Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Avreageringstråden
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Daniel_M
QUOTE (Vakten_F4 @ Jan 17 2007, 08:24 ) *
Har en arbets- och hemvärns"kamrat" som senaste året har:

I onyktert tillstånd tagit fram sin AK4 och laddat med skarp ammunition och genom fönstret siktat på förbipasserande.
I

Men varför har du inte anmält händelsen till närmaste utb.grupp?
Vakten_F4
QUOTE (Daniel_M @ Jan 17 2007, 09:47 ) *

I onyktert tillstånd tagit fram sin AK4 och laddat med skarp ammunition och genom fönstret siktat på förbipasserande.
I

Vad jag gjort och inte gjort tänker jag inte beskriva särskilt noggrant här eftersom vederbörande mycket väl kan läsa detta.
Men självklart har jag informerat "uppåt" om detta.

Idag är jag dock ganska glad, fick i natt nyheten att idioten har fått sparken (nåja, han fick säga upp sig) med omedelbar verkan! fun_icon_nana.gif Så nu firar jag friskt med en hel folköl innan jag går och lägger mig! cool.gif
Daniel_M
QUOTE (Vakten_F4 @ Jan 18 2007, 07:53 ) *
QUOTE (Daniel_M @ Jan 17 2007, 09:47 ) *

I

Vad jag gjort och inte gjort tänker jag inte beskriva särskilt noggrant här eftersom vederbörande mycket väl kan läsa detta.
Men självklart har jag informerat "uppåt" om detta.

Idag är jag dock ganska glad, fick i natt nyheten att idioten har fått sparken (nåja, han fick säga upp sig) med omedelbar verkan! fun_icon_nana.gif Så nu firar jag friskt med en hel folköl innan jag går och lägger mig! cool.gif

Skönt att du slipper jobba med killen, dock bekymrar det mig att han ev fortfarande har ett vapen hemma! eller?
Hensoldt
Jag är trött på: -----> hög skatt, moms, min granne som tycker det är okej å sjunga kareoke kl 05:00, mitt jobb, hastighetsgränserna, priserna på allt som har med hobbies å göra, böter för saker som i min värld inte är ett brott, att polisen inte får tillräckligt med resurser för å klara av deras jobb, att FMLogg inte förstår vilken skada dom gör i hjärtat hos folk som får vänta på rätt utrustning, att gatukontoret inte sopar vägarna ordentligt i min stad = punka tre ggr på ett år, chefen på jobbet inte har tillräckligt med "bollar" för å säga åt en på jobbet att han ska sköta sin hygien, att behöva jobba 2-skift, att försäkringskassan alltid tror man ljuger när man är hemma för vård av barn, våra folkvalda som alltid sätter sig själva i första rummet, volvoraggare i stan som tror att det är coolt å gasa som ett svin med sina rostiga jävla 240´s.
Massor av andra saker som jag vill skriva av mig men har inte tid pga ett barn som inte vill byta blöja trots att blöjan är fylld med kemiskt innehåll.
Kronan
surprise.gif Jag trodde jag var krigs skadad men jag slutar aldrig att förundas på detta forum hur "militärkåta" de flesta är och då menar jag allså dom som är riktigt skadade antingen av lumpen eller wannabees!!!!!!! (alla är vi väl lite skadade av lumpen) Detta är min avreagering banghead.gif
Munken_swe
Optiker som tar 295:- för en 5 minuters synundersökning där han konstaterar att jag inte behöver nya linser. banghead.gif
Vakten_F4
QUOTE (Daniel_M @ Jan 18 2007, 09:55 ) *
Skönt att du slipper jobba med killen, dock bekymrar det mig att han ev fortfarande har ett vapen hemma! eller?

