TangoXray
Jul 30 2002, 18:44
Vem kommer inte ihåg Tip Top eller X-17...
Det vart tider det...
För er som var med, eller ni yngre som vill veta, spana in adressen nedan och kom ihåg alla sköna glassar som man tryckt i sig!
http://www.gb.se/nostalgi//TangoXray
TIP TOP
BUÄÄÄÄÄÄ
Varför försvann den!!!
BUÄÄÄÄÄÄ
Jag förstår inte hur dom kunde ta bort Banana Joe, Cornetto Citron (aka Fresh) och Super Cornetto!

Istället finns det massa dyra glassar med leksaker(istället för glass) i för barn.
Nifelhel
Jul 30 2002, 18:52
Vart tog Päronsplit och Guldpucken vägen :( *snyft*
KattenJansson
Jul 30 2002, 18:53
Ahh en del klassiker. Kommer i håg en glass med en skateboard på sidan med coklad å kola den var fin. Sen kommer man ju ihåg finger, lollipop, (med båda pinnarna först var det tuggummi sen var det rabarber stång) Jello med gelehallon géle i, finger glassen, På den tiden då en päronsplitt såldes med ett samlarkort eller klistermärke.
Man tyckte ju också att glassarna var större förr. Jag är tveksam. Kolla när en unge sitter å käkar glass. Glassen e ju lika stor som huvudet, nästan.
En sak som är bättre nu än förr är förpackningarna för strutar.
Förut var det plast som satt precis på glassen vilket resultarade i att alla choklad fastnade i plasten och försvann.'
Och varför har dom bytt namn på Spirello till Twister??
Fu Johanson
Jul 30 2002, 18:59
lakritspuck, älskade den när jag var liten.
Fu J = lakritsnarkoman
Johannes
Jul 30 2002, 19:00
den godaste glassen alla kategorier var ju black fire eller nått liknande.. mums vad den va god.. jag minns ännu den dag dom sluta sälja glassen.. då hade närmsat mataffär utförsäljning 20 glassar för 20 kronor.. åhh vad jag åt glass då.. men en dag var mina 240 black fire glassar slut och då stor det klart för mig.. ingen mer super god lakris glass mer .. någonsin buhu :( :(
Mattias
Jul 30 2002, 20:53
Puckstång och Top Hat är ett par fina glassar från min barndoms dagar...Hur många Puckstång hävde man inte i sig på en sommar, när man va riktigt liten. Varför försvann sådana bestsäljare??

*Mattias minns tillbaks med en tår i ögonvrån*
Fu Frippe
Jul 30 2002, 21:08
När jag blir diktator ska jag genast återinföra Skate, (som Nogger fast med kola), Tip Top, Lakritspuck, Snack och Hallonsplitt! ;)
/Fu Frippe som är glad över att vara tillbaka i skolan och sin dator...
The Swede
Jul 30 2002, 21:08
Säger bara en sak:
STORSTRUT
The Swede
HvPrsk
Jul 30 2002, 21:21
Tip Top = Kungen av glassar!
Magnus
Jul 31 2002, 00:48
QUOTE (Mattias @ July 30 2002,21:53)
Puckstång och Top Hat är ett par fina glassar från min barndoms dagar...Hur många Puckstång hävde man inte i sig på en sommar, när man va riktigt liten. Varför försvann sådana bestsäljare??

Kan upplysa om att Top Hat fortfarande finns, men dom säljs nu i paket om 6 stycken eller nåt sånt
Komp C
Jul 31 2002, 07:20
Håller med The swede, STORSTRUT. Troligen är vi jämngammal= liknande minnen.
#snowman#
Jul 31 2002, 07:28
Håller med Fu Johansson!
Lakritspuck... mmmm... den var fin den!
The Swede
Jul 31 2002, 08:11
QUOTE (Komp C @ July 31 2002,08:20)
Håller med The swede, STORSTRUT. Troligen är vi jämngammal= liknande minnen.
Nästan, du är ett år yngre.

The Swede
Häller med #snowman# o FU Johansson till fullo lakrits puck va helt klart den goaste glassen någonsin.
De borde vara straffbart att ta bort en så goooo glass!
mimesis
Jul 31 2002, 10:25
Alexandra var min absoluta fovoritglass. Den största strutglass som gjorts i sverige, med en jättegod mockaboll i mitten.

Annars så kommer jag ihåg Svalan. Den var god en vrm sommardag.
Alexandra var min favorit också!
den och Tip Top.
längtar sååååååååå tills den dagen jag återförenas med mina två goda vänner
Mattias
Jul 31 2002, 15:34
QUOTE (Magnus @ July 31 2002,01:48)
QUOTE (Mattias @ July 30 2002,21:53)

Kan upplysa om att Top Hat fortfarande finns, men dom säljs nu i paket om 6 stycken eller nåt sånt

Så minsann, detta har gått mig förbi....men det är inte samma sak...eller... man kanske skulle köpa si 6 st Top Hat och återuppleva gamla minnen. Hmmm.
114-1027905316
Jul 31 2002, 20:38
JAMEN VAF..N IGLOO APELSIN....
VA.....
VÄRFÖR??
Jag föraktar GB för detta beslut..
Delta Golf
Aug 2 2002, 17:18
Top hat....faan vad gott.Likaså Globen och lakritspuck.
Johannes:Misströsta inte!Nu finns det ju både 88an black och en annan som man rekommenderar är lakrits/lime.Säljs i en rund förpackning.Så jävla god!
Å fan vad sugen man blev nu, var det nån mer än jag som läste i AB om alla japanska glassar med smak av oxtunga osv?

Har smakat majsglass, det var INTE gott...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.