QUOTE (martinator @ Jul 3 2008, 12:31 )

För er som undrar vad det betyder så gör en sökning på Google.
Google tycker att det blir 0,159090909
daddlar
Jul 3 2008, 17:21
Beställde via den svenska sidan. 399 SEK. Kollade efteråt vad detta kunde kostat på den amerikanska sidan... $29.95.
Kvinnor stämmer SLUMen för h-vete!! Nämnda form av kvotering är ju ett resultat av kvinnokampen för jämställdhet! Så sluta grina för att processen för en gångs skull inte gick "rätt" väg.
Släpp sargen och kom in i matchen.
Lethal_Impact
Jul 23 2008, 19:17
Titta vad jag hittade i min ena cylinder idag:
(obeskrivlig oglädje)
Foxtrotcharliegrg
Jul 23 2008, 19:38
Ännu några jobbiga dagar på sommarviket
Vilken del av "ställ flaskorna i de vita cirklarna och med streckoden mot dig" är så jäkla svår att förstå?
Jag frågar inte om du vill ha en påse till dina varor för skojs skull och bli inte sur för att jag inte kan sträcka mig 1½ meter för att ge dig växel på dina pengar (som du slängde på det rullande bandet framför mig) och slutligen, om du stinker sprit och sluddrar så får du inte handla hur mycket du än skriker
Riktig semester om 10 dagar!!!
Taget från "the opposite thread":
QUOTE (Danne @ Jul 24 2008, 08:47 )

Förflyttat ca 3000st 7,62 proj en dryg halvkilometer dels med ändstation VW-buss och dels ändstation 2-3st uppblåsbara pooler från statoil. 6 stycken glada men snurriga pipor hjälpte till. För att assistera det hela hjälpte runt 50 stycken 12,7mm projar till.

Jag är

för att jag inte var där och fick ha lika roligt..
trädet
Jul 24 2008, 09:58
QUOTE (Apone @ Jul 24 2008, 10:02 )

Taget från "the opposite thread":
QUOTE (Danne @ Jul 24 2008, 08:47 )

Förflyttat ca 3000st 7,62 proj en dryg halvkilometer dels med ändstation VW-buss och dels ändstation 2-3st uppblåsbara pooler från statoil. 6 stycken glada men snurriga pipor hjälpte till. För att assistera det hela hjälpte runt 50 stycken 12,7mm projar till.

Jag är

för att jag inte var där och fick ha lika roligt..

Tänk va bra att ud inte var på "fel" sida av helka spektaklet

Fy fan, va lite jobb det finns.
Hur i helvette skall man få ihop nog med tid för en hel dag, när man inte kan jobba?
Munken_swe
Jul 24 2008, 17:02
Jag trodde att jag hade en lägenhet fixad, men nu står man där med skägget i brevlådan. Satan. Vill flytta nu!
Spartacus
Jul 24 2008, 19:44
QUOTE (Mattsson @ Jun 7 2008, 17:57 )

Idag så skulle jag ut och träffa en tjej på stan för att gå ut på middag dock så ställer hon in. Det hade nog inte ha varit så farligt om man inte räknar med att:
1. Jag får meddelandet mindre än en timme innan vi ska ses
2. Jag får meddelandet när jag sitter i bilen halvägs in till stan (8mil tor för min del)
3. Som anledning så ger hon "glömde bort tiden"
4. Hon meddelade mig via sms
5. Det är inte första gången hon gör en sådan sak mot mig (fast förra gången så meddelade hon 6 timmar innan)
Så just nu känns livet allmänt surt....
Glömde jag säga att jag hade bokat bord också?
Ouch, lider verkligen med dig. Sånt där är aldrig roligt.
Låter som om denne dam behöver ett snack.
Krizan
Jul 25 2008, 16:26
QUOTE (Krizan @ Jul 25 2008, 17:26 )

