sleget
Jan 13 2008, 02:59
Gicka av spårvagnen men hann inte korsa spåren eftersom föraren plingade så jag väntade på att vagnen skulle åka.
Vagnen började röra sig men stannade mitt framför mig. föraren ropade i högtalarna att ett gäng fjortisar, ca 8-9 stycken stod för nära för att han skulle våga köra.
Där stod jag och stirrade in i en spårvagn och kom inte över. Flera minuter varade det sedan började den sakta röra sig igen.
Då slog fjortisgänget till, tre stycken sprang fram och sparkade på sidan av vagnen, som naturligtvis stannade igen.
Jag stod tålmodigt och väntade på att få komma över, vagnen rörde sig en bit, fjortisarna gjorde en ny attack, vagnen stannade.
Då brast det för mig. Jag lyckades få fram ett rytande som kom nerifrån tårna, trodde aldrig att jag skulle kunna åstadkomma ett sådant avgrundsljud. Orden var inte så väl valda, "Men för helv......" eller något i den stilen.
Fjortisarnas reaktion kom omedelbart, som ett sillstim försvann de, poff!
Jag bad den gamla tanten som stod bredvid mig om ursäkt efter att hon fått mark under fötterna igen.
Spårvagnen körde och vi kom alla över spåren till slut.
Jag hatar tykna,uppkäftiga,oregerliga fjortisar som tror de är tuffa!
daddlar
Jan 16 2008, 20:09
Rätt åt klasskompisen som kör som en idiot! Fixade en imponerande idiotkrock
I en väl trafikerad cirkulationsplats. Problemet var att jag fick värsta smällen...
(bara en bula, men ändå. )
Finkel
Jan 19 2008, 17:22
Blir enormt irriterad på min s#%$¤s dator-j§vel som jag måste formatera. Vill bara gå ut och lägga den på garageinfarten och köra över skiten med bilen fram och tillbaka. När bensinen tar slut går jag in i garaget och hämtar släggan och slår på den tills det är ett två meter djupt hål i marken som jag sedan fyller med sprängdeg och tänder på. Därefter kryper jag ihop i fosterställning och fnissandes för mig själv sitter jag där och inväntar napalmbombningen av det omgivande hektaret.
Tyvärr har jag ingen sprängdeg och likaså känner jag ingen som kan ordna en naplmbombning så jag får väl leva med att det förblir en avlägsen men ack så underbar dröm...
förbannade jävla dum kexet ska ju dra sönder dragkedjan på sin bärsäck kvällen innan intro kursen...bra drag grabben.....
QUOTE (kexet @ Jan 25 2008, 19:43 )

förbannade jävla dum kexet ska ju dra sönder dragkedjan på sin bärsäck kvällen innan intro kursen...bra drag grabben.....

bara att byta när turbilen kommer nästa gång
daddlar
Jan 31 2008, 23:11
Tenta i elektronik imorn. Någon som har en minnesramsa till hur en transistor fungerar?
Pucko-jag skulle naturligtvis dricka för mycket vin igår och därefter festa som en dåre hela natten. Vilket betyder att jag har en underbar natt framför mej, 11 timmar kvar att jobba.. Och vem ska man skylla på?
daddlar
Feb 9 2008, 00:07
Genomgår just NU ett smärre psykiskt sammanbrott! En mix av rädsla, kasst självförtroende, ilska, ensamhet, sorg!
Jag mår inte bra!
Racoon Pioneer
Feb 9 2008, 11:18
QUOTE (Finkel @ Jan 19 2008, 17:22 )

Blir enormt irriterad på min s#%$¤s dator-j§vel som jag måste formatera. Vill bara gå ut och lägga den på garageinfarten och köra över skiten med bilen fram och tillbaka. När bensinen tar slut går jag in i garaget och hämtar släggan och slår på den tills det är ett två meter djupt hål i marken som jag sedan fyller med sprängdeg och tänder på. Därefter kryper jag ihop i fosterställning och fnissandes för mig själv sitter jag där och inväntar napalmbombningen av det omgivande hektaret.
Tyvärr har jag ingen sprängdeg och likaså känner jag ingen som kan ordna en naplmbombning så jag får väl leva med att det förblir en avlägsen men ack så underbar dröm...
LOL!!!

