Lidingöloppet 2006 gick av stapeln nu i lördags den 23/9.
30km av ren plågan i backar som aldrig tar slut.
Att känna denna brännande smärta i lår och vader, läsa en skylt
"välkommen till abborrbacken"
Jag såg både folk från livgardet och en hel drös i maronrött. Hoppas det gick bra för er alla och att inte skadan var framme och drabbade någon. Själv gick jag in på lite sega 3:12.49.
Är dock ändå nöjd då det var första gången jag sprungit detta helveteslopp.
Ännu en gång, en god prestation till er som er runt.
MatsLennarth
Sep 25 2006, 18:03
Sprang också för första gången, dock enbart 15 km. Fungerade helt okej, kom in på 1.21.21. Vi som sprang 15 km slapp aborrbacken. Den var faktiskt extraordinärt jävlig. Efter målgången gick jag med vänner bort dit. Vi frågade om vägen, o funktionärerna svarade något i stil med: "Gå lite vänster, lite höger, lite rakt fram o sedan känner ni nog lukten av spyorna" :P. Det var inte många som sprang upp för hela den backen kan jag säga er.
Nästa år funderar jag på att springa 30 km, men tror man måste vara över 18 år för det, och det är jag inte.
Såg en del folk från fjs som kom in på riktigt bra tider.
Stark jobbat allesammans !
bestulenpåkspn
Sep 25 2006, 18:33
Om inte jag minns fel så var jag sjutton när jag sprang för första gången(30km). Aborrbacken...precis när man klarat springa uppför hela backen(trodde jag) ser jag att en ny stigning börjar..

:(
MatsLennarth
Sep 26 2006, 13:56
okej, men nu för tiden får man inte springa 30 km innan man e 18 eller fall det var 17.
aborrbacken betraktas som en av de i särklass tuffaste backarna av mig i alla fall, aldrig varit med om nåe liknande.
bestulenpåkspn, sprang du årets lidingölopp?
bestulenpåkspn
Sep 26 2006, 16:01
QUOTE (MatsLennarth @ Sep 26 2006, 14:56 )

okej, men nu för tiden får man inte springa 30 km innan man e 18 eller fall det var 17.
aborrbacken betraktas som en av de i särklass tuffaste backarna av mig i alla fall, aldrig varit med om nåe liknande.
bestulenpåkspn, sprang du årets lidingölopp?
Tror jag var tvungen å ha målsmans underskrift dock .
Jag har varit med om värre...Kanonbacken på Vaberget i Karlsborg.
Nej jag sprang inte iår.

edit:fel namn på backen...
Det verkade vara en hel del som slarvat med dricka ordentligt.
Då det var ett av de varmaste lidingölopp som genomförts.
Såg en stackare som fick dropp. samt ej tjej som stöp bara 10 meter från mål.
det var dock två killar som kom efter som släpa in henne i mål.
bestulenpåkspn
Sep 26 2006, 19:16
QUOTE (3924 @ Sep 26 2006, 17:58 )

Det verkade vara en hel del som slarvat med dricka ordentligt.
Då det var ett av de varmaste lidingölopp som genomförts.
Såg en stackare som fick dropp. samt ej tjej som stöp bara 10 meter från mål.
det var dock två killar som kom efter som släpa in henne i mål.
Snällt av de två killarna. Jag hade iaf varit väldigt tacksam.
MatsLennarth
Oct 1 2006, 19:35
Sen så måste jag faktiskt säga att det var lite för långt mellan varje vätske-station, cirkus 5 km. Hade föredragit 3 km, som i göteborg.
Vysotskij
Oct 2 2006, 07:33
QUOTE (MatsLennarth @ Oct 1 2006, 20:35 )

Sen så måste jag faktiskt säga att det var lite för långt mellan varje vätske-station, cirkus 5 km. Hade föredragit 3 km, som i göteborg.
Praeparatus supervivet.
MatsLennarth
Mar 18 2008, 21:00
Är det någon som är anmäld för 2008 års lopp? Fick papper med information för ett tag sedan, lite sugen är man allt.
PBGRK 0506
Mar 20 2008, 17:57
jag kommer springa. bra upptakt inför ö till ö!
Ses i spåret
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.