Hejsan.
Nu sitter jag här arg och frustrerad, ska egentligen sitta på en buss på väg till Karlstad och mönstra.
Allt började med att jag inte riktigt visste vartifrån bussen skulle gå så jag ringe till pliktverket i Karlstad och fick tag i en person som sa sig ha kolla på bussarna. Han sa att bussen skulle gå via busshållplatsen Clas Ohlssons, som inte ligger intil stora riks-vägen.
Jag gick till den stationen (Clas Ohlssons) ca 15 minuter före bussens avgångstid, 16:25. Det var inte en enda människa där. Och när det var ca 2 minuter kvar och ingen var där så sprang jag in på statoil som ligger ca 150 meter därifrån och frågade vartifrån mönstrings bussen skulle gå så sa dom att det skulle gå från statoil, så jag stannade på statoil och därfrån ser man den andra busshållsplatsen(Clas Ohlssons) men ingen buss kom.
Så efter ca 16:19 ser jag en buss, som med ganska stor säkerhet var den som jag skulle ha åkt med, åker via riksvägen, alltså inte där vart mannen på pliktverket sa att den skulle gå och där jag står.
Så det hela slutar med att jag springer hem och ringer till pliktverket och där dom säger att alla har gått hem för dagen och att jag ska ringa i morron kl 08:00, vilket jag ska göra. Har även skickat ett mail till Plikverket.
Så vad kommer att hända? Läst någonstas att man kan få böter för missad mönstring, sant?
Hur lång tid kommer det ta att jag får mönstra igen? Om jag får det.
Jag vill bara säga att jag VILL göra mönstring,lumpen. Så det var absolut inte medvetet gjort.
All hjälp upskattas!