Ja, mig och många andra också...
martinator
Har lätt att uppröras över osnutna skolungdomar som, trots brist på sitplatser, inte självmant reser sig för äldre personer som har svårt att hålla balansen, inte minst på en buss i rörelse. Upplever detta problem som väldigt frekvent på Malmös bussar. Vad är det för fel på dagens ungdomar?!
Upprörs även en del över de äldre med dålig balans som tvunget måste resa sig två hållplatser innan sin egen och sedan trillar i mittgången och klandrar chauffören.
Om de satt ner tills bussen stannat vid deras hållplatsen så skulle de inte trilla så ofta.

/martinator, som egentligen hatar att åka stadsbuss....
joppe
jag hatar snön som kom igår
Amfibieslusken
Jag hatar min Xbox 360. Idag fick jag meddelandet "tre röda kvadranter" i den vanligtvis gröna ringen på framsidan, som betyder hårdvaruhaveri. Lyckligtvis är det garanti kvar på den.
SToH
Mina tuggummin är slut
Nestor
Min kemi-lärare.
Fick idag reda på att jag ska ha kemi-förhör imorron. på två kapitel.
Int en chans att jag hinner plugga in alltiopa kväll känns det som. 80 sidor organisk kemi...
Slagbjörn
Igelkotten som har flyttat in i min hals, och piggsvinet i skallen angry.gif
Och trots det gick man till skolan.. usch.

Och att jag hänger på Soldf istället för att göra massa annat nyttigt.. Beroende? tveka.gif
Det borde finnas varningsskyltar, så att man visste vad man gav sig in på när man blev medlem här.. worthy.gif
gislemark
En MONSTER känga till den idioten som hade sin hund lös och därmed tvingade mig att "spontanparkera" bilen på en gräsmatta. banghead.gif

En stor känga till det pucko som beslutat att bygga ett staket där jag "parkerade". banghead.gif
martinator
Är j-vligt trött på kulturjournalisternas försvar av de två XXXXXXXXX som smädade polisen i landskrona. Att försvara sådant med argumnet som "konstnärlig frihet", "Ytrandefrihet" och "kultur" är helt uppåt vägarna. Om jag skrev en sång med samma andemening men bytte ut "polis" mot valfri minoritetsgrupp i samhället skulle det bli et väldigt liv. eller varför inte byta ut "polis" mot "kulturjournalist" då hade tidnignarna skrikit sig hesa efter ett åtal. Varför ska det vara okej att smäda en specifik yrkesgrupper? Är poliser verkligen så dåliga människor att de förtjänar denna skit. Inte i mina ögon, men tydligen i journalisternas....

Om man har synpunkter på polisens arbete och vill ge utlopp för detta i en musikalisk form så föredrar jag Mikael Wiehes 116:e dagdröm.

/martinator

Edit: tog bort vissa påhopp

Som en tankeställare: Vad sänder detta för signaler till ungdomar idag? Samtidigt som försvaret har fått så otroligt mycket skit i media för de enligt, okunniga journalister, MYCKET GROVA SÅNGER som framförts inom slutna sällskap, så försvara man samma skit när den framförs OFFENTLGIT? Här pratar vi dubbelmoral på hög nivå.
Vakten_F4
QUOTE (martinator @ Jan 29 2007, 10:09 ) *
Här pratar vi dubbelmoral på hög nivå.

Dubbelmoral är dubbelt så bra, funkar inte den ena kan man använda den andra.

/Vakten_F4 som delar martinators avsky för journalister.
Länus
QUOTE (imint @ Jul 21 2006, 21:18 ) *
QUOTE (Liqi @ Jul 21 2006, 14:59 ) *

Nyss hemkommen från jobbet (Statoil, modell stressigast). Har en massa agressioner på lager.

4. Folk som helt nonchalant bara kommer fram och kastar pengarna på disken, trots att jag är beredd att ta emot dem.

Det var väl det för den här gången...

