Help - Search - Members - Calendar
Full Version: K3 Karlsborg 2008
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40
Raider88
QUOTE (KH905 @ Dec 26 2006, 21:06 ) *
Vad är det ni kommer sakna när ni rycker in? för mig blir det nog, mammasmat, de gamla kom,pisarna, min sköna säng, bekvämligheten m.m

Men ser fram emot inryck

Brudar ;)
KH905
QUOTE (Raider88 @ Dec 27 2006, 14:43 ) *

Vad är det ni kommer sakna när ni rycker in? för mig blir det nog, mammasmat, de gamla kom,pisarna, min sköna säng, bekvämligheten m.m

Men ser fram emot inryck

Brudar ;)

Jaaa du har helt rätt, brudar, fester, samt att jag kommer sakna min hockey också., som jag måste sluta med efter denna säsong, det kommer kännas mycket tungt. Samt att jag är rädd att mista några av mina bästa polare, vissa läser vidare, vissa börjar jobba på annat håll, vissa rycker in i lumpen på annat håll, vissa går i slutet av sin skolgång.

Vissa flyttar.. Det kommer också känna tungt, att när man väll kommit hem från lumpen har man inte så många äldre kompisar kvar.Men den uppofringen gjorde jag för få göra lumpen, för att båda något gått får man offra lite också.... Men jag kommer självklart få nya kompisar också, det är jag inte det minsta rädd för.
Raider88
QUOTE (KH905 @ Dec 27 2006, 14:46 ) *

Men ser fram emot inryck

Brudar ;)

Jaaa du har helt rätt, brudar, fester, samt att jag kommer sakna min hockey också., som jag måste sluta med efter denna säsong, det kommer kännas mycket tungt. Samt att jag är rädd att mista några av mina bästa polare, vissa läser vidare, vissa börjar jobba på annat håll, vissa rycker in i lumpen på annat håll, vissa går i slutet av sin skolgång.

Vissa flyttar.. Det kommer också känna tungt, att när man väll kommit hem från lumpen har man inte så många äldre kompisar kvar.Men den uppofringen gjorde jag för få göra lumpen, för att båda något gått får man offra lite också.... Men jag kommer självklart få nya kompisar också, det är jag inte det minsta rädd för.

Ja, det e ju sant, har liknande "dilemman" som du. Har själv redan slutat med fotboll för att kunna träna varierat och på "rätt" sätt, och för att slippa kompromissa hela tiden mellan idrott, skola och annan träning. Dessutom la jag av samtidigt som det blev en massflykt från laget när ungefär alla utom typ 2 pers av 20 slutade.

Kompisar kommer och går, sorgligt men sant. I min närmsta bekanskapskrets ska de flesta på olika håll, någon ska säsonga i nån skidort, någon ska plugga uppåt i landet, den tredje ska jobba någon annan stans i landet osv...

Man får nya kompisar genom olika faser i livet, det verkar bara vara de allra närmaste som hänger med år efter år...

Rangern.gif
KH905
Gott Nytt år.. Hoppas ni alla har haft en trevlig kväll, det har i alla fall jag.ö Kom hem precis. Mitt nyårs löfte är att gå med ryggsäck löpa och gymma mer:D:D

Gubbar nu är det bara ett år kvar, det är inte så länge:D:D

Hur skall ni lägga upp eran träning nu?

Jag skall löpa mer, och gymma en hel del, samt gå med ryggsäck, tänkte inhandla en bra ryggsäck snart.

Ps: JÄGARE JÄGARE JÄGARE
Christer
<--- Kolla grabbar, vi har fått en egen "tjänstekategori" på forumet.
Tjänst: Luftburen biggrin.gif Tackar Admin
Jansberger
QUOTE (KH905 @ Jan 1 2007, 05:55 ) *
Gott Nytt år.. Hoppas ni alla har haft en trevlig kväll, det har i alla fall jag.ö Kom hem precis. Mitt nyårs löfte är att gå med ryggsäck löpa och gymma mer:D:D

Gubbar nu är det bara ett år kvar, det är inte så länge:D:D

Hur skall ni lägga upp eran träning nu?