Skrattar så jag gråter! Det är alltid kul när ngn är vettlöst förbannad och lägger djup omsorg om detaljer (köra bilen fram och tillbaka etc.) Så farligt kan det väl inte vara?
/RP
Lethal_Impact
Feb 10 2008, 14:13
Dum-jävla-jag.
Drack lite anti-smart-pommac under fredag kväll inne i stan.
Ni vet de där vikskyltarna i plåt som brukar stå utanför krogen mm?
Man stog där ute i godan ro då en sådan blåste ikull...
ehmm, man såg dessutom tydligt att den hade fientligt uppsåt mot mig.
Så jag hoppade på den.
Sen kom två vakter.
Sen satt jag och lyssnade på deras skitsnack en stund innan jag var tvungen att gå(?).
Senare visade det sig att jag hade stukat foten.
Så nu går man som en mupp med klumpfot!
Vad lärde jag mig nu av detta?
Hoppa inte, slå istället.
Eller gå inte ut på krogen.
daddlar
Feb 10 2008, 14:51
Hej å hå! Ett helt PLC-projekt komplett med HMI bara försvann.

Edit: Jösses va skönt! De hade bara flyttat på sig och dolt sig.
Jag stör mig och då menar jag stör mig
ENORMT mycket på personer som inte fattar någonting.
Det är nämligen så att lokaltrafiken här i stan, deras bussdörrar öppnas genom att en "laserstråle" bryts nere vid govet vid dörren när man ska gå av bussen.
På de äldre bussarna var det så att denna dörröppnare satt över dörren så att man kunde vifta med händerna så att den "fattade" att dörren skulle öppnas.
Nu finns inte dessa bussar kvar (jag tackar någon för det :P).
Hur som helst! Det jag stör mig på är att folk inte fattar att på alla bussar i stan sitter inte "laserstrålen" över dörren utan vid golvet.
De står där som ett fån och viftar med händerna & inget händer. HAHA! Det är helt sjukt. När alla dörrar har stängts tror ju föraren att alla som ska ha gått av har gått av & kör vidare. I detta fall skulle jag skrika till & säga: "Hörrödu, jag ska av här!". Men de står då kvar & inte gör någonting & låtsas att inget har hänt. Som om att: "just det jag skulle ju inte av här, det var ju nästa ja", "hehe, hoppas att ingen såg mig" & blir lite generad.
GAAHHH! Snälla fatta, det är ju inte så svårt att lista ut heller. Det syns ju klart & tydligt att det är sensorer nere vid golvet på bussarna.
Bah!Tack för mig!
trädet
Feb 14 2008, 22:00
Var och tittade på att köpa vantar att ha under montagehandskar vid kall väderlek.
Gick in på stadium och konstaterade snabbt att dom jag letade efter inte fanns där, men tänkte titta lite på handskar för skojs skull.
Gick runt där med flickvännen och pratade lite, ser ett par handskar som ligger högst upp i en hög som skulle var perfekta (!) om dom inte var gjorda i något syntetmaterial. tar på mej en och säger det till tjejen, då vänder sej en kille som står och testar ett par andra handskar "testa dom gärna, men ta dom inte, för dom är mina"
Hur jävla smart är det att lägga SINA EGNA KÖPTA handskar i en HÖG MED ANDRA HANDSKAR?!?!?!?!?!
Så får man gå därifrån och känna sig dummare än en död fiskmås....
Återigen ger jag en fet känga åt pajasarna på DHL i Rosersberg. Denna gång har de lyckats supa bort en artikel värd runt 60 000 sek ex moms.
Idioten i lägenheten bredvid som borrat med slagborr

sedan 11 i förmiddags
Förbannade jävla "kompisar", har nu visat sig att ens kompiskrets är betydligt mindre än vad man trodde. Och till råga på det så är alla riktiga kompisar upptagna med annat!
Munken_swe
Mar 3 2008, 19:45
QUOTE (Berg @ Mar 3 2008, 17:36 )

Förbannade jävla "kompisar", har nu visat sig att ens kompiskrets är betydligt mindre än vad man trodde. Och till råga på det så är alla riktiga kompisar upptagna med annat!
Känner igen det skarpt. Riktiga vänner är sällsynt i tonåren.
Spartacus
Mar 4 2008, 10:18
Mitt hat mot folk som envisas om att diskutera saker dom inte har en susning om lär inte bli större än just nu
QUOTE (Spartacus @ Mar 4 2008, 10:18 )

Mitt hat mot folk som envisas om att diskutera saker dom inte har en susning om lär inte bli större än just nu
Tips från doktorn: Logga genast ut från forumet då jag har en känsla av din känsla knappast kommer minska av att läsa här..
Spartacus
Mar 4 2008, 12:15
QUOTE (Rokare @ Mar 4 2008, 11:27 )

QUOTE (Spartacus @ Mar 4 2008, 10:18 )

Tips från doktorn: Logga genast ut från forumet då jag har en känsla av din känsla knappast kommer minska av att läsa här..

