Lfskbat
May 6 2008, 00:30
Är trött på alla biluthyrningsfirmor som bara har skitbilar att hyra ut när man är utomlands. Jag VILL hyra den risiga Citroen 2CV som står bakom skjulet, inte någon jävla Daewoo Matiz med AC... Vad är problemet? Jag betalar vad det kostar, om jag så ska köpa "Cittran" och sedan ge den tillbax gratis när jag åker hem.
DaRaven
May 11 2008, 03:00
5 sekunder! ARGH! ARGH! Jag hatar (och älskar) hockey.. Men just nu hatar jag nog mest sporten *muttra*
Spelad 1002 gånger innan klockan 10 på förmiddagen!!!!!

Finns det internatskolor för 4-åringar?
Och hur i hela mildaste friden kan något så dyrt och omständigt som att ta körkort, ge ett så dåligt utfall, sett på generell basis?
QUOTE (gislemark @ Apr 19 2008, 23:55 )

Varför är det bara jag som ska sitta här med krossat hjärta....
Varför kan inte du acceptera att du känner samma saker som jag.
Varför vill du ha honom? han är ingen bra människa.. han vet inte hur man gör andra människor än sig själv lyckliga.
Varför kan du inte erkänna för dig själv???!!!
Du skrev i ditt brev vad du kände, Jag blev så lycklig.... Varför??? jag fattar det ej...
Varför tillåter du dig inte att vara lycklig...ditt livs mening är inte att göra honom lycklig på din bekostnad.
Han förtjänar dig inte ......*snyft*
Nu är vi två som sitter i den båten, gislemark. Du tog verkligen orden ur munnen på mig.
gislemark
May 11 2008, 21:19
QUOTE (eskil @ May 11 2008, 18:08 )

Varför vill du ha honom? han är ingen bra människa.. han vet inte hur man gör andra människor än sig själv lyckliga.
Du skrev i ditt brev vad du kände, Jag blev så lycklig.... Varför??? jag fattar det ej...
Varför tillåter du dig inte att vara lycklig...ditt livs mening är inte att göra honom lycklig på din bekostnad.
Nu är vi två som sitter i den båten, gislemark. Du tog verkligen orden ur munnen på mig.
Kan inte mer än beklaga..
livet är en hora.... o du har inga pengar...
Thess Vita
May 11 2008, 23:49
När min dåvarande sambo och jag gick åt skilda håll, tvingades jag sälja lägenheten som genom sambolagen blivit hennes också. Lägenheten såldes i juni, efter högskoleterminens avslut. Nu vill CSN att jag betalar tillbaka studielån och bidrag för det första kalenderhalvåret, summa 39000 kr därför att jag borde ha planerat separationen i förväg, låtit bli studielån hela terminen med siad vetskap om att jag skulle håva in ett stort kapital i slutet av juni. Nu gjorde jag ju inte som CSN anser att man ska göra, utan köpte en ny lägenhet som jag lade in vinsten från förra lägenheten i. Men alltså, 39000 ska betalas den sista maj.
QUOTE (Thess Vita @ May 12 2008, 00:49 )

När min dåvarande sambo och jag gick åt skilda håll, tvingades jag sälja lägenheten som genom sambolagen blivit hennes också. Lägenheten såldes i juni, efter högskoleterminens avslut. Nu vill CSN att jag betalar tillbaka studielån och bidrag för det första kalenderhalvåret, summa 39000 kr därför att jag borde ha planerat separationen i förväg, låtit bli studielån hela terminen med siad vetskap om att jag skulle håva in ett stort kapital i slutet av juni. Nu gjorde jag ju inte som CSN anser att man ska göra, utan köpte en ny lägenhet som jag lade in vinsten från förra lägenheten i. Men alltså, 39000 ska betalas den sista maj.

