Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Avreageringstråden
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Hedin
QUOTE (Sernlo @ Nov 7 2007, 21:28 ) *
Försvarsmaktens reseavdelning, vad håller ni på med?

En god vän som skulle på samma infohelg fick ingen biljett alls, så din fråga känns rätt aktuell.
daddlar
Kuka sönder vänstertummen i samband med tillredning av lök med våta händer. dry.gif
stefanf
Här är en viktig fråga som måste tas upp, som nu har irriterat mig en hel vecka:

Jag har på två stycken pizzerior i Stockholmsområdet, en söderut och en mitt i, fått gigantiska pizzor.
Dom har varit så stora att det 7-8 cm "häng" runt hela tallriken.
Jag menar - vad är meningen? Varför göra dom så stora? Jag kommer ju i alla fall bara orka lite mer än hälften.
Har pizzabagarna fått nya förhållningsorder att dom måste kasta bort 30-40% av all mat? dry.gif

nb: jag var solo båda gångerna och åt i restaurangen, så det kunde inte vara misstag att vi skulle vara fler som delade på den. Jag är inte heller speciellt storväxt åt något håll, eller ser speciellt hungrig ut.

Varför?
DaRaven
QUOTE (stefanf @ Nov 15 2007, 16:12 ) *
Här är en viktig fråga som måste tas upp, som nu har irriterat mig en hel vecka:

Jag har på två stycken pizzerior i Stockholmsområdet, en söderut och en mitt i, fått gigantiska pizzor.
Jag menar - vad är meningen? Varför göra dom så stora? Jag kommer ju i alla fall bara orka lite mer än hälften.
Har pizzabagarna fått nya förhållningsorder att dom måste kasta bort 30-40% av all mat? dry.gif

nb: jag var solo båda gångerna och åt i restaurangen, så det kunde inte vara misstag att vi skulle vara fler som delade på den. Jag är inte heller speciellt storväxt åt något håll, eller ser speciellt hungrig ut.

Varför?

Dagens I-landsproblem.. Pizzorna är FÖR stora biggrin.gif
Rickard N

Varför?

Dagens tips till Stefan. Fundera inte ens på att käka på Palmyra Kebab i Årsta!!!
eskil

Varför?

För att moderna förortspizzerior konkurerar enligt förutsättningen störst pizza för pengarna. Det har lett till att pizzorna inte bara har gigantisk diameter, utan också att de är så förtvivlat tunna.

Nej, tacka vet jag pan-pizza. Den är tjock och härlig och får lätt och ledigt plats på en ordinär tallrik.
Mattsson
Idag så tänkte jag gå till Försäkringskassan och fixa en grej, jag hade tagit reda på vart kontoret låg någonstans och hur man tog sig dit.

När jag kommer fram till sagda fastighet så finner jag ingen hänvisning om vart jag ska någonstans, så jag tar ett varv runt huset. Efter att ha tagit två varv runt huset så ger jag upp, jag har lyckats hitta alla andra myndigheter som huserar i huset utom den jag ska till!

Vad är det för fel på det här landet om man inte kan få gå till ett normalt kontor och få prata med någon som kan det man undrar, varför ska man göra allt på internet hela tiden?
När jag var hos CSN för ett tag sedan så (vilket också är ett helvete att hitta) så tjejen bakom disken åt mig att göra mitt ärende på internet, ja det ärende jag hade kommit för att få hjälp med skulle jag göra själv istället på internet!

