Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Köpa pylar KS07
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
77-1027361133
Hej på er allesammans. Jag skall ner på en mission till KS07 och fick höra att man kan köpa prylar från Sverige till ett förmånligt pris.
Men nu har jag fått höra att dom skall ändra reglerna för detta. Är det någon eller några som kan reda ut detta problem? Lite orolig att bli av med en sådan förmån.
Jasså?
Kan förstå att du e orolig för att förlora en sån förmån!! Knappt värt att åka om man inte har den! ;)
super Matrosen
Har ju hört att det står containers där nere med dvd,filmkameror,kameror,tv apparater o liknande grejer...kan inte vara en höjdare för FM:s ansträngda budget att frakta hem allt hehe
APC-mannen
Alltså handlar det inte om att köpa saker momsfritt från Sverige per postorder?
2Sharp
QUOTE (super Matrosen @ Aug. 07 2002,00:27)
Har ju hört att det står containers där nere med dvd,filmkameror,kameror,tv apparater o liknande grejer...kan inte vara en höjdare för FM:s ansträngda budget att frakta hem allt hehe

Kan nog med 99% säkerhet säga att du har fått piss-fel info...
70-1023034198
QUOTE (2Sharp @ Aug. 08 2002,03:45)
QUOTE (super Matrosen @ Aug. 07 2002,00:27)

Kan nog med 99% säkerhet säga att du har fått piss-fel info...

Men det är väl sant att det finns affärer på baserna med ovanstående grejer?
Så fattade iaf jag det när en som var nere KS 06 hade föredrag och pratade om att det var många som köpte upp sina pengar biggrin.gif
71-1028651601
Du kan köpa precis vad du vill. Men momsen slipper du inte eftersom du juridiskt befinner dig i Sverige (EU).
Fast du kan ju alltid fuska om du saknar moral och samhälleligt engagemang (och vad gör du där i så fall?).
Problemet uppstår dock när grejerna ska postas ner till dig. Varor värda mer en 3 000 (?) kronor kräver en speciell tullteknisk habrovinkel, vilket försvaret och posten har stoppat nu.
Men om du orkar engagera dig i frågan så går det alltid att lösa problemen. Väl på plats kommer du få tipsen.
77-1027361133
Så det är bara en momsfråga då inte billigare rent allmänt??
2Sharp
QUOTE (Fågel Fenix @ Aug. 08 2002,12:19)
Men det är väl sant att det finns affärer på baserna med ovanstående grejer?
Så fattade iaf jag det när en som var nere KS 06 hade föredrag och pratade om att det var många som köpte upp sina pengar biggrin.gif

Jovisst kan du köpa grejor, men det är inte bara att lasta en container full och tro att staten skall transportera hem dem!

Du får ta med dig 60 kg hem, och då skall all utrustning med också.

Skicka hem går ju, men tullen kollar ofta, jag skickade hem 2 packet och de kollade bägge...

Så det som var fel var att det skulle finnas containers med grejor som kungen pyntar för att skicka hem för soldaternas räkning.

Jag köper knivar för mina pengar.. ;)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.