Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Avreageringstråden
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Lt.E
Att höra man har plats 48 när man ring kundtjänst
Axial
1. Hur i hela friden är det tänkt att jag ska kunna hinna med att läsa alla roliga och/eller intressanta bloggar på nätet?
Och hur ska jag klara av hitta tilbaka till de bloggar jag vill följa? Arrrrrgggghhhhhh! Kan inte de som skriver bloggarna helt enkelt maila mig?

2. Om "någon" har jobbat mer än 15 år på samma ställe så är det väl inte för mycket begärt att vederbörande ska kunna ta åtminstonde nåt enstaka initiativ? Till exempel självmant lösa av andra vid paketsorteringen så det blir en rotation mellan tyngre och lättare arbetsuppgifter. Jag ska inte behöva tala om för karlf-n varenda natt att han ska gå dit! Hade det varit rent biologiskt möjligt så hade puckot vuxit fast i sätet på trucken för länge sedan.
Axial bong.gif "någon"
joppe
fan för all snö som kom igår o i förrgår o fy fan för min förkylning
GD1
IKEA-möbler! Borde man inte kunna skruva i en skruv man i all hast skruvade i på fel plats?
Lt.E
Okej, jag har tidigare reagerat mot Eniro dvärgarna, men här kommer en snubbe som direkt får mig att rysa.

II63
Vet inte riktigt var jag ska börja.....
Min lilla flicka (dotter 13 år ) har blivit misshandlad i skolan av två äldre flickor vilket resulterade i en del skador på henne inte så mycket fysiskt med däremot psykiskt. Hon har ett mentalt handikapp som gör att det är lite svårt med impulskontrollen ibland (ADHD) hon vill så gärna gå i en vanlig klass istället för att gå på särskola. Hon har försökt att verkligen hänga med i undervisningen men då hon har svårt med koncentrationen. Pga detta så gör hon många tokigheter som hennes klasskompisar lurar henne att begå (hon vill ju så gärna bli accepterad i klassen).

Detta har nu resulterat i en händelse igår då hon blev indragen på toaletten av två flickor som slog henne i ansiktet och på överkroppen så att det blev rejäla blåmärken. Som tur var så såg en annan elev vad som hände och sa till en lärare. I samma veva skulle vi ha ett utvecklingssamtal med hennes klassföreståndare i både den ordinarie och särskoleklassen. I samband med detta blev vi upplysta av särskoleklassföreståndaren att detta hade hänt. Men flickan förnekade det katigoriskt tills vi började fråga varför hon var blå på kroppen och i ansiktet. Då brast det för henne och tårarna kom. Efteråt så gjorde skolan en polisanmälan vilket resulterade att polisen kom och hämtade dessa två till förhör inne på polisstationen tillsammans med föräldrarna.

Detta måste ha pågått en längre tid (sen i höstas) för den otroliga förändringen som hon genomgått sedan i sommras då han var en lungn, harmonisk och glad tjej till att i det närmaste isolera sig hemma på sitt rum. Hon vill konstigt nog gå på skolan för hon trivs ju så bra med det hon gör där under lektionstid, hon är väldigt vetgirig. Hennes särskolelärare sa till oss att mycket av den kritik som hon har mot särskolan kommer inte från henne utan det är någon annans ord. (särskolefröken har haft flickan sedan hon började fyran)

Men Jag undrar verkligen vad som kommer att hända nu? kommer det att escalera eller kommer det att lungna sig? vem vet. Det enda som jag vet att det kommer väldigt konstiga känslor inom en då man får veta sådant här (ilska, sorg, förtvivlan, hämdbegär osv) men nu får väl allt ha sin gilla gång. Finns det några lärare här som kanske kan informera om vad som kommer att hända? kommer det att bli fyra usch och fy eller kommer det att bli något mer?

Suck man blir upprör och ledsen.
II63
martinator
Vad är det för j**la U-land vi har till granne i väster?
När ska de fatta att man inte bara kan ta emot Dankort
utan även VISA? Vilka andra människor på hela jord-
klotet utom danskarna har Dankort? just det, INGEN.
Kunde inte ens betala mitt käk på restaurangen.
Turligt nog är min polare dansk och utrustad med ovan
nämnda skitkort.