Jag skall löpa mer, och gymma en hel del, samt gå med ryggsäck, tänkte inhandla en bra ryggsäck snart.

Ps: JÄGARE JÄGARE JÄGARE

Angånde hur jag tänkte lägga på min träning så tänkte jag köra vanlig styrketräning, konditionsträning och lite marchträning fram till skolan slutar i sommar. Då tänkte jag fokusera styrketräningen mer på benen, axlar och rygg. Konditionsträningen ändras från löpning/cykling/skidor/simning till lite längre löppass och så lägger man in mer marchträning med ryggsäck. Alltså; Först vanlig träning och sista halvåret inriktat på "vpl-träning". Jag tror det funkar bra för mig. biggrin.gif
koenigsegg88
QUOTE (Christer @ Jan 1 2007, 14:03 ) *
<--- Kolla grabbar, vi har fått en egen "tjänstekategori" på forumet.
Tjänst: Luftburen biggrin.gif Tackar Admin

Nu blev du nöjd va? :P

OT: Dom lastbilsburna får kalla sig luftburna, vilken skam!(Kan inte sluta tänka på repmånad när bron är "sprängd", så målar de helikopter på sidan av lastbilen, klockrent)
Christer
Fråga till föredetta eller nuvarande luftburna, eller någon annan som vet: Leder gruppchefen sin grupp och dess handlande inom bestämt område mot ett fastställt mål eller följer gruppen bara med i plutonens formation där Plutonchef fattar besluten. (när man strider i skvadron storlek), med andra ord hur mycket leder gruppchefen striden vid skvadronstrid?

Är det samma formationer som används av skvadron som av grupp? Ex skyttelinje, skyttekollon med mera.
H0lK
QUOTE (Christer @ Jan 5 2007, 17:02 ) *
Fråga till föredetta eller nuvarande luftburna, eller någon annan som vet: Leder gruppchefen sin grupp och dess handlande inom bestämt område mot ett fastställt mål eller följer gruppen bara med i plutonens formation där Plutonchef fattar besluten. (när man strider i skvadron storlek), med andra ord hur mycket leder gruppchefen striden vid skvadronstrid?

Är det samma formationer som används av skvadron som av grupp? Ex skyttelinje, skyttekollon med mera.

Jag ska inte säga att jag vet men låter det inte lite orimligt att hålla ihop på ett smidigt sätt och kunna verka med en 500 m lång kolonn (avstånd 3-5 m till framförvarande. Skv, t.ex. 100 man alltså en kolonn på 500 m)

Roligt när man får sammanstöt framåt, linje kommenderas och grabbarna längst bak har 500 meter fram. Då jävlar är det till att ha höga knän.
rnc
I de papper som jag fått från PV angående min inskrivning så står det ingenting om vilken skvadron. Det står bara att jag är inskriven som FC905 vid K3. Gäller det bara mig?
Glennke
QUOTE (KH905 @ Dec 27 2006, 14:46 ) *

Men ser fram emot inryck

Brudar ;)

Jag flyttade hemifrån 40 mil för att börja gymnasiet för över 2 år sen, och ja, man blir av med kompisar. Jag hade en rätt stor vänkrets jag umgicks med innan jag flyttade, nu har jag kontakten med kanske 2 av dom regelbundet. När man är hemma och hälsar på kan det bli konstigt, man har växt ifrån varandra och blivit formad av sina nya kompisar så det känns som om att man inte passar in där hemma längre. Men sånt är livet, jag räknar inte med att ha samma kompisar som nu när jag är 30.

Jag kommer nog bara sakna att inte kunna ta sig en sovmorgon när man känner för det, annars är jag rätt bra på att ställa om mig..

@koenigsegg88
Ifall träningshelgen blir av så kan ni väl ta några bilder och lägga upp här? Sorry att jag inte kommer, nästa gång kanske Rangern.gif
KH905
Glenkeke: Du har helt rätt, man kommer ifrån varandra. Det är synd, men man kan ju inte vara kompisar med hela världen eller hur?
Jag tvivlar inte en sekund på att jag kommer träffa nya kompisar inne i lumpen, men tycker det bara är synd att man "förlorar" så många. Men sånt är livet, och det ä bara att vänja sig.

