
salute.gif
En till som blir StfC, Second-in-command och allt vad det heter -- GRATTIS!!

Var någonstans blir er honeymoon?
Frantic
För att citare ett gammalt rockband:

"Another one bites the dust"

Grattis föfan fun_icon_nana.gif
Faers
Du VET om att bröllopsfotogarfier är ett måste innan du sticker söderut :P Annars så hängs du som en förrädare när du kommer hem ;)

Men grattis för böfvelen! Och jag beklagar att du blivit degraderad biggrin.gif
Nestor

Stor salut!

Grattis smile.gif
Slöbevakarn
Kan bara stämma in i grattulationerna. salute.gif

Kom ihåg, vi vill se bilder på brudparet.

Tomas IsG
QUOTE (Fk Satan @ Oct 4 2006, 10:49 ) *
Blev lite överraskad nu på morgonen. När jag var på väg att åka till jobbet så plingade det till på dörren. Vem stod där om inte mitt lilla bubbel. Första hon säger när hon ser min förvånande blick är "Hej, ska vi gifta oss?" Stammande får jag fram ett ynkligt litet ja.

Sedan slänger vi oss i varandras armar och bara kramas långt och länge. Efter ett tag viskor hon i mitt öra att det är lite saker som måste ordnas först. Så nu under morgonen har vi varit iväg och lämnat in en ansökan. Hon hade redan bokat in en tid för oss för själva akten. Snacka om att vara säker på sin sak. Även ring har hon varit och provat ut och beställt. banan_rock.gif Så nu lär det inte bli några MÖP-inköp för mig på ett bra tag efter hon berättat priset på ringen....

Som tur är så är redan vår bröllopsresa inbokad och klar. Eftersom vi hade tänkt att åka utomlands nu under hösten. 2 härliga veckor i värmen. Men nu har bubblet naturligtvis ringt och bokat om oss... eller snarare bokatupposs till 1;a klass på flyget ned, och bröllopssvit och hela fadderullan dit vi ska.

Nu har jag inte tid för er längre, nu ska jag och bubblet iväg på spa, därefter så blir det massor med bubbelvatten och förövande av vår bröllopsnatt. Lyckades boka in en bröllopssvit för i natt clap.gif

Gtattis smile.gif
Schmutte
Grattis Fk_Satan!! FN1.gif Musikn.gif

Låt det inte sluta såhär bara: biggrin.gif

Vilket jag inte tror!!
Strv S
Jag får väl också ta och gratulera, smile.gif
[MPJ]Sgt.Ratchak
Grattis, när kommer det småfänrikar?
david_88
Grattis!
Fk Satan
Inga som helst knoddar eller småfänrikar är planerad. Dock är en jyckeinköp planerat. Men tyvärr är det lite ont om bra valpar...

Stora fördelen med hundar är att det är enklare att avliva eller sälja jmf med ungar....
golffoxtrotfive
grattis för bövelen.....men glöm inte för alltivärlden alla bilder som vi vill se så fort som möjligt banan_rock.gif
Magnus
Och ge fasen i att logga in på forumet under bröllopet som vissa andra här gjorde. biggrin.gif

Det resulterar bara i 24h avstängning ändå. Malajn.gif
J-Star
Bah! Jag hävdar att man skall få åtminstone 2 gångers inloggning under "paus" för att kolla gratulationerna. :P

/J
Fk Satan
Nu är det faktiskt så att jag inte är gift ännu... Jag har några dagar i frihet kvar än så länge iaf. Men nu har vi förövat vår bröllopsnatt. :P Sedan kommer den skarpa natten om några dygn...
Vysotskij
Ber att få gratulera och lyckönska. Samt gratulera din tillkommande till ett snyggt frieri.
magnus242
QUOTE (J-Star @ Oct 5 2006, 07:42 ) *
Bah! Jag hävdar att man skall få åtminstone 2 gångers inloggning under "paus" för att kolla gratulationerna. :P

/J

Instämmer till fullo B)
Apone
QUOTE (Fk Satan @ Oct 5 2006, 09:14 ) *
Nu är det faktiskt så att jag inte är gift ännu... Jag har några dagar i frihet kvar än så länge iaf. Men nu har vi förövat vår bröllopsnatt. :P Sedan kommer den skarpa natten om några dygn...

Det är GOTT -- övning ger träning!

Vi får bara hoppas att det som inleds med:

Inte slutar med..

;)
HelgeIvar
Jag får säga grattis till att du valde rätt beslut. Nu så visste jag om detta innan du visste om det....

jag dyker upp själv när det är dags, Eller har snarare fått mycket tydliga instruktioner av din beslutanderätt att jag skall närvara själv.

Försökte ringa dig igår, men du var kanske inte i _stånd_ att prata...

gasmask.gif

Och du... bara för att du tycker att det är tajt om tid så betyder det inte att svensexan uteblir... Det betyder snarare att den blir betydligt mer omfattande... Och med ditt trackrecord så skulle jag vara orolig.... :P
sleget
QUOTE (Fk Satan @ Oct 4 2006, 17:39 ) *
Inga som helst knoddar eller småfänrikar är planerad. Dock är en jyckeinköp planerat. Men tyvärr är det lite ont om bra valpar...

Stora fördelen med hundar är att det är enklare att avliva eller sälja jmf med ungar....

Ja och inte kan man lämna tillbaka dem eller klaga på garantin heller! biggrin.gif

Grattis förfan!
Fk Satan
Gör en J-star.

j*vligt IG att glöma sin lilla väska hemma. Trotts förövning så är det alltid något som skall skita sig.
twintip
grattis som fan! ;)
Faers
Vafan blink.gif ?? Loggade han in på BRÖLLOPSNATTEN???? IG på dig satan stort ig!
Max
Grattis som faen! smile.gif
Ignis nitidus
Massvis med grattis!

clap.gif
Fk Satan
det är faktiskt dagen efter nu. Så nu räknas inte inloggningarna längre. Men det känns lite tufft att ha en fru. eller snarare så blir iaf jag lite småkåt att ha en fru....

Nu ska vi bara packa klart så blir det snart söderhavet och en massa konstiga drinkar, strandgymnastik och bara långa sköna stunder med varandra.
Faers
Var är bilderna? Du borde kunna reglerna ;) Inget gitfermål av en Soldf medl utan att bröllopsfotografier bifogas :P Grattis för fan haha
Lord
Haha, Gediget frieri biggrin.gif

GRATTIS!
Fu Frippe
Grattis! smile.gif
Fu Kjellberg
Grattis i efterskott.
Här har du internationella symbolen för äktenskap.

Men nu är det ju försent. :P

Kjellberg gift i 9 1/2 år. vissel.gif
Fk Satan
Får se om och när ev. bilder dyker upp. Först så ska jag åka till söderhavet och dricka konstiga drinkar och tja... leka kanin.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.