Nå´t som irriterar mig något aldelles kopiöst mycket är korkade butiksbiträden som när dom skall ge växel tillbaka tar sedlarna i näven, bygger ett litet berg av mynten ovanpå sedlarna och glatt räcker över allting i tron att jag skall kunna ta emot detta utan att minst ett mynt rasar ner(för det mesta huvuddelen), istället för att som på den gamla goda tiden först ge mynten och därefter sedlarna...Och hur många gånger är man inte tvungen att BE om kvittot, för att något tuggummituggande miffo inte orkar ge en kvittot i näven.
Nej för faaan alla butiksanställda, överlämna pengar och kvitton på ett ordentligt sätt så att jag som kund lätt kan stoppa ner dom i min plånbok utan att först jaga mynt efter golvet angry.gif

tack för ordet

Kapten Stofil, 40 1/2

Tack för tipsen, ny på mackjobb och ingen har nämnt ett ord om hur man gör när man räcker över pengarna!

Ska även nämna att vissa människor blir arga när man frågar ifall de vill ha kvitton.. :s
TForce
Blir så förbannad och ledsen för det sk. skämtet de kallar psykvård.

Ännu ett barn mördad bara för det är svängdörrar på psykvården eller snarare brist på psykvård.
Lås in dessa sjuka männiksor och släpp inte ut dem. Hur svårt kand et vara?

Vad kommer puckot få för det här? max ett år sen ut o mörda igen
och givetvis ingen ansvarig som kommer lastas för det här :(

Fy fan för detta....
Pappsen
AAaaaaaagh!! banghead.gif

Jag blir så arg och sååå tröttt....

"Nya trängselskatten avdragsgill

Trängselskatten i Stockholm återinförs från den 1 juli i år. Formerna blir ungefär som under försöksperioden, fast utan transpondrar. Men en stor nyhet är att skatten blir avdragsgill för företagen." ur SVD i dag.

Alltså är det verkligen någon som på allvar tror att detta kommer att minska luftföroreningarna? Däremot, hand upp på alla som tror att det här systemets administrering kommer att kosta pengar , som tas ur skatten...

Förbannade dumheter...

murmelgrrrmurmel
Magnus
Försäkringskassan

Jag och flickvännen hade bostadsbidrag för några år sedan. Efter ett tag fick vi ett brev där det stod att vi eventuellt hade tjänat för mycket och att vi kunde bli återbetalningsskyldiga på 4000 kr. Inte så kul när man lever på CSN-pengar. Senare kom det ett brev där vi inte alls skulle behöva betala tillbaka pengarma, och att vi till och med kunde få bostadsbidrag igen. Detta kändes dock väldigt tveksamt med tanke på allt krångel som varit, så vi beslutade oss för att inte ta något mer bostadsbidrag. Sen dess har vi inte haft med dem att göra...

...tills idag. Idag kom det ett brev där det stod att vi blir återbetalningsskyldiga på över 8000 kronor för 2005!! VAD I?? Jag som trodde att det här var utagerat för länge sen? Men tydligen inte, och nu har skiten växt till den dubbla ursprungliga summan (som vi skulle slippa betala tillbaka). Det blir inte bättre av att reglerna för bostadsbidrag inte är av denna världen, så det är inte direkt lätt att kolla upp vad som är galet. Det blir till att ringa dem imorgon.

Usch, funderar på hur jag ska presentera de här nyheterna för flickvännen som inte kommer hem förrän klockan 20.30, med tanke på att hon bröt ihop sist när det bara rörde sig om halva summan.

bash.gif bash.gif angry.gif angry.gif
Frantic
Fick ett brev från CSN där det stod att jag skulle betala tillbaka dom 1050 kr jag fick i november pga av att jag hade redan hoppat av.
Problemet är att jag inte fått några pengar sedan oktober banghead.gif

CSN bash.gif Jag
joppe
en stor fet känga rakt upp i r*ven på försvarsmakten/P7 som ställer in övning efter övning för oss i hv jag kan snart inte motivera mig själv att komma på de fåtal övningar som är kvar. Känns meningslöst att hålla på att harva i hv när resten av försvarsmakten ser ner på oss.
Schalldämpfer
Lukten av kokt motorolja i bilen!