/martinator
Lt.E
QUOTE (martinator @ Mar 5 2007, 13:41 ) *
När ska de fatta att man inte bara kan ta emot Dankort utan även VISA? Vilka andra människor på hela jord-
Turligt nog är min polare dansk och utrustad med ovan nämnda skitkort.

/martinator

Nej, det är ett jävla otyg!

Tror tom att någon från den gamla regeringen skulle dra dem inför EG domstolen för ett handelshinder.
Fu Kjellberg
QUOTE (II63 @ Mar 2 2007, 20:50 ) *
Min lilla flicka (dotter 13 år ) har blivit misshandlad i skolan av två äldre flickor vilket resulterade i en del skador på henne inte så mycket fysiskt med däremot psykiskt. Hon har ett mentalt handikapp som gör att det är lite svårt med impulskontrollen ibland (ADHD) hon vill så gärna gå i en vanlig klass istället för att gå på särskola. Hon har försökt att verkligen hänga med i undervisningen men då hon har svårt med koncentrationen. Pga detta så gör hon många tokigheter som hennes klasskompisar lurar henne att begå (hon vill ju så gärna bli accepterad i klassen).

Detta har nu resulterat i en händelse igår då hon blev indragen på toaletten av två flickor som slog henne i ansiktet och på överkroppen så att det blev rejäla blåmärken. Som tur var så såg en annan elev vad som hände och sa till en lärare. I samma veva skulle vi ha ett utvecklingssamtal med hennes klassföreståndare i både den ordinarie och särskoleklassen. I samband med detta blev vi upplysta av särskoleklassföreståndaren att detta hade hänt. Men flickan förnekade det katigoriskt tills vi började fråga varför hon var blå på kroppen och i ansiktet. Då brast det för henne och tårarna kom. Efteråt så gjorde skolan en polisanmälan vilket resulterade att polisen kom och hämtade dessa två till förhör inne på polisstationen tillsammans med föräldrarna.

Detta måste ha pågått en längre tid (sen i höstas) för den otroliga förändringen som hon genomgått sedan i sommras då han var en lungn, harmonisk och glad tjej till att i det närmaste isolera sig hemma på sitt rum. Hon vill konstigt nog gå på skolan för hon trivs ju så bra med det hon gör där under lektionstid, hon är väldigt vetgirig. Hennes särskolelärare sa till oss att mycket av den kritik som hon har mot särskolan kommer inte från henne utan det är någon annans ord. (särskolefröken har haft flickan sedan hon började fyran)

Men Jag undrar verkligen vad som kommer att hända nu? kommer det att escalera eller kommer det att lungna sig? vem vet. Det enda som jag vet att det kommer väldigt konstiga känslor inom en då man får veta sådant här (ilska, sorg, förtvivlan, hämdbegär osv) men nu får väl allt ha sin gilla gång. Finns det några lärare här som kanske kan informera om vad som kommer att hända? kommer det att bli fyra usch och fy eller kommer det att bli något mer?

II63

Fan jag lider med dig.
Min yngsta dotter(8år) Har också diagnosen ADHD och hon går i vanlig skola då vi vill att hon skall kunna gå vanlig skola.
Finns en specialskola i min stad med då skulle hon vara ensam tjej där.
Jag är lite orolig för hennes tonår. Tjejer kan vara mycket elaka mot varandra.
Hoppas att allt går bra.
Skoog
Jag blir så förbannad. Här ringer man och frågar om jag kan vara på ett eftersök, vilket skulle kännas nyttigt och dessutom generera lite pengar till min skrala ekonomi. Men kan jag följa med? Nej, då går morsan i taket och säger att jag har lovat att följa med och fira min gammelmostern 75-årsdag. Vilken jävla skit.
Axial
QUOTE (Fu Kjellberg @ Mar 9 2007, 13:08 ) *
(---)
Fan jag lider med dig.
Min yngsta dotter(8år) Har också diagnosen ADHD och hon går i vanlig skola då vi vill att hon skall kunna gå vanlig skola.
Finns en specialskola i min stad med då skulle hon vara ensam tjej där.
Jag är lite orolig för hennes tonår. Tjejer kan vara mycket elaka mot varandra.
Hoppas att allt går bra.

Dito.

II63:s inlägg väckte många trista minnen från skolan. När jag tänker på allt jag blivit utsatt för och allt jag utsatt andra för bara för att få vara med så blir jag både förbannad och ledsen.

