Help - Search - Members - Calendar
Full Version: K3 Karlsborg 2008
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40
Marcel Proust
Hur går det killar? När tar ni baskern?
Muppen100
QUOTE (Marcel Proust @ May 9 2008, 17:39 ) *
Hur går det killar? När tar ni baskern?

Östra Nerike har baskerprov vecka 22, så det börjar kännas lite nervöst nu... Befattningsutbildningen började den här veckan.
Royal
Vadsbo har söndag vecka 21
Malm88
Livskvadron har också vecka 21! bara jag som längtar efter fältmössa av - BASKER PÅ! smile.gif
KH905
7 dagar kvar till baskerprovet, det börjar pirra gött i kistan
johanm
Fan mindre än ett dygn till baskerprovet börjar. Börjar bli taggad som fan. Lycka till allihop! Rangern.gif
Christer
Bra, då var baskern genomförd. Cermoni på Fredag nästa vecka. Får hoppas de blir gott om folk så man kan stoltsera lite med sin nyvunna filthatt...
KH905
Livhusar Rasmusson anmäler att han har klarat baskern, hoppas det kommer mycket folk nästa fredag (6juni)
koenigsegg88
Då var ett, stundvis jobbigt, baskerprov genomfört. Extra kul är det att samtliga min grupp klara det och somliga kom med på bild på hemsidan.
johanm
Äntligen har man förtjänat att bära den gröna baskern! Grattis till alla som klarade det!
Malm88
Ja äntligen! nu längtar jag bara tills baskerceremonin smile.gif förövrigt så var min pluton den enda där alla startade och kom i mål ;)
Royal
QUOTE (Malm88 @ May 30 2008, 12:36 ) *
Ja äntligen! nu längtar jag bara tills baskerceremonin smile.gif förövrigt så var min pluton den enda där alla startade och kom i mål ;)

Nix, 32'a och GRK tror jag det var hade alla godkända. 2 - 3 plutoner var det som hade det!
Axly
QUOTE (Greven- @ May 30 2008, 18:34 ) *

Nix, 32'a och GRK tror jag det var hade alla godkända. 2 - 3 plutoner var det som hade det!

Fast i dom plutonerna startade ju faktiskt inte alla.. Men däremot klarade alla som startade i dom. smile.gif
Royal
QUOTE (Axly @ May 30 2008, 21:24 ) *

Fast i dom plutonerna startade ju faktiskt inte alla.. Men däremot klarade alla som startade i dom. smile.gif

Jaha!!!!!! Jag kanske ska läsa allt som skrivs innan jag svarar nästa gång banghead.gif
K3_07
QUOTE (Greven- @ May 30 2008, 22:17 ) *
QUOTE (Axly @ May 30 2008, 21:24 ) *

Jaha!!!!!! Jag kanske ska läsa allt som skrivs innan jag svarar nästa gång banghead.gif

Men på kraftfulla 52.e Underhåll startade alla och alla kom i mål!:D
KOB
Jag hittade en film som visar ungefär hur Axly här på forumet såg ut när han fick sin Pegasus..!

http://www.youtube.com/watch?v=1UaJWzw79GI
Royal
QUOTE (KOB @ Jun 20 2008, 01:10 ) *
Jag hittade en film som visar ungefär hur Axly här på forumet såg ut när han fick sin Pegasus..!

http://www.youtube.com/watch?v=1UaJWzw79GI

Ujujuj, det är är som en fjärt i rymden jämfört med Axly's glädjescener efter att Vadsbo vann (!!!) fästningen runt för andra året irad och förövrigt satte nytt banrekord.. Tro det eller ej, men Axly hade en avgörande roll banan_rock.gif worthy.gif
pilkastarn
Mig veterligen så blev Vadsbo diskvalifiserade i "Fästningen Runt" pga pacerhjälp(otillåten hare). Upplysningsvis så var det inte tal om något banrekord då FJS tid 35.16 fortfarande står ohotad. Årets vinnartid var över en minut långsammare... Men Vadsbo var snabbast runt och förtjänade segern, även om den officiellt gick till Livskvadron iår.
K3_07
QUOTE (pilkastarn @ Jun 21 2008, 11:47 ) *
Mig veterligen så blev Vadsbo diskvalifiserade i "Fästningen Runt" pga pacerhjälp(otillåten hare). Upplysningsvis så var det inte tal om något banrekord då FJS tid 35.16 fortfarande står ohotad. Årets vinnartid var över en minut långsammare... Men Vadsbo var snabbast runt och förtjänade segern, även om den officiellt gick till Livskvadron iår.

Förtjänade segern? Som du sa hade ju vadsbo en hare. Man förtjänar inte någon seger om man inte kan följa simpla regler, de fattar ju vem som hellst som har hållt på med någon idrott.
Christer
De som var där vet att även de andra lagen hade hare. Oavsett vem som vann eller inte så är det ett faktum att flera av lagen gjorde väldigt bra ifrån sig..
Axly
QUOTE (K3_07 @ Jun 22 2008, 10:59 ) *

Förtjänade segern? Som du sa hade ju vadsbo en hare. Man förtjänar inte någon seger om man inte kan följa simpla regler, de fattar ju vem som hellst som har hållt på med någon idrott.

