QUOTE (Ragulin @ Aug 16 2006, 08:36 )

Hercule
Det finns fasen så trevligare ställen att jobba som aupair än i Nigeria. Jag ävråder med kraft! No way att jag låtit min dotter åka på det sättet.... Vad säger flickvännens föräldrar? Stoppa vansinnet! Risken finns att hon kommer att bli lack på dig för att du "står i vägen för hennes utveckling" eller motsvarande, men rekommendera andra platser att åka som aupair till. Vill hon ha det mer exotiskt än USA, GB, Tyskland eller Italien-köret så finns ju Nya Zealand, Australien, Hongkong och Singapore eller Japan. Men fan inte Nigeria!! Hur väl känner hon familjen? Känner hennes föräldrar värdfamiljen? Vill hon prompt till Afrika, så finns ju Sydafrika som alternativ. Inte helt totalsäkert det heller, men något bättre i alla fall.
Vad gör hon om hon blir illa behandlad av familjen, de hunsar med henne eller om de helt plötsligt vill sparka ut henne? Vad finns för socialt nätverk eller stöd för henne därnere om hon kommer på kant med sin familj? Har hon överhuvudtaget träffat dem IRL?
Eftersom hon "släppte iväg" mig ett halvår till Bosnien så har jag inga planer på att stoppa henne från att åka någonstans. Man får ju va smart. Är jag välvillig nu så blir det enklare nästa gång jag vill åka på mission. B)
Lite kul ändå när hon frågade om jag skulle åkt i hennes position. Utan att tveka svarade jag "ja"...
Hon vet ingenting om värdfamiljen och har bara fått en förfrågan via mail. Det är helt orealistiskt att hon åker. Både jag och svärmor har lagt in våra veto och flickvännen har sett tidigare nämnda tidningsartiklar och har nog insett vad det är som eventuellt väntar. Det blir ingent av det här. Tro mig.
Tack för omtanken allihop!