QUOTE (MatsLennarth @ Jan 3 2008, 10:59 )

QUOTE (KH905 @ Jan 3 2008, 04:47 )

Hallå kära aspiranter. Igår var jag ute på ett marchpass med en kompis från soldf. Vi var ute ungefär 3 timmar och 30 minuter. Det var mest asfalterad väg vi gick, med undantag grusväg och skog.
Marschen flöt på bra, och vi gick i ett väldigt snabbt tempo. Jag hade 25 kilo i ryggan samt mina kära kängor på mig.
Men när jag kom hem efter denna lilla tur, så fick jag så himla ont i axlarna, den smärtan som man hade efter infohelgens marsch.
Fötterna trodde jag att det skulle bli värre med men dem klarade sig. Men min fråga kna jag ha burit fel eller något? eller kan det bero på att jag inte har marscherat en längre sträcka på ett tag. För jag tror inte min kompis hade samma axelont som jag och han bärde 44 kilo.
Antigen måste jag ha burit fel, eller så måste min kropp vara ovan fortfarande. Någon som har känt detsamma?
Kan tilläga att axelontet har gått över nu. så nu är jag fit for fight igen att träna ett nytt träningspass om några timmar
Ps: Ni som har fixat biljetterna till karlsborg, hur gick ni tillväga? gick ni bara ner till resecentrumet?
Du kanske har en dålig ryggsäck?
Nej det tror jag icke, eftersom jag köpte en av de bättre på terräng så det tror jag nog inte
Kom precis hem från tågstationen. Har fixat tågbiljett till Skövde, men hur fasen fixar man bussbiljetten till Karlsborg?
Fan greven, det är bara att ta en buss som det står Karlsborg på.. Det är lugnt
QUOTE (KH905 @ Jan 3 2008, 04:47 )

Marschen flöt på bra, och vi gick i ett väldigt snabbt tempo. Jag hade 25 kilo i ryggan samt mina kära kängor på mig.
Men när jag kom hem efter denna lilla tur, så fick jag så himla ont i axlarna, den smärtan som man hade efter infohelgens marsch.
Fötterna trodde jag att det skulle bli värre med men dem klarade sig. Men min fråga kna jag ha burit fel eller något? eller kan det bero på att jag inte har marscherat en längre sträcka på ett tag. För jag tror inte min kompis hade samma axelont som jag och han bärde 44 kilo.
Antigen måste jag ha burit fel, eller så måste min kropp vara ovan fortfarande. Någon som har känt detsamma?
Kan tilläga att axelontet har gått över nu. så nu är jag fit for fight igen att träna ett nytt träningspass om några timmar
Det gäller att ta de lungt och inte slänga på för många kilon från början och gå i 3 h utan stop. Kroppen är ju inte van som det går att läsa i delen av forumet som behandlar just träning. Det är nog inget fel , ut o gå och ta en paus ibland och verkligen känn efter vad det kan vara som är fel på ryggan och ställ in det. Helt klart så ska du ju göra de innan du går ut också. framförallt hur midjebandet sitter så du inte har all tyngd på axlarna som du nu får ont i.
Min fråga är snarare hur din marchkompis trycker i 44kg i sin ryggsäck. Skulle vilja veta hur han lyckas att få de sitta och att vad han stoppar i den.
Lycka till vid inryck och bit ihop !
// Kla PBS07-08 AJB
ok då blir det bussen som är framme i karlsborg 10.10
Martin.
Jan 3 2008, 15:02
Sitter som bäst och planerar inryckningsresan, men är inte kapabel att hitta
klockslaget samt vart i Karlsborg vi ska infinna oss den 28:e. Någon som
kan förbarma sig och upplysa en stackars analfabet?
Klockan 12.00, exakt plats står inte.. men det är nog bara att ta sig till fästningen så hittar man säkert. Skulle gissa på kyrkan eller idrottshallen.
Martin.
Jan 3 2008, 15:17
QUOTE (Greven- @ Jan 3 2008, 15:13 )

Klockan 12.00, exakt plats står inte.. men det är nog bara att ta sig till fästningen så hittar man säkert. Skulle gissa på kyrkan eller idrottshallen.
Tusen tack Greven.
Palla biljetter.

