invent
Sep 26 2006, 10:52
QUOTE (Jonne @ Sep 26 2006, 10:01 )

Eftersom ÖN utför den vanliga "jägargöran" skulle det inte vara omöjligt att de behåller bågen.
Du och jag rindö_bo får ligga och trycka på o-plats o frysa när de andra leker krig!:D
haha precis! de kommer bli riktigt mysigt!

vart bor du jonne?
Stockman
Sep 26 2006, 14:06
Det är ingen idé att ringa till pliktverket för att få försöka byta skvadron. Omplaceringar kommer ske efter infohelgen och tidigt under GSUn beroende på fysik osv.
vaddå? jag hade en kompis som ringde till PV och sa att han ville byta skvadron och dom hjälpte honom direkt, sen fick han behålla den placeringen under infohelg och GU
Asså okejs? men det är mest på strid på vadsbo och det är det jag vill åt..Samt att jag vill gå med axel och erik också

Jag vill mest gå för vadsbo för krigets skull, men fall jag nu inte skulle få komma dit. så har jg tänkt lite att jag är ganska nöjd med Östra ändå, bättre än livs i alla fall. men helst vadsbo... men men....Det lär väll ändras imnan inrykc...
Christer
Sep 26 2006, 16:03

Vill du hamna på vadsbo för krigets skull???? Antar och hoppas att du menar lös-kriget, några krigsromantiker vill vi ju inte ha :P Men visst, strid sägs ju vara kul att öva.
Men erik jag tror du vet vad jag menar,? suck....
QUOTE (rindö_bo @ Sep 26 2006, 11:52 )

Eftersom ÖN utför den vanliga "jägargöran" skulle det inte vara omöjligt att de behåller bågen.
Du och jag rindö_bo får ligga och trycka på o-plats o frysa när de andra leker krig!:D

vart bor du jonne?
Eftersom du heter rindö_bo gör jag en chansning och gissar att du bor på rindö!

Själv så är det Skåne närmare bestämt Örkelljunga som gäller.
Du kanske vill träffas så vi kan bygga en o-plats nånstans och bara ligga o spana... Glöm inte att ta på dig för lite kläder så att vi får med "ligga o frysa" delen också
invent
Sep 27 2006, 23:07
QUOTE (Jonne @ Sep 27 2006, 21:04 )

QUOTE (rindö_bo @ Sep 26 2006, 11:52 )

vart bor du jonne?
Eftersom du heter rindö_bo gör jag en chansning och gissar att du bor på rindö!

Själv så är det Skåne närmare bestämt Örkelljunga som gäller.
Du kanske vill träffas så vi kan bygga en o-plats nånstans och bara ligga o spana... Glöm inte att ta på dig för lite kläder så att vi får med "ligga o frysa" delen också

hehe okej de va ju en bit..

jo rindö ligger utanför sthlm. haha aa de vore fett kul.. bara ligga och spana i några dygn de är ju sjukt kul! :P
aja ha de!
Hahha jonne:D jag kanske också skall joina er ju, fall jag inte får byta till vadsbo. då kommer jag och joinar eran kalla håla. jag tror vi kan ha ganska skoj ändå, fast jag inte fick byta, men det vt jag dock inte än...Hur går det med träningar gubbar?
Christer
Sep 28 2006, 13:21
Styrketräningen går bra.
Marschträningen går bra.
Operation: "skapa mer fältvana" går bra.
Konditionsträningen går mindre bra.. Jag har slappat till mig ordentligt på denna biten. Cyklar MTB 2ggr i veckan ungefär, men det är ungefär allt... Men nu i Oktober ska jag börja löpa igen. Har vilat under September pga benhinneinflamation... Då kommer det nog ordna sig, bara jag inte startar för hårt i början..
invent
Sep 28 2006, 13:29
QUOTE (KH905 @ Sep 28 2006, 09:25 )

Hahha jonne:D jag kanske också skall joina er ju, fall jag inte får byta till vadsbo. då kommer jag och joinar eran kalla håla. jag tror vi kan ha ganska skoj ändå, fast jag inte fick byta, men det vt jag dock inte än...Hur går det med träningar gubbar?
hehe gör de!

fast helst kommer jag ju in på KJ.
jo träningen går bra. är dock förkyld nu! annars går vattenträningen kanon.
Okej då vet jag, vad tränar ni mest? mitt schema ser ut så här för tillfället...
Måndag: Hockeyträning med hockeygymnasiet samt vanlig hockeyträning.
Tisdag: Milen eller längre löpning
Onsdag: Hockeyträning
Torsdag:Hockeygymnasiet samt vanlig hockeyträning.
Fredag: Vila
Lördag: Hemövningar, rygglyft m.m.
Söndag: Löpning milen eller längre...
har inte börjat träna styrka så mycket än, men det kommer, jag behöver skaffa mig bättre kondition först. samt att jag måste börja marschträna med ryggsäck snart också:;D men det kommer när jag får mer tid... satsar på kondition nu så länge..
invent
Sep 28 2006, 15:23
QUOTE (KH905 @ Sep 28 2006, 15:44 )