Nä, di va bettre förr.....
Teknikern
Just nu skulle jag vilja strypa den idiot som "ersatt" bromsoljan i min nyinköpta begagnade traktor med bromsvätska till bilar när det ska vara ATF-olja för automatlådor. bash.gif
Det hela resulterar i att jag får riva halva traktorn för att byta alla tätningar som kommit i kontakt med bromsvätskan. banghead.gif

Vissa borde inte få ha grejer som går med motor, eller snurrar runt. banghead.gif
Ekvall
En välriktad känga och 450 kg rakbladsvass taggtråd till den idiotjävel som backade på min bil och tryckte in båda dörrarna riktigt ordentligt på förarsidan under en övning. Hoppas att ditt förarbevis ryker fortare än kvickt! Har du hört talas om backvarnare? banghead.gif

Och, nej: Det var ingen smitare men det var inte roligare för det...
daddlar
Man är på helgbesök hos morsa och styvfarsa. 2 timmar efter man stigit in knockas man av feber, halsont, "krupphosta" och kraftig huvudvärk.
blink.gif

Hemläxan som inte vill bli klar...
"Error 4021: Rakna_ALLT(4): No write access to variable "Boll_finns" allowed" banghead.gif
Vc_90
Anders "ankan" Parmström som kommentator i Canal+

Totalt inkompent som istället för att lära sig reglerna sitter och hånar domarna när de gör helt rätt. Hur vore det om han själv lärde sig NÅGON regel?
Halldén
När man en skön lördagkväll sätter sig för att strötitta på en gammal film på och när det kommer reklam hålla på att bli döv o pissa på sig för att volymen höjs till det dubbla direkt! Allt för att göra en mer uppmärksam på just reklamen och spärra upp ögonen på tvn, VILKET MAN REDAN HAR GJORT eftersom man sitter lugnt och fint i soffan och försöker njuta en uns av lite samkväm med familjen framför en film!

När man sen för två veckor sen var på traktens IKEA och ska äta lite sätter sig ett par meter från barnhörnan (dålig idé redan då) och får vittna följande: Några barn sitter fint och tittar på någon film och leker lite med liknande kulramar, labyrinter och bilrattar fastsatta på väggen. Helt klart lagom ljudnivå, inga skrik utan dom sköter sig..
Man slevar i sin mat i godan ro och pratar men hajjar till av nåt i ögonvrån mot barnhörnan till. En ny unge på cirka 4år har sällat sig dit, han springer och håller på med dom leksaker som sitter på väggen. En annan liten kille som måste vara lika gammal går fram till en av leksakerna som den här ungen INTE håller på med, men då han ser att den andra lillen börjar leka med den här så går han fram och knuffar bort honom! Lillen som lekte med den här blir väl konfunderad men går iaf till en annan sak ca 2 meter bort och ska börja leka, då kommer den här ungen IGEN och knuffar honom bort från leksaken!
Samma procedur händer två gånger till tills lillen som blir nerknuffad ramlar till vid en av knuffarna och börjar gråta, då kommer den här ungen som höll på att knuffas morsa dit och man tänker: "Äntligen tar hon tag i sin unge.." Visst gör hon det! Men inte bara sin egen! Den andra drar hon upp i armen och ser ut att nästan börja förklara att alla ska vara med och leka med honom!! Dock kommer den gråtande lillens morsa och tar med sig honom därifrån medan den andra morsan låter sin unge vara kvar och leka rövare (den här morsan sätter sig vid sitt bord där hennes man och drygt 2åriga son är och gullar med minstingen, ingen blick åt rackarn som är i hörnan).
Ungen fortsätter att leka rövare med alla småttingar som kommer i närheten och vill hålla på med dom här leksakerna, fortsatta knuffar och rent utav nästan måttande av slag! Mamman och pappan fortfarande i ovisshet om att deras "gullunge" agerar gangster i lekhörnan..

Som slutkläm när dom väl ska gå kommer den här ungens tvååringa lillebrorsa och ska titta på vad som finns i lekhörnan men ramlar bakåt som dom flesta småttingar brukar göra i början av dom första stegen, då sätter sig storebrorsan på lillebrorsan och tar ett liknande strypgrepp på honom! Mamman ropar nåt om att han ska akta så att ha inte ska göra illa lillebrorsan, vilket tycker jag är rätt fantastiskt, när lillungen är där har hon koll men inte ville hon se vad hennes äldsta hade för sig..

