Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ing 2 har fått ett nytt fälttecken
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Luckan
The Swede
Under gårdagens tattoo i Eksjö överlämnades regementets nya fälttecken av ÖB.
Tidigare har Ing 2 fört två fanor, regementets egna samt I 12 fana.
Då dessa fanor blivit väldigt slitna och ej längre får användas behövde regementet en ny fana.
Den nya fanan är utförd i svart färg med tre kronor mitt på duken.
I övre inre hörnet finns Ing 2 vapen och i överkant en gul bård med 15 segernamn från tidigare småländska förband samt Kalmar- och Jönköpings regementes vapen.
http://www.ing2.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=33394

The Swede pansar2.png
Lfskbat
Tjusig fana!!!
Hoppas nu bara Hv fixar en heraldiskt korrekt fana/vapensköld i stil med Ing2 dry.gif
Munin
QUOTE (Lfskbat @ Aug 12 2006, 00:18 ) *
Tjusig fana!!!
Hoppas nu bara Hv fixar en heraldiskt korrekt fana/vapensköld i stil med Ing2 dry.gif

Om bara US/NBG skaffar/har egna kan väl Hv kapa Armens nuvarande, istället för att utveckla ett nytt alltså...
bartil
Finns det fler bilder från Tattoon? Det var en asfin tjej där som i princip alla värnpliktiga spanade in, jag måste bara se hur hon såg ut igen. ;)
Liqi
http://www.eksjotattoo.se/bilder.htm
Born
Hmm, kan nog leva med att gå i kjol och ful mössa om jag fick tillringa ett år med Greve Pigegarde....
bartil
QUOTE (Liqi @ Aug 18 2006, 12:00 ) *

Trist, hon var inte med på bilderna... banghead.gif
Flak
Självklart var man där och såg överlämandet av det nya fälttecknet samt alla
se och hörvärda deltagare i Tattoo:n!

B)

Vädret var inte riktigt på vår sida, men himlen blev desto mäktigare som bakgrund.

Det enda negativa under kvällen var sjungandet av nationalsången - sällan eller aldrig
har den framförts så lågt, tveksamt och avslaget...

Sen är det aldrig fel med säckpipor...
Olle P
Är det någon som sett/har en bättre bild på själva fanan än den som finns på hemsidan?

/Olle
The Swede
Varsågod:

The Swede pansar2.png
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.