Träningshelgen blev av, men jag kunde tyvärr inte medverka, pga att jag fick reda på det lite för sent, samt att jag åker till hemsedal imorgon, så har en hel del at stå i. Aaaa bilder skulle varit väldigt skoj att se, jag tror dem skulle vandra hela fredagen, sova i täl på natten och gå tillbaka på lördagen.

Vilken övning ser ni verkligen fram emot? Jag ser fram emot , överlevnadsveckan, och sib träningen, men såp är jkag lite knäpp också?

Hhaha, något jag inte ser fram emot är tortyrövningen, och ensamdygnen...

Ps': Det skall bli en utmaning:D

Ha en bra dag kära vapenbröder.
Fästningstrollet
QUOTE (KH905 @ Jan 6 2007, 13:07 ) *
Vilken övning ser ni verkligen fram emot? Jag ser fram emot , överlevnadsveckan, och sib träningen, men såp är jkag lite knäpp också?

Ensamdygn och fångövning brukar ju ingå i överlevnadsveckan.
H0lK
QUOTE (Fästningstrollet @ Jan 6 2007, 14:38 ) *

Om det kommer överhuvudtaget, vi har inte haft något sådant ...
KH905
QUOTE (H0lK @ Jan 6 2007, 14:58 ) *

Nej okejs, det sägs ju att det skall komma så.Men vem vet. Hoppas det kommer i alla fall.Holk vad tycker du har varit jobbigast hittils då?
H0lK
QUOTE (KH905 @ Jan 6 2007, 15:00 ) *

Nej okejs, det sägs ju att det skall komma så.Men vem vet. Hoppas det kommer i alla fall.Holk vad tycker du har varit jobbigast hittils då?

Ö.N. Signalisternas befattningsslutövning "Gnisten". Lätt 5-10 ggr värre än baskern. typ 50% som hoppade av
Phusion
QUOTE (H0lK @ Jan 6 2007, 15:11 ) *
Ö.N. Signalisternas befattningsslutövning "Gnisten". Lätt 5-10 ggr värre än baskern. typ 50% som hoppade av

Får bidra med lite erfarenheter här också då Rangern.gif "Gnisten" på livskvadron var faktiskt relativt lugn. Några mil med signalistutr, men mest psykiskt påfrestande under hela veckan.

Däremot var gruppchef-/prickskytteutagningen för LB span inte att leka med... den tar upp större delen av vår plutonsfilm, och jag tror de flesta upplevde den aningen tyngre än baskerprovet biggrin.gif
Fästningstrollet

Jag trodde ensamdygn var en del av överlevnadsprovet. När jag gjorde den övningen sa överlevnadsinstruktören att det var en del av provet.
H0lK
QUOTE (Fästningstrollet @ Jan 6 2007, 15:36 ) *

Jag trodde ensamdygn var en del av överlevnadsprovet. När jag gjorde den övningen sa överlevnadsinstruktören att det var en del av provet.

Ensam och ensam du har närmaste polare 100 meter bort ;) bara gå bort att snacka lite om du har lust. Men visst i teorin är det nog tänkt att du ska klara dig själv.
koenigsegg88
Oj vad annorlunda Soldf ser ut nu! dribble.gif

Träningshelgen var kanon, deltog gjorde blivande vpl som representerade Ajb, K3 och Fjs. Helgen, som inte var en helt utan en fre-lör, inleddes med löpning på 1,5 mil för att sedan vandring i väldigt kuperad terräng i ca 4,5 timmmar. Det börja regna rejält när mörkret lagt sig men vi "kötta" på, jag stod för att ramla mest under den sträckan.
Hur långt vi vandra förtäljer inte historien!