I går kväll när jag åkte från jobbet började oljelampan blinka när jag körde i det regniga mörkret på en tämligen öde landsväg. Det var någon halvmil till nästa mack och jag ville inte utsätta min relativt nyinförskaffade tyska kvalitetsbil (nåja...) för risken att köra torrt. Som gammal Volvo 240-ägare vet jag dock vikten av att alltid ha bagaget fullt med diverse nödvändiga bilpryttlar så jag kör in på väggrenen och stannar.

Efter lite rotande i bagagets dunkel hittar jag en liter olja och går fram till motorutrymmets totala mörker och öppnar efter försiktigt trevande locket till oljepåfyllningen. "Tur att jag hade en tratt med mig" tänkte jag "annars hade det varit svårt att pricka rätt" Efter någon sekunds ivrigt hällande hör jag ett konstigt bubblande ljud för att i ögonblicket efter rygga tillbaka för den intensivt stickiga lukten av olja. Naturligtvis avlslutar jag hällandet. Men det är försent... Knappt en halvliter olja har hamnat över motorblocket och rinner glatt ner mot grenröret och kokar/förångas under icke obetydlig rökutveckling. Jag hade lyckats klämma ner tratten mellan topplocket och en tändkabel! banghead.gif

Efter att ha fått i den sista skvätten på rätt ställe sätter jag mig fly förbannad i bilen och vrider om tändningen. Via fläktsystemet kommer ett moln av kvävande oljerök in i passagerarutrymmet. När jag fläktat ut det värsta tittar jag lite noggrannare på den fortfarande blinkande varningslampan och ser att det bara var spolarvätskan som tagit slut. Fan.
GC1
QUOTE (Schalldämpfer @ Feb 1 2007, 08:17 ) *

I går kväll när jag åkte från jobbet började oljelampan blinka när jag körde i det regniga mörkret på en tämligen öde landsväg. Det var någon halvmil till nästa mack och jag ville inte utsätta min relativt nyinförskaffade tyska kvalitetsbil (nåja...) för risken att köra torrt. Som gammal Volvo 240-ägare vet jag dock vikten av att alltid ha bagaget fullt med diverse nödvändiga bilpryttlar så jag kör in på väggrenen och stannar.

Efter lite rotande i bagagets dunkel hittar jag en liter olja och går fram till motorutrymmets totala mörker och öppnar efter försiktigt trevande locket till oljepåfyllningen. "Tur att jag hade en tratt med mig" tänkte jag "annars hade det varit svårt att pricka rätt" Efter någon sekunds ivrigt hällande hör jag ett konstigt bubblande ljud för att i ögonblicket efter rygga tillbaka för den intensivt stickiga lukten av olja. Naturligtvis avlslutar jag hällandet. Men det är försent... Knappt en halvliter olja har hamnat över motorblocket och rinner glatt ner mot grenröret och kokar/förångas under icke obetydlig rökutveckling. Jag hade lyckats klämma ner tratten mellan topplocket och en tändkabel! banghead.gif

Efter att ha fått i den sista skvätten på rätt ställe sätter jag mig fly förbannad i bilen och vrider om tändningen. Via fläktsystemet kommer ett moln av kvävande oljerök in i passagerarutrymmet. När jag fläktat ut det värsta tittar jag lite noggrannare på den fortfarande blinkande varningslampan och ser att det bara var spolarvätskan som tagit slut. Fan.

Det kunde ha varit måndag också.... rolleyes.gif
bomben77
QUOTE (Schalldämpfer @ Feb 1 2007, 08:17 ) *

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Du räddade min dag!
Själv har jag bara strul med chefen som är inkompetent och även har alkoholproblem.......
Honken
Jag ska flytta.
Det känns hemskt att flytta så långt ifrån släkten. 33 mil. Kort för vissa men för mig som hela tiden har haft dem runt hörnet är den enorm sträcka.
Jag kommer sakna att äta helgfrukost med mamma, pappa och storasyster. Att bara smita förbi när man vill. Att leka med sin systerson. Att få se alla syskonbarn få växa upp. Nu kommer jag bara se dem någon enstaka gång per månad. Knappt ens det.

