Help - Search - Members - Calendar
Full Version: K3 Karlsborg 2008
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40
xict
QUOTE (Mattssonmannen @ Sep 30 2006, 09:42 ) *
Avgångarna nu i år har varit extrema, 30% på hela regementet om jag har hört rätt. Så batstaben besluade för ett tag sedan att sjukvård kommer att läggas ner och all personal tillhörande sjukvård nu kommer att tilldelas UH och att UH kommer att få en förbandplats med 9 man.

@Phusion
Är inte Vadsbo 4 plutoner? 3Lb, 1 stab/tross?

@Minky
11:e?

stämmer, vadsbo är fyra plutoner. Tre lbj och en "stab & tross"/"specialpluton". vi var cirka 120 pers som ryckte in, nu är vi nere på 100, så övningarna har skördat sina offer! :(
Mattsson
@xict

20 personer på hela skv? Bara på min pluton så har vi blivit av med 13 personer hittills. blink.gif

Fett OT men: När hade ni tänkt att skruva ner på elementena eller öppna ett fönster på Vadsbo? Är ju rena bastun när man går igenom där.
vissel.gif <-svettigt värre
KH905
Jo ni kanske har rätt, men ser efram emot detta hur mycket som helst, men jag vet att det inte kommer vara en dans på rosor när jag väll är där, men det är jag medveten om.. men jag vill testa mina gränser och se vad jag verkligen kan prestera.......Det kommer vara en mycket stor lärdom om mig i person, eftersom jag inte är van att "h¨lla" på med lumpen saker osv.....
Snygg_Stark_Smidig
jag ångrar det jag skrev man får lära sig den hårda vägen smile.gif
KH905
hahah okejs:P Gubbar nu är det bara 461 dagar, 11 timmar och 17 minuter kvar till inryck:D:D
Vaf förväntar ni er av k3 nu när ni rycker in? vad har ni för allmäna tankar runt lumpartiden på k3...
-hult
jag kan inte direkt säga vad jag har för förväntningar, men det är jag vet är att vi alla kommer bli kompisar för livet och att vi kommer få en ordentlig utmaning under vår tid på K3
KH905
Jo det tror jag också att vi kommer få... men vad är det som skiljer just k3 från andra förband osv?
Stockman
QUOTE (KH905 @ Oct 9 2006, 17:02 ) *
Jo det tror jag också att vi kommer få... men vad är det som skiljer just k3 från andra förband osv?

Vad menar du med det? Det som skiljer är väl att K3 utbildar Und och LBB och det är det inga andra förband som gör.
-hult
precis som stockman sa. sen är det ju en av Sveriges mest fysiskt krävande utbildningar :P så det gäller att vara beredd på att kötta en del biggrin.gif
kalle_balle
GÖR INTE LUMPEN FÖR I H*LVETE!!!
Christer
QUOTE (kalle_balle @ Oct 10 2006, 07:15 ) *
GÖR INTE LUMPEN FÖR I H*LVETE!!!

Du kommer inte lyckas att nå nån av killarna i denna tråd att INTE vilja göra lumpen. Haha, men försöka går ju happy.gif
KH905
Hur fysiskt klassas k3 som? varför skall vi inte göra lumpen kalle?
Du kommer nog inte få oss så övertygade ändå.,. men men.....roligt att höra vad du har för argument till att inte göra lumpen...
koenigsegg88
Egentligen finns det mer anledningar till att inte göra lumpen om man inte ha tänkt göra karriär inom FM. Jobba, studera, resa.
Men klart lumpen verkar kul om man nu är intresserad av det. Vissa blir ju intresserade på mönstringen :P andra har väntat hela livet på att göra lumpen. camo.gif
invent
QUOTE (koenigsegg88 @ Oct 10 2006, 14:23 ) *
Egentligen finns det mer anledningar till att inte göra lumpen om man inte ha tänkt göra karriär inom FM. Jobba, studera, resa.
Men klart lumpen verkar kul om man nu är intresserad av det. Vissa blir ju intresserade på mönstringen :P andra har väntat hela livet på att göra lumpen. camo.gif