Ryggsäckarna vägde väldigt olika där Ajb och K3 representanterna stod för största delen. Fjs stod för ved bärandet, som jag hade glömt tändstickorna till banan_rock.gif .
Maten smakade helt underbart på kvällen trots avsaknaden av eld, vi sov i vindskydd vilket också gick bättre än förväntat. vi somnade runt klockan 2000 Natten var kall men alla sov gott, nästan alla. På morgonen var vi snabba att påbörja marschen och var klara vid 10.30 tiden då vi blev hämtade av transportbil 95A.
De andra representanterna får gärna fylla ut med sina upplevelser.

Jag tror jag är den första jägar spec., FC905, som bestämt skall till vadsbo innan inryck? 8.gif

EDIT: Lägger till bilder
rnc
Finns det folk som redan har blivit uttagna till FJS? Det var mer än jag visste.
KH905
QUOTE (koenigsegg88 @ Jan 6 2007, 18:04 ) *
Oj vad annorlunda Soldf ser ut nu! dribble.gif

Träningshelgen var kanon, deltog gjorde blivande vpl som representerade Ajb, K3 och Fjs. Helgen, som inte var en helt utan en fre-lör, inleddes med löpning på 1,5 mil för att sedan vandring i väldigt kuperad terräng i ca 4,5 timmmar. Det börja regna rejält när mörkret lagt sig men vi "kötta" på, jag stod för att ramla mest under den sträckan.
Hur långt vi vandra förtäljer inte historien!

Ryggsäckarna vägde väldigt olika där Ajb och K3 representanterna stod för största delen. Fjs stod för ved bärandet, som jag hade glömt tändstickorna till banan_rock.gif .
Maten smakade helt underbart på kvällen trots avsaknaden av eld, vi sov i vindskydd vilket också gick bättre än förväntat. vi somnade runt klockan 2000 Natten var kall men alla sov gott, nästan alla. På morgonen var vi snabba att påbörja marschen och var klara vid 10.30 tiden då vi blev hämtade av transportbil 95A.
De andra representanterna får gärna fylla ut med sina upplevelser.

Jag tror jag är den första jägar spec., FC905, som bestämt skall till vadsbo innan inryck? 8.gif

EDIT: Lägger till bilder

Härligt att höra joel, synd att jag inte kunde medverka.Både jag och erik ville vara med, men brist på tid så hann vi inte. Vi får ta det snart igen, eller vad säger du? härligt att du tyckte helögen var lyckad.Somna ni redan klockan 20.00? trötta?:P Hur många deltog?

Nej jag tror joel menade en fjs aspirant, men han tänkte sig inte för när han skrev det:D
koenigsegg88
För att citera mig själv, blivande värnpliktiga på fjs, k3 och k4.
Rnc har helt rätt att jag skulle skrivit "uttagen för extramönstring för fjs". Jag gjorde att antagande där jag trodde att alla visste om att Fjs EM är vecka 16. Det ska inte upprepas i fortsättningen.

QUOTE (koenigsegg88 @ Jan 6 2007, 18:04 ) *
Träningshelgen var kanon, deltog gjorde blivande vpl som representerade Ajb, K3 och Fjs. Helgen, som inte var en helt utan en fre-lör, inleddes med löpning på 1,5

KH905: Det kommer säkert något nytt tillfälle snart, 3 deltog och jag var iaf trött, vi sov 12 timmar. cool.gif
Axly
Haha, blev ju en fin promenix det där.. Kanske liiite oplanerat på vissa punkter, men inget som inte kommer ha förbättrats till nästa gång!

Vi var nog dom första som sov och vandrade på Bohusleden i år iaf, inte så dumt! Sen att somliga låg på handdukar, på våta plankor, med regnstänk och vind i typ 10 h och försökte göra det mysigt är ju en annan historia. rolleyes.gif banan_rock.gif
Okej, ni bar lite mer på ryggen, men frågan är om det tyder på vett eller inte. saint.gif
Unumitium
Hum... Joel skulle nog skriva att det var DU som sov gott på din lilla luftmadrass? brow.gif
-hult
Låter som om det blev en bra träningshelg?! Synd att jag inte kunde medverka, men det kommer väl fler tillfällen! cool.gif

Hut gör jag för att ändra "tjänst" här på forumet till Luftburen?
Christer
QUOTE (-hult @ Jan 9 2007, 16:34 ) *