Jag kommer sakna dem så jävla mycket.
Jag skäms inte för att säga att jag fäller tårar över det.
sleget
Håller på att riva en fabrik.
Nedlagd, maskinparken flyttas till öststatsland, en del av den, en del kastas på skroten.
En väldigt ny fabrik är det, för bara några år sedan investerades många miljoner.
Det var billigast att lägga ned i sverige tydligen. Kostar företaget ett par hundra miljoner bara...
Suck men det är ett jobb trots allt.
seglande
jag HATAR alla som kommer gåendes med sin äckliga fula mördarhundar alldeles för nära min FM-tjänstehund, när man har ryggen till och inte har en chans att se att de kommer, och sen börjar deras hund tugga på min hund.. Eller de jävla idioterna som även om de har koppel, ser att man finns, och ser att man själv håller väl ur vägen, inte lyckas hålla in hunden i alla fall, så att deras fula hund hoppar på ens egen hund och köttar i alla fall!

Sen hatar jag också kollektivtrfiken i norrköping som låter mig som värnpliktig åka gratis, men hunden måste betala ungdomsbiljett... Måste tydligen skaffa VPL-leg åt en jäkla hund! Sånt kan bara hända i östergötland...
martinator
Ännu en känga till journalistiken. Denna gången till tidningen GRINGO som verkar för att medvetet degenerera vårt samhälle och hetsa sina läsare mot valda instutioner. I dagens metro kan man således, i den del som de tyvärr upplåter till ovan nämnda skittidning, läsa
BOMBARJACKA. Ej att förväxla med självmordsbombarens plagg. Bombarjackan är skön, snygg och lämnar gott om svängutrymme när det är dags att slänga ölburkar på sossemaffian (polisen).

(min fetstil)

Så lät det inte för tio år sedan då samma plagg användes av andra grupper i samhället för att kasta sten och ölburkar på gringos läsare. De borde se tillbka på sin historia i det svenska samhället och ställa sig frågan om de då tyckte det vara trevlig när bombarjacke försedda ynglignar, med kort hår, kastade saker på dem....
Ät skit och dö säger jag till artikelförattarna.

/martinator
Hedin
Fan jävla skit! smile.gif

Idag fick jag en fet räkning från Göteborgs Stadsbiblioket på 1200:- En sån himla tur att jag budgeterat 1200kr i kategorin "oförutsedda" händelser i denna månadens budget... ... pause... ... ...not. Fan va störande, bara för att man inte lämnat tillbaka ett par böcker i tid. Det kan väl även den bästa glömma av? Dessutom finns det ingen spårvagn som stannar direkt utanför Stadsbiblioteket vilket betyder att det är jobbigt att ta sig dit, de borde kanske skylla sig själva istället för att stjäla pengar från fattiga studenter? Dessutom låste de mitt lånekort mitt i projektarbete tider, fan ta dom! Göteborgs stadsbibliotek, dessa kommunister usch!!

Hädanefter ska jag endast låna böcker i min älskade hemkommun. Snåla jävla Göteborgare 1200kr för att man va lite seg, skandal!

Fan jävla skit! smile.gif

Hur som helst så fick jag ner summan till överkomliga 240kr Störande ändå att ett bibliotek ska ta ut straffavgift av MIG!! Men å andra sidan så kanske jag får skylla mig lite själv, men det pratar vi inte om.

8.gif 8.gif 8.gif 8.gif 8.gif 8.gif 8.gif 8.gif 8.gif 8.gif 8.gif 8.gif 8.gif 8.gif
Fu Dahlberg
kognitiv dissonans FTW
Nestor
Komplexa tal, Eulers formel och en ettrig liten de Moivre.
Brinn.I.Eldarnas.Eld!
Rickard N
QUOTE (seglande @ Feb 3 2007, 18:12 ) *
jag HATAR alla som kommer gåendes med sin äckliga fula mördarhundar alldeles för nära min FM-tjänstehund, när man har ryggen till och inte har en chans att se att de kommer, och sen börjar deras hund tugga på min hund.. Eller de jävla idioterna som även om de har koppel, ser att man finns, och ser att man själv håller väl ur vägen, inte lyckas hålla in hunden i alla fall, så att deras fula hund hoppar på ens egen hund och köttar i alla fall!