skaffa benvärmare (värmeskydd för smalbenet) hjälper ganska bra att hålla det varmt
Greven
Jul 27 2008, 19:20
Folk som blir irriterade när det är en 100 meter lång kö i matbutiken och springer fram till kassorna och ber dom öppna en kassa till....
-Står det någonstans i butiken att här är det aldrig kö? NEJ!
Handla någon annanstans eller en annan tidpunkt då det inte är så mycket folk.
Och folk som låtsas glömma att ta en påse som tar det när dom redan betalat och säger...
-Oj jag glömde visst att ta en påse, går det bra att jag tar en?
Då svarade jag när jag stod och plockade ner mina varor att det har jag aldrig tänkt på, smart av dig, då sparar man ju 1 krona.....jävla blick jag fick.
Ont i/runt en visdomstand. Sovit en timma, hoppas och väntar på att värktabletterna kan ta så man kan så sova ett par timmat till innan det är dags att gå till jobbet.
Lfskbat
Jul 30 2008, 00:39
Så! Jag och frugan precis hemkomna från en underbar fjällsemester i Abisko och "Nikka"... Gissa vad vi stötte på? Jo! Urtypen för gnällande same med politiker och "sydstataförakt". I väntan på att bussen till Nikkaloukta skulle gå, så satt den lill skrynklige "pellen" och pep om alla "Stockholmsjävlar" och "Politikerjävlar".... Efter ett tag så blev jag och min kära sambo jävligt trötta på pipet så vi tog avstånd från tragget... en från Halmstad fick ta över gnällvalsen...
Man hade god lust att säga "-HOPPAS BIDRAGSPENINGAN SMAKAR BRA GUBBJÄVEL!"
Pukkatjocka, Tjakkalugga, Tjoppahejsan och allt vad det nu heter...... Döp det till Skurup för helvete!
magnus242
Jul 30 2008, 17:19
Tapetsering!!!!Nu kommer jag ihåg varför det var mer än tre år sedan jag gav mig i kast med det senast.
Den som uppfann mönsterpassning må brinna i helvetets tionde nivå
Sen blir det inte bättre av att Murphy skall vara med och leka. Misslyckades med den reservvåd som fanns tillgodo. Bara för att inse att jag har lyckats kapa de två näst kommande våderna med en halv mönsterlängds förskjutning, de är alltså 26 cm förkorta vid taket och 26 cm förlånga vid golvet.
Vad har jag gjort för ont för att förtjäna detta?!?
QUOTE (Ing @ Jul 29 2008, 01:19 )

Ont i/runt en visdomstand. Sovit en timma, hoppas och väntar på att värktabletterna kan ta så man kan så sova ett par timmat till innan det är dags att gå till jobbet.

Åååh precis min dag, men den slutade på tandläkeriet med utdraget fanskap. Vilket spektakel. Tänkte att dom skulle borra lite, men nää, inflammation i roten. Bara å dra.
Kul att höra klockan halv nio på morgonen, på fastande mage, fortfarande halvsovande med morgonfrippan på trekvart... Jo men jag vaknade när han sa "det kan spänna lite nu"...
YRK!
QUOTE (skaya @ Jul 30 2008, 21:41 )

Jo men jag vaknade när han sa "det kan spänna lite nu"...
YRK!
Man har lärt sig att "det KAN" betyder "detta kommer göra skitont" på läkarspråk...
Köpte mig en burk omega-3 i kapselform för 11 dar sen. Tänkte att det skulle mota Olle Infektion i grind. 104 kapslar för 114 spänn på Apoteket, jag tog rekommenderade knappt 5 g olja om dagen = 9 kapslar dag! 10 spänn per dag och det var slut på nolltid. Gick för en stund sen ner till mitt lokala ICA Maxi för att fylla på förrådet - och i pillerhyllan hittar jag en flaska med 30 dagsdoser för 49 spänn