Okej då vet jag, vad tränar ni mest? mitt schema ser ut så här för tillfället...
Måndag: Hockeyträning med hockeygymnasiet samt vanlig hockeyträning.
Tisdag: Milen eller längre löpning
Onsdag: Hockeyträning
Torsdag:Hockeygymnasiet samt vanlig hockeyträning.
Fredag: Vila
Lördag: Hemövningar, rygglyft m.m.
Söndag: Löpning milen eller längre...
har inte börjat träna styrka så mycket än, men det kommer, jag behöver skaffa mig bättre kondition först. samt att jag måste börja marschträna med ryggsäck snart också:;D men det kommer när jag får mer tid... satsar på kondition nu så länge..
jag kör vattefys ca 4ggr i veckan. sen springer jag 3-4ggr iveckan och kör BRAK efter varje löppass.
har inget fast schema. Brukar spiringa allt jag har ca 5-10ggr upp för en brant backe också i samband med ett löppass.
MMMm det är bra träning, när skall du extra mönstra då?...
invent
Sep 28 2006, 16:34
QUOTE (KH905 @ Sep 28 2006, 17:26 )

MMMm det är bra träning, när skall du extra mönstra då?...
det är i mars nån gång! har du sökt nått annat?
Träningen här går också bra faktiskt. Trodde du hade mönstrat rindö_bo! Isåfall kan jag ge dig ett mkt bra tips. Eftersom konditiontestet på mönstringen är på cykel har man inte mkt nytta av sin "löpkondition". Har en polare som är grym på att springa. Han tränade bara löpning inför mönstringen men fick "bara" en sjua. Han hade inte tränat på cykel så han fick mjölksyra snabbt. Inför min mönstring tränade jag mkt cyklande. På gymmet där jag går har de en träningscykel. Där cyklade ca 10-15 min på högsta belastning. De gav verkligen resultat. Jag fick en nia på mönstringen.
invent
Sep 28 2006, 18:48
QUOTE (Jonne @ Sep 28 2006, 18:32 )

Träningen här går också bra faktiskt. Trodde du hade mönstrat rindö_bo! Isåfall kan jag ge dig ett mkt bra tips. Eftersom konditiontestet på mönstringen är på cykel har man inte mkt nytta av sin "löpkondition". Har en polare som är grym på att springa. Han tränade bara löpning inför mönstringen men fick "bara" en sjua. Han hade inte tränat på cykel så han fick mjölksyra snabbt. Inför min mönstring tränade jag mkt cyklande. På gymmet där jag går har de en träningscykel. Där cyklade ca 10-15 min på högsta belastning. De gav verkligen resultat. Jag fick en nia på mönstringen.
nej asså jag har mönstrat!

fick också en 9a lätt:P men han menade när extramönstringen för KJ var!
QUOTE (rindö_bo @ Sep 28 2006, 19:48 )

nej asså jag har mönstrat!

fick också en 9a lätt:P men han menade när extramönstringen för KJ var!
Jaha ok sorry....
Hehehe japps det menade jag faktiskt:P nej jag nöjer mig med tjänsten som LBB, den tror jag är mycket rolig faktiskt.....
Perfekt. jag var placerad på Östra nerke, men fick idag besked om att jag fick byta till vadsbo skvadron:D:D jippi är glad just nu...och Erik tack:D
Phusion
Sep 29 2006, 21:24
QUOTE (KH905 @ Sep 24 2006, 11:44 )

Hur många kommer rycka in somm Lbb tror ni? fall ni gissar på ett antal. hur många var det iår osv?
I år tog de in 180 man på livskvadron (största skvadronen inom husarbataljonen). efter diverse avhopp är ca 160 kvar. Vadsbo utbildar 3 jägarplutoner, vilket är betydligt mindre; vågar dock inte gissa på ngn siffra.
QUOTE (KH905 @ Sep 29 2006, 20:30 )

Perfekt. jag var placerad på Östra nerke, men fick idag besked om att jag fick byta till vadsbo skvadron:D:D jippi är glad just nu...och Erik tack:D
Jaha då får jag och rindö_bo spana ensamma
MM okejs jag förstår. hur mycket avhopp är det per år? först på infohelgen och sen under utbildningen?
Jonne aa tyvärr får ni göra det. medan vi springer och skjuter i olika miljöer:D fy vad gött att jag kom in på vadsbo...
Men frågan är är de så stpor skillnad mellan dem två skvadronerna egentligen?
QUOTE (KH905 @ Sep 30 2006, 00:17 )

