Help - Search - Members - Calendar
Full Version: K3 Karlsborg 2008
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40
H0lK
Svårt att säga vad som var jobbigast totalt så här kommer några exempel. Sen kan det även vara jobbigt att frysa, sitta still, vänta, vara vaken, vara blöt, vara oventande och mycket annat så jag tycker inte det går att säga vad som är absolut jobbigast men det är i alla fall totalt sett värre psykiskt än fysiskt.

Jobbigaste strapatsen: Övning Gnisten, signalisternas "slutprov" på Östra Nerike. Enough said ...

Jobbigaste momentet: Inträffade under J-Provet och involverade en bår. Enough said ...

Jobbigaste fysen: Vattenfys

Roligaste: Helt klart kamratandan och stoltheten när man klarat något man trodde att man aldrig skulle göra.

Tråkigaste: Trista enformiga uppgifter och löjliga regler. Gillade inte livet på kasern något vidare. Rätta in saker på räta led, eviga uppställningar med tillhörande väntan. Allmänt onödiga och tidskrävande uppgifter som inte följde något som helst syfte. Nää, jag trivdes bäst i fält där gruppen fick agera självt. Kändes mest på riktigt och gav mig de utmaningar jag var ute efter.

Ångrar absolut inte GU vid K3. Man lärde sig otroligt mycket. Jag tror att man lär sig mer på ett förband som innebär en stor portion självständigt arbete i fält.

Viktigast att träna: Jag skulle tränat mer styrka men där skiljer jag mig nog från majoriteten av vpl vid K3 då jag aldrig hade några problem med marscher eller konditionstest. För huvuddelen gäller nog marschträning/löpning.

Var lumpen på k3 som ni hade förvantat er? eller kom det många överaskningar som ni inte hade väntat er?

Både ja och nej, det var det mesta av vad jag hade förväntat mig och lite till. Både bra och dåligt. Man lär sig mycket men man riskerar också att förlora mycket. Känns extra mycket när man muckat och polare snackar om feta resor dom gjort och allt annat civilt som man saknar i lumpen. Vissa förlorade också till viss del kontakten med tidigare kompisar under vpl...
Mattsson
QUOTE (KH905 @ Jul 22 2007, 15:58 ) *
Jag har en fråga till de jägarna som precis har muckat, eller tidigare. Vad var det jobbigaste under eran värnplikt? Samt det roligaste, tråkigaste?

Ångrar ni att ni gjorde lumpen vid ett förband som k3? Motivera

Vad är det viktigaste man skall träna innan inryck?

Var lumpen på k3 som ni hade förvantat er? eller kom det många överaskningar som ni inte hade väntat er?

Tacksam för svar. PERGITE

Jävligast måste ha varit baskerprovet, tydligaste den värsta (rent skademässigt) någonsin enligt dom på HSA.
Överlevnaden måste vara det jobbigaste jag har gjort, x antal dagar utan mat dåligt med vätska och en snabbmarch för att avsluta det hela.
Suraste måste var bussolycka, har fortfarande besvär i nacken och det påverkade min tjänst i viss grad.

Vikigaste att träna är rygg/mage, ben samt en bra grundkondition, då kan jag garantera att man kommer långt!

Jag skulle nog ha gjort om min värnplikt på K3, dock på en annan pluton.

QUOTE (Christer @ Jul 22 2007, 19:05 ) *
Var det samma pluton som du blev indelad i på Infohelgen? Samma befäl?

Som jag har sagt tidigare:
Plutonerna spikas inte under infohelgen det är inte ens säkert att man får samma befäl under GU. Under infohelg/erna så är avdelningarna indelade i personnummer, när man rycker in sedan så slumpas man ut på pluton.
KH905
Tacksam för alla bra och utförliga svar, har även några till:P angående infohelgen.

Var det många som dök upp under eran infohelg? eller var det glest med folk?

Var det många som inte hade tränat särskilt mycket inför infohelgen? som t ex inte klarade löp passet? Eller de fysisiska aktiviteterna? Fall det fanns det, vad sa befälen till dem? osv...