!!!!!! Det är ju fan inte klokt! I kapselform 11 kr/dag, i flytande form knappt 2 kr/dag!
Jag hatar just nu apoteksmonopolet mer än nånsin. Och den dyra oljan heter förresten
Eskimo-3.
Andra folkhemsföreteelser som irriterar: Arbetsförnedringen, elev-ohälsan (fråga inte...), "alla ska med (ned i fördärvet)" m.fl.
Edit: kan tilläggas att det har funkat jättebra med att inta fiskolja som kosttillskott och att jag har blivit av med min benhinneinflammation. Alltid något.
Edit2: Folkhemmets sätt att kväva och förnedra individer som bara vill göra rätt för sig ----->

<----- ja.
Jag är en smula grinig över min otur med grannar...det tycks som om någon inte vill att jag/vi ska ha goda grannar helt igenom.
Och varför är det alltid antingen bonnläppar som bara lyssnar på högljudd country och dansmusik? Vi hade en bra granne som lyssnade på bra metal, men han flyttade ut och in kom Merle Haggard..
Trevlig kille förvisso, men har ett riktigt kort minne samt en alldeles för bra bas i stereon. Hur många gånger ska man behöva plinga på i all vänlighet innan man måste byta attityd eller approach?
Jaja..
Munken_swe
Aug 13 2008, 18:24
Flyttade merparten av mina möbler och tillhörigheter till en lägenhet idag. Lägenheten innehas av en bekant till mig vars kontrakt löper ut sista augusti. I samförstånd sa vi att jag fick flytta in idag och göra om vardagsrummet som jag vill ha det, och hon bor kvar i sovrummet, eftersom hon inte hittat en ny lägenhet. Vi sa att hon fick stanna till sista september mot att jag fick flytta in idag. När jag kommer dit med min flytthjälp upptäcker vi en lägenhet som är stökigare än vad man kunnat föreställa sig. Hela hallen fylld av ovikta kartonger, som jag gav till henne för en vecka sedan, så att hon skulle kunna packa ner dem saker hon inte använder. I vardagsrummet så står disk, ett överbelamrat soffbord med diverse skräp, och kläder överallt. I förrådet, som hon skulle ha röjt upp, står diverse lådor och skräp. Mot allas råd om att åka tillbaka med alla saker vi tagit med oss och vänta med flytten till första september, eftersom jag inte ville packa upp och packa igen, så stuvade vi in allt i förrådet. När jag träffade min bekant på kvällen så fick jag klart för mig att hon uppfattat det som att jag var i stort behov av bostad, och att hon bara skulle vara snäll och låta mig sova där tills hon flyttade ut. Så jag sitter här i mitt gamla sovrum, med ett skrivbord med den här datorn och inget mer. Blir så jävla trött. Var inställd på att ha en egen lägenhet ikväll, iofs med en gäst, men ändå en lägenhet. Tji fick man.
Dagen bortkastad.
Lfskbat
Aug 15 2008, 00:09
Däcksexplosion på Land Cruisern... samtidigt som fördelningslådan på min Suzuki Jimny bruksbil börjar knaka i fogarna FAAAAN har inte råd med både däck för 8-10 papp och rep av fördelningslåda/ev ny
Munken_swe
Aug 21 2008, 20:51
Jag lämnade in datorn för för installlation av nya delar i tisdags. Jag hann inte hämta den när den var klar. Ej heller hann jag i onsdags då jag åkte till farsan. Idag så skulle jag hämta den och fick reda på att windows skulle repareras och allt installeras osv. Jag påpekade att han inte informerat om det och ville att han gjorde det. vilket han gick med på, för ett lågt pris. han satte en tid, och jag återkom. Inte klar. Jag återkom nästa tid. Inte klar. Jag väntade längre än nästa tid och återkom. Samma sak. Jag var tvungen att åka iväg till Växjö och bad morsan hämta den, vilket hon gjorde väldigt sent, och hon fick ändå vänta. När jag väl startar helvetesburken så FUNGERAR INTE LJUDET!!!
Tar ni betalt för ett jobb så gör det ordentligt! Nu måste jag släpa tillbaka datorn till butiken och se till att det görs ordentligt.
Ja, jag har gått igenom windows felsök ända fram till att dem varnar för att vidare ingrepp kan skada datorn och att dem inte tar ansvar.
Rara Avis
Aug 22 2008, 11:38
Fick hem ett gäng prover som ska analyseras, från den hurtiga grannen i väst. Det hade nog varit relativt enkelt om det inte vore för att det saknas en provomgång och övriga 13 är märkta på så sätt att det inte går att avgöra vad som är vad. Skulle det vara analys som tar några dagar vore det väl en sak, då kan man göra på alla flaskor och jämföra, men det här är analyser som tar 1½-2 månader. Inget man vill göra i onödan om man så säger. Men det kunde ju vara värre... proverna kunde ju ha varit helt omärkta. Räcker med att känna lukten lite, de luktar ungefär som surkålssallad blandat med kodynga. Vill inte sticka ner näsan mer än nödvändigt för att gissa.
Kolind
Aug 22 2008, 14:54
QUOTE (linush @ May 27 2008, 19:32 )