Håll koll på ungarna!! bong.gif
Spartacus
Lördagens V75-omgång.

Mer behöver jag inte säga
Vc_90
Även om det är tillåtet att skriva det mesta i den här tråden är det ingen chat.
Har tagit bort ett par inlägg av chatkaraktär.

Vc_90
Blågul
Munken_swe
Utbildningsreserven banghead.gif

Någon vänlig själ kan ju PM:a mig om de har tips om hur mitt klagobrev bör vara utformat. unsure.gif
Krizan
Felaktiga icings, hatar dem! DET ÄR INTE ICING OM MÅLVAKTEN SÄTTER EFTER PUCKEN!!!! Så svårt är det inte att se vad som är å färde ens om man är bakre linjeman (vet av egen erfarenhet från detta jobb). Och blås för satan inte innan pucken gått över förlängda mållinjen! Oerhört irriterande...
RadaR
Gångtrafikanter som är ute och går utan reflex. Visst, man kanske inte ser så coolt ut när man ser ut som Televinken men hellre det än att få en vindrutan i pannan.
I morse var jag max tio centimeter från att klippa en kille på ett övergångsställe i runt 50 km/h. Som tur var fick jag inte möte utan kunde styra över på motsatta körbanan och ut på en liten gräsplätt.
Mitt fel om jag klippt honom gjort men kombinationen svarta byxor, svart rock, svart keps, mörker och ösregn gjorde det sjukt svårt att se honom. Att han sedan lyssnade på musik, inte verkade kolla innan han korsade gatan utan förutsatte att eventuella bilar skulle hinna stanna gjorde inte saken bättre. När jag frågade killen om han klarat sig sa han att han inte sett mig för än jag väjde över på felsida och brakade ut i gräset. Sedan tillade han att han "egentligen behöver jag inte se mig för. Det är du som, måste stanna, inte jag" Försökte förklara att det kanske inte spelar så stor roll vem som gjort fel om man ligger på gatan med spräckt skalle utan ett samarbete är nog det bästa alternativet även om jag som bilförare har väjningsplikt. Fick en axelrykning till svar...

Använd reflex för h-e!
AMC
QUOTE (RadaR @ Dec 5 2007, 12:00 ) *
Gångtrafikanter som är ute och går utan reflex. Visst, man kanske inte ser så coolt ut när man ser ut som Televinken men hellre det än att få en vindrutan i pannan.
I morse var jag max tio centimeter från att klippa en kille på ett övergångsställe i runt 50 km/h. Som tur var fick jag inte möte utan kunde styra över på motsatta körbanan och ut på en liten gräsplätt.
Mitt fel om jag klippt honom gjort men kombinationen svarta byxor, svart rock, svart keps, mörker och ösregn gjorde det sjukt svårt att se honom. Att han sedan lyssnade på musik, inte verkade kolla innan han korsade gatan utan förutsatte att eventuella bilar skulle hinna stanna gjorde inte saken bättre. När jag frågade killen om han klarat sig sa han att han inte sett mig för än jag väjde över på felsida och brakade ut i gräset. Sedan tillade han att han "egentligen behöver jag inte se mig för. Det är du som, måste stanna, inte jag" Försökte förklara att det kanske inte spelar så stor roll vem som gjort fel om man ligger på gatan med spräckt skalle utan ett samarbete är nog det bästa alternativet även om jag som bilförare har väjningsplikt. Fick en axelrykning till svar...

Använd reflex för h-e!

Sånadär typer borde ju knäcka knäna mot grillen och spräcka skallen mot motorblocket.. en sak om man klär sig svart... men då får man ju för i h*****e va medveten om man inte syns.. att sedan säga att man inte behöver titta sig för indikerar ju total frånvaro av tankeverksamhet. Vem kan ens få för sig att en bil hinner stanna om man bara kliver ut nån meter framför lyktorna banghead.gif tex i 30 km/h är en bilförares reaktionssträcka ungefär 9m, 50km/h ca 15. Sen måste man ju lägga till bromssträcka på de.