Bara att vifta med inryckningsordern/liknande på bussarna så verkar det inte vara nåt problem.. Inte vill väl busschaffisen få en att missa såna viktiga saker? Åkte till EM och IH ToR utan problemas. Iofs kan det ju bli jobbigare om man åker längre än typ tjugo mil, inte med buss, eller om busschauffören är nitisk.. Men så äre!
kadaver
Jan 4 2008, 13:40
QUOTE (Axly @ Jan 3 2008, 16:38 )

Palla biljetter.

Bara att vifta med inryckningsordern/liknande på bussarna så verkar det inte vara nåt problem.. Inte vill väl busschaffisen få en att missa såna viktiga saker? Åkte till EM och IH ToR utan problemas. Iofs kan det ju bli jobbigare om man åker längre än typ tjugo mil, inte med buss, eller om busschauffören är nitisk.. Men så äre!

Förutsätt förf-n inte det! Lokaltrafik m.fl. har börjat styra upp mer och mer angående värnpliktiga och är väldigt nitiska.. Mycket p.g.a. ett missbruk från NBG-soldater, som visserligen i vissa fall är unga och släta i ansiktet, har ett Vpl-liknande legg, men är anställda soldater och inte ska åka gratis.
Samt att du har fått förmånen att boka en resa, gör det, speciellt ni som anländer med tåg.. Gick åt pipan för en annan när jag skulle rycka in, blev 20 minuter sen och de är inte kul på inryckningsdagen.
Åker ni Skövde-Karlsborg med buss räcker de förmodligen med inryckningsordern som ovanstående skrev, men i övriga fall, räkna inte med det inledningsvis.
Nu har jag nyss hämtat ut min biljett iaf tror jag är först på plats om ingen är där dagen innan. Avgång från sundsvall den 27:e - 23:22 ankomst i skövde 07:00 därifrån går tåget till Karlsborg 07:38 och är framme 08:23.
Den stora frågan är vad man ska göra när man kommer fram så pass tidigt? testa nytt pb runt fästningen kanske?

man lär väl inte få ut sina grejer tidigare än andra! hursomhelst grabbar vi syns den 28:e =D
Martin.
Jan 4 2008, 16:35
Själv skulle jag inte lita på busschaufförers välvillighet.
En polare på MSS hamnade i trätomål med en busschaffis när förstnämnde ville åka gratis på sitt VPL-leg, varpå chaffisen ifrågasatte att det var han på bilden.
Nämnas skall att min kamrat hade långt hårsvall på bilden men därefter begåvats med kortsnaggat. Först när motivationen "Men dom rakar ju av oss håret!" framlagts gav busschauffören med sig. Kontentan av denna anekdot är att jag på inryckningsdagen inte tänker ta några större risker.
QUOTE (kadaver @ Jan 4 2008, 13:40 )

QUOTE (Axly @ Jan 3 2008, 16:38 )

Palla biljetter.

Förutsätt förf-n inte det! Lokaltrafik m.fl. har börjat styra upp mer och mer angående värnpliktiga och är väldigt nitiska.. Mycket p.g.a. ett missbruk från NBG-soldater, som visserligen i vissa fall är unga och släta i ansiktet, har ett Vpl-liknande legg, men är anställda soldater och inte ska åka gratis.
Samt att du har fått förmånen att boka en resa, gör det, speciellt ni som anländer med tåg.. Gick åt pipan för en annan när jag skulle rycka in, blev 20 minuter sen och de är inte kul på inryckningsdagen.
Åker ni Skövde-Karlsborg med buss räcker de förmodligen med inryckningsordern som ovanstående skrev, men i övriga fall, räkna inte med det inledningsvis.
Hehe, lugnt.. Har alltid haft med mig pengar ifall att. Några kronor hit eller dit.
Martin.
Jan 4 2008, 16:53
För att ta upp den allvarligaste frågan av alla, hur blir det med snuset?
Kan tänka mig att det inte är uppskattat att ha med sig en hel stock vid inryck, är iallafall vad jag hört.
Någon erfaren K3-are som vet råd?
Nu har även jag hämtat ut min biljett till karlsborg. Hon som bokade min biljett sa att det bara var att visa inryckelseordern så fick man åka med bussen.
Jag är framme vid karlsborg vid kvart i tio ungefär. Jag anser att det är skönare att vara där tidigt än stressa sig fram.
Du kan vara lugn, det är folk som kommer vara där natten innan.
Martin hur skall du klara överlevnaden?:P haha
Laddad som få nu..
Jag kollade precis tågtider till Karlsborg den 28e, och om jag åker med det tidigaste tåget är jag inte framme förns halv 12 i Karlsborg. Känns ju som att det finns en rätt stor risk att något tåg blir försenat med tanke på att jag har 4 byten. Man kanske borde åka dit dagen innan istället? Eller vad tycker ni? Någon annan här som hade tänkt att åka dagen innan?
QUOTE (Martin. @ Jan 4 2008, 16:53 )

