Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bild av windows security fönster?
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Slugg
Jag håller på med att göra en grundläggande IT instruktion och vill ha en bild av windows security fönstret som ser ut som den gör i vår miljö.
(windows security är det fönster du får upp när du trycker ctrl+alt+del ifall någon undrar.)
Problemet är att printscreen funktionen är blockerad när man tryckt ctrl+alt+del. Är det någon som vet hur man antingen går runt detta eller var man kan hitta en lämplig grundbild att manipulera tex i windows. Alla ideer mottages tacksamt.
tinhead
QUOTE (Slugg @ Aug 12 2006, 18:08 ) *
Jag håller på med att göra en grundläggande IT instruktion och vill ha en bild av windows security fönstret som ser ut som den gör i vår miljö.
(windows security är det fönster du får upp när du trycker ctrl+alt+del ifall någon undrar.)
Problemet är att printscreen funktionen är blockerad när man tryckt ctrl+alt+del. Är det någon som vet hur man antingen går runt detta eller var man kan hitta en lämplig grundbild att manipulera tex i windows. Alla ideer mottages tacksamt.

Leta reda på en TFT skärm å en digitalkamera?
gamla skärmar svepte över skärmen..medan nya "platta" visar bilden på ett annat sätt
Jeppe
Är det denna du menar:
Slugg
QUOTE (Jeppe @ Aug 13 2006, 02:32 ) *
Är det denna du menar:

Japp det är den jag menar....
Följdfrågan är då enkel... smile.gif
SG OLSSON
Absolut enklast högerknappen: spara bild som.

Annars om du vill kan så kan du installera en virtual PC som är ett program som skapar en virituell pc i din burk. Installera sen XP i den och ta en vanlig skärmdump på virtual pc fönstret.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.