PERGITE
Mattsson
QUOTE (KH905 @ Jul 22 2007, 22:01 ) *
Tacksam för alla bra och utförliga svar, har även några till:P angående infohelgen.

Var det många som dök upp under eran infohelg? eller var det glest med folk?

Var det många som inte hade tränat särskilt mycket inför infohelgen? som t ex inte klarade löp passet? Eller de fysisiska aktiviteterna? Fall det fanns det, vad sa befälen till dem? osv...

PERGITE

Dom flesta som skulle rycka in det året var där, så det var ganska fullt.

Det fanns folk som inte passade för tjänsten pga skador, atityd, fysisk status osv. Dom fick gå till skolhuset och sen såg vi dom aldrig igen.
KH905
Och vad menas med fysisk status? Att det inte var tillrcäkligt tränade? Eller att de missade 5km på 22 min t ex, eller inte klarade tillräcklit många armhävningar?

Specifera dessa folk som hade attitydsproblem, och dålig fysisk status., exempliera det lite fall du kan:D
Mattsson
Alltså om man inte klarar att göra jägartestet eller springa 5km under 25 så är det nog lämpligt att byta befattning att du sedan inte klarar av x antal armhävningar skiter befälen fullständigt.

Och om man bara lägger sig när det börjar ta emot så bör man också tänka om.
Blackfield
Här har vi en som hittat hit till slut också. Precis i tajming!
Blir en av grabbarna som ska in till den 7-9e Infohelgen.

Spännande. Kör för fullt med löpning osv. men det känns fan aldrig tillräckligt. Lika nervös varje gång
jag tänker på det; Om det räcker liksom? camo.gif

men men,
it's all in your head. happy.gif

peace.
Johannes_88
Verkar som att man ligger bra till inför kommande infohelg. Kör redan på "v.13" på schemat enligt K3 träningsråd som följde med kallelsen och med 188 dgr kvar till inryck så ser det ljust ut.
Jag ska också dit 7:e september, skickade svar till K3 nyss. Kanske ska fila lite på jägartestet om det är något. Men det är alltså löpning 5km? Vad hände med milen?
Mattsson
QUOTE (Johannes_88 @ Jul 23 2007, 15:01 ) *
Verkar som att man ligger bra till inför kommande infohelg. Kör redan på "v.13" på schemat enligt K3 träningsråd som följde med kallelsen och med 188 dgr kvar till inryck så ser det ljust ut.
Jag ska också dit 7:e september, skickade svar till K3 nyss. Kanske ska fila lite på jägartestet om det är något. Men det är alltså löpning 5km? Vad hände med milen?

Exakt vad som kommer att hända kommer jag inte berätta, dock var 5km bara ett exempel.
KH905
Mmm det sägs att det är löpning 5 km. Behöver man verkligen träna så mycket inför jägartestet?

Jag har tränat varje dag, förutom lördagar nu i tre veckors tid, samt inte äter något godis, chips, läsk, äter nyttigt mycket och många gånger. Jag tycker det funkar perfekt, känner att jag orkar mer, är piggare och uthålligare, har övergått till att springa milen med 8 kilos ryggsäck, det går relativt bra.

Men jag satt och tänkte nu på jobbet ett nytt träningschema, vill höra era åsikter om detta.

Måndag: Löpning 1 mil med ryggsäck

Tisdag: styrketräning och simning

Onsdag: Löpning en längre sträcka 1.5 till 2 mil i ett lugnt tempo.

Torsdag: Styrketräning och simning.

Fredag: Intervall träning

Lördag vila eller går med packning

Söndag: Löpning 1 mil eller gå med packning.

Det är även så att jag var med om en bilolycka för dryga en månad sen, så jag bröt handleden, så jag har lite svårt för armhävningar, klarar bara dryga 25 - 30 just nu med handen-
Kan jag säga detta till befälen på infohelgen? fall det inte har läkt riktigt? För jag kan göra allt förutom pressa mig fullt på armhävningar.

Samt hur mycket försämrar alkohol kondition, fall man t ex dricker en dag på helgen, hur mycket påverkar detta?

Tack för en bra tråd, den har gett mig mycket tips..