På internet kan jag hantera det, men fan, ute i verkligheten är det svårare
Slut, OT
Jag blir så fruktansvärt trött på min egen klumpighet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lyckades välta bägge cd-tornen när jag dammsög. Lite mer än 100 cd-skivor rätt ut på golvet i en snygg syndaflod. Fast det är klart, tornen har ju bara stått på samma ställe i snart två år så varför skulle jag ha lärt mig att vara försiktig när jag rör mig i närheten?
Hade jag kunnat filma katastrofen så hade det blivit en schysst parafras på 9/11. Den positiva sidan av det hela är att jag har fått ett bra tillfälle att ordna skivorna i alfabetisk ordning. Hittills har jag bara haft dem uppdelade i kategorier och artistvis.
Dizzy_keys
Mar 24 2008, 13:47
Jäkla karlskronabuss
jävla kexet...nu har du strulat till de för dig igen...big time!!!!
Doggydriver
Mar 24 2008, 18:06
Dom senaste åren har jag levt i förnekelse. "Jag blir inte sjuk". "Blir jag sjuk är det en förkylning, och det är en högst ovanlig företeelse som skall lämna min kropp per omedelbums".
Detta är något som i flera år har visat sig vara trovärdigt. Men verkligheten slog till med stora släggan i morse. Lätt bakis, svullen/irriterad i halsen, illamående, snorig, skallebank, nyser, och FEBER! Det värsta är att jag känner mig helt handikappad och förvirrad. Och det hatar jag. Nu gäller det bara att inte börja tycka synd om sig själv
Tvi och förbannelse, värme - vila - vätska.
Lethal_Impact
Mar 30 2008, 01:09
Idag fick jag mitt livs första parkeringsböter.
Plötsligt känns de där småmynten oerhört värdefulla...
Så länge man lär sig nått bara....
Mattsson
Mar 31 2008, 14:04
Idag testade jag min ny inköpta Nike+Ipod och efter bara fem minuters lätt löpning så dör hela skiten och vägrar att funka.
Bortkastade 299kr.
mitt hatobjekt just nu ar en neo nazi grupp som heter combat 18. de startade ett lite mindre upplopp har i lordags med att ta sig till en bar med framst "" irlandare"" o dodade en kille, o misshandla x antal i syfte att starta skit. heder till bar personalen o gasterna

som hindra de att roja vidare genom att ta till pubglas o biljard koer for att halla stand javlarna tills kravall polisen kom.
pastod sig vara fotbolls anhangare men alla andra vet battre.
var inte kul nar jag i min knallroda med reflex jacka