Kan tänka mig att det inte är uppskattat att ha med sig en hel stock vid inryck, är iallafall vad jag hört.
Jag är ingen erfaren k3:are, men vårat befäl på info-helgen sa att vi skulle ta me oss snus till inryck för att vi inte skulle ha tid att köpa den första tiden.
Så nu har jag köpt 2 stockar som ja ska ta me mig (köpte dom före nyår eftersom skurkarna nu har höjt priserna igen)
QUOTE (K3_07 @ Jan 4 2008, 20:44 )

Jag är ingen erfaren k3:are, men vårat befäl på info-helgen sa att vi skulle ta me oss snus till inryck för att vi inte skulle ha tid att köpa den första tiden.
Så nu har jag köpt 2 stockar som ja ska ta me mig (köpte dom före nyår eftersom skurkarna nu har höjt priserna igen)
Det är snarare uppmuntrat att snusa på K3. I alla fall enligt min erfarenhet. För övrigt kommer inget befäl intressera sig för vilka personliga saker du har med dig så länge det inte bryter mot ordningsreglerna (typ sprit ...)
MatsLennarth
Jan 4 2008, 22:21
QUOTE (H0lK @ Jan 4 2008, 22:07 )

Det är snarare uppmuntrat att snusa på K3. I alla fall enligt min erfarenhet. För övrigt kommer inget befäl intressera sig för vilka personliga saker du har med dig så länge det inte bryter mot ordningsreglerna (typ sprit ...)
Vad menar du med att det skulle vara uppmuntrat?
QUOTE (MatsLennarth @ Jan 4 2008, 22:21 )

Gladare soldater?
QUOTE (Axly @ Jan 5 2008, 01:05 )

QUOTE (MatsLennarth @ Jan 4 2008, 22:21 )

Gladare soldater?

De kan oxå hålla med om, att det uppmuntrades..När en i våran pluton på "fårgostunden" frågade hur mycke man fick i dagsersättning svarade vårat befäl (befäl J, 12 pluton):
-"Ni får ca 50kr om dagen"
-Någon annan i plutonen: "Va? Jag har läst att det är 72?"
-"Jo jo, men 20-30 spänn går ju direkt till snuset, SOM jag förväntar mig att alla kommer göra, snusa alltså!"
Det är inte ordagrant, men mycket liknande;)
Å de kändes som att i princip alla befäl på k3 ja kom i kontakt med snusade.
Martin.
Jan 5 2008, 03:15
QUOTE (K3_07 @ Jan 4 2008, 20:44 )

Dä låt' dä. Djävulen att jag inte tänkte på att stocka upp (Notera ordvitsen) på snus innan prishöjningen.
Börjar ju bli riktigt dyrt att njuta av livets godare, fast å andra sidan kommer min gigantiska snusläpp att
bli en statussymbol samt tecken på monetärt välstånd när dosorna kryper upp i sjutusen per styck istället
för den air av bondska som nu är förknippad med en fet prilla under övre läppanhanget.
I skrivande stund 23 dygn kvar i frihet och välstånd!
Jag vet folk som skall vara där dygnet innan inryck. Det kan nog vara en fördel, man vill ju inte komma försent på första uppställningen. Vilket första intryck:P
Jag åker så att jag kommer att vara på karlsborg 2 timmar innan ungefär. Har vänner som kommer vara där dygnet innan så det rä nog inga problem fall man vill vara där innan..
Jag är nervös, men ändå laddad
Hockeypulver
Jan 6 2008, 12:55
Hallå alla gubbar!
Tänkte bara kolla hur det står till med träningen? Är ni i form och fin fas?
Själv har det legat på is några veckor efter det att mina knän börjat bråka, men ortopedteknikern Fernando har gjutit inlägg till
mig och nu är jag igång igen.
Marschträningen känns skitbra, men konditionen är inte bäst. Jag kan marscha i 3 timmar med
25kg i ryggan utan att bli speciellt trött men jag kommer inte runt milen på 48 (snarare 55)
men som jag har förstått det månste man inte det vid inryck. Jag litar på Marcel Proust. Vad hade du för tjänst förresten Marcel?
Måste säga att många av er gossar verkar väldigt ambitiösa med er träning och hela lumparsaken,
gött att se