Ska man se något positivt i det så är det ändå tur i oturen att era barn fått en diagnos, därmed finns det något konkret att jobba med. Stå på er och acceptera aldrig ett nej från skolan.

Glöm inte heller att det så småningom kommer ett vuxenliv efter skolan där problemen inte behöver spela så stor roll.

Det går alldeles utmärkt att PM:a mig om ni vill ha mina erfarenheter från den vuxna sidan av ADHD.
daddlar
Vet inte vad/var jag är i lumpen nu. Tappat all som helst motivation pga jag hatar min befattning och hela koktroppen vilket kommer märkas rejält på vitsordet. 3/4 K.GB är så jävla dåliga så att de är katastrof. Prognosen efter befattningsutbildningen låg på ynka nej-5-5, fast de lilla positiva som finns är att jag inte ligger i botten, nästan ingen som hade ett "ja" i sin prognos och nästan alla låg på ungefär samma nivå som jag.

Plutonen går oxå på nerverna... ingen MÖP någonstans!! eller ingen som "vill" göra lumpen på riktigt, vilket har skapat ett läge där PC har "mjukat" upp ALLT vad de militära heter i utbildningen för att vår pluton är 06/07 bataljonens "livlina"... jag stör mig så jävla förbannat på detta...ARGH!!

Att de bara är jag som VILL vara ute hela natten å panga som satan i skillignaryd även om vädret suger...

Att de inte tål åla i 1 dm snöslask och säger till övningsledaren, så då avslutas de roligaste moment jag någonsin gjort.

Å sen denna jävel som tror han är något bara för att han "kan" träffa 250 metersmålet med sitt 20 mm p-skott, jaha OCH! det kan jag med!! även om de faktiskt va ett fel i någonstans vid första försöket när skottet bara damp ner efter 70 meter (siktade med de lilla hålet, mkt högt över å spårljuset kände för att gå ner i marken och flyga åt helvete) ......

Sen "soldatprovet" ... yes tänkte jag nu blir det utmaning tänkte jag, ack så fel av mig! Folk gnällde å hade sig, fick lite ont i axlarna... vafan, jag hade oxå ont som fan - get over it!! Jag hade oxå skavsår, huvudvärk, hunger, törst, ont i axlarna lite muskelvärk i benen, sa inte ett ord... varken skröt eller nåt efter nattorienteringen i stri.utr. efter att ha tagit hem "vinsten" i momentet och därmed hela "tävlingen" tack vare mig!(ja, kockarna vann hela skiten) Lite credit fick man av gruppen iaf... men de va inte mycket.

Undrar: Hur kan man inte gilla strid och SiB?!

Sammanfattningsvis:
Jag hatar plutonens inställning till allt militärt, gillar inte gruppen, mina GBn, koket i allmänhet, soldatprovet var ett fiasko, jag hamnade på helt fel ställe!

Fast vems fel är det?
MITT, bara MITT... kanske psykologen vid mönstringen oxå

((Jag är en lessen bat.kock på Ing.2)) angry.gif sad.gif camo.gif
King Kill
QUOTE (daddlar @ Mar 11 2007, 11:59 ) *
Prognosen efter befattningsutbildningen låg på ynka nej-5-5, fast de lilla positiva som finns är att jag inte ligger i botten, nästan ingen som hade ett "ja" i sin prognos och nästan alla låg på ungefär samma nivå som jag.

Tappa inte hoppet, vi fick förklarat för oss att befälen oftast sätter betygen i underkant i halvtid för att de hellre höjer ens betyg än sänker det när det vankas slutbetyg.

Själv är jag så jävla trött på min ret-hosta som jag dragits med i två veckor nu angry.gif
Steken
QUOTE (martinator @ Mar 5 2007, 13:41 ) *
När ska de fatta att man inte bara kan ta emot Dankort
utan även VISA? Vilka andra människor på hela jord-
Turligt nog är min polare dansk och utrustad med ovan
nämnda skitkort.

/martinator

Är likadant på många ställen i Norge, dom tar enbart deras egna jävla mumbo-jumbo kort som bara norrmän har. Man kan bli helt vansinning för mindre. Annars hände exakt samma grej för mig på KFC i Köpenhamn i sommras.