En klasskamrat var bombsäker på att Kalla Kriget var ett blodigt krig mellan Finland och Ryssland och det som gjorde att Ryssland vann var AK4:an

Haha! Det var det roligaste jag hört på länge! Har han/hon inte hört talas om ett ämne som heter historia
Här gick man och valde att åka korvett för att man trodde att det skulle vara kul och för att man säkert skulle få åka mycket och få vara med om mycket intressanta och roliga saker. Vad händer?
Jo, eftersom det är betydligt mycket dyrare att åka korvett än att åka minjakt, så får vi ligga till kaj nästan hela tiden, medan våra pirgrannar, 42. minröjdiv är ute i princip hela tiden. När de inte är det, så har de kompensationsledigt. Vi däremot har så kallade materielunderhållsveckor där vi i princip bara städar och vårdar. Det är fruktansvärt demoraliserande.
Borde det inte i en någorlunda rättvis värld vara så att vi får lite mer pengar och de lite mindre så att alla kan åka ungefär lika mycket? Hur kan HMS Visborg ha råd att åka mer än oss? Hon borde vara ännu dyrare.
SUCK!
Krizan
Aug 26 2008, 10:16
QUOTE (Lethal_Impact @ Jul 23 2008, 19:17 )

Titta vad jag hittade i min ena cylinder idag:
(obeskrivlig oglädje)

Vad är det där för något?
Krizan
Aug 26 2008, 10:19
QUOTE (Rara Avis @ Aug 22 2008, 11:38 )

Fick hem ett gäng prover som ska analyseras, från den hurtiga grannen i väst. Det hade nog varit relativt enkelt om det inte vore för att det saknas en provomgång och övriga 13 är märkta på så sätt att det inte går att avgöra vad som är vad. Skulle det vara analys som tar några dagar vore det väl en sak, då kan man göra på alla flaskor och jämföra, men det här är analyser som tar 1½-2 månader. Inget man vill göra i onödan om man så säger. Men det kunde ju vara värre... proverna kunde ju ha varit helt omärkta. Räcker med att känna lukten lite, de luktar ungefär som surkålssallad blandat med kodynga. Vill inte sticka ner näsan mer än nödvändigt för att gissa.

Vad är det för prover?
QUOTE (Krizan @ Aug 26 2008, 10:16 )