Vad det gäller snus kanske man ska gå över till påse? Känns mest lätthanterligt om man ska vara ute
och gröpa i naturen.
QUOTE (Hockeypulver @ Jan 6 2008, 12:55 )

Hallå alla gubbar!
Tänkte bara kolla hur det står till med träningen? Är ni i form och fin fas?
Själv har det legat på is några veckor efter det att mina knän börjat bråka, men ortopedteknikern Fernando har gjutit inlägg till
mig och nu är jag igång igen.
Marschträningen känns skitbra, men konditionen är inte bäst. Jag kan marscha i 3 timmar med
25kg i ryggan utan att bli speciellt trött men jag kommer inte runt milen på 48 (snarare 55)
men som jag har förstått det månste man inte det vid inryck. Jag litar på Marcel Proust. Vad hade du för tjänst förresten Marcel?
Måste säga att många av er gossar verkar väldigt ambitiösa med er träning och hela lumparsaken,
gött att se

Vad det gäller snus kanske man ska gå över till påse? Känns mest lätthanterligt om man ska vara ute
och gröpa i naturen.
Tjenare jag ligger lite som dig i träningen, jag klarar att marschera några timmar utan att det direkt känns. Men jag klarar dock milen på 48 men det är inte mer än så,. Löpning är min stora svaghet, men får väll finslipa den, dem sista 20 dagarna så det skall nog gå bra tror jag:d
Styrkan är det inte heller något fel på, som sagt konditionen som behöver finslipas. Man kan ju inte vara bäst på allt, så är det bara:P
ps kan tilläga att detta kapitlet gav min motivation tillbaka. iofs rätt längesen från kj, men men
http://www.kustjagarboken.com/default.asp?page=smakprov.htm
Glennke
Jan 7 2008, 20:50
Hallå gubbs, nu börjar det kännas att det är nära.
Precis som er KH905 och hockeypulver så går det bättre med marchen än med löpningen,
benhinneinflamationen som jag skrev om i den här tråden i våras spökar fortfarande, fan asså..
Men jag kan springa, det gör bara ont innan man har blivit uppvärmd, så man får väl springa sig igenom GSU och hoppas att man hamnar på nån tjänst där man får marchera mer än springa, ifall det finns nån sån :P
Ska ner till k3 imorgon och hämta ut kängorna, lite sent kanske, men blir nog inget annat än att gå in dom innan inryck, har ju 20 dagar på mig att gå in dom..
Ska bli kul att se k3 imorgon iaf.
Haha tack för schysst läsning KH905, aldrig läst nått ur den boken förut, min gamla mentor/idrottslärare på gymnasiet är med i den (122 Lidberg)!
Hockeypulver
Jan 7 2008, 21:42
Känns bra att det är fler som sitter på samma tåg

Äh fan Glennka, ha på dig kängorna hela tiden så är det säkert inga problem.
Tog inte många dagar innan dom satt som gjutna för min del.
Sjukt segt löppass idag, höll på att somna efter tre kilometer.
Blir till att sova och göra om imorgon.
Fixar ni gubbar att springa på morgonen? Det hade varit jävligt mycket skönare att göra det innan jobbet,
där jag står upp hela dagarna. Tanken känns bra när man går och lägger sig, men när man vaknar klen, frusen och skör
känns det inte lockande.
Milen på 48 innan inryck får nog klassas som rätt bra ändå Mister KH905, du
lär inte ha några problem.
QUOTE (Hockeypulver @ Jan 7 2008, 21:42 )