Men det som måste avreageras är att min vinter-bil har pajjat för typ 300:de gången sen i december. Jag blir så förbannad så jag kan inte ens få utlopp för det, för vad jag än gör så är det inte nog för att lätta på trycket. Så allt sväljs och stoppas undan på någon undanskymd plats för att sedan explodera en vacker dag.
Schalldämpfer
Jaha, då har man varit på föräldramöte på dotterns dagis. Jag hatar dessa tillställningar värre än det mesta, men jag går då och då på grund av mitt dåliga samvete. Det var det vanliga navelskådandet och klubben för inbördes beundran gottade sig åt ett i mitt tycke naivt och taffligt förmulerat brev till kommunen i någon pseudofråga.

Men så kom den! Dagens STORA fråga! "Är det rätt att avdelningen heter Nasse? Ni vet, med alla nazister å så dära....?"

Aaaahhhrgggg! Att vuxna människor inte har mer för sig än att lägga energi på idiotiska bagateller! Men jag har en liten önskan som någon här kanske kan hjälpa mig med. För många år sedan såg jag någonstans en hysteriskt rolig tecknad bild där Nalle Puh, Ior och Nasse går på parad. Med Nasse i spetsen stolt bärandes en hakkorsfana.

Om någon hittar den bilden åt mig lovar jag att bifoga den till mitt svar på den enkätundersökning som ska gå ut till alla föräldrar angående ett eventuellt namnbyte.

Som kuriosa kan nämnas att grannavdelningen på dagis heter Tiger och att de tidigt tidigt i morgon bitti av en ninjalik figur kommer få det lilla randiga kattdjuret på sin skylt utbytt mot en inte helt okänd historisk stridsvagn....

Edit: förvandlade mig själv till en ninja, tyckte jag förtjänade det ph34r.gif
Flak
QUOTE (Schalldämpfer @ Mar 13 2007, 21:54 ) *
Men så kom den! Dagens STORA fråga! "Är det rätt att avdelningen heter Nasse? Ni vet, med alla nazister å så dära....?"

Malajn.gif Lägg av nu, Schalldämpfer!
Det där är för orimligt för att kunna vara sant...

Utom i Sverige...
banghead.gif
Schalldämpfer
@Flak: Jag önskar att du hade rätt.... Det hela hade tydligen börjat med att någon hade kallat de berörda ungarna för "nassebarnen" vilket man iofs kanske med en jätteportion god vilja kan se som stötande.

Det ska bli kul att se hur många som är tillräckligt historiskt bevandrade för att reagera på Tigern!
Maul
QUOTE (Schalldämpfer @ Mar 14 2007, 07:11 ) *
@Flak: Jag önskar att du hade rätt.... Det hela hade tydligen börjat med att någon hade kallat de berörda ungarna för "nassebarnen" vilket man iofs kanske med en jätteportion god vilja kan se som stötande.

Det ska bli kul att se hur många som är tillräckligt historiskt bevandrade för att reagera på Tigern!

Vi kräver bilder!! biggrin.gif
M Carlsson
Till alla buss chaförer som inte kan eller inte orkar bry sig in trafik reglerna (till exempel såg jag häromdan en buss som nästan körde över en mamma med barnvagn som gick över ett övergångs ställe, tydligne låg han bakom tid tabellen)... MÅ NI BRINNA I HELVETET!
RadaR
QUOTE (Schalldämpfer @ Mar 13 2007, 21:54 ) *
För många år sedan såg jag någonstans en hysteriskt rolig tecknad bild där Nalle Puh, Ior och Nasse går på parad. Med Nasse i spetsen stolt bärandes en hakkorsfana.

Om någon hittar den bilden åt mig lovar jag att bifoga den till mitt svar på den enkätundersökning som ska gå ut till alla föräldrar angående ett eventuellt namnbyte.