Vad är det där för något?
Det ser ut som en motorventil modell större.
Hur blev den så där böjd, Lethal? Gick kamremmen av?
daddlar
Aug 26 2008, 17:49
Visual Basic.net + TwinCAT.. Gillar inte. Tänker INTE använda en timerjävel för att VB-fönstret ska uppdatera värdena cykliskt! "Pundarlösning" är det vad det är!
Lösningen kommer nog bli dagens glädjeämne, förhoppningsvis innan fredag.
trädet
Aug 26 2008, 19:26
AHSELL!
Beställde ett par brallor samt 2 t-shirts (har ett hål stort som östersjön i skrevet) den 4:e, när jag gick på semester.
Kom tebax nu förra måndagen och har fortfarnade inte fått kläderna. ringde idag, blr kopplad till ALLTu utom dit jag skulle.
Efter ca 30 min i telefon så fick jag reda på att det inte hade kommit in någon fax till dom som ksulle ha det, och han bad mig skicka ett till, då de andra kom bort mellan kleti och pleti...
Rara Avis
Aug 26 2008, 20:23
QUOTE (Krizan @ Aug 26 2008, 11:19 )

Vad är det för prover?
Lite blandat... gräs, halm, drank, träflis som ska bli biobränsle. Analysen handlar om vilka som ger mest utbyte och minst slagg. Idag fattas bara två, de är eventuellt i posthanteringen.
Krille- GB1
Aug 26 2008, 20:51
QUOTE (trädet @ Aug 26 2008, 19:26 )

AHSELL!
Beställde ett par brallor samt 2 t-shirts (har ett hål stort som östersjön i skrevet) den 4:e, när jag gick på semester.
Kom tebax nu förra måndagen och har fortfarnade inte fått kläderna. ringde idag, blr kopplad till ALLTu utom dit jag skulle.
Efter ca 30 min i telefon så fick jag reda på att det inte hade kommit in någon fax till dom som ksulle ha det, och han bad mig skicka ett till, då de andra kom bort mellan kleti och pleti...

Citerar en säljare på Ahlsell om sin kollega som faxbeställde grejer till mig: "Han kan fan inte bara skicka ett fax, man måste ringa och kolla med..." Fast det gjorde inte mig nåt att snickarna fick hitta nåt annat att göra i sisådär 3-4 veckor...
Rickard N
Aug 31 2008, 20:46
För korta jävla ventiler...
jävla mobilhelvette!
Köper en NY mobil för lönen man fick i juli. Skiten fungerar i 2 dagar, sen börjar den stänga av sig och ha sig.
Efter 2v så har jag fått nog, och lämnar in den. Fick tebax den idag. startar... OCH VAD GÖR SKITHELVETTET???
JO DEN ÄR SÖNDER!!!
Lämnade tillbaka den efter 40 jävla minuter, ska få byta helvettet imorron. Men hur kul är det att köpa någonting för 3 tusen, som inte fungerar ens en vecka?
Varför kan man inte enas om en standard för hur man ska dra kortet i kortläsaren när man ska betala något? I hälften av fallen ska magnetremsan vara åt höger, annars åt vänster. Kan man inte konstruera kortläsare som kan läsa av remsan oavsett åt vilket håll man håller kortet? Det är ju bara att sätta i en till sensor.
Skönt att allt fler går över till chip.
stefanf
Sep 2 2008, 09:29
"Köpare" på (t.ex.) Blocket som e-postar/sms-ar att dom ska köpa saker och sedan bara struntar i det, utan att höra av sig.
Hur svårt kan det vara att skicka ett sms/mail att dom inte längre är intresserade. Vanligt folkhyfs, anser i alla fall jag.
Som tur är gäller det långt i från alla.
Beställde kurslitteratur till min ryskakurs. Först kom textboken, men jag ska läsa baskursen och det var fortsättningskursens! Så nu väntar jag på ny bok och retursedel. Och eftersom när jag började kursen igår tisdag hade min övningsbok fortfarande inte kommit så jag tvingades köpa ett kladdigt papperskompendium för 20 spänn.
Döm om min reaktion när jag kom hem igår och såg att övningsboken kommit under tiden jag var på universitetet! Det finns tillfällen då svordomar är långt ifrån tillräckligt.
Så nu har jag övningsbok, överprisat kompendium med utdrag ur textboken och fel textbok! Obeskrivligt obra.
Haha, let's do it!