Klicka där uppe på My Controls.
Sedan till vänster : Edit Profile Information
Sen väljer du Luftburen i "rullen"
-hult
QUOTE (Christer @ Jan 9 2007, 17:27 ) *
QUOTE (-hult @ Jan 9 2007, 16:34 ) *

Klicka där uppe på My Controls.
Sedan till vänster : Edit Profile Information
Sen väljer du Luftburen i "rullen"

tackar!!
Christer
Jag, Koenigsegg, Micke å Andreas kommer under Lördag-Söndag marschträna i Jönköpingstrakten. Återkommer med rapport i slutet av helgen. smile.gif
Vi hoppas på regn under lö-sö natten...

"Man blir kärv", säger en soldat.. ;)
-hult
QUOTE (Christer @ Jan 12 2007, 17:46 ) *
"Man blir kärv", säger en soldat.. ;)

Det var coolt när man läste det på deras hemsida! biggrin.gif banan_rock.gif
Trash
Men det blir aldrig coolt. I bästa fall får man en historia att berätta och lite mer perspektiv på livet.
Unumitium
Christer: öhm... Ni är medvetna om att det är orkanvarning inför morgondagen va?
H0lK
QUOTE (Unumitium @ Jan 13 2007, 19:15 ) *
Christer: öhm... Ni är medvetna om att det är orkanvarning inför morgondagen va?

JA! Nu börjar det verkligen likna jägarväder!
Unumitium
Jägarväder? Hade undvikit att sova ute i vilket fall då de sagt att det skulle komma in under morgonen och att folk skulle iakta stor försiktighet vid vistelse utomhus... Men det är jag det.. Speciellt när det inte ens är något man får ut av det mer direkt cool.gif
koenigsegg88
Vi klarade oss, 2 personer har hitills dött under stormen varav en i Jönköping, tågen står stilla i hela västragötaland. Det har varit ett riktigt friskt väder under helgen. Någon som vågat sig på ett dopp än? Rangern.gif

Eftersom ingen skrivt det än, Det är idag exakt ett år kvar till inryck
KH905
QUOTE (koenigsegg88 @ Jan 14 2007, 17:48 ) *
Vi klarade oss, 2 personer har hitills dött under stormen varav en i Jönköping, tågen står stilla i hela västragötaland. Det har varit ett riktigt friskt väder under helgen. Någon som vågat sig på ett dopp än? Rangern.gif

Eftersom ingen skrivt det än, Det är idag exakt ett år kvar till inryck

Det här är den andra marschträningen i grupp jag missar, dooooh. Första missade jag för att jag skulle packa till hemsedal, och den andram issade jag för att jag var i hemsedal, aja.

Jag tycker vi drar ihop ett jädra gäng snart och marscherar en hel helg, börjar på fredag på dagen och avslutar på söndag eftermiddagen. I skogen sover vi i vindskydd eller något sånt, maten gör vi i skogen, gör olika aktiviteter osv:D

Mmm det börjar närma sig lite smått med inryck nu, men motivationrn har väll sjunkit lite eftersom man tycker det är så lånbgt kvar. men nu har jag köpt et gym kort, samt att jag löper 2-3 i veckan samt hockeyn. Hockeyn slutar för mig i slutet av februari, och sedan är det bara fokus på lumpenträning..

Hur går det med eran träning gubbar? Jag har ju bara berättat lite utifrån mina egna tankar, nu vill jag höra era..

PERGITE
koenigsegg88
Nämen titta de har uppdaterat dribble.gif. Befattningsbeskrivning
Skoog
Mycket intressant att ni kan bli Stf Plutonchefer när K3 använt KB-elever som gruppchefer tidigare.
Fästningstrollet
QUOTE (Skoog @ Jan 17 2007, 21:54 ) *
Mycket intressant att ni kan bli Stf Plutonchefer när K3 använt KB-elever som gruppchefer tidigare.