Vi ses den 7 september gubbar:D Då skall vi KÖTTA KÖTTA KÖTTA.
Husar8809
Har haft en del känningar i ryggslutet de senaste kanske 2 månaderna. Det känns mer som om den är stel än gör ont, men det oroar mig ändå att den inte är riktigt som den ska.
Nu undrar jag om ni som legat inne på ett jägarförband tror att det är kört att klara utbildningen, alltså om alla de med någon känning i kroppen fick hoppa av någon gång i utbildningen?

Jag ska rycka in nu i Januari.

Tacksam om ni vill dela med er av era funderingar kring detta (självklart även ni som inte ryckt in än).
Mattsson
Bästa rådet är att du är medveten om dina skador och inte ignorerar det när det börjar göra ont, om du känner att det inte går mer bryt då!
Var smart, tänk efter hur dina skador kan påverka dig under senare i livet, för det krävs mer att erkänna att man har skador och att man inte vill riskera att ha ryggproblem om 10år tid än att bara bita ihop och få problem senare i livet.

Tänk: "Hel in, hel ut"
KH905
Hur stor sannolikhet är det att man hamnar på trossen/stab?.Jag vill verkligen inte hamna där, inte för att det är en dåligt eller något. Men jag tror inte det skulle passa mig, är helt oteknisk samt att jag gillar fart och fläkt. Samt att jag vill vara mycket i fält. Jag vet att man väljer vad man vill inrikta sig på efter gsun, men hur stor del har befälen i valet? Fall jag verkligen inte vill hamna där, finns det risk att jag gör det ändå?

Notera att det inte är något fel alls att hämna där, men efter det jag har LÄST så verkar inte det passa mig, bara det jag vill ha sagt så att ingen tror att jag menar att det är sämre än någonannanstans. Rätt man vid rätt plats, eller hur?.

Och jag passar verkligen inte där...
Mattsson
För att göra det enkelt:

1. Vilken pluton man hamnar på beror helt på slumpen.
2. Vilken befattning på pluton beror på vad man har presterat och vad befälen finner en lämplig som.
3. Om man inte finns lämplig för någon befattning på pluton så kan man flyttas till en annan pluton
4. Av dom som ligger ute mest i fält är uh/ledn plutonerna oftas ute ett par dar ute tidigare ut i fält och oftas sist in också.
5. Sen att tror att du inte passar i viss befattning behöver inte betyda att du inte kommer att passa in där, i själva verket kanske du passar där.
H0lK
QUOTE (Mattsson @ Jul 24 2007, 17:23 ) *
För att göra det enkelt:

1. Vilken pluton man hamnar på beror helt på slumpen.
2. Vilken befattning på pluton beror på vad man har presterat och vad befälen finner en lämplig som.
3. Om man inte finns lämplig för någon befattning på pluton så kan man flyttas till en annan pluton
4. Av dom som ligger ute mest i fält är uh/ledn plutonerna oftas ute ett par dar ute tidigare ut i fält och oftas sist in också.
5. Sen att tror att du inte passar i viss befattning behöver inte betyda att du inte kommer att passa in där, i själva verket kanske du passar där.

Tillägg: Ni har ingen aning om vilken befattning som passar er. Innan inryck (Och i synnerhet innan infohelgen) tror alla att prickskytt, ksp-skytt, gruppchef eller något annat "ballt"/"köttigt" passar en. Ni som vill bli prickskyttar har ni provat att köra ålning medelst hasning 100 meter i grus ? Ni som tror att ni är klockrena gruppchefer har ni provat att ha ett befäl som skriker på er samtidigt som gruppen bara sitter och såsar och du själv mest av allt skulle vilja skita i allt? Var öppna för allt, för ni kan landa var som helst.

När ni gjort en 4-5 veckor på gsu kan ni komma och säga vad ni tror passar er så kommer jag tro mer på det!
KH905
Tack för de bra svaren. Någon som vet några knep att pressa sig själv till max? alltså ibland kan man känna så här när man springer, "nej fy fan va jobbigt det här var" Och så drar man ner på tempot en aning. Någon som har ett tips på hur man kommer över den tröskeln? Hur man kan tänka, för att få det som en utmaning istället för en börda.