Känns bra att det är fler som sitter på samma tåg

Äh fan Glennka, ha på dig kängorna hela tiden så är det säkert inga problem.
Tog inte många dagar innan dom satt som gjutna för min del.
Sjukt segt löppass idag, höll på att somna efter tre kilometer.
Blir till att sova och göra om imorgon.
Fixar ni gubbar att springa på morgonen? Det hade varit jävligt mycket skönare att göra det innan jobbet,
där jag står upp hela dagarna. Tanken känns bra när man går och lägger sig, men när man vaknar klen, frusen och skör
känns det inte lockande.
Milen på 48 innan inryck får nog klassas som rätt bra ändå Mister KH905, du
lär inte ha några problem.
Heheh aa kanske. Men nu var det ett tag sen jag löpte, och julmaten och nyårsdrickan har ju gjort sitt lilla kan jag ju säga:P haha. Nej så farligt är det inte. Det blir till att prioritera löpningen mer än styrkan nu de sista 20 dagarna innan inryck så löser det sig. Klarar man inte under 48 minuter när vi skall göra testet, får vi antagligen göra om det vid ett annat tillfälle.
Pirret känns i magen nu och varje dag känns som en evighet, jag känner att jag har gjort mitt här hemma nu för ett tag och är taggad att leta nyaerfarenheter, få nya vänner och lära mig mer om mig själv.
Imorgon blir det till att löpa. Jag var verkligen hård mot mina ben idag på gymmet dem fick bekänna färg:D
Ett tips är att köra både brak morgon och kväll har kört det nu i 4 dagar och det funkar väldigt bra. Har ökat i både armhävningar och situps, och mer lär det bli.
Jag var ju orolig för hörseln vid inryck, så jag tog tag i det och åkte till vårdcentralen för att kolla vad jag låg i hörselväg. Och till min stora förvåning hade jag perfekt hörsel så nu är det ett mindre problem att tänka på. När har ni tänkt att raka av er håret då? eller blir det på regementet? Är det någon som skall behålla håret?
PERGITE
Är nog i sin ordning att vara lite orolig för formen såhär nära innan inryck. Är det själv då jag sprungit typ 3 gånger sen infohelgen, pga kroniskt slem och skit i halsen. Var ute ikväll och sprang med 40 kg iaf, och det kändes rätt lugnt, men man kommer väl knappast få en sån bekväm säck i lumpen som jag har nu, med 5000 justeringsmöjligheter antar jag.. Finns mycket att oroa sig för egentligen, och det man inte byggt upp under 2007 blir nog svårt att ta ikapp under den lilla fria tid vi får 2008. Meeen så länge man gör sitt bästa så.
Glennke
Jan 7 2008, 23:11
haha aa hockeypulver, kommer ha på dom 24/7

Vilken skvadron hamnar du på då?
Vad exakt kör du på brak KH905? Vad och hur mycket?
Jag ska nog snagga mig innan jag kommer ner, ifall det är det är nån som ska göra det efter vi ryckt in så är det lugnt, jag tar med mig "snaggmaskin" men ett par olika munstycken!
QUOTE (Glennke @ Jan 7 2008, 23:11 )

haha aa hockeypulver, kommer ha på dom 24/7

Vilken skvadron hamnar du på då?
Vad exakt kör du på brak KH905? Vad och hur mycket?
Jag ska nog snagga mig innan jag kommer ner, ifall det är det är nån som ska göra det efter vi ryckt in så är det lugnt, jag tar med mig "snaggmaskin" men ett par olika munstycken!
På morgonen kör jag maxantal armhävningar jag klarar, desamma med situpsen och rygglyften. När det gäller jägarvilan som jag kör ser jag till att stå tills jag verkligen inte pallar mer.
På kvällen så gör jag repetioner med rygglyft armhävningar och situps 25 gånger 3.
Hockeypulver
Jan 7 2008, 23:29
Vet hur det känns Axly, det är sjukt segt att inte kunna träna fullt ut för att
kroppdjävulen bråkar. Men vilken kille, kuta med 40 tunga i säcken? Det orkar jag göra i typ två minuter en vindstilla aprildag. Hur länge fixade du det?
Jag har inte sprungit någonting med ryggsäck. Är det något ni pojkar pysslar med?
Jag hamnar på Livskvadron har jag blivit tillsagd, själv då Glennka?
Edit: Är det bara jag som inte pallar att snagga utan ska spara någon centimeter?
Edit 2: Jag har visst sprungit med ryggsäck, men då lite språng under marscher, på sin höjd en kilometer.
Nu känner jag mig velig med alla edits, + att min kära Ball and Chain sitter och tjuter att jag ska sova.
Bäst att lyda.
Många som har brud nu när det vankas inryck? Min höna åker till London i fyra månader när jag rycker in,
bra för båda parter tror jag.
Angående håret ska ja ha kvar mitt långa (långa=ner till ögenen ungefär) så länge som möjligt, de kommer ju va skit kallt att va helt kal liksom, lr va tror ni?
QUOTE (K3_07 @ Jan 7 2008, 23:57 )