plus om man vet vad man vill bli typ nått inom data då kan man söka en sådan tjänst inom lumpen och sedan kan man fortsätta inom försvaret i några år och få betalt utbildning sedan när man kommer ut i de civila så är man väldigt efterfrågad. Dom står högst upp på listan på dataföretag. plus att man inte har några studielån! biggrin.gif
-hult
eller om man vill bli anställd soldat i något av insatsförbanden KAN det vara en fördel att ha gjort lumpen :P hehe, så är det ;)
KH905
Jo det är många nu förtiden som inte känner för lumpen, jag var en sån som blev intresserad på mönstringen..Innan var jag helt emot det. då tänkte äää det tar så lång tid, ett år är man borta. fall man skall plugga vidare missar man ett år på det. men sen tänkte jag. ett år är ju ingeting. plus att det kan vara gott och göra något annat ett tag, för jag känner att jag ändå inte är sugen på att plugga vidare direkt ändå.. och det är en verklig en utmaning och kunskap anser jag. eftersom jag inte är van i mitt civila liv med lumpen och sånt.. så jag ser efram emot det faktiskt:D
-hult
sen under lumpentiden har du nog kommit på vad du vill göra med ditt liv också! kanske är det så att du söker utlandstjänst, liknande! det tror jag att jag kommer göra ialla fall!
KH905
Mmmm jag är nog klarare i huvudet när jag gått där ett ag, kan man välja utlandstjänst fast man inte fyllde i det på mönstringen?biggrin.gif
-hult
ja, det är inga problem... det är ju bara att söka och hoppas på det bästa :P
KH905
Asså okejs trevbligt, får väll se fall jag får ihop antal rätt poäng så:P så jag får gp vidare.hehe..kanske har tröttnat på det då ,vem vet:D:D pusssss
Stockman
QUOTE (KH905 @ Oct 10 2006, 12:17 ) *
Hur fysiskt klassas k3 som?

5, kanske t.o.m en 6a.
H0lK
QUOTE (Stockman @ Oct 11 2006, 22:58 ) *
QUOTE (KH905 @ Oct 10 2006, 12:17 ) *

Hur fysiskt klassas k3 som?

5, kanske t.o.m en 6a.

Tillräckligt för de flesta dödliga ...
KH905
[Hhahahah ja du har nog rätt:D man behöver nog inte vara orolig att man inte får något fysiskt att göra:P hahaha.biggrin.gif
Paratrooper88
Sen finns ju även fallskärmsjägarna på k3, DÄR kan vi snacka fysiskt krävande.
Mattsson
QUOTE (Paratrooper88 @ Oct 12 2006, 19:11 ) *

Fallskärmsjägarna ligger på FJS och inte på K3. Och FJS är ett helt eget regemente.
Christer
@Mattssonmannen & H0lK:

Vad gör ni hemma mitt i veckan? Lediga eller? Hur ofta har ni inte kvällstjänst?
Jonne
QUOTE (Christer @ Oct 12 2006, 20:14 ) *
@Mattssonmannen & H0lK:

Vad gör ni hemma mitt i veckan? Lediga eller? Hur ofta har ni inte kvällstjänst?

Ut i skogen med er för bövelen! biggrin.gif
Stockman
QUOTE (Paratrooper88 @ Oct 12 2006, 19:11 ) *

Vad vet du om det?
H0lK
QUOTE (Jonne @ Oct 12 2006, 21:21 ) *

@Mattssonmannen & H0lK:

Plutonen är i skogen just nu ... Jag är sjukskriven i hemmet tills måndag. Lyckades krossa ett finger mellan två stenar och delvis kapa av fingertoppen. Iväg till sjukan, 3stygn och förhoppningsvis är jag snart back och track igen. Men under tiden sitter jag hemma och häckar :(
KH905
asså okejs....Vad får man uppleva på husarbataljonens besök den 29? uppvisningar? gå runt? berätta mer vettja:D

Alltså jag har snart amstinens besvär, jag vill gå lumpen nu. Trött på skolan eftersom vi har så mycket prov, så vill bara ut i skogen och leka lite:P haha skämt och sido..
H0lK
QUOTE (KH905 @ Oct 13 2006, 10:26 ) *
asså okejs....Vad får man uppleva på husarbataljonens besök den 29? uppvisningar? gå runt? berätta mer vettja:D

Alltså jag har snart amstinens besvär, jag vill gå lumpen nu. Trött på skolan eftersom vi har så mycket prov, så vill bara ut i skogen och leka lite:P haha skämt och sido..

