...åsså knuffar jag själviskt fram ämnet till första sidan. :P
Ja, vad kan man säga? ? ? ...förutom att första veckan var rent ut sagt överdjävligt roligt?!
Grymt mycket nya intryck och erfarenheter men jag ska försöka hålla mig under 76800 tecken. :baaa
Vet inte var jag ska börja då det hände så mycket under så kort tid.
Är mycket förvånad över den vänlighet och hjälpsamhet som både värnpliktiga och officerare hela tiden visat (då speciellt under första dagen). Hade förväntat mig spöstraff/utskällning/lynchning för att jag inte hittade rätt och gick vilse på regementsområdet. Istället så hänvisade de mig bara till rätt kasern.
Efter inskrivningen så blev det en nervös väntan tills tillräckligt många hade kommit för att berättiga persedelutkvittering. Efter den så fick jag min första utskällning (wohoo!)då jag inte lyckades byta om på utsatt tid. Utskällningen tog dock inte så hårt då sergeanten såg alldeles för snäll och trevlig ut (saknade blicken av stål).
Här någonstans så försvann nervositeten och jag började gilla alltihop, jag kan fortfarande inte sätta fingret på exakt vad det är som jag gillar men om det är ens hälften så kul att vara vagnschef så
ska jag bli det.
- - - - - - - - - - - -
För att inte tråka ut er med en dag-för-dag beskrivning så ska jag delge er några av de lärdomar jag drog under veckan:
1) Det är lögn i H-E att lära sig alla gradbeteckningar. Den som nu designade dessa hyste med all säkerhet en from förhoppning om att kasta in FM i ett mörker av kaos och missförstånd (gudarna ska veta att vi befodrade och degraderade många befäl under dessa fem dar).
2) Man skjuter
inte på kommandot: "enkelskott" utan på kommandot: "eld" . Gör man ändå det så ska man
definitivt inte skjuta
automateld. *
harkel*

3) Antalet bilder i Soldf-boken som har sexuella undertoner ökar exponeniellt i förhållande till graden av övertrötthet.
4) Slår man pipan på AK 4:an i huvudet på sin kamrat kan det leda till en del klagomål, även om kamraten ifråga har hjälm på sig.
5) Sveriges jägarförband har uppenbarligen aldrig vunnit en strid mot något annat förband (speciellt signal-, stabs- och trossförband) om man ska tro de historier som berättas på kvällarna.
*Hoppas
verkligen den känslan håller i sig.
...visst ja, höll nästan på att glömma:
http://www.mdn.mil.se/norrbottensgruppen/i...?c=news&id=6351 -där har ni oss.