Att man inte tänker så mycket när man springer utan man gör om det till en rolig grej, jag tycker det är pest att börja löpa t ex 2 mil, alltså i början för då är det så långt kvar. Men jag tycker det är ruskigt skönt efter man har genomfört ett pass. Men skulle vilja känna den känlsan när jag springer också, och inte bara som en börda. Någon som har något tips?

Lite krumligt förklarat kanske, men vet inte riktigt hur jag skall förklara det.........

PERGITE
Träsktrollet
Köp en pulsklocka, gärna en där man kan ställa in olika träningsprogram (intervaller). Införskaffa även en bok om pulsträning.

Lär man sig detta kan man lösa det som du är ute efter, samt att det blir roligare att träna!!
Sandberg
Jag brukade springa på skogskyrkogården vid enskede, där var det så jävla fint! Kvadratkilometer efter kvadratkilometer med fina grusvägar, underbar luft och bra natur. Slutsats: springer du på ett ställe som är vackrare än vanligt brukar tankarna gå i sådana banor. För övrigt springer jag alltid snabbare när det är mörkt ute i skogen :P då e tankarna på helt andra grejer än det faktum att du är trött/uttråkad...
Lycka Till!
Kristoffer_
Hårdrock brukar hjälpa mig i löparspåret, kanske inte är det bästa tipset i och med att man inte får ha det i lumpen, men är gott när man är nere i en svacka nu inför och vill ge lite extra.

banan_rock.gif
Sandberg
Funkar alltid bra att löpa tillsammans med en polare annars, snackar man en del så försvinner fokus från springandet. Lite jobbigare då man pratar mellan andetagen men det gör bara den ensamma löpningen i konstrast smile.gif
H0lK
QUOTE (Sandberg @ Jul 26 2007, 02:28 ) *
Jag brukade springa på skogskyrkogården vid enskede, där var det så jävla fint! Kvadratkilometer efter kvadratkilometer med fina grusvägar, underbar luft och bra natur. Slutsats: springer du på ett ställe som är vackrare än vanligt brukar tankarna gå i sådana banor. För övrigt springer jag alltid snabbare när det är mörkt ute i skogen :P då e tankarna på helt andra grejer än det faktum att du är trött/uttråkad...
Lycka Till!

Mörkrädd ?
Sandberg
Nja, skulle jag inte påstå. Däremot får man lite motivation till högre hastighet när man är omgiven av höga, mörka träd :P Kalla det vad du vill smile.gif
koenigsegg88
QUOTE (Sandberg @ Jul 26 2007, 10:51 ) *
Funkar alltid bra att löpa tillsammans med en polare annars, snackar man en del så försvinner fokus från springandet. Lite jobbigare då man pratar mellan andetagen men det gör bara den ensamma löpningen i konstrast smile.gif

OMG!! Ni är inte sällskapsdjur, det är väl bara att springa?
Springa och prata med en kompis är nog det sämsta sättet att ta ut sig rejält.

Tycker man däremot det är jobbigt att pressa sig själv så får man väl arbeta med att bli bättre på det, istället för att göra det bekvämt för sig!
Jag ser det mycket svårt att göra en bättre prestation att springa med någon, om man inte tävlar mot personen i fråga.
Sandberg
Frågan var om hur man håller motivationen igång, inte på vilket sett man utvecklar sin prestation mest...
koenigsegg88
QUOTE (Sandberg @ Jul 27 2007, 15:25 ) *
Frågan var om hur man håller motivationen igång, inte på vilket sett man utvecklar sin prestation mest...

Det är ju först och främst en tolkningssak, sen går motivation och prestation oftast hand i hand.
Det ena bidrar till det andra.

KH905: En hel tråd om ämnet motivation/psyke
KH905
Vad händer t ex fall man får tinitus några veckor innan inryck eller något sånt dramatiskt?

