QUOTE (Kimster @ Sep 30 2006, 02:37 )

Nej alla studenter har inte rabbat det finns regler man måste uppfylla för att få studentrabbaten.
OS kan jag hålla med om, men nu är det så att WinXP home levereras ofast installerad hos framförallt det större märkena.
I övrigt har jag sällan vart med om att en student köpt någon mjukvara som ett OS alls.. det går till på lite andra vägar.. som ni säkert vet vad jag menar.
15" = släpbar.. en värdering jag inte håller med om.
Virusfritt på Mac? jaså
http://www.symantec.com/region/se/PressCen..._macintosh.htmlshit vad norton måste gått på en nit.
..om det är världens modernaste och stabilaste operativsystem tänker jag inte ens bry mig att bemöta, jag har jobbat med datorer på tok för länge för att veta att jag håller inte med dig. Du har väl blivit indoktrinerad som många andra mac-användare och vägra se det på annat sätt.
Hatar jag mac, nej absolut inte, hade jag haft pengarna hade jag gärna köpt en, gärna två, de är grymt snygga och de nya pro-modellerna ska vara riktigt snabba... men jag tycker det är så tråkigt när MAC-användarna studsar in och försöker bevisa MACs överlägsenhet...
Kraven för att få studentrabatt är följande: Att du är berättigad studiebidrag, dvs studerande på gymnasium och/eller högskola. 10% på hårdvara samt 50% på mjukvara. www.csn-kortet.se för mer info.
Ang Mac OS X, jadu, har du jobbat "länge" med datorer så borde du veta att allt är totalt omgjort sedan 2001, total hårdvaru accelerering av GUI, Full Anti-aliasing i hela OS'et, utvecklings-APIn, äkta muliti-users systemt med vettigt rättighetsystem a lá FreeBSD. Det jag kan klaga på är valet av kernel, Mach-kerneln med ett BSD-subsystem är inte det optimala.
Nu kan jag göra listan bra mycket längre, men det var inte trådens syfte att jämföra dem.
Slutligen vill jag bara påpeka att jag kört Mac samt PC sedan 96, sida vid sidan. Om det nu räknas...