Bilden kommer från Bruxanvisning, dvs den tidning som KTH ger ut när den är Quarneval. Just den fanns med i ett nummer från början av 90 talet. Jag kan eventuelllt ha just den stripen i en pärm hemma...
SToH
Usch på pucko-mej som bjuder hela släkten på kalas och sen får ångest när det visar sej att ALLA kan komma.
Abomino
Alla idioter på buffé frukost/lunch som håller på o staplar ihop tallrikar, bestick, matrester,glas och muggar så det blir en obalanserad kladdig hög av allt vilket gör det mycket jobbigare att duka av det. Folk verkar gärna ta en djup tallrik halvfull med fil eller liknande slänga ner ett halvätet päron lägga en tallrik full med mat och bestick på ovanpå den djupa och för att sedan fullända det hela med att lägga mugg och glas i marmelad eller annat kladdigt. En del människor är t.om så "snälla att dom staplar ihop allt på bordet till ett jävla berg av ojämna och vingliga nivåer.
Även om folk gör det för att dom tror att dom är snälla och vill hjälpa till så är det sjukt irriterande.
Och slutligen ät upp er mat det är fan ett abnormt slöseri på mat på restauranger, ta mindre portioner eller ät upp!
M Carlsson
fy fan för alla som spärrat soldf.com och dess forum på sina arbets platser. En vän undrade lite om olika tjänster, mönstring och om värnplikten allmänt idag på arbetet och tänkte visa henne detta forum och dess fördelar men icke sa nicke det tog stopp direkt med en stor äcklig sida där det stog att sidan inte ville visas på grund av diskusions grupp om vapen bong.gif
"Insats Hv" nisse
Fy F-n för präktiga dubbelmorals MTV... Sitter och lyssnar på Fall out boys nya "This Ain't A Scene, It's An god damn Arms Race" och man beepar ut god. sen kan man visa folk som dricker kiss... MORRRRRRRRR banghead.gif

aaa... det kändes bättre,...
Sernlo
QUOTE ("Insats Hv @ Mar 30 2007, 18:18 ) *
Fy F-n för präktiga dubbelmorals MTV... Sitter och lyssnar på Fall out boys nya "This Ain't A Scene, It's An god damn Arms Race" och man beepar ut god. sen kan man visa folk som dricker kiss... MORRRRRRRRR banghead.gif

aaa... det kändes bättre,...

ZTV är faktiskt värre.. de beepade Fattaru's låt Bättre: "och har du ingenting att säga så håll *beep*" surprise.gif
Korpral Sundström
Jävla fruntimmer! som ska vara så jävla åldersfixerade, jag 22 hon 24 nä men då är 2 år i ålderskillnad så jävla viktigt......... blyg.gif
Maul
QUOTE (Korpral Sundström @ Apr 8 2007, 20:26 ) *
Jävla fruntimmer! som ska vara så jävla åldersfixerade, jag 22 hon 24 nä men då är 2 år i ålderskillnad så jävla viktigt......... blyg.gif

Sånt är så tragiskt. Jag och min tös har det exakt likadant i ålder men som tur är så stör det inte.

We're here for you brother.
Ormtunga
Ibland undrar man varför just mina plutonskamrater svarade "Ja" på frågan om de ville göra lumpen.

För så verkar inte vara fallet.

Idioter.

Bit ihop, känn njutningen, gör litet mer!

OCH HÅLL KÄFTEN OM HUR TRÅKIGT DU HAR DET!
HrH
QUOTE (II63 @ Mar 2 2007, 21:50 ) *

II63

Jag vet inte vad jag ska skriva om det här egentligen. Jag ser början till sånthär på skolgården jag går förbi varje dag åtmistone 4 ggr per dag. Det är som man skulle vilja se till att förövarna skulle få skura toaletter offentligt inför hela sin klass. Jag vill inte skriva något mer det blir bara värre brottslighet från mig och min ilska inför sådanthär är djup och på många sätt inte som jag arbetat färdigt med.

HrH
GC1
Snö på morgonen och torsk på Råsunda....

Glad påsk eller?
Sernlo
Orka dra pannan i dörren på kylskåpet efter att man suttit på ett tåg i 5 timmar... banghead.gif
Korpral Sundström
I kväll så kände jag mig lite lortig. så jag fyllde upp ett badkar med varmt vatten,klev sedan ner i bad karet men då upptäcker jag att det var fullt av KALLvatten surprise.gif behöver jag säga nåt mer.....
J-Star
Vattkoppor vid 33 års ålder... need I say more?