En ganska obehaglig upplevelse ja fick när ja höll på å övningskörde för nåt år sen. Kom på en ganska vältraffikerad 50 väg. På sidan va de en mamma som gick me barnvagn längs trottoaren. Plötsligt utan förvarning tvärsvänger hon 90grader rätt ut på ett övergångsställe å stoppar ut barnvagnen mitt i vägen som om hon ville ha död på ungen. Fanns ju bara å panikbromsa så de tjöt och abs:en pumpa som aldrig förr... fick stopp precis innan kvinnf*n som bara såg en aning förvånad ut. Farsan va rätt snabb ut daska av en duktig utskällning där han förklara att idioter borde då inte ha barn utan borde gåom dagis å lära sig gå över övergångsställen på riktigt sätt.

Fatta om de hade vart vinter.. då hade dendär ungen inte mått särskilt bra.. om den nu mått nånting alls
Stella-Polaris
Ja, ibland är det kul att gnälla.. Dock förstår jag att mitt gnäll ibland förstör andra trådar så jag tänkte samla mitt gnäll här... Även andra är välkomna att gnälla på saker, ting eller mig.. Låt oss gnälla av oss dribble.gif

Gnäll nummer 1.

Bilder från Afganistan...
Så fort det kommer en bild från Afganistan så skärskådas den och alla detaljer i bilden blir MAXAT... Så skall det vara och de pryttlarna skall man ha... Jag väntar med förväntan på den dag någon från ett förband, med 3 bokstäver som förkortning, låter publicera en bild där man kan se ett par rosa kalsonger som hjälmöverdrag. Genast kommer då på forumet uppstå hyllningar till förträffligheten att ha rosa kalsonger på huvudet. Dessutom kommer en intensiv debatt tillstånd om vilket märke av rosa kalsonger som är bäst.... Alla som inte gillar rosa kalsoner på huvudet blir genast klassade som dryga och dumma i huvudet!

Gnäll nummer 2

Karla-karlar från fjoll-tolvans område. Norrlänningar är näst Stockholmare Sveriges största gnällspikar. Ta fjoll-tolvan tex. Det enda man hör från dem är gnäll. Nu har man fått för sig att man har ett extremt hårt klimat i Norrland. Allt söder om Umeälven är tropikerna, anser de... Nu till fakta... Norrland har ett skönt klimat. Visseligen kan det ibland krypa ner under - 30, vilket det förresten ALLTID gör om fjoll-tolvor är i skogen. I Norrland är det låg luft fuktighet. Därför kan man mitt i vintern ligga och sola, i ett hål, i snön. Norrlänningar som kommer till västkusten börjar direkt med att gnälla över den låga inomhus temperaturen... Ja, här på västkusten har vi sisådär 18-22 grader hemma mot norrlänningarnas 25-28 grader. Sedan skall Norrlänningen med och fiska, för det är de som bekant bra på. Nåväl, en normal januaridag, och havsöringsfiske, tar man med Norrlänningen ut. Man har redan fått höra hur kallt de har där hemma och man kan småle då man vet vad som skall komma.... Fy F** vad kallt, kan vi inte åka hem??? Ja, så lyder standard frågan från Fjoll-tolvs medlemen. -5, lite blåst och fuktighet så blir han ganska snart ödmjuk... Så Norrlänningar innan ni börjar snacka temperaturer, och hur hårda ni är, så kom ner till västkusten och testa en blåsig vinterdag. Norrland är solsemester för Västkustbor....

Motgnäll mottages tacksamt laugh.gif
Dobberman
Jag är OSÄKER på om den här tråden har ett existensberättigande MEN överlåter det med varm hand till
Markans: Blå/Gul att avgöra.

I luckan ska den då RAKT inte ligga.

Mvh
Rille116
Blå/Gul
Vc_90
Väl i markan mottager vi den med en burk plastic padding och för samman Stella Polaris tråd med den befintliga som man inte ens behövde söka för att hitta.