Kan den personen hälsa hem då? Jag har nämligen en polare som fick lite tinnitus på högra örat, han säger att det inte hörs när han gör vanliga saker t ex,Men fall han koncentrerar sig och håller för öronen, så hör han ett svakt ljud.
Han skall rycka in på samma som oss, kommer detta bidra till att han inte får göra lumpen? Fall det är risk att han inte klarar hörseltestet på grund av detta?
Minky
Man får alltid ha en viss felmarginal när man gör hörseltesterna...Håller han sig inom dem så är det inga problem! smile.gif
KH905
asså hur mycket då? Jag tror att det inte är lika hårda som de var på mönstringen med hörseln? för vi har ju ändå tilldelats en plats, och det skulle kosta staten massa pengar fall vi inte kunde uppfylla de platserna vi har blivit tilldelade.

Någon som om någon som har fått åka hem pga hörseln vid inryck?
koenigsegg88
QUOTE (KH905 @ Jul 29 2007, 17:50 ) *
asså hur mycket då? Jag tror att det inte är lika hårda som de var på mönstringen med hörseln? för vi har ju ändå tilldelats en plats, och det skulle kosta staten massa pengar fall vi inte kunde uppfylla de platserna vi har blivit tilldelade.

Det är ingen idé att oroa sig nu, åker man ut pga. hörseln så gör man det. Mitt tips skulle vara att du är rädd om din hörsel, när skadan redan är skedd så är oftast svårt att förbättra den dåliga hörseln, som jag har förstått det.
Minky
Något man kan göra är att dra på sig comtac's eller öronproppar samma dag som testerna ska ske smile.gif
KH905
Hhahha varför skall man göra det?:P

Heh. Var det någon som åkte hem pga hörseln vid inryck? Hoik?
Mattsson
Det är pga att öron ska få vila, hade en kille på pluton som bommade hörseltestet, fick gå med comtacs i drygt en vecka. Gjorde om testet bommade igen och fick åka hem.
KH905
Mmmm det låter väldigt surt, att få åka hem pga en sån sak. När man t ex har tränat inför det i ett år kanske. Är de stenhårda med kraaven eller släpper dem lite på det? Någon som har fått vara kvar fast de inte klarade hörseltestet?
Mattsson
Dom som inte klarade av hörselprovet på min pluton fick hem helt enkel.
Phusion
QUOTE (KH905 @ Jul 29 2007, 21:48 ) *

Inga problem. Vi hade ingen i plut som fick åka hem pga hörselskada. Har ni normalt fungerande hörsel så kommer ingen kasta ut er.
KH905
Mmm okej jag förstår. Men efter det jag har fått höra är att de är väldigt hårda med kraven? Man har väll fortfarande ett fullt normal hörsel fall man missar det lägsta ljudet på något öra`?

Men men vi får hoppas på det bästa:SS:

Jag har flera kompisar som rycker in idag. Jag läste i deras trådar, och man har nopg inte insett att "allvaret" snart är här. Jag kommer ha svårt att förstå att jag verkligen skall göra lumpen. Det man har sett efram emot så länge, det som skall göra en till en "man"

Jag rös när jag läste, "nu är det bara några få tal timmar tills vi syns gubbar" Det fick migverkligen att tänka att detta kommer jag förmodligen att älska.

Men som sagt har gått runt och varit orolig att hörseln har gått ner under sommaren, min hörsel var normal innan.....
H0lK
QUOTE (Phusion @ Jul 30 2007, 00:15 ) *
QUOTE (KH905 @ Jul 29 2007, 21:48 ) *

Inga problem. Vi hade ingen i plut som fick åka hem pga hörselskada. Har ni normalt fungerande hörsel så kommer ingen kasta ut er.

Ingen åkte hem i min pluton heller vad jag vet ...

Däremot träffade jag några från vakten på sjukan lite senare då hade de varit där och gjort testet för 8 gången utan G.
johanm
Gäller samma sak med synen då antar jag? Vad får man ha som sämst? Man måste ha syn A eller B va?
pajohansson
QUOTE (KH905 @ Jul 29 2007, 17:50 ) *

Din logik håller inte.
Det kostar inte staten några pengar att skicka hem dig under de första dagarna. Det som kostar pengar är om man blir tvungen att skicka hem dig under utbildningens gång (när man spenderat tid och pengar på dig), eller om det skulle visa sig att du försämrat hörseln under utbildningen (eftersom man då kan få betala ersättning till dig).