/J, ser ut som ett massivt acne-anfall i ansiktet.
Balt
Har en fönster brädda av sten som av nån dum anledning går ut över min säng! vaknade med ett ryck av väckarklockan och ja frontal kolision!
Apone
Igår upplevde jag något som kan vara en källa till obehag och problem, på riktigt:

Jag med hustru var ute på matställe på Södermalm, settings och sällskap var helt strålande och vi satt lite avskiljda från övriga.
MEN, så hör vi en röst från en bitter 50-nånting kvinna som liksom skär obehagligt genom luften - högljudd efter lite extra rödtjut innanför västen - och har en monolog för sin tysta väninna om hur orättvist "samhället" är för henne som kvinna, hur taskiga män är, hur allting i världen är utformat av och för män, hur kvinnor aktivt mobbas och trycks ned av alla män, hur vi män trycker ned deras löner, fixar och luras för egen vinning och hur dåliga vi är med barn, att vi inte ska ha med dem att göra. (jag säger inte att hon är 100% ute och cyklar, men denna bittra svada var fullständigt galen)

Hennes dualism visar sig när hon fortsätter sin monolog om hur bra hon är som chef och hur många manliga idioter det finns, hur hon vill hålla ett visst avstånd till sina kollegor och att de "ska skita i om hon vill bli piskad av sin man i sängen".

Efter hennes fortsatta, ytterligt bittra monolog, uppfattar jag att hon är någon form av mellanchef på Socialen, och en av dem som fattar beslut i vårdnadstvister..!

Nu hoppas jag verkligen att hon är en redig och nykter person i sitt arbetsliv, men jag kan inte släppa den obehagliga känslan att hon lägger sina personliga värderingar i de fall hon jobbar med - och sålunda tar ut sina personliga bittra behov som hämnd på männen i vårdnadstvister.

Såhär i efterhand ångrar jag att jag inte noterade bättre exakt vad hon sade, samt tog hennes namn och var hon jobbar...men samtidigt vill jag ju inte avbryta vår egna kväll och lägga sordin på den, hennes röst hade en ganska tydlig aggression i botten och hade jag - mandjävel och allt - gått fram till henne tror jag det hade blivit bråk från/med henne, och det kände jag inte för.

Några funderingar över detta?
Munin
Hurra!

En jävligt dyr leksak mindre ,alltså sköna miljoner större materialbudget för övriga försvaret i framtida budgetar istället för ytterligare ett förrådsställt JAS-D/E/F osv.

Vem, jag bitter?
joppe
fan jag blir förbannad o äcklad på personer på nätet som argumenterar för att ett lagförslag som skyddar barn o ungdomar mot vuxna på nätet skall läggas ner
En ny lag ska göra det kriminellt för vuxna att söka kontakt med barn på internet när det uppenbara syftet är att träffa barnen och utnyttja dem sexuellt, sk grooming.
martinator
satt igår på gamla begravningsplatsen i centrala malmö, en tillflyktort undan bollspelande barn och lösspringade hundar.
Hur som helst så stör jag mig något otroligt extremt jävla mycket på dessa förbannade custommotorcyklar som utan hänsyn
kör runt runt i staden, utan ljuddämpare, med ett jävla oväsen som enda resultat. Varken tuff, häftigt, snyggt eller ballt.
Hyser inte mycket mer än förakt för dessa, borde förbjudas i tätbebyggt område, framförallt under den snöfria perioden av året.

/martinator
Magnus
Del 1

Del 2

Härliga killar, särskilt den blonda. bash.gif banghead.gif
II63
QUOTE (Apone @ Apr 12 2007, 10:17 ) *
Igår upplevde jag något som kan vara en källa till obehag och problem, på riktigt:

Jag med hustru var ute på matställe på Södermalm, settings och sällskap var helt strålande och vi satt lite avskiljda från övriga.
MEN, så hör vi en röst från en bitter 50-nånting kvinna som liksom skär obehagligt genom luften - högljudd efter lite extra rödtjut innanför västen - och har en monolog för sin tysta väninna om hur orättvist "samhället" är för henne som kvinna, hur taskiga män är, hur allting i världen är utformat av och för män, hur kvinnor aktivt mobbas och trycks ned av alla män, hur vi män trycker ned deras löner, fixar och luras för egen vinning och hur dåliga vi är med barn, att vi inte ska ha med dem att göra. (jag säger inte att hon är 100% ute och cyklar, men denna bittra svada var fullständigt galen)

Hennes dualism visar sig när hon fortsätter sin monolog om hur bra hon är som chef och hur många manliga idioter det finns, hur hon vill hålla ett visst avstånd till sina kollegor och att de "ska skita i om hon vill bli piskad av sin man i sängen".

Efter hennes fortsatta, ytterligt bittra monolog, uppfattar jag att hon är någon form av mellanchef på Socialen, och en av dem som fattar beslut i vårdnadstvister..!