CSN är mer än lovligt dumma i huvudet.
När jag tog lånen hände det relativt ofta att CSN var sena med utbetalningarna och det blev därigenom problem att betala räkningar etc. De lyckades aldrig ens hosta upp en ursäkt.
Idag när lånen skall betalas tillbaka kostar det 120:- extra från första förseningsdagen. Det är rätt duktigt osmakligt.
Måste ju passa på o reta upp mig på de som blir förbannade på mig när jag kör förbi dem med min moppe... i 6-8h/tim ca. Jag är medveten om att många moppe-slynglar/blöjraggare beter sig som om de just hadde snott moppen, men
jag gör ju inte det!! Jag försöker bete mig i trafiken med hövlighet, så långt situationen kräver det. Jag är medveten om att en "pappsmälla" väsnas en del, och brukar köra där efter...
...ok, undantaget är vissa fre/lördagnätter, helger på natten när många vill ta sig hem, snabbt, enkelt, billigt. Sorry fellas, försök inte, jag ser vad ni tänker. Det kommer möjligen bli snabbt och billig, men inte enkelt och inte hem. Inte med era kulor/tarmar/revben mellan mina tår

(försök fatta, jag "lånar" inte ut den!! Detta är varningen...jag kommer inte att upprepa mig om vi ses på gatan).
Fu Dahlberg
May 12 2008, 11:16
QUOTE (Vc_90 @ May 12 2008, 06:32 )

QUOTE (Thess Vita @ May 12 2008, 00:49 )

CSN är mer än lovligt dumma i huvudet.
När jag tog lånen hände det relativt ofta att CSN var sena med utbetalningarna och det blev därigenom problem att betala räkningar etc. De lyckades aldrig ens hosta upp en ursäkt.
Idag när lånen skall betalas tillbaka kostar det 120:- extra från första förseningsdagen. Det är rätt duktigt osmakligt.
Statlig myndighet.
Den kan göra vadsomhelst (nästan), och du kan bara böja dig framåt och ta emot, nåde dig om du inte ler.
Det är ju inte så att du kan välja en annan leverantör.
QUOTE (gislemark @ May 11 2008, 22:19 )

QUOTE (eskil @ May 11 2008, 18:08 )

Kan inte mer än beklaga..
livet är en hora.... o du har inga pengar...
Jag lider med er killar. Har varit i den sitsen själv för inte så länge sen. Vet precis hur ni känner
Vargas
May 15 2008, 16:01
Bah ... kollegors slarv med signaldisciplinen med rundradiomottagare har gjort att jag har fått Ashlee Simpsons "Outta my head (Ay ya ya)" snurrandes i skallen ...
trädet
May 18 2008, 21:27
1. Blev inte antagen till utbildning på AK4/5
2. Fick reda på att en kille som ska gå den är UNDER 17 år!
Munken_swe
May 19 2008, 07:02
QUOTE (trädet @ May 18 2008, 22:27 )

Ang. punkt 2 så bör du snarast påpeka för ansvarigt befäl att det strider mot FM:s linje och om han inte lyssnar så gå till hans chef.
trädet
May 19 2008, 07:57
QUOTE (Munken_swe @ May 19 2008, 08:02 )

QUOTE (trädet @ May 18 2008, 22:27 )