Sen hatar jag också kollektivtrfiken i norrköping som låter mig som värnpliktig åka gratis, men hunden måste betala ungdomsbiljett... Måste tydligen skaffa VPL-leg åt en jäkla hund! Sånt kan bara hända i östergötland...

Vad har du för FM-tjänstehund som blir spontanäten av andra hundar på stan?

F.ö. hatar jag ont i halsen
Skoog
QUOTE (Rickard N @ Feb 6 2007, 10:23 ) *
F.ö. hatar jag ont i halsen

Kan bara hålla med. Har haft problem med halsen i en tre-fyra veckor. Det bryter aldrig ut, men det blir inte bättre hellre. Stön.
eskil
QUOTE (Rickard N @ Feb 6 2007, 10:23 ) *
Vad har du för FM-tjänstehund som blir spontanäten av andra hundar på stan?

Bra fråga. Jag visste inte att FM hade infört yorkshireterriers som lätta attackhundar.
smile.gif
SnowFlax
Var till serviceförrådet igår för att skriva under några papper och byta lite grejer. När jag kommer dit säger personalen att jag måste komma in med all materiel som inte finns med på mitt utrustningskort (den utrustning som jag enligt "listan" ska ha) eftersom Lt S på utb-gruppen har varit dit och sagt åt dem det.
Varför bryr sig Lt S om vad jag har kvitterat ut med min signatur och mitt ansvar? Han ska inte bry sig över huvud taget. Snacka om att ha alldeles för lite att göra på sin så kallade arbetstid!
Till saken hör att jag tidigare (max 10 dagar sedan) pratat med förrådspersonalen om min extra utrustning och då var allt okej så jag vet att det inte är förrådspersonalen som jävlas, utan att det är denna Lt S som inte har nåt bättre för sig.

Till saken hör att det handlar om en thermos, fyra par knästrumpor (grbrg), fyra par ytterstrumpor (frotté), tre par kortkalsonger, skidor (vita blixten) och stavar.

Skönt att skriva av sig happy.gif
Sernlo
banghead.gif Att jag har beställt FEL moderkort att uppgradera datorn med. Kollade bara så att min processormodell var kompatibel med kortet, inte att det var en annan socket.
Och NÄR tror ni jag upptäcker det?
Inte FÖRE jag har skruvat isär datorn, tagit loss alla kort, lossat alla kablar, lossat det gamla moderkortet, skruvat fast det nya och ska till att sätta i min processor va? Neeeej... banghead.gif

Ångerrätt är en bra sak.
J-Star
http://expressen.se/index.jsp?a=871900

Den unga pappan slog sin tvååriga dotter medvetslös när hon inte ville gå och lägga sig.
Därefter tog han ut henne i vinterkylan och lämnade henne där.
Flickan frös ihjäl på några timmar.

... Polisen fann små fotsteg i snön som visade att flickan försökt gå runt, kanske för att ta sig hem, innan hon dog. ..

Det är inte ofta som nyheters hemskheter biter på mig... men här slog direkt i magen och bilderna för mitt inre är så fruktansvärda att nu sitter jag och lipar vid tangentbordet. blyg.gif

Min egen minsting är just två år... och anhängare av korrekt och statsstödd rättvisa som jag är önskar jag ändå livstid i "Maximum security prison" för den här killen då det sägs att brottslingars "heder" är sådan att de som förgripit sig på barn får ett mycket hårt liv innanför murarna.