Vc_90
Gnällig blågul
Munken_swe
Beställde "julklapp till mamma" via CSN som lovade 4 nummer av tant-tidningen Tara, en handväska värd 400:- och en liten flaska parfym värd 130:-, allt för bara 129:-. När allt är beställt och klart, DÅ framgår det att det tar 3-5 veckor att leverera. Kunde dem ju sagt tidigare! Tur att jag redan köpt en annan present till henne också.

CSN dra åt %¤#!!!! banghead.gif
Triggerpuller
QUOTE (Stella-Polaris @ Dec 16 2007, 19:24 ) *
Karla-karlar från fjoll-tolvans område. Norrlänningar är näst Stockholmare Sveriges största gnällspikar. Ta fjoll-tolvan tex. Det enda man hör från dem är gnäll. Nu har man fått för sig att man har ett extremt hårt klimat i Norrland. Allt söder om Umeälven är tropikerna, anser de... Nu till fakta... Norrland har ett skönt klimat. Visseligen kan det ibland krypa ner under - 30, vilket det förresten ALLTID gör om fjoll-tolvor är i skogen. I Norrland är det låg luft fuktighet. Därför kan man mitt i vintern ligga och sola, i ett hål, i snön. Norrlänningar som kommer till västkusten börjar direkt med att gnälla över den låga inomhus temperaturen... Ja, här på västkusten har vi sisådär 18-22 grader hemma mot norrlänningarnas 25-28 grader. Sedan skall Norrlänningen med och fiska, för det är de som bekant bra på. Nåväl, en normal januaridag, och havsöringsfiske, tar man med Norrlänningen ut. Man har redan fått höra hur kallt de har där hemma och man kan småle då man vet vad som skall komma.... Fy F** vad kallt, kan vi inte åka hem??? Ja, så lyder standard frågan från Fjoll-tolvs medlemen. -5, lite blåst och fuktighet så blir han ganska snart ödmjuk... Så Norrlänningar innan ni börjar snacka temperaturer, och hur hårda ni är, så kom ner till västkusten och testa en blåsig vinterdag. Norrland är solsemester för Västkustbor....

And this ladies and gentlemen, proofs my thesis. We are colonized by wankers. sad.gif

Dagens National Geographics-tips är att vi har i stort sett samma luftfuktighet i hela det Storsvenska Riket. Det hävdar till och med Hans Höga Kungliga Majestäts Meteorologiska och Hydrologiska Institut.

Jag vill passa på att gnälla på sörlänningar som gnäller på mig för att jag gnäller på flygplatsvärdinnor som diskriminerar och vägrar göra sitt jobb bara för att jag råkar komma från "fel" landsdel.
daddlar
Studiemedelsfaktura: 1404 SEK. Just den tiden då man har minst pengar att röra sig med. ohmy.gif
De "sticker" och rycker i min högra vad! Inte alls bra.. jag som trodde den blev frisk för ett par månader sen. sad.gif
pappa6116
Min "kompis" jobbar på en stor vitvaruhandel ( ett stycke människa som jag lärt känna över bardisken (jag jobbar som barchef) ) som lovat att leverera att stycke dvd spelare plus plasma 17" för ett fast pris ( present till min mamma, som är nyligen separerad) men som idag säger att han vill ha 1500 mer än vad vi ursprungligen kom överens om...... banghead.gif
Stella-Polaris
QUOTE (Triggerpuller @ Dec 17 2007, 20:30 ) *
And this ladies and gentlemen, proofs my thesis. We are colonized by wankers. sad.gif

Dagens National Geographics-tips är att vi har i stort sett samma luftfuktighet i hela det Storsvenska Riket. Det hävdar till och med Hans Höga Kungliga Majestäts Meteorologiska och Hydrologiska Institut.