Ang. punkt 2 så bör du snarast påpeka för ansvarigt befäl att det strider mot FM:s linje och om han inte lyssnar så gå till hans chef.
Detta skall göras, så snart jag hört mig för lite, så det inte blivit ett missförstånd ang personens ålder.
trädet
May 19 2008, 22:32
Har nu skickat in ett mail
God kväll.
Det har kommit till min kännedom att en av deltagarna till kursen "utbildning ak4 och ak5" innehåller en deltagare som ännu ej fyllt 17 år.
Detta borde enl. FFS 1995-20 §11, ej vara tillåtet.
M.V.H
M*********
Kanske kan fungera att skriva lite här, eventuellt tips också.
Började denna veckan trevligt med att upptäcka att någon dragit upp en redig parkeringsbulla på min BMW Z3 M Coupe (en vecka gammal). Så nu måste jag förmodligen lacka om höger dörr, vilket inte sällan kan leda till dålig färgmatchning. Och då är alternativet att lacka om hela bilen, billigt då...
Sen för att dra upp en lista på extremt irriterande saker... Att min fot kliar åt helvete pga utslag jag inte har en aning om vad det är. Att det finns folk som hellre bryr sig om en hög bestick än om mig. Känner mig väldigt utlämnad och ensam i många lägen. Börjar få smått depresiva tankar av alla irriterande idioters beteende.
Car Dai shan
May 21 2008, 10:23
Klantade mig och sökte fel utb till högskolan
Två kurser som heter nästan samma sak. Olika krav på de båda, uppfyller ena med “råge” och den andra är helt körd.
Panik slängde in en ansökan och ska ringa berörd person i frågan, får se om det kan föra något gott med sig.
Lethal_Impact
May 23 2008, 06:17
Jag blev lite småförbannad på min arbetsledare idag.
Jag sökte utlandstjänst nu sist, då även Tchad.
Med tanke på den korta tiden mellan sökning och insats för Tchad så informerade jag min arbetsledare att ev kanske jag skulle iväg.
Så han kunde ordna med ev ersättare för min arbetsuppgift mm.
Idag sökte han upp mig på jobbet och sa: "hörrödu, om du ska iväg får du säga upp dig".
Jag blev så jävla mållös och förbannad att jag inte visste vad jag skulle säga. "Är du seriös?" var det enda jag fick ur mig.
Inget ovanligt att det här företaget försöker med tjuvknep.
Jag berättade senare för honom hur det ligger till om jag får åka iväg.
Han kanske inte räknade med att jag skulle ha så bra koll?
Sen kom väl nån jädra form av ursäkt eller mer av en vinkling av hans sits.
daddlar
May 23 2008, 20:59
För en kvart sen smög en (inte helt) okänd Tomas in i min lägenhet och lyckades smyga så pass utmärkt (gravt alkoholpåverkad dessutom) att han kunde brassa av sin nyinköpta huligantuta precis vid mitt huvud.

....

Isch för "studenthus".
Status quo
May 25 2008, 12:32
Var på bio i fredags, Indy 4. Självklart hamnar vi snett framför jobbiga ungdomsgänget som sitter och tjattrar hela filmen, och varje gång någon säger åt dom att vara tysta börjar de skrika: Håll käften, håll käften.
Tog tag i en av killarna utanför och frågade honom varför han inte kunde bete sig som folk, och fick många intelligenta svar tillbaks i form av förolämpningar mot div släktingar på klingande rinkebysvenska.
Är så jävla trött på sånna människor. Och det är ju inte bara en gång man råkar ut för skiten.
Någon som provat med att gå ut från filmen och säga till biopersonalen? Gör de något åt saken? Jag gjorde inte det efter som jag inte ville missa något.
trädet
May 27 2008, 10:42
Hur i HELVETE tänker människor?
En kompis har sprungit runt å fluktat efter en tjej nu i nästan ett halvår.
Fick reda på igår att de hade vart ett par sedan ca 3 månader tillbax.
De som stör mej nu är att människan har vart otrogen mot henne när han var utomlands,
OCH när man började tänka efter så har man sett han gå runt å hångla med en ANNAN tjekompis...
De e fan så man börjar tappa förtroende för mänskligheten...
Rara Avis
May 27 2008, 14:40
Närgången Apis mellifera... den enda trösten i sammanhanget är att den dog en smärtsam död.
Varför ska jag spara 5 prov och 2 inlämningsuppgifter så här precis till sista veckan innan betygen sätts?
carljohanh
May 27 2008, 15:49
Nu är det bilkö från korsningen stuguvägen/litsvägen nästan ner till rådhusgatan. Trots detta kan inte bilistjävlarna låta mig gå över ett övergångsställe med min son och min hund. Så fort de ser rörelse i kön kör dom framåt, oavsett att vi befinner oss mitt i vägjäveln. Idioter.
linush
May 27 2008, 18:32
En klasskamrat var bombsäker på att Kalla Kriget var ett blodigt krig mellan Finland och Ryssland och det som gjorde att Ryssland vann var AK4:an
QUOTE (Status quo @ May 25 2008, 13:32 )