En del KB blev stf plutonchefer, vet bl a en som var stf på JGRK-pluton och sen var det nog en eller två till, kommer dock inte ihåg vilka plutoner.
invent
QUOTE (Fästningstrollet @ Jan 17 2007, 22:25 ) *
QUOTE (Skoog @ Jan 17 2007, 21:54 ) *

En del KB blev stf plutonchefer, vet bl a en som var stf på JGRK-pluton och sen var det nog en eller två till, kommer dock inte ihåg vilka plutoner.

vet en som va på pijonär plutonen på livskvadronen men han tvingades bryta pga magproblem, men någon tog ju hans plats så det finns ju en där fortfarande.
Kristoffer_
QUOTE (Jonne @ Nov 28 2006, 17:39 ) *
QUOTE (koenigsegg88 @ Nov 28 2006, 14:47 ) *

Det var inte maten som var dålig, utan sällskapet! :P Jag antar att pizzerian utanför F17 har bra service och trevligt sällskap! clap.gif Det kanske blir mer än ett besök på den pizzerian, under den roliga tiden på K3.
Har ni några planer vilken pluton/grupp ni vill hamna i?

Jag är inte säker på att det finns en pizzeria i Ronneby(F17)! Tänk sen när man gjort baskerprovet på fbjs och ska fira. Vad jag såg av Ronneby så fanns det bara några hus och en mack. Så det får väl bli att alla tar på sig baskern går upp till matsalen o firar med en knäckemacka... dry.gif Medan ni på K3 får pizza...

Anledningen till detta är för att F17 ligger ca 1 mil ifrån Ronneby, som för övrigt enligt mig borde bli kallad kebabens mecka(24 pizzerior på 30000 invånare). Jag bor själv i Ronneby och fick nyligen reda på att jag ska göra värnplikten i karlsborg(jägarsoldat,specialist) rolleyes.gif .

Hur är Karlsborg i övrigt? Hoppas den inte är lika öken som Ronneby, vill ju ha nånting att se fram emot när man är ute och går med grabbarna happy.gif .

Hoppas på en bra tid och räknar ner fram tills januari. Min msn är btw kocke1@hotmail.com .
Axly
Det jag har sett av Karlsborg är nog vad du (och många andra) skulle beskriva som öken. Områdena runtikring är ju fina, iallafall en sommardag med värme.. Frågan är bara hur mycket tid man kommer få till njutning av detta. rolleyes.gif

Karlsborg är nog vad många skulle kalla, en håla. saint.gif
KH905
[/quote]

Anledningen till detta är för att F17 ligger ca 1 mil ifrån Ronneby, som för övrigt enligt mig borde bli kallad kebabens mecka(24 pizzerior på 30000 invånare). Jag bor själv i Ronneby och fick nyligen reda på att jag ska göra värnplikten i karlsborg(jägarsoldat,specialist) rolleyes.gif .

Hur är Karlsborg i övrigt? Hoppas den inte är lika öken som Ronneby, vill ju ha nånting att se fram emot när man är ute och går med grabbarna happy.gif .

Hoppas på en bra tid och räknar ner fram tills januari. Min msn är btw kocke1@hotmail.com .
[/quote]

Jaaa hur är karlsborg egentligen? det är en bra fråga, inte för att jag har varit där så himla mycket ( bor i gbg) men jag och några andra blivande värnpliktiga besökte besöksdagen i karlsborg, ( vi skall gå där 2008) och det jag såg när vi kom till "city" var ungefär några affärer, pizzerior, bankomat, m.m. :P nej men skämt och sido, det finns säkert en hel del att göra. Annars är det väll bara för oss att åka in till skövde när vi vill hitta på något skoj? tex se på bio, festa, reta p4orna, haha skojja bara. Jag tror du och vi alla andra som skall rycka in på k3 januari 2008 kommer att få det bra,varken det finns ett stort centrum eller inte. Vi kommer kunna underhålla oss på andra sätt, haha. Tex första tiden tror jag inte vi får så himla myckt tid att gå runt på centrum och kolla i affärer, haha.. Då är det en grön härlig skog som gäller:D:D
Christer
"Nattlivet i Karlsborg stänger klockan tre på eftermiddagen.."