Nu hoppas jag verkligen att hon är en redig och nykter person i sitt arbetsliv, men jag kan inte släppa den obehagliga känslan att hon lägger sina personliga värderingar i de fall hon jobbar med - och sålunda tar ut sina personliga bittra behov som hämnd på männen i vårdnadstvister.

Såhär i efterhand ångrar jag att jag inte noterade bättre exakt vad hon sade, samt tog hennes namn och var hon jobbar...men samtidigt vill jag ju inte avbryta vår egna kväll och lägga sordin på den, hennes röst hade en ganska tydlig aggression i botten och hade jag - mandjävel och allt - gått fram till henne tror jag det hade blivit bråk från/med henne, och det kände jag inte för.

Några funderingar över detta?

@Apone
Jag gissar att det finns åskilliga som kan vittna om hur de blivit "förtryckt" av dessa "blåpermanentade kärringar" (obs att det är ett sinnestillstånd och inte ett kön) Har själv erfarenhet från det men då inte från socialens sida (hon var lärare) och dom har en hel del makt dem också kan jag lova, speciellt då man har sin syster på socialen som utreder dessa saker. Kan med facit i handen säga att jag är väldigt glad över att vi har höga beviskrav i det här landet.

Nåväl även om man har levt ett halvt sekel som nu hon har gjort så är man ju samma människa i grunden vare sig man är på jobbet eller hemma (eller för den delen på krogen) klart som f*n att henes inställning påverkar henne i sitt arbete fattas bara annat.

Tyvärr räcker det med att en person har fått ett icke rättvist beslut för att det ska vara skäl att ompröva om man ska vara kvar på sin befattning.
II63
Lethal_Impact
Jag SKÄMS som hämvärnssoldat när jag är på övningar!
Individer och gubbar framförallt som inte kan klä sig som folk, ser rakt igenom fördjävliga ut.
Helst ska alla fickor var öppna, man ska vara orakad och dra benen efter sig.
De som mot förmodan har basker på sig har då tamigf*n inget som helst stuk.
Folk som åker på övningar och sen vill de knappt genomföra vissa moment i strid tex.
Folk som inte fullföljer sina kontrakt skall utan godtaglig anledning utesluats, ögonaböj!
Det finns folk som varit döda i typ 3 år och får kallelser, va i hel****e!
Individer som i mitt tycke inte uppfyller den mentala hälsan som krävs för att inneha en AK4a!!

Ska det "nya" hemvärnet vara representativt för Sveriges försvarsmakt bör det göras stora krafttag!
NYSS!!!
Fan va jag skäms.

Som någon nämnde så blinkar folk för dåligt i rondeller.
Detta fick min puls att stiga något då jag påminns om detta:
1. Det är LAG på att man skall blinka ur en cirkulationsplats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2. En lastbil på säg 30 ton med släp tvärnitar inte lika lätt som dina fula lilla jävla Nissan Micra!
3. Står en lastbil stilla framför en rondell betyder det inte att han inte gör det för att han tycker att det är kul, så sluta tuta!!!!!
4. INGEN har så jävla bråttom att du måste köra om en lastbil och sen svänga i en korsning framför lastbilen så denne blir tvungen att tappa all jävla axx han hade upp för den jävla backen, bara för att spara 10 sekunder av sitt liv!
5. En lastbil med släp behöver utrymme!! Den vänder INTE på en femöring som din lilla jävla fula Nissan Micra.
6. Håll avstånd!! Iakta tre-sekunders-regeln!! 1m från bakaxeln är IG!
7. Använd sunt förnuft! Det kommer du väldigt långt med. Tänka, det är faktiskt ganska enkelt.
Wemla
Fan vad jag hatar folk som tror sig veta allt om allting. Det finns andra som vet saker och ting.

Om jag sitter på mitt jobb och ringer för att erbjuda något så gör jag det för att jag sköter mitt jobb och itne för att jävlas!
Blir så less på dessa kärringar och gubbar som måste vara så otrevliga.. Hade dom varit det mot någon annan hade det varit ett väldans liv, men på nått jävligt underligt sätt så är det legitimiserat att vara otrevlig mot telefonförsäljare..
Skäller man ut brevbäraren för att ger dig reklam??
Varför skulle man då skälla ut mig då? Jag är också "bara" en budbärare!!