Var på bio i fredags, Indy 4. Självklart hamnar vi snett framför jobbiga ungdomsgänget som sitter och tjattrar hela filmen, och varje gång någon säger åt dom att vara tysta börjar de skrika: Håll käften, håll käften.
Tog tag i en av killarna utanför och frågade honom varför han inte kunde bete sig som folk, och fick många intelligenta svar tillbaks i form av förolämpningar mot div släktingar på klingande rinkebysvenska.
Är så jävla trött på sånna människor. Och det är ju inte bara en gång man råkar ut för skiten.
Någon som provat med att gå ut från filmen och säga till biopersonalen? Gör de något åt saken? Jag gjorde inte det efter som jag inte ville missa något.
Jodå jag har råkat ut för detta också. Slutade med att jag sa åt en av killarna i gänget att om han inte höll käften skulle jag köra ner aluburken i halsen på honom. Han vart tyst för en gångs skull! Men inte hans kompisar.
Mattsson
May 28 2008, 12:13
Idag när jag var på väg hem på lunch så bestämde sig en mås att jag borde bekämpas och utförde således en strafing run mot mig, dock så behövde fanskapet fyra inflygningar innan den prickade mig. Bara att byta kläder när man kom hem....
SnakeDoc
May 29 2008, 16:57
Varför?! Varför?!?!
Varför in i h-vete ska min Samhällskunskaplärare komma med infot om att jag får komplettera ett litet MVG-kriterie för att få Mvg på Samhällskunskap A-kursen när man legat på MVG under hela året och haft ett Mvg på absolut allting annat just idag och att det ska lämnas in på måndag
Att sedan fysikläraren skall klämma in ett prov dagen innan avslutningen och att MaB Np idag gick åt helvete är ju bara smågrejor...
Life Sucks...hard!
Fu Dahlberg
May 29 2008, 17:44
Grabben har kommit in i "3'dje språnget" och är supergrinig...jag har 2 Kissbiljetter men vill inte lämna honom till någon annan.
Kiss är ett av mina favvo-band all time high, och jag blir inte av med biljetterna...och kan inte gå heller.
Crap.
Är så otroligt jävla trött på att vara singel, har till och med gått så långt att jag pratar med mig själv hela tiden!
Jag menar sommaren är här, alla blommor slår ut och nyförälskade par står å hånglar i varje hörn...
Förutom jag då som har fullt upp att föra konversationer med mig själv.
Kanske skulle starta en dejtingtråd är på SOLF, haha.
Rickard N
Jun 4 2008, 15:36
En jävla timma för att få loss två pedalhelveten. Ett stycke fast 15mm-nyckel slutförbrukad (den gick AV). Lägenheten luktar som ett stridsvagnsgarage (ok, den delen är inte så illa) och vad märker jag då? De pedaler jag ämnade sätta fast har större gäng än hålen i vevarmarna.
DÅLIG DAG
Varför dumma huvudvärk ska du slå till nu?
Nuhar du ju sabbat HELA min kväll som skulle firas....
Jag tänker förbjuda mina vänner att ha kärleksrelationer med varann.
Nu ringer folk stup i kvarten och klagar på varann om att folk är packade å skryter om olika dumheter och kastar marker på varandra...
Mattsson
Jun 7 2008, 16:57
Idag så skulle jag ut och träffa en tjej på stan för att gå ut på middag dock så ställer hon in. Det hade nog inte ha varit så farligt om man inte räknar med att:
1. Jag får meddelandet mindre än en timme innan vi ska ses
2. Jag får meddelandet när jag sitter i bilen halvägs in till stan (8mil tor för min del)
3. Som anledning så ger hon "glömde bort tiden"
4. Hon meddelade mig via sms
5. Det är inte första gången hon gör en sådan sak mot mig (fast förra gången så meddelade hon 6 timmar innan)
Så just nu känns livet allmänt surt....
Glömde jag säga att jag hade bokat bord också?
Kanske inte någon att satsa på precis...?
Mattsson
Jun 7 2008, 19:08
QUOTE (Bubbly @ Jun 7 2008, 18:12 )

