Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nya patchen till americas Army
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Klinken
Patchen med sniperutbildningen till Americas Army släpptes igår kväll! Den väger in på 23 meg.....!

Fridens liljor // Fk Klinken (som tankar patch i kväll!)
Fu Carlsson
Trevligt med sniper school men jag trodde nog det skulle vara lite mer utbildning så jag blev lite besviken.

Men M82A1M är ju ett trevligt vapen.. prova att skjuta när du står upp eller i knästående. Då sparkar rekylen en del.. biggrin.gif
Holger3D
Klarar inte av att pricka 36 mål :( så det blir till att försöka ett par gånger till...
70-1023034198
Det är alltså som jag tror att det är...
man måste kvala in som sniper för att kunna spela igenom sniperschool ??
har försökt ca 100 gånger att skjuta och jag har då bara fått 35 som bäst..
så jag tror jag nog tar och skiter i att försöka igen..
får vara sharpshooter..
vad skall man ha för att kunna gå rangerschool och dom andra då ??
Shock
Har rätt länge funderat på om jag ska tanka hem Americas Army eller ej. Är det något att ha eller bara ännu ett av alla orealistiska krigsspel? Själva initiativet från US Armys sida att göra ett datorspel är bara det rätt intressant dock. Tänk om svenska försvarsmakten skulle göra samma sak?
granQ
Lite frågor och svar:
1) man måste skjuta 36 eller bättre.. själv var jag nära på att ge upp, den där "drill sergeant" går ju en på nerverna ;)

2) för att få tillgång till rangers och dom andra behöver du inte göra något annat än att lira banorna  innan (tror jag) och efter ett tag får man completed.. räcker vinna en match..

3) man kan för tillfället inte klara "tunnels" banan.. något konstigt fel på den..

4) snipern var en besvikelse.. som skjuta med vad som helst fast med kikarsikte.. inte var det några svåra avstånds bedömningar heller.. OBS om du spelar i mulitplayer och någon skjuter snipern så är det bara att ta hans vapen..även om du inte gått sniper school..
Klinken
granQ: Jag tyckte inte det var några större problem att klara kvalificeringen till sniper....tog 39/40 på tredje försöket. Det är bara att ta det lugnt och tänka på andningen!

Patchen för att spela rangerbanorna är inte släppt ännu....den skall komma den 25:e augusti....men vi vet ju alla att patchar sällan kommer i tid!

Vad det gäller "Tunnelsbanan" så har jag hört att det finns folk som klarat den.....men jag har INTE lyckats...trots att jag varit på det vinnande laget flera gånger.

Sniperschool var en besvikelse...precis som du sa! Jag hade väntat mig en större utmaning....avståndsuträckningar, vindavdrift etc...etc...!
Om du ej har klarat sniperschool och plockar upp ett snipervapen så får du en "hitpenalty" dvs att chansen att träffa blir mindre än om du hade klarat sniperschool!

Shock: Jag tycker absolut att du ska tanka hem AA....det är ett bra och snyggt spel....dessutom är ju gratis alltid gott ;)

Fridens liljor // Fk Klinken
Haggeman
Jag satt några timmar å pumpa ner spelet å sen körde jag igenom Basic training.. men sen när jag skulle börja på Mckenna mout side training så åker jag tillbaka till början av alla menuer.. jag läste på deras forum att det var många som hade haft samma problem, men ingen som visste hur man skullle göra.. Nån här som har haft samma problem å kommit tillrätta med det?
granQ
haggeman.. första tanka nya patchen.. sen är det så att resten av spelet (nja nästan) är i multiplayer.. finns ingen AI att lira emot.. så det bara koppla upp och börja lira..
ekblomboy
collapsed tunnel har jag klarat utan ngra problem.... men de va iof ngra veckor sedan.

sniperpatchen var en besvikelse.. för lätt framför allt

p.s. titta gärna in på soldf plutonens egen hemmsida              http://www.soldfplutonen.has.it/  d.s.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.