Trodde inte jag skulle behöva tjata om det här på SoldF, men när någon påstår att det fuskats från min sida, så måste jag ju säga ifrån. Ingen hare har använts, vafan skulle det vara bra för? Vem fan har en hare med 400 meter kvar på ett 3500-meterslopp? En hare brukar man oftast ha i början av lopp, för att dra upp tempot. Samt att en hare brukar springa FRAMFÖR och dra efterföljande löpare, vilket inte har skett vid något tillfället. För att citera dig själv: "de fattar ju vem som hellst som har hållt på med någon idrott.".

cool.gif

Edit: Grattis dock till Livskvadron, som kunde paragrafer bättre än löpning! vissel.gif
Royal
QUOTE (Axly @ Jun 22 2008, 17:00 ) *

Trodde inte jag skulle behöva tjata om det här på SoldF, men när någon påstår att det fuskats från min sida, så måste jag ju säga ifrån. Ingen hare har använts, vafan skulle det vara bra för? Vem fan har en hare med 400 meter kvar på ett 3500-meterslopp? En hare brukar man oftast ha i början av lopp, för att dra upp tempot. Samt att en hare brukar springa FRAMFÖR och dra efterföljande löpare, vilket inte har skett vid något tillfället. För att citera dig själv: "de fattar ju vem som hellst som har hållt på med någon idrott.".

cool.gif

Edit: Grattis dock till Livskvadron, som kunde paragrafer bättre än löpning! vissel.gif

nenenene det var inte så jag menade benny!!!! utan dig och olsson hade vi aldrig vunnit! (i mitt huvud vann VADSBO!!!!!!!) Självklart hade vi inte vunnit utan de andra, men ni gjorde grovjobbet dude!

worthy.gif
K3_07
QUOTE (Axly @ Jun 22 2008, 18:00 ) *

cool.gif

Tack så mycket! Vi försöker ju iallafall inte vinna på fusk. Men intala er för all del att ni vann.
Axly
QUOTE (Greven- @ Jun 27 2008, 23:48 ) *
nenenene det var inte så jag menade benny!!!! utan dig och olsson hade vi aldrig vunnit! (i mitt huvud vann VADSBO!!!!!!!) Självklart hade vi inte vunnit utan de andra, men ni gjorde grovjobbet dude!

worthy.gif

Hehe, ne föfan, inlägget var inte menat till dig. Vet att du också vet sanningen. wink.gif
koenigsegg88
QUOTE (Axly @ Jun 29 2008, 13:04 ) *
QUOTE (Greven- @ Jun 27 2008, 23:48 ) *

worthy.gif

Hehe, ne föfan, inlägget var inte menat till dig. Vet att du också vet sanningen. wink.gif

Förslaget från Vadsbo var att springa om den angivna sträckan, för att förhindra några tvivel om vem vinnaren var. Det ville inte Livskvadron ställa upp på, men ni vann enligt spelets regler, men alla vet ju att det är snabbast i mål som vinner:P.

Vadsbo´s lag gick inte lottlösa utan vann varsin vikkåsa, i en utlottning.

Starkt jobbat Axly!
pajohansson
Nu börjar det likna intern penismätning här smile.gif

Vad var det som hände egentligen? Som jag kan tolka tråden så hade vadsbo en hare som kutade _efter_ löparna, och det verkar i mina ögon vara ganska korkat..... smile.gif
KH905
Nu tycker jag vi lägger ner denna konflikten. Jag tycker personligen att vadsbo borde vunnit eftersom de var först i mål. Rykten att de hade en hare går inte att bevisa anser jag (men så är jag vadsboare också:P)

Nu har vi ialla fall gått på ett långt och välbehövligt lov. Riktigt skönt.

Hur ser träningen ut för er i sommar? jägarprovet är relativt nära när vi kommer tillbaka...
macki-s
Kära K3-are!

Jag förstår inte alternativen man har att välja på i den här tråden, i undersökningen alltså. Varför kan man inte välja Karlsborg? Trodde det var där LBB utbildades? Inte i typ Vadsbo eller liknande.
Jag är naturligtvis novis på området och söker bara en förklaring som kan förgylla min vardag! Är det bara FJS som är i Karlsborg eller är Karlsborg ett samlingsnamn för Vadsbo och dom där ställena?
Skuggan
Vadsbo mfl är Kompanier på K3 i Karlsborg.
macki-s
QUOTE (Skuggan @ Jul 10 2008, 15:17 ) *

Och så var det problemet löst smile.gif
Axly
QUOTE (Skuggan @ Jul 10 2008, 15:17 ) *

Och för att vara ännu mer petig så heter det skvadroner, när det handlar om kavalleriet. smile.gif
KH905
Någon som har koll på vad vadsbo skvadron skall sysselsätta sig med efter sommaruppehållet?

Mvh: rasmusson 31a pluton vadsbo
Royal
QUOTE (KH905 @ Aug 4 2008, 15:28 ) *
Någon som har koll på vad vadsbo skvadron skall sysselsätta sig med efter sommaruppehållet?

Mvh: rasmusson 31a pluton vadsbo

Undsättningsgruppen har 1 vecka Spaning/FOTO utbildning, efter den har vi 4 veckor CSAR med NBG's spaningsgrupp.. sen är det batövning, slutövning och MUCK!!!!

vad ni andra ska syssla med har jag ingen aning om Rangern.gif
Axly
Grunder SIB, förarutbildning på LTGV:n för somliga, SIB, orienteringsvecka? dribble.gif rolleyes.gif
johanm
Grattis till alla från ÖN som genomförde jägarprovet! Äntligen får man bära bågen på axeln! Så jävla gött! banan_rock.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.