Men oroa dig inte för hörseln om du inte har problem med den nu.
KH905
Mmm okej jag förstår. Jag tycker att vi sätter stopp för hörselfrågan nu. Känns att det blir lite för mycket OT. Men är mycket tacksam för alla svar jag har fått. Och jag skall fortsätta att träna på så lär jag märka fall hörsel inte håller eller inte. Ps jag har normal hörsel nu, var bara orolig att den har gått ner lite. Men det löser sig.

Jag och en polare satt efter ett jobbigt backträningpass, när vi satt och åt .Sa vi till varandra att tiden har gått väldigt fort. Det var inte alls länge sen vi satt där på bussen och snackade förväntningar osv. Snart är det bara 1 månad kvar till infohelgen. Några som är laddade, motiverade och taggade? Några som har tränat stenhårt i sommar och känner att formen är på topp?

Vet ni några i eran närhet som skall rycka in på k3 som inte har tränat tillräckligt, hur går erat tänkande.? Att det är långt kvar? Kort kvar,? Motivation på topp? Inte alls sugen? Någon som har ångrat sig?

Min träning går i alla fall bättre och bättre för var dag, jag har en bra träningkompis som kör slut på mig varje pass, tränar varje dag förutom lördagar. Jag är motiverad som få. Jag och en polare funderar till och med att skippa att jobba de 2 sista månaderna bara för att öka dosen träning.. Så att man är så bra form som möjligt.

Jag hade flera kompisar som ryckte in idag, på både kj,fbjs, amf osv. Saknaden är redan stor. Jag är rädd att jag kommer tappa bekanskapen med många:( Som inte alls är intresserade av lumpen osv. Men jag kommer så klart träffa nya vänner också, är jag inte de minsta rädd för. Men det är sorgligt tycker jag allt..

Vill höra era tankar och åsikter angående eran blivande lumpentid på k3..

PERGITE

Sorry fall det blir lite OT
Blackfield
QUOTE (KH905 @ Jul 30 2007, 22:40 ) *
Några som är laddade, motiverade och taggade? Några som har tränat stenhårt i sommar och känner att formen är på topp?

Vet ni några i eran närhet som skall rycka in på k3 som inte har tränat tillräckligt, hur går erat tänkande.? Att det är långt kvar? Kort kvar,? Motivation på topp? Inte alls sugen? Någon som har ångrat sig?

Vill höra era tankar och åsikter angående eran blivande lumpentid på k3..

rolleyes.gif
Hmm, well.. Jag är otroligt förväntansfull till allt. Ser fram emot att få göra utbildningen, om jag nu får göra den. smile.gif Jag har hållit igång ungefär som du (alla dagar utom Lördag) ett tag, dock hamnade jag lite off nyligen. Men det är bara att bita ihop och köra hårt igen.
Klart jag är hela tiden orolig om jag har tränat tillräckligt eller inte, every day, mate.

Men jag hoppas inerligt att jag hamnar i en grupp med ett par grabbar som man kan fungera bra med. Sanningen är ju helt klart att alla av oss inte kommer passa ihop, vare sig allas lika stora intresse inom lumpen. Alla har olika kvaliteter, det ska man inte glömma!
Känner (endast?) fyra killar från min hemort som ska till K3, vilket är i och för sig riktigt kul. Det är nog en av sakerna jag ser mycket fram emot;
Att träffa nya polare. Samt såklart; träna upp ett nytt psyke, fysik och tankesätt. Men allt detta gör man ju med sina kamrater.

Respekt till alla er.
All for one, brothers.
Sandberg
Åkte på en riktig magsjuka a'la kina-style... Inte skojj!
Ska till gymmet imorgon för att kolla hur mkt jag tappat muskelmässigt... Faen dry.gif
Jansberger
QUOTE (Sandberg @ Aug 9 2007, 12:10 ) *
Ska till gymmet imorgon för att kolla hur mkt jag tappat muskelmässigt... Faen dry.gif

Det där låter inte så roligt! Men ta nya tag bara!

