Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Imperial Stormtroopers
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Lord Good
Jag såg Star Wars del 3 för ett tag sedan och jag tyckte det såg ut som stormtroopers var beväpnade med FjG42, tidiga modellen. Kan det stämma?
70-1020763829
Jag vet inte, ring deras rekryteringscenter och fråga :P
Skånsk_makaron
Ohhh har alltid velat se fjärran galaxer. Var skriver jag på?

:withstupid
71-1022514937
"Star Wars del 3" ??? Den är väl tänkt att släppas typ nästa sommar..?

Eller menar du del 6, "Return of the Jedi"? smile.gif
Den såg jag (faktiskt) senast idag smile.gif

Just FjG42 har jag inte sett, däremot är det ju nedlusat med diverse antika bössor: pistolerna är ofta gamla 7,65mm Mauser, stormtroopers bössor bygger på Sterling k-pisten (i vissa vinklar ser man tydligt magasinstyrningen), Lewis-gun och Mg34, Leias pistol ser ut som en moddad Walther P-38..
9x19
Det var länge sen jag såg Star Wars-rullarna, men jag vet att Mauser C96, MG34 och MG42 förekommer. De tyngre lasrarna på Hoth i The Empire Strikes Back är byggda på Vickerskulsprutor från VK1..
Foxtrot Lima
Jag vet inte i vilken film det är (av de tre sista i serien), men jag vet att Chewbacca kånkar omkring på en MG-34 i någon av filmerna när de ska ta sig in och befria Leia (tror det är episod IV).

Mycket vettigt kunnande... biggrin.gif

Hälsningar, Foxtrot Lima smile.gif
Doggydriver
Mmmmm... Stormtroopers hade ju oftast två olika sorters bössor... den längre av dom är väl en MG34 om jag inte missminner mig. Sen så skall den där bössan dom skjuter på Millennium Falcon med (när MC lyfter från Mos Eisley) vara en Vickers-spruta från VK1 som någon sade. Banzai vilken nostalgitripp!
Lt. payne
Storm troopers vapen är ingenting jämfört med en rejäl ljus-sabel!  ;)

Tänk er den i stridsbältet!  :) smile.gif

För att inte tala om en thermodetonator...
86-1027246323
Bah. Vapnen i Star Wars är inte lika coola som vapnen som Rymdmarinkåren har i Aliens återkomsten.
Lt. payne
QUOTE (Toll @ Okt. 28 2002,13:46)
Mmmmm... Stormtroopers hade ju oftast två olika sorters bössor... den längre av dom är väl en MG34 om jag inte missminner mig. Sen så skall den där bössan dom skjuter på Millennium Falcon med (när MC lyfter från Mos Eisley) vara en Vickers-spruta från VK1 som någon sade. Banzai vilken nostalgitripp!

Imperial stormtroopers is a bunch of pussys!!   ;)

The rebel.
Radagast
QUOTE (Vildmannen @ Okt. 28 2002,22:58)
Bah. Vapnen i Star Wars är inte lika coola som vapnen som Rymdmarinkåren har i Aliens återkomsten.

Knallpåkar från 2:a vk spelade stor roll i Aliens också..

Pulserifle: Thompson + en söndersågad Spas ihopmonterad i ett spejsigt metall/plast chassi.

Smartgun: MG42 som man slängt på lite delar från kamerastativ.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.