Kanske inte någon att satsa på precis...?

Inte i dagsläget, dock om hon tar första steget så kanske....
Annars är jag +1 på ditt tidigare förslag!
Lethal_Impact
Jun 18 2008, 21:47
Finns det nån jävla arbetsplats i det här landet där ens arbets"kollegor" kan gå direkt till personen i fråga och konstruktivt ta upp problem med denne och ev. komma med förslag hur man löser dessa, än att behöva skicka iväg sin arbetsledare för att skälla på en?
VAR? Och vad är numret till deras växel?
Hotet kommer alltid ifrån öst....
Krizan
Jun 22 2008, 19:36
Förbannade arbetsförnedring och deras ännu mer förbannade ungdomssatsning!!! Vi är mellan 18 och 25 (moi = yngst i gården) och blir behandlade som mellanstadiebarn! För att få veta nåt måste man BE tanta att svara på ens fråga och inte bara bladdra. Och vi blir tilltalade som småungar också. Arbetsförmedlingen --->

<--- jag.
Svensk sjukvård - eller snarare bristen på dess tillgång gör mig riktigt irriterad.
Jag kan inte begripa hur ett land med världens kanske högsta skattetryck kan få ut så lite tillgånglig vård till de behövande.
Långa köer, långa väntetider, för få läkare (ja, som arbetar för Landstinget, kanske..) och ändå ska vi betala snällt i kassan och vänta tills vi träffar doktorn - om vi inte hinner självdö under tiden..
Jag har bott/vistats i många långt fattigare länder än Sverige runtom i världen, och där är det sällan eller aldrig några problem att hitta en doktor som tar sig tid och kan lösa problemet omedelbart. Hembesök är inte det heller några problem - men få en SVENSK läkare att göra ett sådant...
Jag har ett 3½ månaders barn som verkligen behöver träffa en läkare. Det är inte tillräckligt akut ännu för att behöva vänta på akuten i Huddinge (Sachsska har ju sommarstängt..) men det är tillräckligt akut för att vi inte ska gå till en doktor. BVC gör ju ingenting förutom att mäta och säga "det växer nog bort.."
Jag vet inte vem jag kan vända mig till, vem kan jag klaga hos? Politiker som är svårnådda och som inte kan utkrävas något ansvar?
Frustrerad är bara förnamnet..
trädet
Jun 24 2008, 08:15
brand i en elcentral
Luktar fan på verkstaden nu och man hostar som en asmatiker i en blombutik
Lfskbat
Jun 25 2008, 20:55
QUOTE (Lethal_Impact @ Jun 18 2008, 22:47 )

Finns det nån jävla arbetsplats i det här landet där ens arbets"kollegor" kan gå direkt till personen i fråga och konstruktivt ta upp problem med denne och ev. komma med förslag hur man löser dessa, än att behöva skicka iväg sin arbetsledare för att skälla på en?
VAR? Och vad är numret till deras växel?
Lindab 0431-85000