Jag hatar/är urless på/ogillar:
- Idioter som stavar OCKSÅ... OXÅ (!!!???) i affärsdokument.
- Människor som särskriver vartenda ord de kan komma på tanken att särskriva. "Äppel kakan var jätte god under gårdags kvällen på personal festen"... Jesus Christ... Vad har hänt med svenskundervisningen i vårt land?
- Människor (min hemstad kryllar av dem under sommaren) som beter sig uppblåst och bratigt med stöd av andra människors (läs: pappas) ihopgnetade pengar. Tjäna egna pengar? Visa att DU är en riktig karl? Nehej, tydligen inte.
- Stadsbor som kör runt i SUV/Jeep som drar 1,5-4 liter milen och har mage att tala om miljö och klimatfrågor. Väck med dem bara!
- Människor som startar sin XC90 och kör 1,5 km för att sortera sopor vid återvinningsgården, gärna idogt tjattrandes om miljöhänsyn.
- Tjejer som ber om cigaretter vid utgång, "jag glömde köpa". Get out of my face before I puke! Röker man så köper man. FÖRSTÅ!!!
- Människor som vill framstå som finare än vad de är, för att sedan göra bort sig något oerhört i delikatessaffären, då de frågar hur mycket det kostar med fyra skivor entrecote. Jag menar, vad fan är det för fel?
- Dokusåpor i allmänhet och deltagare i dessa otyg i synnerhet.
Så ja. Ähum... Egentligen är jag en sansad, trevlig och rar person!