Jag vill passa på att gnälla på sörlänningar som gnäller på mig för att jag gnäller på flygplatsvärdinnor som diskriminerar och vägrar göra sitt jobb bara för att jag råkar komma från "fel" landsdel.

Håller helt med dig!!! Speciellt som du med detta föreslår att vi har samma temperatur i Söder som i Norr... Skilj mellan Relativ och absolut fuktighet!

Tycker vi ger SAS en känga medan vi ändå är i farten... De borde anställa lite värdinnor från Singapore airlines och Thai så att alla får bättre service!!!!!
SASs flygvärdinnor borde gått i pension redan 1967!!! Visst är det något speciellt med unga snygga flygvärdinnor som kommer med ett leende och en drink till en!! dribble.gif SAS har en gammal tant som knappt kommer med en kopp kaffe...
Rickard N
QUOTE (Stella-Polaris @ Dec 16 2007, 18:24 ) *
Så Norrlänningar innan ni börjar snacka temperaturer, och hur hårda ni är, så kom ner till västkusten och testa en blåsig vinterdag. Norrland är solsemester för Västkustbor....

Varför skall man gnälla på detta, vi har vetat skitlänge att det är uselt väder på västkusten.
Krizan
QUOTE (rille116 @ Jul 18 2006, 12:27 ) *
.....*HOST*..*HARKEL*.....
Ännu en gång låt mig bli den FÖRSTE som påtalar den historiska regeln.
Bild borttagen av moderator

Vad betyder "Don't feed the troll"?

Det är inte tillåtet att citera bilder
Vc_90
BlåGul
Vc_90
"Don't feed the troll" betyder "Mata inte trollet"

eller Förvärra inte skadan biggrin.gif
Munken_swe
QUOTE (Krizan @ Dec 24 2007, 21:53 ) *
QUOTE (rille116 @ Jul 18 2006, 12:27 ) *
.....*HOST*..*HARKEL*.....
Ännu en gång låt mig bli den FÖRSTE som påtalar den historiska regeln.
Bild borttagen av moderator

Vad betyder "Don't feed the troll"?

Det är inte tillåtet att citera bilder
Vc_90
BlåGul

Uttrycket används mot sk. forumtroll, alltså sådana som skriver väldigt extrema eller uppseendeväckande saker och bara vill ställa till det för de seriösa debattörerna eller få uppmärksamhet. Don't feed the troll betyder att man inte ska slösa tid på att argumentera med eller ens notera personen. Då tröttnar dem och försvinner.
Rokare

Well

Då har vi haft utbildning i Trollkunskap så vi återgår till trådens högst ospecifika topic... Syftet torde vara att skriva här för att just avreagera sig och inte att läsa här för att hitta något/någon som är irriterande och sedan att avreagera sig på detta.. eller hur?

Rokare Eder BG/JourTomte i jul..
J-Star
QUOTE (pappa6116 @ Dec 19 2007, 02:53 ) *
Min "kompis" jobbar på en stor vitvaruhandel ( ett stycke människa som jag lärt känna över bardisken (jag jobbar som barchef) ) som lovat att leverera att stycke dvd spelare plus plasma 17" för ett fast pris ( present till min mamma, som är nyligen separerad) men som idag säger att han vill ha 1500 mer än vad vi ursprungligen kom överens om...... banghead.gif

Avtalsbrott! Muntlig överenskommelse gäller. Sätt dit honom!

/J
daddlar
Idag tappade jag mina busskort. Kalmarkorten = Betalkort med ca 350 spänn + två gratisbiljetter (Oskarshamn-Kalmar, Kalmar-Oskarshamn). Jönköpingskortet = Ungdomskort med ca 200 spänn. angry.gif (faen asså) blyg.gif
Munken_swe
Har i en timme tröstat en tjej med borderline och med en historia av självdestruktivitet och depression. och jag har tröstat henne via sms, eftersom hon har "telefonfobi", så jag får inte ringa. min hand är trött, jag är trött, och jag är irriterad på mitt val att köpa en ny mobil i dag av alla dagar. jag har inte vant mig vid varken knappuppbyggnad eller funktion, vilket leder till att jag måste skriva om mycket. och, eftersom jag inte heller känner henne särskilt väl så är det ännu svårare att säga uppmuntrande saker.