gick in pa gatan for att mota kollegan o c:a 40 nazister borja lobba projektiler at vart hall. samt mina chefer som ansag att medan jag o kollegan tar till en latt loptur anser att jag ska tillbaks o kolla vilka gator vi kan ga in pa o dela ut parkeringsboter.
hatar mitt jobb, mina chefer.
suck
ursakta stavningen men man har inga tagnentbord med svenskt utforande har i belfast. lol
smart gjort av min granne...aset la ut en fartbomb i trapphuset..nu kan man knappt gå in eller ut genom trapphuset för där luktar gammalt ägg ungefär...fy fan..sen är ju dörrarna så jävla täta med..luktar skit in i min lägenhet med...fy fan!!!
Dagens största spypåse vill jag ge de idioter som spöade min dotter för ett tag sedan, hoppas ni må få ett hårt straff men tyvärr så kommer det nog inte att bli så då de är så unga själva. Men nu hade ju polisen sådan tur att ni hade filmat delar av händelsen med mobilkamera. Förmodligen så syns det hur ni knivskar henne i halsen och hotade döda henne med pistol. Dessa saker finns nu på SKL i Lindköping för undersökning då både kniven och pistolen är besudlade med blod från dottern.
Det samma gäller det sexuella tvång som ni utsatte henne för, jag undrar verkligen hur ni är funtad i huvet när man kan utsätta en 14 åring för detta. Förstår man inte att detta kommer för alltid att sitta kvar i henne men också hos oss föräldrar.
Jag hoppas att inte filmen finns på youtube för då kommer övergreppen att pågå så mycket längre. Som pappa genomfars man av så många känslor som ni inte kan förstå innan ni själv blivit förälder. Hela familjen mår skit efter detta som har hänt, undrar hur länge det ska dröja innan det kommer att kännas bättre. Tror att efter rättegången så kan man börja läkningsprocessen.
En annan spypåse vill jag ge till den socialsekreterare som uppmanar föräldrarna till dessa unga att ta kontakt med oss för att "förklara sig och be om ursäkt" Denna begåvningsreserv hade inte hört talas om lagtermen -kollusionfara (påverkan av vittnen eller övergrepp i rättsak). Straffsatsen för de brott som de är åtalade för börjar på två års fängelse och går upp till 10 år, det är inte direkt snatteri och skadegörelse vi talar om här. Med sådana handledare på soc så är det inte underligt att de bara står och hånflinar åt dem och kallar dem för idioter.
Detta hände för två veckor sedan och allt har bara varit som i ett töcken tills nu, äntligen har den akuta töknet lättat och tankarna har börjat att återkomma men det är inte enbart av godo. Hoppas att det snart kommer att kännas bättre då vi får ett datum för rättegången.
II63
Fk Satan
Apr 11 2008, 20:15
II63
WTF! Nu är jag på väg att skriva saker som jag som BG inte bör skriva eller saker som inte borde accepteras på detta forum... Men jag blir så heligt förbannad, och ändå är jag inte förälder. Näää jag stoppar där. Var rädda om er! Sedan får vi hoppas att någon form av rättvisa skipas och helst en rättvisa som följer lagboken. Socialsekreteraren borde förutom att bli av med jobbet få ett kokstryk.
Så j*vla tragiskt. Lås in idioterna i någon mörk grotta och se till att nyckeln försvinner!
Rara Avis
Apr 11 2008, 20:22
II63
Nej fy, jag saknar ord...
All sympati och medkänsla för din familj!
QUOTE (II63 @ Apr 11 2008, 19:05 )

(---)
En annan spypåse vill jag ge till den socialsekreterare som uppmanar föräldrarna till dessa unga att ta kontakt med oss för att "förklara sig och be om ursäkt" Denna begåvningsreserv hade inte hört talas om lagtermen -kollusionfara (påverkan av vittnen eller övergrepp i rättsak). Straffsatsen för de brott som de är åtalade för börjar på två års fängelse och går upp till 10 år, det är inte direkt snatteri och skadegörelse vi talar om här. Med sådana handledare på soc så är det inte underligt att de bara står och hånflinar åt dem och kallar dem för idioter.
(---)
Det finns ju förvisso en del försök med att gärningsmännen ska konfronteras med offret som en del av "repatrieringen" men det ska absolut inte genomföras på detta sätt. Den där sekretären lever nog i en förgången tid där man tyckte att det räckte med att säga "förlåt" när skolungdomar blev osams. Därmed menar jag inte att denna händelse handlar om att "vara osams".
Anmäl! Rakt av!
Jag finns här för dig om du vill. Du erbjöd mig samma stöd i ett annat ärende så det är bara att kasta ett PM om du vill.
QUOTE (Axial @ Apr 11 2008, 22:23 )