MM okejs jag förstår. hur mycket avhopp är det per år? först på infohelgen och sen under utbildningen?
Jonne aa tyvärr får ni göra det. medan vi springer och skjuter i olika miljöer:D fy vad gött att jag kom in på vadsbo...
Men frågan är är de så stpor skillnad mellan dem två skvadronerna egentligen?
Skiljer naturligtvis avsevärt, alla avhopp är förmodligen inte klara än heller. Fortfarande ett gäng som vill hem. På Östra Nerike har det varit c:a 10 avhopp än så länge...
Nu på livskvadron har vi haft åtskilliga avhopp. Bara på den pluton jag tillhör så kommer ungefär 12 man att ha försvunnit efter GU, varav 3 stycken försvinner för teknisk utbildning.
Mattsson
Sep 30 2006, 08:42
Avgångarna nu i år har varit extrema, 30% på hela regementet om jag har hört rätt. Så batstaben besluade för ett tag sedan att sjukvård kommer att läggas ner och all personal tillhörande sjukvård nu kommer att tilldelas UH och att UH kommer att få en förbandplats med 9 man.
@Phusion
Är inte Vadsbo 4 plutoner? 3Lb, 1 stab/tross?
@Minky
11:e?
M jag har hört att avhoppen är väldigt stora, det är synd tycker jag:(men men sånt är det ju.
Någon som vet mer specifikt vad dem gör på vadsbo skvadron?gentemot Östra nerike?
Någon som någon bra länk där man kan läsa gamla historier från folk som legat inne på k3?
http://kbs2002.eel.se/?PageId=2 <--- gå in där och kolla lite! Det finns bilder och lite allt möjligt där!
tack så mycket, det skall jag göra. någon som skall upp till k3 den 29? vi är ett gäng som skall upp dit i alla fall.. intressant med fler k3are som åker upp:D
QUOTE (KH905 @ Oct 2 2006, 18:19 )

tack så mycket, det skall jag göra. någon som skall upp till k3 den 29? vi är ett gäng som skall upp dit i alla fall.. intressant med fler k3are som åker upp:D
vad är det som händer den 29onde på k3?
QUOTE (rindö_bo @ Oct 2 2006, 20:33 )

QUOTE (KH905 @ Oct 2 2006, 18:19 )

vad är det som händer den 29onde på k3?
Öh, vi ska dit! Är väl det som händer?
Nejmen, det är besöksdag på Husarbataljonen!
hahah aa det är faktiskt det axel:D haha... nej men det blir gött. klart ni skall dit. det blir coolt vettja....
Jag ska dit! lika bra att bekanta sig lite innan inryck ju :P vi ses där
Jaaa det är riktigt gött. hut kommer du på söndagen eller? Vi åker redan upp lördag morgon för att bekanta sig lite mer med varandra:D
Christer
Oct 3 2006, 14:39
-hult. Mer info kommer om det när du loggar in på msn...
ja, det vore ju bra om du också var inne på msn då! ;) haha, men men...
Hhahaha:D hult vilka skall du dit med??
jag åker nog själv, om inte en kompis som också är inskriven på Vadsbo ska med! men det märks!
Hahah ja det är klart:D annars kan du få hänga med oss "coola" grabbar:P hahahah...
Ja, det får jag väl göra då :P
Hhhahaha,, jag längtar så mycket till inryck helt sjukt....någon som vet någon sommarkurs? eller vinmter kurs mna kan anmäla sig till?

skicka länk så fall
men anmäl dig till K3's sommarkurs då
Mmm jag funderar faktiskt på det. någon annan här som skall det?
när skall man anmäla sig?
jag tror du ska försöka få tag på en anmälningsblankett så fort som möjligt! tror dom finns på
http://www.rekryc.mil.se/ kolla där! jag hade själv tänkt anmäla mig faktiskt
Mitt tips till er är att njuta av tiden nu innan inryck. Jag längtade själv jättemycket och gick och mer eller mindre levde i framtiden. Tro mig lumpen kommer tids nog och när ni väl är där så är ni och då ångrar man att man inte tog vara på "lök-tiden" innan inryck.
Christer
Oct 6 2006, 23:56
Tar tipset och kommer försöka följa det.. Låter smart av en som vart i vår situation.
jaja, vill man ha det lökigt innan man köttar så visst, men jag tänker inte bara sitta på röven i mer än ett år till :P
@Hultus
Tillåt mig tvivla... ;)
QUOTE (H0lK @ Oct 6 2006, 23:33 )

Mitt tips till er är att njuta av tiden nu innan inryck. Jag längtade själv jättemycket och gick och mer eller mindre levde i framtiden. Tro mig lumpen kommer tids nog och när ni väl är där så är ni och då ångrar man att man inte tog vara på "lök-tiden" innan inryck.
Amen, en sak jag känner igen till 100%. Gå inte och längta ihjäl er. Jag levde också delvis i framtiden, särskilt nu på slutet och ångrar det idag. Så jävla fräckt är det inte så att det är värt att gå och längta efter inryck i 2 års tid.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.