--
Angående infohelgen. Den närmar sig ganska fort nu, mindre än 1 månad kvar. Känns träningnivån bra?

Själv så är jag nöjd, då man verkligen börjar se resultatet efter att ha ägnat stor del av fritiden till träning nu efter studenten! banan_rock.gif
Axly
QUOTE (Jansberger @ Aug 9 2007, 14:35 ) *
Angående infohelgen. Den närmar sig ganska fort nu, mindre än 1 månad kvar. Känns träningnivån bra?

Själv så är jag nöjd, då man verkligen börjar se resultatet efter att ha ägnat stor del av fritiden till träning nu efter studenten! banan_rock.gif

Konditionsmässigt och marschmässigt känns det bra, styrkemässigt känner jag att jag tappat en del.. Känns dessutom inte riktigt som att träningsnivån ökat för min del nu efter studenten, pga jobb och en massa saker.. Men tror inte det ska vara något problem på IH iallafall.. happy.gif
koenigsegg88
QUOTE (Axly @ Aug 9 2007, 14:48 ) *
QUOTE (Jansberger @ Aug 9 2007, 14:35 ) *

Konditionsmässigt och marschmässigt känns det bra, styrkemässigt känner jag att jag tappat en del.. Känns dessutom inte riktigt som att träningsnivån ökat för min del nu efter studenten, pga jobb och en massa saker.. Men tror inte det ska vara något problem på IH iallafall.. happy.gif

Det låter inte bra, träna inte för mycket nu bara, så du skadar dig. Det gör nog inget om inte träningsnivån inte har ökat, du klarar ju milen under timmen, förhoppningsvis.

Min form känns hyfsat okej, är lite svag i styrkan och löpning, och marsch har jag inte tränat på länge. Men jag ska väl klara mig.
KH905
Löpningen känns så där, men styrkan känns helt okej. Gör mer armhävningar och situps än förr samt att motivationen är på topp .Marsch har jag inte gjort på ett tag, men klarar mig troligtvis en dag och natt:P (pannben) haha..

Nej men när jag kommer hem från cypern den 19 sdå blir det stenhård träning fram till infohelgen. 5 km under 24 kommer nog inte vara några problem, samt göra situps armhävningar, men chinsern går det lite seegt med. Men det kommer, har precis satt upp en stång.
Jonne
Lumpen är roligt grabbar(saknar dock större erfarenhet så det kan ju ändras tongue.gif ), lycka till på infohelgen!
KH905
härligt att höra jonne, några svininga övningar än? Så du trivs som fisken i vattnet?biggrin.gif
Kristoffer_

Låter som jag, Haft magkatarr 1,5 veckor nu men ska försöka igen på måndag, hoppas inte jag har tappat allt för mycket på konditionen, men är ju lite drygt en månad kvar till info. och ungefär ett halvår till inryck så ska inte vara några problem, menar man hinner springa några mil till iår. Läste om chinsen, är det så att de har några konkreta krav på den delen? E rätt jobbigt för tjockisar som mig. unsure.gif
H0lK
QUOTE (Kristoffer_ @ Aug 11 2007, 01:37 ) *

Låter som jag, Haft magkatarr 1,5 veckor nu men ska försöka igen på måndag, hoppas inte jag har tappat allt för mycket på konditionen, men är ju lite drygt en månad kvar till info. och ungefär ett halvår till inryck så ska inte vara några problem, menar man hinner springa några mil till iår. Läste om chinsen, är det så att de har några konkreta krav på den delen? E rätt jobbigt för tjockisar som mig. unsure.gif

Sämsta mannen på chins i min årskull gjorde två vid inryck . Han genomförde hela utb och muckade med godkända betyg ...

Magkatarr är ingen ursäkt, jag genomförde infohelgen med en saftig magkatarr, käkade piller och mådde illa allt som oftast. Infohelg var lite mer utmaning när man inte kunde orkade äta ordentligt heller. Hjälpte knappast att man fick typ 5 minuter på sig att sleva i sig sin gröt. Ha det "kul" grabbar ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.