Angående håret ska ja ha kvar mitt långa (långa=ner till ögenen ungefär) så länge som möjligt, de kommer ju va skit kallt att va helt kal liksom, lr va tror ni?
Jag tror inte det är särskilt hygieniskt att behålla ditt långa hår tyvärr, i fält kan det vara väldigt svårt att tvätta håret från lera, svett osv. Det kan ju gå flera dagar innan vi får duscha. Jag funderar på att spara lite hår, alltså inte snaggad men ändå väldigt kort.
Fall man har beslutat det hemma kommer man säkert åka med grupptrycket vid inryck:P hahah
Jag gjorde slut med min tjej för ungefär 1 månad sen. Vi hade varit tillsammans i ett år, hon sa att hon inte skulle klara att träffa mig så lite. Väldigt ledsamt men det är väll lika bra antar jag. Tråkigt, men nu kan jag iofs koncentrerar mig på utbildningen till 100 procent
Martin.
Jan 8 2008, 00:39
Fan vilken slashas jag känner mig som, har inte sprungit på långa vägar så mycket som jag velat.
Nu efter snöfallet över nyår är jag bara paranoid för att halka och bryta något, vilket i sammanhanget
vore lite opassande. Då tar jag hellre min ynkliga lekamen och simmar upp konditionen, men enligt
lagen om alltings jävlighet kommer jag säkert halka på de slemmiga golven och stympa svanskotan...
Men jag är inte orolig för att jag kommer sacka efter på löpning, för det är jag nämligen säker på.
Har aldrig varit en bra löpare. Men men, Stor och stark går till folkets park, liten och klen går till frälsningsarmén.
Kan tillägga att jag var ytters skeptisk till marschen på infohelgen också, efter fem steg trodde jag
att jag skulle stupa direkt, men sen stod jag där nio timmar senare och var kvar, till min egen förvåning.
Är som sagt lite allergisk mot att vara ute och löpa i det här is-slasket, på grund av risk för pladaskfall och gips
men också för att en bekant skrämt upp mig med att han blev spolad ur lumpen för att han sprungit på snöigt
underlag och haft sönder sina knän. Det vettigaste vore att köpa ett gymkort och stå på löpbandet, men efter
mina dagar som styrketränande i min sälla ungdom (håhå jaja) har jag alltid i smyg föraktat löpbandsfolk.
Får ta ett snack med SMHI så att det blir bättre löpväder ute i busken.
Hockeypulver: Har nog sprungit nästan lika mycket med ryggsäck som jag gått med den.. Började på en 10-15 kilo förrförra sommaren, så det har byggts upp under längre tid. Som längst har jag sprungit knappt 2 mil nonstop med 33-35 kg, men idag hade jag en tid att passa till gymmet, så det blev inte mer än 30-35 min.. Halt som satan också, så man får ju vara försiktig!
Och på tal om håret, så kommer det nog vara lite mer än 1 cm för min del vid inryck.. Tar med min Babyliss ifall det krävs kortare.