Det finns ju förvisso en del försök med att gärningsmännen ska konfronteras med offret som en del av "repatrieringen" men det ska absolut inte genomföras på detta sätt. Den där sekretären lever nog i en förgången tid där man tyckte att det räckte med att säga "förlåt" när skolungdomar blev osams. Därmed menar jag inte att denna händelse handlar om att "vara osams".
Anmäl! Rakt av!
Jag finns här för dig om du vill. Du erbjöd mig samma stöd i ett annat ärende så det är bara att kasta ett PM om du vill.
@Axial
Japp det stämmer att det finns ett sådant program, villkoret för detta är att dom fallit, att både förövare och offer är villiga att ta kontakten då ska det ske på neutral plats och under övervakning av speciellt utbildat folk. I detta fallet så finns ingen dom än så länge, inte ens förundersökningen är avslutad. Till saken hör att socialsekreteraren i fråga inte ens har fyllt 30 ännu så hon (för det är en hon) borde ju ha utbildningen från universitetet i färskt minne.
Nåväl då vi talade om detta för Dotterns målsägarbiträde (advokaten som företräder henne i rätten) ordnade han den saken genom att ta kontakt med utredande polis. Denne höll på att smälla av när hon fick höra vad hon gjort. Så en anmälan för störande av utredning är skriven ( kan inte den juridiska termen för detta) samt att chefen på stället där hon jobbat är informerad. Tyvärr så blir det väl inte något av detta då hon handlat under tjänstetid.
Vet inte hur familjen ska orka med rättegången, då dottern berättat mera vad som hänt innan denna händelse. Detta inbegriper mer brottslighet som gör att om de nu hamnar i fängelse (tror inte det då gärningsmännen bara är 15, 15 och 17 år gamla) inte kommer att få det speciellt lätt, då våld och våldtäkter mot barn och handikappade inte ses med blida ögon på anstalter.
Det har visat sig att de har under en längre tid systematiskt stulit pengar av henne (hon delar ut reklam en dag i veckan och tjänar ca 1500 kr i månaden på detta) samt att det rör sig om iallafall 2 fullbordade våldtäkter. Hon har efter det blivit hotad så till den milda grad att hon inte vågat prata med någon om det. Dessbättre så har dessa unga pojkar berättat och erkänt detta under förhör, teknisk bevisning på hoten finns i form av sms och chatcomunitis på nätet. Rättsläkaren har också bevisning som togs på kvällen då detta hände.
Att det har pågått under en längre tid är för mig en gåta, man funderar så att huvudet blöder om man kunnat upptäcka nåt tidigare eller sett tecken på något men inte det. Hoppas bara att man inte själv blir sjuk av allt grubbel. Dessbättre så känns det som lite terapi att kunna skriva av sig på detta forum, hoppas bara att ni inte tar illa upp om jag skriver här.
II63
II63@
klart att vi inte tar illa upp av att du skriver av dig här.
En av anledningarna till att jag skapade tråden var att folk skulle få skriva av sig lite av sin ilska o frustration .
jag blir så jävla förbannad när man läser om sådana händelser som II63 beskriver man blir ju mållös o vill lösa det med handgripligheter.
jag vet inte själv hur jag hade reagerat om det hade hänt mina barn jag vågar inte ens tänka i dom banorna
Car Dai shan
Apr 12 2008, 19:16
Nej fy vad sjukt folk det finns i detta samhälle, hoppas att rättegången avlöper så bra som möjligt.
Sitter här och undrar var samhället är på väg.
Mina egna små problem:
*Restskatt 7000kr… såg det inte komma, men betala för sig ska man göra.
*Informerad om att NBG soldaterna kommer att bli av med jobben…
Ser dock lite positivt på detta då jag inte har hängt upp hela livet på detta, om FM inte har jobb åt mig så vill jag inte gå runt och kosta pengar, måtte de nu sköta detta snyggt …
Doggydriver
Apr 13 2008, 15:01
II63
Jag vet inte om det betyder någonting. Men jag hoppas det. Du och din familj har mitt fulla stöd på de sätt jag är kapabel till. Ska ägna er en tanke lite nu och då under de kommande veckorna.
Känner för att skriva mer - men Fk Satan sammanfattade det bra. All lycka till er i denna jävliga stund och i en ljusare framtid.
Mattsson
Apr 15 2008, 18:29
Jag har extrem tentaångest inför morgondagen och jag har en uppgift som har måste göras klar ikväll.
Även fast jag inte bor i Flogsta ska jag vråla hela vägen dit
tgb1116
Apr 16 2008, 11:05
Fått ansvar för en budget jag inte haft något inflytande över och som är baserad på min företrädares glädjekalkyler. Q2 blir en "utmaning"...