unsure.gif Ibland är det inte kul med känslor..
Psson
Muppar som tycker att deras sticka i fingret som har förtur framför en person med pågående bröstsmärta....
imint
QUOTE (Stella-Polaris @ Dec 16 2007, 18:24 ) *
Gnäll nummer 2

Här kommer lite motgnäll, jag bor i det riktiga Norrland, inte det som 08 tror börjar i Gävle, Gävle för mig ligger i södra sverige, Stockholm gränsar till Skåne så har du min världsuppfattning klar.
Jag har bott nästan två år i Halmstad, vilket var nästan två år för länge, men därtill var jag nödd och tvungen.
Det här snacket om fuktighet i luften vintertid är den största snuttefilt jag har hört Halläningar dra omkring på. Det är INTE kallt i Halland under vinterhalvåret, punkt. Däremot så en större samling med felklädda (för rådande väderlek), gnällande och grinande människor har jag aldrig träffat på under min tid i Halmstad! Och så fort man har antytt något om tempen så kommer snuttefilten fram, - jamen här är det så fuktigt i luften, inte som uppe hos er...buhu, gnäll, hutter hutter.
-Har ni långkalsingar på er, kunde jag vänligt fråga när det värsta lipandet gick över, det hade de ju naturligtvis inte. Nä, inte konstigt att man frös så tänderna skallrade(vilket försvårade gnällandet och tjat om snuttefilten). Samma visa om det var lite svalare ute och det blåste som det lätt gör på västkusten. Vindtäta kläder någon? Nej inte i de fisförnäma fjollornas Halmstad där alla skall se trendiga ut även mitt i vintern, hellre frysa och se bra ut.

Nej ni kära västkustbor, det är inte särskilt kallt hos er på vintern, luftfuktigheten och blåsten har inte med det att göra utan allt bottnar i en oförmåga att klä sig efter vädret. Den gamla klyschan man blev itutad som barn gäller verkligen. "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder".
Inomhustempen skall jag inte kommentera har själv 20 grader inomhus enär det räcker för en bekväm tillvaro.

//Imint, tung in cheek
Rickard N
Alla dessa som tror att norrland börjar i Gävle. Västerlånggatan är det som gäller smile.gif
Bubba
QUOTE (Rickard N @ Jan 4 2008, 00:07 ) *
Alla dessa som tror att norrland börjar i Gävle. Västerlånggatan är det som gäller smile.gif

Nä den börjar precis norr om malmö, för där går gränsen till sameland (norrland) rolleyes.gif
eskil
QUOTE (imint @ Jan 3 2008, 23:26 ) *
Nej ni kära västkustbor, det är inte särskilt kallt hos er på vintern, luftfuktigheten och blåsten har inte med det att göra utan allt bottnar i en oförmåga att klä sig efter vädret. Den gamla klyschan man blev itutad som barn gäller verkligen. "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder".

Jag har provat på Gotland i januari iförd långkalsonger, värmetröja, M90 och komarock. Det var bara -10 grader, men när vinden ligger på från öppet hav då är det jäklar i mig kallt! Jag har prövat på vinterdagar som har varit både kallare och blåsigare, men jag tror ändå inte att jag någonsin har frysit så mycket som då...
sgt Odh
Vilket smartskott.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1563893.ab

Antingen är det någon i "företaget" som slarvat något överjordiskt eller så är det spionage av något slag.

Varför är det så viktigt att förstöra hårddisken på tidningens dator? Då får de väl sopa hela nätverket som biblioteket där det hittades är anslutet till också.
Sånt j-a trams. Vi är så JÄTTEVIKTIGA och allt är JÄTTEHEMLIGT. Om nu så gott som all information kommer från öppna källor, vad är då problemet?

