QUOTE (Pott @ Aug 23 2006, 07:35 )

Jag riktar min fråga till er som varit förare av BV308/BV206S i första hand men även till vagnschefer.
Vad saknar ni i interiören idag?
-Tänk er in i olika situationer typ: körning, vaktpost, äta mat, vård osv
Vilka modifieringar gjorde ni själva under värnplikt/utlandstjänst pga av brister i den nuvarande interiören?
Kör sen 4 månader en SJVTPBV 309A, vi har några problem, mest mindre. Vet inte vad du vill ha så jag skyfflar på allt och ber om ursäkt om det är någon annan som "borde tänkt på det", hoppas du förstår mig rätt!
Med tanke på att vi inte kan ha någon egen matriel i bakvagn eftersom där redan är alldeles för trångt som det är (ja jag vet, en helt annan diskussion) och det samma gäller för lådorna på taket får vi förvara allt bakom förare/vagnchef. Vill då VC stå uppluckad, vilket han/hon vill om han/hon är modell stor, måste allt finnas bakom föraren. Enkelt avhjälpt med ett lastnät och lite "hemmasnickeri". MEN radiokragget är ingen bra fästpunkt, fler öglor i tak och på golv att fästa karbinhakar i.
GPS finns, lika så antenn sladd, men ingen strömförsörjare eller antenn på taket. Batterierna dras slut MYCKET fort. Misstänker detta är ett lokalt problem, men som sagt, jag skyfflar på.
FM radio med cd spelare hade varit trevligt!
Möjlighet att ha två RA180 i vagnen.
Vapenfäste i bakvagn åt syster/medic.
Darthållarens placering, pisskass för VC med väst/västar på sig. Borde sitta lätt åtkomligt för honom/henne, inte i sidled för VC.
Från början kunde endast VC höra och sända på RA180, enkelt avhjälpt enligt rep, men en omställare på intercommen så man har möjligheten att välja.
Utrymmet för VC är INTE stort, blir inte större av att ha ett vapenfäste där VC borde ha benen, borde placeras på motorluckan som förarens.
"Skytteluckan"... Förstår syftet med att kunna ha både skytt och VC, men för SJVTP varianten hade det varit önskvärt att kunna stå i sitt egna säte upp genom luckan, inte behöva krypa runt i vagnen för att komma upp.
Fler lampor, gärna med böjbar arm.
Lådan bakom föraren, är antingen onödig (hade varit fint med det 4:e sätet om man kör med lite packning etc. Dock blir det problem med säkringarna...) eller för liten.
Nyss hemkommen från en tuff vecka (nåja) i terränglådan... kanske kommer mer senare.
Hoppas det var till någon hjälp!
//Affe
Edit: stavning