QUOTE (Mattsson @ Apr 15 2008, 19:29 )

Även fast jag inte bor i Flogsta ska jag vråla hela vägen dit
Stämmer det som länken hävdar att det är varje dag nuförtiden?
Jag vill minnas att det i mitten av 90-talet bara var på torsdagar. Mer stress nu kanske..?
Rara Avis
Apr 16 2008, 12:06
QUOTE (tgb1116 @ Apr 16 2008, 12:05 )

Stämmer det som länken hävdar att det är varje dag nuförtiden?
Jag vill minnas att det i mitten av 90-talet bara var på torsdagar. Mer stress nu kanske..?
Vad jag vet är det Flogstavrål varje kväll nuförtiden.
Fast om det är så himla mycket mer stress på universiteten vet jag inte. Det måste ju gälla samhället överlag isf. Möjligen att studenter har lägre disponibel inkomst idag än för 10-20 år sedan, vilket är en rätt rejäl stressfaktor.
J-Star
Apr 18 2008, 19:44
II63: Sympatier i mängder. Vet nu dock att ingen normalt funtad människa accepterar sådant. Och jag hoppas du finner visst hopp i att så många reagerar som sig bör i detta. Jag önskar dig och din familj massor med styrka.
Mitt eget gnäll för dagen - angående en skitsak i jämförelse men som likväl irriterar det mig - är (återigen) människor som tycker att lösa antydningar, skrämselpropaganda, och att allmänt skita i att det som de använder som argument till och med är fysikaliskt omöjligt, är acceptabelt i seriösa diskussioner. I detta fall gäller det en viss politiker som använder Tjernobyl och TMI-olyckan som argument för att vi inte skall ha kvar eller bygga ut kärnkraften i Sverige trots att den förra omöjliggörs i Sverige av fysikens orubbliga lagar och den senare visade att när det värsta av värsta händer så är det ändå ingen fara för omgivningen.
Samma verklighetsfrånvända person använde under 90-talet rena fantasier som argument i en riksdagsmotion som begärde att en ungdomsförening med ca 20 000 medlemmar skulle få sitt statsbidrag indraget. Glädjande nog bad det behandlande utskottet personen och dennes kompanjon att fara och flyga på vackraste kanslisvenska, inte bara en utan tre gånger. Det som stör mig är att personen och dennes väljarkår inte redan då fattade hinten och klev bort från politiken.
/J
gislemark
Apr 19 2008, 22:55
Varför är det bara jag som ska sitta här med krossat hjärta....
Varför kan inte du acceptera att du känner samma saker som jag.
Varför vill du ha honom? han är ingen bra människa.. han vet inte hur man gör andra människor än sig själv lyckliga.
Varför kan du inte erkänna för dig själv???!!!
Du skrev i ditt brev vad du kände, Jag blev så lycklig.... Varför??? jag fattar det ej...
Varför tillåter du dig inte att vara lycklig...ditt livs mening är inte att göra honom lycklig på din bekostnad.
Han förtjänar dig inte ......*snyft*
daddlar
Apr 20 2008, 12:28
Dagen efter ... 1 liter sprit.
Aldrig mer 1 liter sprit! Det leder till obekväm städning.
Idag var det dax för nästa del....
Var på Förhör med Dottern då det framkommit nya uppgifter i utredningen eller vad det nu heter. Nytt målsnummer från åklagaren vilket innebär ytterligare en förundersökning. Nu var det ny misshandel utomhus och denna gång och 6!! gärningsmän varav två var drivande i misshandeln. Detta har framkommit under förhör med de misstänkta. Vid förra rättsläkarundersökningen så framkom det skador som var "halvläkta" och rättsläkaren frågade ju givetvis var de skadorna härstammade ifrån och Dottern uppgav då att det var en ny misshandel.
Misshandeln hade gått till så att de hunnit upp henne då hon var på väg till bussen och sagt - inte här folk kan se och sedan hade de föst iväg henne med våld ca 150 meter från den plats där de hunnit i kapp henne. Där hade två hållit i henne då någon av de misstänkta sparkat henne bakifrån i huvudet så att hon tappat medvetandet. därefter hade de sparkat på henne då hon låg. Till slut var det en av de misstänkte som avbrutit då det -Börjat se för slafsigt ut. som slutkläm hade de hotat henne till livet om hon berättat något för någon. Jag kan lova alla som läser detta att detta är nog bland det värsta jag har varit med om då det berör en så direkt. (har jobbat som ordningsvakt/hundförare i 10 år och upplevt en del av samhällets avigsidor)
Att man inte sett skadorna tidigare beror på att de satt så till att de inte syntes då hon har kläderna på sig. (hör inte till min vardag att se mina barn nakna). Jag vet nu inte hur man ska gå till väga för ena sekunden så är det uppåt för dottern och nästa sekund neråt. Hela familjen mår inte bra men vad finns det för hjälp att få? någon som vet? Kan man ta kontakt med socialen eller vad kan man göra? Någon på forumet som vet?
Tacksam för svar
II63
@Edit: fippel
Lethal_Impact
Apr 23 2008, 04:46
@II63:
Jag önskar dig och din familj all styrka som går att frambringa i denna svåra stund.
Stela ord från en människa du förmodligen aldrig kommer att möta kanske inte är en större tröst,
men jag önskar er verkligen det bästa. Hade jag varit religös hade jag bett en bön för er.
Känslorna svallar, tankar man inte får tänka.
Hoppas mina små ord ger någon tröst, om så bara några tillstymmelser till korn av det.
All välmening
//Lethal
sgt Odh
Apr 25 2008, 19:03
Dessa knivar var tidigare en Fällkniven U2, en Fällkniven F1 och en Gerber LMF II
Alla knivar var ungefär 90% perfekta och skar papper hyfsat bra.
U2 och F1 skulle bara slipas upp till dödschockvassa. I princip lite mer puts med tyg, polerpasta eller liknande
LMF II skulle få sina tänder bortopererade. Förhoppningsvis till en recurve eller någon millimeter smalare blad.
http://hem.passagen.se/nodh/0415-600.jpghttp://hem.passagen.se/nodh/0427-600.jpghttp://hem.passagen.se/nodh/0430-600.jpghttp://hem.passagen.se/nodh/0435-600.jpgAldrig att jag anlitar den liesliparen igen :(
Jag kunde ju lika gärna gått till Roy & Rogers Bilservice eller kört med någon slipmaskin från TV-shop.
Vargas
Apr 30 2008, 17:53
Nu får jag snart hjärn-ebola på mil.se och speciellt förbandssidorna där det ligger mycket bra information, men som är lika tillgänglig som en statstjänsteman efter lunch på en fredag. Riktigt kasst till och med för att vara FM.
QUOTE (sgt Odh @ Apr 25 2008, 20:03 )