Haha, "leka lite". You'll see...
KH905
Hahahh var rätt ironisk när jag sa det:P hahaha...hur är det på k3 då? ni som går där.? och ähur är utbildningen?
H0lK
Det är svårt att förklara så att du får en bra bild av det. Vänta på infohelgen, där kommer du märka.
KH905
Okejs. men är det jobbigare och hårdare än vad du trodde att dewt skulle vara? eller var det ungefär som dina förväntningar?hur lång tid har du varit inne just nu?
H0lK
QUOTE (KH905 @ Oct 13 2006, 18:18 ) *
Okejs. men är det jobbigare och hårdare än vad du trodde att dewt skulle vara? eller var det ungefär som dina förväntningar?hur lång tid har du varit inne just nu?

3 månader ... Det var annorlunda än jag trodde det skulle vara. Hårdare på vissa sätt, på andra lite lugnare.
KH905
Okejs jag förstår, Gsun klar nu då? har ni gjort erat baskerprov.. ni har väll basker sermoni den 29onde?
Themar
@ Jonne...

Vi blir tre som får ligga och trycka, Jag hamnade också på ÖN. ph34r.gif
Kanske ses 29:e om man hinner dit.
Christer
Baskerprovet genomförs i början på nästa vecka.
Upplever ni som ryckt in att utbildningen är givande?
KH905
Mmm det var det jag tänkte....mm hoppas den 29onde kommer bli kul och givande och ger en liten bild hur lumpar tiden blir på k3..själv tycker jag det skall bli mycket intressant i alla fall:D:D
-hult
det ska bli jävligt kul att åka dit och kika lite biggrin.gif
KH905
Mmmm det skall det faktiskt....Hur går det för träningen nu då? Går det bra? mindre bra? Några tränings tips osv:D

Jag kan ju dra mitt strå till stacken..

Måndag: Hockeyträning på högnivå 1.5 tim.

Tisdag: Löpning - milen-tar tid

Onsdag:Hockeyträning på högnivå 1.5 tim, fall vi inte har träning den dagen så är det löpning som gäller, längre distans.

Torsdag: Hockeygymnasiet 1.5 tim på is. Sedan på kvällen Hockey på Högnivå 1.5 tim
Fredag: Vila

Lördag: Vila

Söndag: Match eller löpning..

Har inte börjat med marsch eller gå med packning än. men det kommer.
-hult
Okej grabbar, nu kan nedräkningen börja! En kompis gjorde en fin liten timer, eller vad man ska kalla det: http://www.skoogy.se/k3.php
Axly
QUOTE (-hult @ Oct 17 2006, 11:49 ) *
Okej grabbar, nu kan nedräkningen börja! En kompis gjorde en fin liten timer, eller vad man ska kalla det: http://www.skoogy.se/k3.php

Haha, najs! fun_icon_nana.gif
Mattsson
@Mattssonmannen & H0lK:

Slutade tidigt den kvällen och kunde nyttja datorerna som finns att låna.

QUOTE (Jonne @ Oct 12 2006, 21:21 ) *

Efter fyra dagars överlevnadsutb? Gärna...
KH905
Nej nu skrivs det inte mycket här i denna tråden.
Axly
Alla väntar väl med spänning på nästa helg.. Malajn.gif
-hult
tror jag håller med lite där, axly!
ska bli jävligt skoj att åka dit och kika lite :P
KH905
Heheh aaa det är väll så:P Men innan inryck skall detta forumet vara fullproppat:D:D Dem börjar troligtvis med sina basker prov idag:P
Kimster
QUOTE (KH905 @ Oct 22 2006, 22:23 ) *
Nej nu skrivs det inte mycket här i denna tråden.

Sådana här inlägg undanbedes. Ska ni skriva ska det innehålla något.

/BlåGul
Christer
Någon blivande livhusar som ska hänga med till helgens sammankomst men som ännu inte sagt till ? Fest i Skövde bland annat..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.