/T-90
Spartacus
Sep 6 2008, 18:16
Köpte en jacka på Knivnet/garderoben
Anlände igår till posten och givetvis fick man veta det två sekunder innan posten stängde
Bara vänta tills på måndagen :(
Annahörig
Sep 6 2008, 18:45
Nu har jag varit förkyld i fyra veckor. När jag snyter mig, kommer det blod och hjärnsubstans.
Så fort jag får möjlighet ska jag flytta långt från avgaserna och sluta jobba med de smittohärdar som kallas barn.
Jag ska gå i skogarna och vara frisk
stefanf
Sep 7 2008, 14:54
Jula-"kvalitet", en härlig motsägelse.
Köpte båtrullar, vinsch och en skrinda där tidigare i år. Vinschen flyger det delar ifrån, trots att jag försökt dra åt dom så bra det går. Ena båtrullen har totalrostat, samt att själva gummirullen gått i små biter, skurit ihop och rullar inte längre. Man kan ju tycka att någonting som är gjort för att användas i samband med båtar borde tåla vatten...
Skrindan har packat ihop den också, framvagnen har "sjunkit ner", så hjulen tar i själva vagnen när man ska svänga med den.
Jula. "Kvalitet". Nej, inte riktigt.
Fick p-böter på en nästintill tom parkering i måndags senkväll.
Mitt fel, att jag var lite för stressad för att komma ihåg att vrida på den lilla pappskivan 10mm, men att straffas med 425kr i "kontrollavgift" (att betalas inom 8 dagar, bra när kassan ekar tom..) för detta gör att jag funderar på vad exakt företag som "Carpark" eller "Parkab" gör för nytta här i världen..
Ok att de bygger ett parkeringhus och tar betalt för de som vill ställa bilen där, men varför sålde staten/kommunen/staden ut allmän mark till företag som inte gör något annat än håva in pengar..?
Mammon 1 - 0 Medborgarna
edit: leprafingrar
Rara Avis
Sep 16 2008, 08:10
Två av referensproverna saknas fortfarande... och det är tänkt att de ska dra igång på måndag.
Sömnbrist och slut på tålamod...barnet (27v) vaknade strax efter 01, har gått med bärsele i över 1 timme, hustrun har provat att amma honom till sömns men har är pigg alternativt övertrött.
Vi har alltid haft stora problem med att få honom till ro och sova, men vi är alla slutkörda - och har varit länge.
Hur länge klarar man sig med 3-5 timmars sömn/dygn i perioder om 5 min - 2 tim?
Klockan ringer snart, dags att åka till jobbet och påbörja en ny 'cykel' av sömnbrist. Undrar hur många gånger jag somnar bakom ratten den här dagen?
Hur länge orkar man med psykbryt, gråt och panik..?
Ingen sömn i närheten heller...gud i helvete vad gör man..?
@stefanf
Jo, vi har försökt, men G-man's skrik och gnäll hörs ändå rätt igenom alla hörselskydd vi har. Alternativet är då att den ena försöker sova över någon annanstans, men det vet vi inte om vi vill...troligen kommer den föräldern vara för orolig för att somna ändå.
Som lök på laxen så tar pojken inte napp eller nappflaska. Samt är mjölkallergiker. Jag har provat med flaska och uppvärmd mjölk på natten, men han blir bara förbannad och ännu grinigare..
Jag tyckte att min GU var rätt jobbig, men den kan inte på några vis jämföra sig med detta...men det som vanligt ät det väl bara att bita ihop, fälla ned pannbenet och se glad ut.
stefanf
Sep 18 2008, 06:57
@ Apone.
Har ni provat att ta varannan natt? Den som får sova kör in öronproppar och lägger sig så långt från barnet som möjligt (bröstmjölk går ju att pumpa ur och värma).
Vi testade det emellanåt, och får man en riktig natts sömn då och då så hjälper det i alla fall lite.
Om det inte funkar att komma ifrån i samma bostad, kanske sova borta hos bekant e.dyl.
EDIT:
Aha. Ja, våra tog ju napp i alla fall...
Har han vänt på dygnet?
När grabbarna var runt 6 månader sa vi bara "Nog!", och körde med 5-minuters-metoden*. Det var en eller ett par veckor när man var världens sämsta föräldrar, men i slutändan funkade det.
Vet dock inte om det är lösningen för er.
Kolla med BVC om dom har några tips. Eller något föräldraforum därute i cyberrymben.
* 5-minutersmetoden: lägg barnet och säg att det ska sova. Oavsett hur mycket han/hon skriker/gnäller så går man iväg. Om barnet fortfarande låter efter 5 minuter går man tillbaka och säger igen att det ska sova, går iväg. Upprepa tills barnet somnar.
Sjöbevakaren
Sep 18 2008, 09:09
Dagens iritationsmoment är:
1. muskelvärk - Riktigt jobbigt när man har exakt så mycket muskelvärk att man inte kan träna men att man ändå kan jobba.
2. Att min toaster alldrig lyckas göra 2 likadana mackor.
3. Att det FORTFARANDE är ca 3 månader till inryck
En sak som irriterar mig är alla brödbilar som står o blockerar lastbryggor vid affärer när förarna är inne i butiken o packar o prismärker upp brödet.
är det så svårt att flytta undan dessa jättestora "lastbilar" så att vi som kommer med riktiga lastbilar med släp kan komma till o lasta av
FAN VAD JAG HATAR BRÖDBILAR
Munken_swe
Oct 5 2008, 18:37
Glömde bort första övningen i skarpskytte som började idag på morgonen
Varför ska det vara så helvetes jävla svårt att få förnya sin domarlicens? Den centrala kursen blev inställd och föreningen jag tillhör har redan kört sin - utan att tala om det för mig!!! Och ingen jag talar med vet någonting, om jag fick en tia för varje gång någon stirrade på mig med gapande mun och sa "jag veeet ingenting!" vora jag fan rik nu!
Hotel Charlie One
Oct 7 2008, 07:40
GAH!!! Öresundskraft...
I onsdags råkade en stressad C HC1 betala aningens för mycket (18000) när hon skulle betala elräkningen till detta skit-bolag. Hon ringde upp dem direkt när hon såg vad hon hade gjort och fick då det lugnande beskedet att pengarna är tillbaka på fredag.
Idag är det tisdag veckan efter... tror ni vi fått tillbaka våra pengar?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.