Jag har besökt Karlsborg ett mindre antal gånger. Det är ingen storstad men de viktigaste sakerna finns där ändå: Pizzeria, bankomater, vättern, systembolaget men framförallt Fästningen!

Håller med KH905
När vi ska festa och liknande så får vi åka in till Skövde, förslagsvis Krikelin Go musik där.

Vi bör ju inte ha mer än en-två lediga kvällar i veckan.

Nu till något helt annat: Är det någon som har koll på hur personer som bor i Stockholm åker hem och till K 3 på permissionerna?
Abonnerad buss? Tåg? Swebuss?
Kimster
Ronneby är en storstad jämfört med Karlsborg

Hemresan under permissionerna görs med abonerad buss som avgår från fästningstorget, om de inte ändrat.
T.ex en mot GBG, en mot Sthlm, en mot växjö/Kristianstad, en mot Malmö ...sen får man kolla vart bussen stannar utefter vägen och därefter ta sig dit bäst man vill med hjälp av vplleg och övriga biljetter man får ut under fredagen innan permisison. Vägen tillbaka är likadan fast tvärtom.
Fästningstrollet
Karlsborg; Fint på sommaren, ett jävla hor på vintern!

Undra om inte K3 fortfarande kör med kvällstjänst alla dagar utom måndag (om man inte är i fält), då kan man typ träna på egen hand, besöka någon av pizzeriorna eller soldathemmet. Mer finns det inte att göra.

Nattlivet: Idas brygga... å där är det drag vill jag lova vissel.gif
KH905
Jag har en fråga,: Är det nån/ någon som inte skall åka hem varje gång vi får permission, utan att stanna i karlsborg över helgen?
Jag anser ju det så här, det kan vara grymt skönt att åka hem efter en vecka i tex fält, men jag aner också, man hinner ju inte vara hemma så himla mycket. Kommer hem fredag kväll och måste åka tillbaka på söndag eftermiddag, så jag funderar på att stanna i karölsborg över några helger när jag inte orkar åka hem, någon annan som har tänkt detsamma? Klart att jag skall åka hem på prmissionerna, framför allt i början, men jag tror inte jag gör det varje permission. Någon som har tänkt likadant?
rnc
QUOTE (KH905 @ Jan 19 2007, 15:02 ) *
Jag har en fråga,: Är det nån/ någon som inte skall åka hem varje gång vi får permission, utan att stanna i karlsborg över helgen?
Jag anser ju det så här, det kan vara grymt skönt att åka hem efter en vecka i tex fält, men jag aner också, man hinner ju inte vara hemma så himla mycket. Kommer hem fredag kväll och måste åka tillbaka på söndag eftermiddag, så jag funderar på att stanna i karölsborg över några helger när jag inte orkar åka hem, någon annan som har tänkt detsamma? Klart att jag skall åka hem på prmissionerna, framför allt i början, men jag tror inte jag gör det varje permission. Någon som har tänkt likadant?

Haha, tja det får man väl ta när man väl är där förutsatt att man har lust. För egen del orkar jag då inte bestämma mig för exakt varje beslut som jag ska ta under lumpartiden i förväg. rolleyes.gif
koenigsegg88
Vaför åka hem när allt finns på K3?
Nödvändiga saker du kan tänkas behöva finns i karlsborg/skövde, om du inte vill hem till mamma och pappa. blink.gif
Hur går det med träningen grabbar? Hur går det med planeringen inför nästa träningshelg?
Vilka aktiviteter finns på K3, under fritiden?
Raider88
QUOTE (KH905 @ Jan 19 2007, 15:02 ) *

Avståndet mellan Karlsborg och malmötrakten är ju respektingivande så du kan nog räkna med att jag och några till jag känner här nerifrån som ska rycka in på K3 kommer att bli kvar över helgerna då och då.

Sen om du gillar vårt sällskap är ju en annan fråga! wink.gif

Dessutom känner jag två killar som ska söka in på utbildningen till räddningsmän i Skövde. De kommer garanterat hålla koll på nattlivet! (Bara att begära en rapport så har vi säkert festkvällen som i en liten ask cool.gif )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.