/J
Bappelsinmannen
QUOTE (J-Star @ Feb 9 2007, 17:35 ) *
Det är inte ofta som nyheters hemskheter biter på mig... men här slog direkt i magen och bilderna för mitt inre är så fruktansvärda att nu sitter jag och lipar vid tangentbordet. blyg.gif

Min egen minsting är just två år... och anhängare av korrekt och statsstödd rättvisa som jag är önskar jag ändå livstid i "Maximum security prison" för den här killen då det sägs att brottslingars "heder" är sådan att de som förgripit sig på barn får ett mycket hårt liv innanför murarna.

/J

Fy-fan, nä för att travestera en replik från en av mina favoritfilmer: Han ska få smaka på ett gäng crackpundare med blåslampa och tång (eller nåt liknande).
Vissa människor borde få dö långsamt och plågsamt..

//Nisse
Dobberman
Sällan har en individ förtjänat att dö en kvalfull och traumatis död som detta kräk till
man.

Ett dödstraff är på tok för lindrigt för denna restprodukt av mänskligt ämne.
J-Star
Att dumpa honom mitt på grönlandsisen med fallskärm... iförd t-shirt, joggingbyxor och en filt vore lämpligt... så får han frysa ihjäl långt bort ifrån allt vad mänsklig kontakt heter... så får han själv känna på vad det var han gjorde.

Nå ja... de fick i alla fall tag på kräket... nu lär han inte bära något annat än fängelsefärger för resten av livet. Alltför många som han klarar sig... men nu är åtminstone en mindre lös.

/J
dalmas
Vem f-n har kommit på det här otyget med basker? FM utrustning har alltid passat mig som hand i handske oavsett om det varit från system 39/59, 59 eller 90. Men nu denna basker, i ett år har jag försökt att få ett bra stuk på den utan att lyckats!!! banghead.gif

Fick ut fältkeps 90 för ett par veckor sedan den satt som en smäck på första försöket.

Och jag behöver inga stukningsråd - jag har redan prövat alla, plus några till!

Ska nog avrusta.

J-vla basker!
Lt.E
I rest my case:

Rickard N
juniorer..... och deras j-a tränare.... banghead.gif
RadaR
Totalt kamremshaveri eller vad det nu heter. Jag har iaf upplevt det idag.
På väg till jobbet hamnade jag bakom en medlem i åderbråcksmaffian som körde 35 på en 50 väg. Jag lägger mig kanske lite väl nära och blinkar med helljuset. Otroligt irriterande, redan här hade jag kunnat skriva ett inlägg om folk som kör för sakta och är i vägen.
Nåväl. Till slut ges tillfälle att köra om vilket jag gör och glider in framför tanten, lite nära för att visa att jag är sur... Kastar en arg blick i backspegeln och märker at tantfan kommer närmare och närmare. Har hon hittat gaspedalen eller? Nej, det händer inget när jag gasar! Jag har nätt och jämnt styrfart in på en busshållplats och är naturligtvis jättemycket ivägen för alla, inklusive tanten tills jag kommer in på hållplatsen.
Blev att bärga till Ford och där kom domen... "Du har kamremshaveri och det ser illa ut. Mycket är sönderslaget. Vill du laga är nog det billigaste att du köper en motor från en skrotad bil"
Som om det inte var nog går det inte på försäkringen då min bil gått mer än 10 000 mil.

En spark på kissen från mig till Ford och Ford Försäkring

Dessutom hatar jag de där j-a äckliga Enirodvärgarna. Såg att jag inte var ensam om att göra det. Vägrar numera att anväda deras sida...

Edit: Tillägg
Axial
@RadaR: fick böter för att han körde för långsamt.

Själv önskar jag hata min granne för att hon drog över tvättstugan med en timme, detta när hon samtidigt tvättar i den andra tvättstugan. banghead.gif banghead.gif
Axial --> bong.gif Grannen

Nåja, den här gången lyckades jag hålla mig lugn och saklig och meddelst jag-budskap tala om för vederbörande vad jag tyckte. En personlig seger men nog hade det lättat mer på det inre trycket att brusa upp och skälla.
Karl_Swe
Finns det nått man blir trött på så är det rika snobar som inte vet hur man ska uppföra sig å så är det människor som ringer in till radioprogram som klagomuren, som jag tyvärr råkade lysna på i 5 min idag, va har man för liv då??? banghead.gif
Isabelle_apnea
Snälla, låt mig tilldela DAGENS FETASTE KÄNGA till företaget där jag jobbar!