Bruden tog det slut med ganska nyss också.. Båda insåg att jag inte blir en pojkvän värd att vänta på.
"Jag gjorde slut med min tjej för ungefär 1 månad sen. Vi hade varit tillsammans i ett år, hon sa att hon inte skulle klara att träffa mig så lite. Väldigt ledsamt men det är väll lika bra antar jag. Tråkigt, men nu kan jag iofs koncentrerar mig på utbildningen till 100 procent"
Exakt samma här.
Såhär står det att man ska gå tillväga om man vill komma upp dagen innan inryck i mina papper "Om behov av boende behövs mellan söndag och måndag kontakta i god tid Adjutanten Kn XXX YYY på mobil: 073xxxxxxx"
Är det någon som ringt och lyckats få tag i honom? Har ringt nu i flera dagar men kommer till Telia mobilsvar varje gång.
QUOTE (johanm @ Jan 8 2008, 12:53 )

Såhär står det att man ska gå tillväga om man vill komma upp dagen innan inryck i mina papper "Om behov av boende behövs mellan söndag och måndag kontakta i god tid Adjutanten Kn XXX YYY på mobil: 073xxxxxxx"
Är det någon som ringt och lyckats få tag i honom? Har ringt nu i flera dagar men kommer till Telia mobilsvar varje gång.
Han kanske har/har haft semester, och struntat i att ta med sig jobbet hem?
Japp, och där slutar vi med att kommentera enskilda befäl. Upphör!
/simon, BlåGul

Det kommer se för jävligt ut! Och man vill ju inte skämma ut plutonen. ;)
QUOTE (Trash @ Jan 8 2008, 22:32 )

Hehe, sant sant..men de måste ju bli kallt att inte ha nått hår:O Men iofs..man kommer väll frysa hur som hellst..
QUOTE (K3_07 @ Jan 9 2008, 01:51 )

QUOTE (Trash @ Jan 8 2008, 22:32 )

Hehe, sant sant..men de måste ju bli kallt att inte ha nått hår:O Men iofs..man kommer väll frysa hur som hellst..
Joo det kommer nog bli lite kallt i början, men man kommer vänja sig:D
Jag tror dem flesta väljer att raka av sitt hår, jag hade en kompis som låg inne förra året på k3. Han hade relativt långt hår och han sa att han skulle behålla det. det gick uingefär 2 veckor sen rakade han av det. För att han orkade inte hålla ordning på det. ( det blir extra jobb)
Jag kommer verkligen inte passa i rakat, jag har aldrig haft det. Och jag kommer inte se klok ut. Men det är ju ingen modevisning och särskilt många tjejer kommer man inte möta.
Inte för att låta så här nu, men jag tycker att rakat hår hör till jägeriet, men det är min åsikt. 19 dagar kvar nu, nervositet börjar komma allt mer och mer
PERGITE
Martin.
Jan 9 2008, 16:58
Så nu har det mesta av snön töat bort så man teoretiskt sett skulle kunna ge sig ut och springa milen så fort man får en timme till övers.
Verkar som mina hotbrev till SMHI gav frukt. Tyvärr inverkade Lagen om Alltings Jävlighet så att jag blivit öm i knät efter att ha varit en god
mänska och hjälpt till att flytta i helgen, så jag vågar inte ge mig ut och riskera att slita på knät, rätt som det är smäller det och menisker, ledband och
knäskålar bara sprutar ut ur benets mellanregion. Så det blir att simma i någon vecka nu. Som tur är inverkade Karman jag fått på pluskontot efter
att ha lekt flytthjälp, och försynen skänkte mig denna ynnest:
Aftonbladet: Topless är OK i SimhallarIbland är ödet en snäll snubbe.
QUOTE (Martin. @ Jan 9 2008, 16:58 )