Dessa knivar var tidigare en Fällkniven U2, en Fällkniven F1 och en Gerber LMF II
Alla knivar var ungefär 90% perfekta och skar papper hyfsat bra.
U2 och F1 skulle bara slipas upp till dödschockvassa. I princip lite mer puts med tyg, polerpasta eller liknande
LMF II skulle få sina tänder bortopererade. Förhoppningsvis till en recurve eller någon millimeter smalare blad.
http://hem.passagen.se/nodh/0415-600.jpghttp://hem.passagen.se/nodh/0427-600.jpghttp://hem.passagen.se/nodh/0430-600.jpghttp://hem.passagen.se/nodh/0435-600.jpgAldrig att jag anlitar den liesliparen igen :(
Jag kunde ju lika gärna gått till Roy & Rogers Bilservice eller kört med någon slipmaskin från TV-shop.
Jag hoppas inte att du betalade någon för att få dina knivar förstörda?
Inte funderat på att istället kräva ersättning för ett uselt jobb?
sgt Odh
May 1 2008, 17:31
Anmälan är nu på väg till ARN. Det blev sjutton sidor med bilagor (bilder och annat intressant).
Lethal_Impact
May 3 2008, 22:52
suck
Jag fick 2 st kassa (åkgräsklippar-)motorer av en kille vars företag kasserat dem. Jag tänkter: "kanske man kan få ihop
en vettig motor av dem?".
Nr1 hittade jag inget fel på så jag började att tvätta av den all skit.
Då visade det sig efter en stunds pillande att ventilerna hade kajkat. Fan.
Då tänkte jag öppna Nr2 som ändå hade en "stumm vevaxel" och ta dennes ventiler mm.
Efter att ha tagit loss toppar, cylindrar (samt gjort vissa packningar obrukbara) och kolvar mm så hittar jag felet till den "stumma vevaxeln".
En liten rutten jädra bult av satans avkomma som kilat sig fast mellan svänghjulet och blocket.
Det "roliga" var även att om jag inte hade tagit loss ena cylindern hade jag aldrig upptäckt det.
Så nu har man gjort sig jobb för morgondagen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.