QUOTE (KH905 @ Jan 17 2008, 13:50 )

QUOTE (Anton_88 @ Jan 17 2008, 11:00 )

Jag vet inte vad det är. Men allt känns jobbigt och ingen av mina kompisar ska rycka in bara jag. Men jag får se hur det känns om några dagar, får försöka hitta nån man kan prata ut med.
Tack för att ni svarade.
Tjenare Anton. Jag ve´t vad du menar jag har själv legat i sängen och tänkt på värnplikten. Kommer man klara det? tänk om man inte klarar pressen i början? tänk om man är för vek, tänk om man inte är tillräckligt tränad? Jag tror att det är många som har tänkt över värnplikten en del gånger. Men jag tror att det faktorn att du känner så här är den långa vänta på inryck, och nu när den börjar närma sig får man kalla fötter. Jag har legat många nätter och tänkt på tänk om jag inte klarar det psykiska?
Men jag tror du kommer hitta kompisar som stöttar dig, alla tycker det är jobbigt i början. Du behöver inte vara rambo när du kommer dit, du är där för att tränas upp. Hur kul skulle det vara fall alla vara vältränade som få och kan alla saker dem skall lära en.
Dem har skrivit ut några tider på sidan, tex milen på 60 minuter dem vill inte att alla skall ligga på 42 minuter i början av utbildningen. Du är där för att lära dig saker, samt att dem startar med mjukt jägarinryck. Jag tror början kommer vara mycket jobbig men sen kommer du in i stressen, den psykiska pressen och de fysiska övningarna.
Jag vill i alla fall se dig stå på gårdplanen 12:00 den 28 januari. Vi skall klara detta tillsammans... PERGITE
Jo det är väl kanske det jag är orolig för. Men du har ju helt rätt! Man kommer ju dit för att lära sig och bli bättre. Så det kommer väl säkert kännas bra när man kommer dit och träffar alla andra.
Skönt att det finns killar som bryr sig

Det är så vi jägare håller ihop
Vi ses den 28 januari kl 12:00
Pergite
Ps: Är det nån mer som har fått ett konstigt mail från pliktverket?
Så här stog det i mitt
Som du kanske har sett på nyheterna så ska försvarsmakten spara pengar under 2008. Därför har det nu beslutats att den befattningen du är uttagen till uten kommer att utbildas under 2008 på Livregementets Husarer K3.Därför har vi nu beslutat att du ska får rycka in i januari 2009. Du kommer snart få ett brev med posten där du får mer information. Har du några frågor angående detta så ber vi dig vänligen ringa på nummer 0771-24 40 00 Mvh Kent larsson , Plikterkets regionkontor Stockholm
Men jag ringde Pliktverket och dom sa att det inte finns nån som heter Kent Larsson. Och jag pratade med en annan kille på pliktverket som jag skickade mailet till och han skulle undersöka detta vidare.
Verkar ju riktigt knäppt detta!!