@ jake the snake
När det gäller Hasselbuskarna så var det i ett senare skede på dagen och dessa (vår 4:e grp) gick direkt till samlingsplats för "utslagna"(om det inte var när de var uppe vid cisternerna, för då kan jag inte svar för deras handlande). När det gäller 122 så dundrade de "bara" igenom och tog brofästet mot verkstadsområdet. Kvar var då IA06 komp, LG Stadssk samt PW. Ingen av dessa komp gick in mot NÖ delen där vi var grupperade. Däremot slog dessa ut IB (Pvrb) och Insatstropp P7(JB) i ett tidigt skede. Under större delen av förmiddagen och en bit in på eftermiddagen så var det endast en plut ur PW som körde in mot vår gruppering... vad jag såg från min plats. Sedan var vår Grk-plut var har jag ingen aning om.
Vi blev inte "återupplivade" om och om igen, vad jag såg så blev ingen det. När blå-gul bröt striden var vi 13 man kvar utav 34. Dessa var då grupperade i källare samt i betonghuset vid bilskroten (där jag förde befäl). Min grupp var det 3 man kvar. Vi övriga var samlade vid "utslagnas gruppering". Själv blev jag utslagen av prickskytt (?) när A-sida omfattade norr ifrån.
Vår "Score" blev 9 fordon utslagna/skadade/ur stidbart skick, 5 302 ur LG och 4 CV90 ur IA06 + några vagnchefer (ej vid "Säk körning" vilket vi inte fattade i början) med prickskytt, under hela helgen. Antalet bekämpade sold ur A-sida nämndes aldrig. Vi kan diskutera detta till jordens undergång. Såg själv när komp C (?) ur IA06 komp blev utslagen av prickskytt för att strax därefter förlora sin vagn (uppe vid verkstadsbyggnaden vid bilskroten), han blev skiiiiitsur för att han var "ute" och gapade och skällde mot blå-gul (+ att han slängde telehjälmen i vagntaket). Såg även A-sidans soldater som inte hade BT monterat på hjälmen

. För om jag såg rätt så var det ju knappast vagnsstrid utan snarare avsutten med understöd av stridsfordon, grupperade 100-talet meter från oss.
Sedan när det gäller 122:ornas retur så blev min grupp bekämpad med strv kanon (den 122:an som stod vid järnvägsövergången) och striden avblåstes för vår del för då var vi "kaputt"... vilket vi accepterade utan knot och ifrågasättande.
Däremot kan jag påpeka att de som omfattade norr ifrån upprepade gånger sköt mot oss som var utslagna och satt i en klunga och tittade på. Vi satt vid några buskar, det var kanske detta som irriterar?

Sedan hade ni ju "Turkey shoot" på oss dagen efter

För då var vi verkligen kokta i bajs.