Så nu har det mesta av snön töat bort så man teoretiskt sett skulle kunna ge sig ut och springa milen så fort man får en timme till övers.
Verkar som mina hotbrev till SMHI gav frukt. Tyvärr inverkade Lagen om Alltings Jävlighet så att jag blivit öm i knät efter att ha varit en god
mänska och hjälpt till att flytta i helgen, så jag vågar inte ge mig ut och riskera att slita på knät, rätt som det är smäller det och menisker, ledband och
knäskålar bara sprutar ut ur benets mellanregion. Så det blir att simma i någon vecka nu. Som tur är inverkade Karman jag fått på pluskontot efter
att ha lekt flytthjälp, och försynen skänkte mig denna ynnest:
Aftonbladet: Topless är OK i SimhallarIbland är ödet en snäll snubbe.
Här hör jag en kille som inte gillar att springa:P Nej men skämt och sido. Hur känns det nu? Sitter formen som den skall?
19 dagar kvar, snart bara 18. Har alla bokat era tåg biljetter?
Vilken tid kommer ni att vara i skövde och karlsborg?
Jag åker klockan 06:40 från gbg är framme i skövde 07:55. Sen skall jag vänta i skövde i 45 minuter för att ta bussen 08:40 ungefär. Är framme i karlsborg vid kvart i tio ungefär.
Ni som inte har addat mej gör det, snacka lite gött innan inryck:D Bajen_snygg88@hotmail.com
"Inte för att låta så här nu, men jag tycker att rakat hår hör till jägeriet, men det är min åsikt" Ja tycker att de inte spelar någon roll vilken frisyr man har, bara man gör de man ska. MEN ja fattar precis va du menar;)
Ja tar bussen från skövde 1030. Nån mer som gör de??
Här står det bland annat
http://www.k3.mil.se/article.php?id=1633Allmänt om tjänsten vid luftburen bataljon och underrättelsebataljon
Du ingår i jägarförband där uppgifterna är strid och underrättelsetjänst. I vissa fall innebär detta att du skall under lång tid kunna klara dig själv och ditt förband i små enheter bakom en angripares linjer. Det innebär att du måste ha en vilja och framåtanda. Det innebär också att du tillbringar en stor del av tiden ute i fält vilket medför att kraven på hygien och överlevnadskunskap ökar. Tjänsten kommer att ge dig erfarenheter och kunskaper du kommer att ha med dig i hela livet. Alla soldater har en jägaruttagning dvs de uppfyller de krav som ställs på en jägarsoldat.
Ett kortklippt hår är därför en stor fördel i tjänsten.
Martin.
Jan 10 2008, 01:52
QUOTE (KH905 @ Jan 9 2008, 21:03 )

Här hör jag en kille som inte gillar att springa:P Nej men skämt och sido. Hur känns det nu? Sitter formen som den skall?
19 dagar kvar, snart bara 18. Har alla bokat era tåg biljetter?
Jag? Jag älskar att vara ute och springa. Den där
runners' high är ljuvlig då den vill infinna sig. Dock är jag mindre förtjust i att springa tillsammans med andra av den enkla anledningen att jag är så fruktansvärt kass

Samt att jag vid löpning låter som James Gandolfini (Tony Soprano i
The Sopranos), d.v.s. att jag flåsar som en pilsk snuskgubbe på en sörmländsk fritidsgård.
Formen? Rent funktionellt är det bra. Inte på långa vägar så bra som jag helst vill ha den, men det blir det ju sällan.
Har funderat fram och tillbaks på om jag ska nöta bort mitt myshull jag lagt mig till med efter julånyår, men har kommit fram till att det är förbaskat vackert.
Väger i dagsläget runt 100 kilo, och då ska ni veta att jag rippad och bitig går på 85, alltså har jag en flytande muskelreserv med tillhörande pondus på 15 kilo. Snyggt och bekvämt.
Sen kan det ju vara kul att se resultat när man legat inne några månader, att man gått från bärsfläskig civilist till ett militärt muskelberg med synliga magrutor.
Funktion före fashion, mina vänner!
Var och bokade tågbiljetten igår. Är i Skövde 10.09. Om inga älgar eller andra varelser leker för rälsen borde jag komma i tid. Just ja, är ju dags att ställa om dygnsrytmen nu. Ska vara uppe hela natten för att kunna däcka i sängs vid 21.00. Min textbook procedure när loven övergick i terminer, borde fungera här med. Sen kan man ju slå vad med Satan om att man kommer ligga sömnlös natten den 27:e, men vad ska man göra åt saken?
Peter_griffin
Jan 10 2008, 13:24
Är det någon som fått tag på adjutanten på K3, angående boende natten mellan 27-28? Har bara kommit fram till mobilsvar X antal gånger.
johanm
Jan 10 2008, 16:49
QUOTE (Peter_griffin @ Jan 10 2008, 13:24 )

Är det någon som fått tag på adjutanten på K3, angående boende natten mellan 27-28? Har bara kommit fram till mobilsvar X antal gånger.
Ringde till k3 och fick reda på att han var ledig. Fick tag på någon annan på telefonnr 0505451900 som fixade det åt mig istället.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.