Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Gisslandrama i Moskva
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Max
Otrevligt värre, 20 tjetjenska rebeller och upp till 1000 pers gisslan...
Undrar hur det här går?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,218565,00.html
70-1020763829
Det kan gå hursomhelst

Tjetejenierna är ju inte kända för att vara blödiga, ej heller ryssarna
Radagast
För Spetsnaz alpha är saken biff.
116-1022693932
Kommer nog att bli en blodig historia :( :( :(
Ryssar gillar ju Tjetjener lika mycket som Bush gillar Saddam Hussein
75-1027696024
H-E
49-1032639582
QUOTE (Kommer få tönt-tjänst @ Okt. 23 2002,21:44)
H-E

Kommer få tönt-tjänst.

Vad betyder ditt citat?
Max
QUOTE (Radagast @ Okt. 23 2002,22:40)
För Spetsnaz alpha är saken biff.

Att ta kol på 20st terrorister och samtidigt hålla koll på över 1000 gisslan är nog inte så lätt. Och tjetjener är ju inte precis kända för att ge sig.
Som sagt, det blir nog ett blodigt slut :(

Nån som vet om tjetjenerna har lämnat någon kravlista ännu?
116-1022693932
Lite info om Alpha finns här http://www.specialoperations.com/Foreign/Russia/Alfa.htm
Casca
Annars har ju Omon moskva lyckats rätt bra(inrikesspetsnaz) med sina insatser tidigare. Jag tänker på gisslanfritagningen på bussen i moskva för några år sedan. Lite för små misstänker jag, Alfa är säkert där.

Casca
LeadHead
Det ser illa ut det där. På nyheterna (Rapport 23:25) sade de 30-50 terrorister.
Statistiskt sett brukar väl gisslantagande terrorister med sprängladdningar sällan gå så långt att de detonerar laddningarna men tjetjenerna har såvitt jag vet en lite mer beslutsam historia bakom sig.

Hur var det med det där sjukhuset som de tog gisslan på? Jag vill minnas att det blev total slakt eller något men de kanske gav upp?

Jag tror att folk kommer att dö...

Angående deras krav: De vill att ryssarna drar sig ur Tjetjenien.
Fu Carlsson
Det går förmodligen åt H-E. Ingen ct-styrka i världen kan fixa en sådan situation. Förhandlingar är nog det enda alternativet för att rädda vad som räddas kan innan det blir ett blodbad.
målobs
QUOTE (the mistaken @ Okt. 23 2002,22:03)

Usch vilken trist sida. I direkt användar eller läsvänlig.
;)
116-1022693932
Usch vilken trist sida. I direkt användar eller läsvänlig.

Hehe så du tycker också det biggrin.gif biggrin.gif det var iallafall den sidan jag kunde u huvudet
Dedicated
Får se om mina kollegor i Moskva kan bidra till nån information som inte kommit media till del......
Radagast
Vid närmare eftertanke så tror jag att läget är mer komplicerat än vad jag tidigare trodde.
Jag tror det kommer att bli väldigt blodigt det här.
ARN
QUOTE (LeadHead @ Okt. 24 2002,00:54)
Hur var det med det där sjukhuset som de tog gisslan på? Jag vill minnas att det blev total slakt eller något men de kanske gav upp?

Vill minnas att det var två händelser im mitten på 90 talet där en ensam? man tog en stor gisslan på ett sjukhus. Vid båda tillfällena dog uppimot 100 personer.
Med reservation för sakfel, då hjärnan försöker bearbeta allt inför tentan nästa vecka...
Fu Frippe
http://www.kavkaztop.com/eng/

Enligt Expressen är detta en nyhetsbyrå som står de tjetjenska rebellerna/terroristerna nära. De har tydligen telefonkontakt eller nåt liknande med de som är inne i teatern.
ARN
Första dödsoffret, och tre kraftiga explosioner...
Man undrar hur det ska sluta. Ingen lätt uppgift för de ansvariga, kraven tror jag aldrig de går med på och en stormning kan sluta riktigt illa
75-1027696024
Med tanke på att stället är riggat och de hotar att döda gisslan så tror jag att vi nog kommer få se på Stockholms-syndromet...

Jävligt otrevlig historia det här. Helt åt H-E... Kan bara hoppas att inte allt för många styrker med, för ytterligare offer kommer krävas...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.