Jääääkligt bra arbetsplats!
Och när det gäller att avreagera sig..... fy fan för alla kommersiella skitkanaler, lägg ner!!! Länge leve SVT!
stefanf
Jun 28 2008, 06:48
Samtal till Försäkringskassan:
<ring ring>
"Det är samtal före"
"Du har plats 348 i kön" (sant!)
"Beräknad väntetid - 38 minuter" (sant!)
Det är ju tur för FK att dom inte är affärsdrivande i alla fall.
Cesium
Jun 30 2008, 09:49
Hur jävla svårt kan det vara att jämföra ett kvitto med ett pakets innehåll! Tullen har haft paketet sedan i fredags morgon och har fortfarande inte kollat, det märks när det är statliga grejjer och inte privat. De börjar säkert dagen med rast och efter rasten är det lunch!
PRIVATISERA!!!!!
Kn Glock
Jun 30 2008, 11:51
Jag är anställd i FM.
Vid ett flertal tillfällen på året doppas min drivkraft, utvecklingsvilja, driv, engagemang och mitt tjänstemannamässiga osvikliga känsla för ansvar i bajs p.g.a. dålig planering och akuta ekonomiska panikåtgärder.
Trots detta är jag idiotlojal in döden då jag i grunden tror på uppgiften och är övertygad om att den måste lösas.
...langa fram nästa hink...
Jag köpte en surefire igår.
Tog med den till jobbet för att visa upp och vara lite flashig.
Tappar den från en ca 1.5m hög stege och den fungerar inte......
Har ohmat den, så de e bara lampan som e paj, vad jag ser. men endå...
Åkte förbi backaplan i morse. Skulle ta ut pengar och äta frukost på mcD. Parkerade på en stooor parkering, tom på bilar. Pengaautomaten funkade inte.
Tänkte att jag går de ca 100 metrarna bort till maten.
När jag kom tillbaka hade jag fått p-bot! På en parkeringsplats! Snyggt uppställd i rutan var bilen också
Jag hade missat att man inte fick parkera förrän efter 9.
Klockan 8.42 till 8.52 hade de asen suttit och lurat.
Bestämde mig för att bojkotta varenda butik på backaplan i fortsättningen!
Snacka om dyr frukost, 650 spänn!
Mer gnäll...
Var inne i en expertbutik. De hade en nikon d40 för 3799. Tyckte det lät rimligt så jag slog till. Trodde jag! De hade inget ex i butiken nämligen. Blev ivägskickad till en annan expert som skulle ha 2 i lager.
Åkte ca 2 mil. Samma kamera skyltad, tom billigare.
biträdet gick och hämtade varan.
5990 kronor. Det var den du skulle ha va?
Öhhh,nä, jag vill ha den ni har skyltat med för 3490.
Tyvärr,vi har inga hemma.
Den dyrare satsen innehöll ett extra objektiv. Därför dyrare.
Eller försökte de lura mej?
Jag vet inte men det kändes skumt i alla fall.
Jag fick dock min kamera, hos computer city, litet dyrare men de kunde leverera.
martinator
Jul 3 2008, 11:31
I en tråd diskuteras möjligheten att göra lumpen om man har en viss typ av tatueringar.
Från ett håll kom kommentaren att det gick väldigt bra så länge man inte tatuerat in
H*IL H**LER (88) i pannan.
Idag klev det in en 16-åring på vårat jobb (dotter till en vikarie) som, döm av min
förvåning tatuerat in
14/88 stort och väl synligt på halsen.....
Hur ända in i helvetet tänkte den människan, som just kastat bort hela sitt liv och
alla sina framtida möjligheter att få ett anständigt jobb. Och hur ända in i helvetet
tänkte taueraren när personenen inte var myndig, och OM nu mamman gett sitt
tillstånd, hur ända in i helvete tänkte hon?!?! Fy fan vilka bottenskarap det finns
bland mänskligheten. Att dessutom vara stolt över den är sjukt. Att inte mamman
gav henne en utskällnig som hette duga och tvingar henne att ta bort den är
fan lika sjukt.
/m
Edit: stavning?
För er som undrar vad det betyder så gör en sökning på Google.
Har inte för avsikt, och jag tror inte BG hade uppskattat, att länka till
sidor med sådan info.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.