toffeltricket
Jul 28 2006, 05:56
När brukar man ha
Informationshelg? Är det länge efter man ha fått inrycknings beskedet?
tack i frh. boyz
Christer
Jul 28 2006, 07:02
Vart ska du? När rycker du in? Som vad?
Bara jägarna som har info helg?
Christer
Jul 28 2006, 07:05
QUOTE (Länus @ Jul 28 2006, 08:03 )

Bara jägarna som har info helg?
Nej. De flesta förband har infohelg numera..
Grängan
Jul 28 2006, 07:39
Ganska personligt för respektive förbande/regemente också det där. Du kan läsa om ett
HÄR "300 av dem tog i helgen chansen att lära känna förbandet, hämta ut kängorna och besöka slutövningen Combined Challenge."
Jag som rycker in på MP/Säk nu i september har inte fått något tillfälle till informationshelg/dag.. Olika som sagt
SofiaV
Jul 28 2006, 11:23
Vi som rycker in på P4 i augusti hade infohelg i början av maj, precis tre månader före inryck. Vi fick lapparna om infohelg kanske en månad efter inkallelseordern.
MPMöller
Jul 28 2006, 12:20
MP på LG, rycker in på måndag. Vi hade infohelg på K1 och LG för ungefär 2 månader sen.
Jägare på K3 med inryck 31/7 2006 hade infohelg 5-7 och 19-21 Maj(Hälften första helgen andra halvan andra helgen)
QUOTE (SofiaV @ Jul 28 2006, 12:23 )

Vi som rycker in på P4 i augusti hade infohelg i början av maj, precis tre månader före inryck. Vi fick lapparna om infohelg kanske en månad efter inkallelseordern.
6-7 maj för att vara exakt!
Syster Håkan
Jul 29 2006, 01:04
Jag skall på info helg i oktober på LG
RedFLip
Jul 29 2006, 05:51
Vi på P4:a hade info helg, första helgen i Maj månad. Och vi rycker in om en vecka.
Grängan
Jul 29 2006, 09:26
Wtf

Låter ju som de flesta utom vi som rycker in på MP/Säk i september har/haft/ska ha infohelg... Jaja, de ordnar sig väl ändå antar jag.

De viktigaste för mig med infohelgerna som inte haft nån är ändå chansen att få ut kängorna...
elisson
Jul 29 2006, 09:32
QUOTE (Grängan @ Jul 29 2006, 10:26 )

Wtf

Låter ju som de flesta utom vi som rycker in på MP/Säk i september har/haft/ska ha infohelg... Jaja, de ordnar sig väl ändå antar jag.

De viktigaste för mig med infohelgerna som inte haft nån är ändå chansen att få ut kängorna...
att få ut kängorna i förväg är mycket skönt det.. de va då inte sköna från början.. men nu efter en del trampande så sitter de perfekt..
skoskav - Nej tack
QUOTE (Grängan @ Jul 29 2006, 10:26 )

Wtf

Nejdå det viktigaste med infohelgen var att få känna på hur det är att göra vpl. Den infohelg jag var på var väldigt praktiskt orienterad - skoskav, träningsvärk. ;)
MPMöller
Jul 29 2006, 14:15
H0lK, kunde inte sagt det bättre =)
toffeltricket
Jul 30 2006, 03:45
ah det var Jägarnas informationshelg i K3 jag syftade på, jag kanske rycker in där i Jan 08. Då måste infohelgen vara nå'gång i oktober-november?! om jag inte har fel... i k3's hemsida står det att "Grundläggande orienteringskunskaper" är ett krav, spelar det verkligen en stor roll? Får man göra några tester om det i informationshelgen?
Mattsson
Jul 30 2006, 08:41
Det får du se när du kommer dit...
Grängan
Jul 30 2006, 10:10
QUOTE (toffeltricket @ Jul 30 2006, 04:45 )

ah det var Jägarnas informationshelg i K3 jag syftade på, jag kanske rycker in där i Jan 08. Då måste infohelgen vara nå'gång i oktober-november?! om jag inte har fel... i k3's hemsida står det att "Grundläggande orienteringskunskaper" är ett krav, spelar det verkligen en stor roll? Får man göra några tester om det i informationshelgen?
Om du undrar speciellt över Jägarnas infohelg så kanske deras
tråd skulle vara ett tips att kolla igenom lite. Kanske står lite mer där...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.