På mitt jobb fungerar det så här.. när en anställd får en kniv dragen mot sig under ett arbetspass och hamnar i en situation som inte hade löst sig om du inte fått omedelbar assistans från konkurrerande bolag.. då ringer de ansvariga cheferna upp dig och skäller ut dig för att du inte använt skyddsutrustning - skyddsutrustning som du INTE fått ut!

När du då frågar om det är meningen att du själv ska stå för skyddsväst, bojor, ASP med mera.. får du svaret "Självklart inte, det ingår i utrustningen"
Vad i helvete är problemet?! Ska det vara så j-vla svårt

Det här är tredje gången på en vecka. Snart kommer det hända något allvarligt.

banghead.gif Gaaah!

Kanske dags att vidga sina vyer.
..för idag såg gräset j-vligt mycket grönare ut på andra sidan.

//Issa mad.gif
losec
QUOTE (Isabelle_apnea @ Feb 17 2007, 00:23 ) *
Snälla, låt mig tilldela DAGENS FETASTE KÄNGA till företaget där jag jobbar!

På mitt jobb fungerar det så här.. när en anställd får en kniv dragen mot sig under ett arbetspass och hamnar i en situation som inte hade löst sig om du inte fått omedelbar assistans från konkurrerande bolag.. då ringer de ansvariga cheferna upp dig och skäller ut dig för att du inte använt skyddsutrustning - skyddsutrustning som du INTE fått ut!

När du då frågar om det är meningen att du själv ska stå för skyddsväst, bojor, ASP med mera.. får du svaret "Självklart inte, det ingår i utrustningen"
Vad i helvete är problemet?! Ska det vara så j-vla svårt

Det här är tredje gången på en vecka. Snart kommer det hända något allvarligt.

banghead.gif Gaaah!

Kanske dags att vidga sina vyer.
..för idag såg gräset j-vligt mycket grönare ut på andra sidan.

//Issa mad.gif

Välkommen till "vardagen" på många väktarkontor!
Jolle
Åkte buss mellan Lund och Malmö igår em vid 17-tiden. Helt plötsligt är det totalstopp på E22 i södergående riktning, en lastbil har ställt sig på tvären över båda körbanor och kommer inte loss. Bussen bromsar in kraftigt in och lyckas undvika att köra in i bilen framför men lika stor tur har inte bilen bakom oss som kör rakt in i bussen (inga personskador) . Så långt kan allt skyllas på vädret stark blåst, snö och drivbildning. Efter ca 1/2 timme kommer en polisbil och en liten bil från assistanskåren, efter ytterliggare 15 min kommer en bärgare men inget händer. Busschaufören gör sitt bästa för att hålla oss informerade om vad som händer och pratar med polisen och bärgarna. Då visar det sig att bärgaren som kommit tillhör ett företag som inte har kontrakt på att bärga vid utryckningar som räddningstjänsten larmat på, den bärgare som skulle kommit dyker aldrig upp. När nån timme har gått börjar vi stilla undra om inte bärgaren på plats kan dra loss lastbilen tillräckligt för att skapa en körfil som är öppen. 2 h och 45 min efter att vi stoppats beslutar sig någon (polisen? räddningstjänsten? Bärgaren?) att nu har det gått så lång tid att det är dax att dra loss lastbilen vilket därefter sker på 5 min när de väl satt igång. Hade den bärgare som var på plats efter ca 40 min och var närvarande hela tiden direkt satt igång hade vi inte behövt sitta i 2h extra...vem som var "skyldig" till att inget skedde vet jag inte. Jag är också medveten att det var "kaos" i hela Skåne igår men att hålla E22 avstängd bara för att fel företag hade bärgare på plats ser jag som om inte oansvarigt så samhällsfarligt
bash.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.