Om det nu är SÅ FARLIGT för våra soldater osv, varför förvarar någon då informationen på en okrypterad USB-plupp? Varför sätter någon i den i en dator på ett bibliotek? Varför?

Rubbar vårt förtroende med NATO osv. trams. Det händer säkert värre saker i NATO-länderna, men där går man inte till pressen med det utan till polisen.

Tror dessutom tidningen att folk är pantade i huvudet. "Datorminnet med de hemliga dokumenten är bara några centimeter långt och kan lätt bäras i en ficka. Trots det kan det rymma tusentals sidor med text och bilder." Nähä! Tusentals sidor, jag fick ett 16Mb-minne i reklam för fem år sedan som klarade det.
Cesium
Jag blir förbannad som fan själv på att Vintergatan(mörkerfältskjutning) ska ligga på min mors födelsedag och ajg är tvingad att hänga med till nått ställe och fira henne, RITKIGT JÄVLA UPPRÖRANDE!
imint
QUOTE (eskil @ Jan 4 2008, 13:23 ) *
QUOTE (imint @ Jan 3 2008, 23:26 ) *

Jag har provat på Gotland i januari iförd långkalsonger, värmetröja, M90 och komarock. Det var bara -10 grader, men när vinden ligger på från öppet hav då är det jäklar i mig kallt! Jag har prövat på vinterdagar som har varit både kallare och blåsigare, men jag tror ändå inte att jag någonsin har frysit så mycket som då...

Jag har minsann provat på Fårö på sommaren i +35 iförd svettunderställ, grönunderställ dubbla långkalsingar och undertröjor, och en extra tjock Hellyhansen overall. Utanpå allt detta en Viking HD. För på djupet(där ingen kan höra dig gråta)där var det bara +5 och vi skulle vara i ganska länge. Vi svettades ganska ymnigt. dribble.gif

Och Eskil om du hade haft mer under och värmebrallorna på dig och kanske en riktig mössa så hade du säkert inte frysit, alltså så hänger det uteslutande på kläderna.
eskil
QUOTE (imint @ Jan 4 2008, 19:52 ) *
Och Eskil om du hade haft mer under och värmebrallorna på dig och kanske en riktig mössa så hade du säkert inte frysit, alltså så hänger det uteslutande på kläderna.

Jo just det ja, vintermössan hade jag på mig också. Fast inte komabyxorna. "Det är ju bara minus tio ute" tänkte jag innan jag gick ut. Yeah right! wacko.gif
os frontale
http://www.youtube.com/watch?v=hNz4ebLkw8o

MITT HJÄRTA!
Psson
QUOTE (os frontale @ Jan 7 2008, 20:16 ) *

Han har ju helt klart brännt 10 ampere säkringen bong.gif
Psson
Grannar som spelar umpaumpa techno från 16-04......var la jag mitt grg...... banghead.gif
joppe
Lägg ner hela NBG med omedelbar verkan så att inte hela försvarsmakten går i konkurs mad.gif
sgt Odh
Skicka ut NBG att "befria" Tchad och Kenya från sina förtryckande regeringar. Prylarna finns och personalen är rekryterad, bara att dra iväg.
eskil
QUOTE (joppe @ Jan 12 2008, 22:07 ) *
Lägg ner hela NBG med omedelbar verkan så att inte hela försvarsmakten går i konkurs mad.gif

QUOTE (sgt Odh @ Jan 12 2008, 22:49 ) *
Skicka ut NBG att "befria" Tchad och Kenya från sina förtryckande regeringar. Prylarna finns och personalen är rekryterad, bara att dra iväg.

Vi får väl ta och göra som på den riktigt gamla goda tiden, dvs 16-hundratalet. Skicka armén på turné utomlands så att den kan finansiera sig själv. wink.gif
Vc_90
Vi lägger ner NBG snacket här.

Vidare diskussion om den tas i avsett forum.

Vc_90
BlåGul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.