*HATA HATA HATA*
Uttern
Jag har försökt följa nyhetsrapporteringen kring den försvunna flickan i Portugal. Inte ett livstecken på en vecka. Kidnappad, dödad eller tagen av pedofiler är väl det troliga.

Som relativt nybliven småbarnsförälder väcker sådana händelser känslor i mig som jag inte trodde fanns. En känsla av genuint helyllehat mot dem som beter sig på ett så j-vla sjukt sätt.

Det bubblar inom mig en vilja att förfara riktigt riktigt illa mot dylika barnarövare. Jag tror ni vet vad jag menar.

Ola
imint
QUOTE (Wemla @ May 8 2007, 17:37 ) *
Hade dom varit det mot någon annan hade det varit ett väldans liv, men på nått jävligt underligt sätt så är det legitimiserat att vara otrevlig mot telefonförsäljare..
Skäller man ut brevbäraren för att ger dig reklam??
Varför skulle man då skälla ut mig då? Jag är också "bara" en budbärare!!

*HATA HATA HATA*

Är det naagot som jag irriterar mig riktigt mycket paa saa är det telefonförsäljare!!!

//Imint, legitimerad att vara otrevlig mot telefonförsäljare
joppe
QUOTE (Uttern @ May 9 2007, 13:51 ) *
Jag har försökt följa nyhetsrapporteringen kring den försvunna flickan i Portugal. Inte ett livstecken på en vecka. Kidnappad, dödad eller tagen av pedofiler är väl det troliga.

Som relativt nybliven småbarnsförälder väcker sådana händelser känslor i mig som jag inte trodde fanns. En känsla av genuint helyllehat mot dem som beter sig på ett så j-vla sjukt sätt.

Det bubblar inom mig en vilja att förfara riktigt riktigt illa mot dylika barnarövare. Jag tror ni vet vad jag menar.

Ola

Det skulle införas skyddsjakt på sådana såkallade människor
Lethal_Impact
Eller avrätta dem med osthyvlar!
Riktigt jävla ont riktigt länge!
J-Star
QUOTE (Lethal_Impact @ May 8 2007, 16:13 ) *
Som någon nämnde så blinkar folk för dåligt i rondeller.
Detta fick min puls att stiga något då jag påminns om detta:
1. Det är LAG på att man skall blinka ur en cirkulationsplats!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2. En lastbil på säg 30 ton med släp tvärnitar inte lika lätt som dina fula lilla jävla Nissan Micra!
3. Står en lastbil stilla framför en rondell betyder det inte att han inte gör det för att han tycker att det är kul, så sluta tuta!!!!!
4. INGEN har så jävla bråttom att du måste köra om en lastbil och sen svänga i en korsning framför lastbilen så denne blir tvungen att tappa all jävla axx han hade upp för den jävla backen, bara för att spara 10 sekunder av sitt liv!
5. En lastbil med släp behöver utrymme!! Den vänder INTE på en femöring som din lilla jävla fula Nissan Micra.
6. Håll avstånd!! Iakta tre-sekunders-regeln!! 1m från bakaxeln är IG!
7. Använd sunt förnuft! Det kommer du väldigt långt med. Tänka, det är faktiskt ganska enkelt.

Håller med om det mesta här.... utom en punkt.

So f-ing what?! Du skall - enligt din egen punkt 6 - hålla avstånd så att det är kvitt samma om den fula djävla Nissan Micra framför dig tvärnitar. Påkörning bakifrån är endast i extremt undantagsfall den påkördes fel. Det är den följande bilens ansvar att inte köra in i framförvarande och skall därför anpassa sin körning därefter, oavsett om man framför en 30 ton lastbil eller inte.

/J
Sljivovica
Men om en j-a Micra skiter i stopp-/väjningsplikt och
nonchalant svänger ut på en väg där det kommer
60 ton gånger 80 km/h..
Någon god akademiker kan säkert räkna ut energin
som behövs för den bromseffekten!

(Glad att bytt bransch så man slipper en del självgoda/
självutnämnda låtsaspoliser i trafiken.)
Sernlo
Fan va jag HATAR reklamen för bonaqua på TV! Den där flaskans kapsyl tar ett bett utav ett äpple och kvinnan skriker.
Vet inte hur många gånger jag vaknat till ljudet av det hatade skriket! 8.gif
Rickard N
hur jävla svårt kan det vara att leverera ett kyl/frys-skåp som funkar i båda delarna???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.