Delta Golf
Aug 2 2002, 16:34
Idag så krävde den svenska fotbollshuliganismen sitt första offer.
Hur blir det i framtiden?Mindre våld?Mera våld?Hur ska detta lösas?
Bara en liten funderare...
116-1022693932
Aug 2 2002, 17:00
Synd att fotbollen ska behöva smutsas ner av några puckon som kanske inte ens går på matcherna när dom spelas utan väntar tills matcherna är slut
tror vi kommer att se mer av det här tyvärr
hur svårt kan det vara att sätta stop.. ut med lite poliser på gatorna.. så fort en person tar upp en planka eller vad som helst.. plocka in han.. har man inget be han göra alkotest.. någon promile har han säkert och lås in han över natten.. kan bli rätt fullt men om alla i hela sverige tar tag med krafttag.. kanske bara en säsong så kan man döda fenoment för ett tag tror jag..
Hotel Charlie One
Aug 2 2002, 21:51
Eftersom "uppgörelserna" ändå tycks följa vissa regler kan man ju dra det ännu längre:
1. Sätt upp kravallstaket på en yta av 100x100 meter och låt huligangängen mötas där.
2. Utse en enväldig domare som kan utdela poäng för teknik och artistiskt framförande.
3. Inför ett handikappsystem så att även huliganer från orter som Degerfors och Sundsvall kan vara med.
4. Inför ett seriesystem där alla huligangäng möter varandra minst två gånger per säsong.
5. Seriesegraren ställs inför rätta mangrannt.
Min bedömning är att efter maximalt två säsonger har intresset att fightas helt dött ut. Om det sedan är en Darwinistisk process eller ej kvittar...
116-1022693932
Aug 2 2002, 21:55
Man kan ju ta in huliganerna i försvaret som ett sabotage förband som vi kan använda mot länder som tex england eller tyskland :thumbs:
98-1022933693
Aug 2 2002, 22:01
Hotel Charlie One, ditt förslag lät bra! Låt oss införa det direkt och låt oss även bjuda in HA och Bandidos och likasinnade.
Hotel Charlie One
Aug 2 2002, 22:12
Tror att det finns utvecklingspotential i det systemet...
Delta Golf
Aug 3 2002, 11:41
För att inte tala om pengar att tjäna!
QUOTE (Hotel Charlie One @ Aug. 02 2002,22:51)
Eftersom "uppgörelserna" ändå tycks följa vissa regler kan man ju dra det ännu längre:
1. Sätt upp kravallstaket på en yta av 100x100 meter och låt huligangängen mötas där.
2. Utse en enväldig domare som kan utdela poäng för teknik och artistiskt framförande.
3. Inför ett handikappsystem så att även huliganer från orter som Degerfors och Sundsvall kan vara med.
4. Inför ett seriesystem där alla huligangäng möter varandra minst två gånger per säsong.
5. Seriesegraren ställs inför rätta mangrannt.
Min bedömning är att efter maximalt två säsonger har intresset att fightas helt dött ut. Om det sedan är en Darwinistisk process eller ej kvittar...
I förlängningen finns det möjligheter till ett eget ligasystem med supporterklubbar & stora biljettintäkter... ;)
Hotel Charlie One
Aug 3 2002, 12:10
Om det här utvecklas till nån multinationell liga så kan ju kanske upphovsmannen (yours truly) sluta jobba...
The Swede
Aug 3 2002, 12:41
QUOTE (HvPrsk @ Aug. 03 2002,13:03)
I förlängningen finns det möjligheter till ett eget ligasystem med supporterklubbar & stora biljettintäkter... ;)
Men hur kommer det att gå då när supporterklubbarna börjar bilda nya huligangäng som slåss?
Moment 22?
The Swede
Nej, det där fungerar aldeles utmärkt. Det är ett måste för att rekrytera nytt folk. Annars kommer "sporten" att dö ut.
Däremot måste arenorna vara lite speciella. Trippla lager taggtråd, mycket betong.... o.s.v...
QUOTE (The Swede @ Aug. 03 2002,13:41)
QUOTE (HvPrsk @ Aug. 03 2002,13:03)
Men hur kommer det att gå då när supporterklubbarna börjar bilda nya huligangäng som slåss?
Swede, se det som korpfotboll... ;)
78-1026678692
Aug 3 2002, 18:55
Hmm det blir ju lite som colloseum i rom! Gladiator spel fast med frivilliga! vapen har jag förståt består mest av basseboll trän. Problemet är att de psykon som vinner är för farliga för att ha ute i samhället.... hur ska vi få dom att ställa upp samtidigt som vi inte tillåter dom i samhället? kanske vorre en robinsson ö bra. Där kan de slåss och samtidigt inte utgöra ett hot mot vanliga svensson
SVTs nya program borde såledesv heta Fotbollgladiator island!
PS: programrättigheterna kan betinga ett högt pris och sålunda tar jag härmed copyright rättigheterna för detta och hänvisar SVT och alla andra TV bolag som är intresserade att kontakta mig!:)
Delta Golf
Aug 4 2002, 08:29
Oj oj oj, ser fram emot VM...
Tänk er Tyskland-England på Sing-Sing

Ja, JAG skulle iallafall åka dit och kika
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.