Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nu rycker jag in
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
84-1027793454
Så var det dags, nu kommer jag att få se om livet i grönt verkligen är något för mig. Återrapporterar när tillfälle ges.

Wish me luck
Fu.Bar
QUOTE (Turboharry @ Sep. 22 2002,23:34)
Wish me luck

Lycka till!
Ing
Lycka tell...

Åsså är du snäll mot befälen. Det ser så löjligt ut med gråtande kaptener.
Magnus
Lycka till!
70-1020763829
Hoppas du har kul... Dom första dagarna kan vara lite "jobbiga"

håll ut!
Holmlund K4 97/98
Lycka till!
Hanfot
Lycka till och uynyttja tiden väl.
smile.gif
Vlad
Lycka till!!!!

Mvh
Vlad
114-1027905316
På dom Harry!  :D
Lycka till och ha det så kul, det kommer som sagt
vara lite motigt i början men.........det går över.
73-1030022792
Be all you can be!
Dass
lycka till!
#snowman#
Lycka till!

Ta med kameran och använd den ofta!

:thumbs:
Fu Kjellberg
Lycka till nu !
Och gör oss på forumet stolta över dig smile.gif
49-1032639582
May the force be with you.

Njut, var glad och var ett föredöme.

Och

LYCKA TILL!

Det här är bland de roligaste man får göra i livet.
Fu Frippe
Ja, "make us proud, son!" ;)

Du kommer att få det jobbigt, vara hungrig, trött, smutsig och kall men du kommer framförallt att ha jävligt kul och få en massa fina minnen som du kan dela med dig till oss! smile.gif
Max
Lycka till!!
Haggeman
Vad ska du/han in som?

Lycka till iaf hoppas du får en härlig tid.
Johannes
Håll fanan högt !!
Nifelhel
*rättar in sig i ledet* Lycka till!! Ha roligt och använd som sagt kameran flitigt, gör icke som jag vänta ett tag. Var rädd att göra sönder min fina kamera(är inte fin längre ;) )
70-1023034198
QUOTE (Haggeman @ Sep. 23 2002,22:15)
Vad ska du/han in som?

Lycka till iaf hoppas du får en härlig tid.

Nu är vi två som undrar biggrin.gif
Ngn som vet om han kom in som Strv 121 eller VC_90 vagnschef ?

//väntande på rapport.
Skuggan
stod på hans profil att han påbörjat sin vpl inom Hv. kan detta verkligen stämma? 3 mån inom HV? kan man sjunka så lågt?
75-1029524645
Just nu sjönk du väldigt lågt i mina ögon "skuggan"!
Blev så att säga bara skuggan av ditt förflutna!
#snowman#
QUOTE (The_shadow @ Sep. 24 2002,09:33)
3 mån inom HV? kan man sjunka så lågt?

lite kallt det där du "skuggan"...

:sneaky2
Skuggan
det var inte alls så illa som det lät. hade faktiskt tänkt att göra detsamma om jag hade blivit placerad i reserven. men för er som tog illa upp ber jag tusen gånger om ursäkt.
ni kan vara säkra på att jag skall gå med i Hv när jag gjort vpl.
tycker det är synd att han inte fick en bättre tjänst, ex Vc 122 som han ville.
84-1027793454
...åsså knuffar jag själviskt fram ämnet till första sidan. :P

Ja, vad kan man säga? ? ? ...förutom att första veckan var rent ut sagt överdjävligt roligt?!

Grymt mycket nya intryck och erfarenheter men jag ska försöka hålla mig under 76800 tecken. :baaa

Vet inte var jag ska börja då det hände så mycket under så kort tid.

Är mycket förvånad över den vänlighet och hjälpsamhet som både värnpliktiga och officerare hela tiden visat (då speciellt under första dagen). Hade förväntat mig spöstraff/utskällning/lynchning för att jag inte hittade rätt och gick vilse på regementsområdet. Istället så hänvisade de mig bara till rätt kasern.

Efter inskrivningen så blev det en nervös väntan tills tillräckligt många hade kommit för att berättiga persedelutkvittering. Efter den så fick jag min första utskällning (wohoo!)då jag inte lyckades byta om på utsatt tid. Utskällningen tog dock inte så hårt då sergeanten såg alldeles för snäll och trevlig ut (saknade blicken av stål).

Här någonstans så försvann nervositeten och jag började gilla alltihop, jag kan fortfarande inte sätta fingret på exakt vad det är som jag gillar men om det är ens hälften så kul att vara vagnschef så ska jag bli det.  

- - - - - - - - - - - -

För att inte tråka ut er med en dag-för-dag beskrivning så ska jag delge er några av de lärdomar jag drog under veckan:

1) Det är lögn i H-E att lära sig alla gradbeteckningar. Den som nu designade dessa hyste med all säkerhet en from förhoppning om att kasta in FM i ett mörker av kaos och missförstånd (gudarna ska veta att vi befodrade och degraderade många befäl under dessa fem dar).

2) Man skjuter inte på kommandot: "enkelskott" utan på kommandot: "eld" . Gör man ändå det så ska man definitivt inte skjuta automateld. *harkel* rolleyes.gif

3) Antalet bilder i Soldf-boken som har sexuella undertoner ökar exponeniellt i förhållande till graden av övertrötthet.

4) Slår man pipan på AK 4:an i huvudet på sin kamrat kan det leda till en del klagomål, även om kamraten ifråga har hjälm på sig.

5) Sveriges jägarförband har uppenbarligen aldrig vunnit en strid mot något annat förband (speciellt signal-, stabs- och trossförband) om man ska tro de historier som berättas på kvällarna.

*Hoppas verkligen den känslan håller i sig.

...visst ja, höll nästan på att glömma: http://www.mdn.mil.se/norrbottensgruppen/i...?c=news&id=6351 -där har ni oss. biggrin.gif
70-1023034198
Usch vad skoj det verkar!
mmm, längtar, hoppas, vill.
Hoppas att din glädje håller i sig. biggrin.gif
Fortsatt lycka till!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.