Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Avreageringstråden
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Munken_swe
Värnpliktige X på P7 som i m/90p och basker uppträder inomhus i en sporthall inför flera hundra gymnasieelever, varav flera skall göra lumpen nästa år. Har man uniform på sig på permission skall man följa reglerna och ta av sig mössan inomhus, och anstränger sig inte för att vara en dålig förebild. Att dessutom fortsätta bära mössa inomhus efter upplysnnig är ett ännu värre exempel. Vpl X--> bash.gif <-- Munken_swe
Frejdestedt
QUOTE (Munken_swe @ Dec 15 2006, 22:42 ) *
Värnpliktige X på P7 som i m/90p och basker uppträder inomhus i en sporthall inför flera hundra gymnasieelever, varav flera skall göra lumpen nästa år. Har man uniform på sig på permission skall man följa reglerna och ta av sig mössan inomhus, och anstränger sig inte för att vara en dålig förebild. Att dessutom fortsätta bära mössa inomhus efter upplysnnig är ett ännu värre exempel. Vpl X--> bash.gif <-- Munken_swe

Han kanske följde den mytomspunna femmetersregeln? rolleyes.gif
johank
Jag har ett vagt minne av att nån sade att man fick ha basker inomhus, dock var det hundra år sen jag gjorde lumpen så rätta mig gärna.
Maul
QUOTE (Frejdestedt @ Dec 15 2006, 22:47 ) *

Han kanske följde den mytomspunna femmetersregeln? rolleyes.gif

Jag fick höra tre meter blink.gif
Nestor
Hårddiskhaveri blyg.gif
Skoog
QUOTE (Nestor @ Dec 16 2006, 00:56 ) *
Hårddiskhaveri blyg.gif

Ouch, sånt svider ordentligt. Förlorade du något viktigt?
Medic

Eller också hade han kommit till insikten att valet att bära basker inomhus inte på något sätt kan ställas i relation till hans kompetens som föreläsare och militär?
Nestor
QUOTE (Skoog @ Dec 16 2006, 02:29 ) *
QUOTE (Nestor @ Dec 16 2006, 00:56 ) *

Hårddiskhaveri blyg.gif

Ouch, sånt svider ordentligt. Förlorade du något viktigt?

Mest en massa skolarbete.

Men sen så förlorade jag en massa bilder, noveller etc. De hade dock stort personlligt värde.
Nu sitter jag och kollar runt bland firmor som räddar havererade hårddiskar.

Den SKA räddas! Om det så ska kosta mig varetenda öre!
Skoog
@Nestor.

Bilderna är alltid jobbiga. Jag fasar över att förlora mina 20 GB bilder.
Slöbevakarn
Förkylning, med ont i halsen och allt vad det innebär. wacko.gif
Fu Dahlberg
QUOTE (Skoog @ Dec 16 2006, 15:18 ) *
@Nestor.

Bilderna är alltid jobbiga. Jag fasar över att förlora mina 20 GB bilder.

Backup god damnit...

om det är jobbigt, skaffa ett Satakontrollkort som stödjer (om det ni redan har inte gör det) RAID, 2 identiska diskar och kör ett Raid1-system

banghead.gif
Skoog
Det är inte jobbigt, men det är svårt ekonomiskt.
stefanf
En artist ("Basshunter") som konstigt nog tidigare fick en hit med en helt urusel låt, har nu lyckats ta sig in på en P3-lista med en cover på Jingle Bells - i en totalt obegåvad, värdelös och oinspirerad version.
Hade jag haft en synt från 1982 med självspelande trummor och en eller två ljudeffekter hade jag gjort det bättre själv. Men till skillnad från herr fiskjägare har jag skam i kroppen.
Hu va usel han är.
Rickard N
QUOTE (stefanf @ Dec 17 2006, 19:19 ) *
En artist ("Basshunter") som konstigt nog tidigare fick en hit med en helt urusel låt, har nu lyckats ta sig in på en P3-lista med en cover på Jingle Bells - i en totalt obegåvad, värdelös och oinspirerad version.
Hade jag haft en synt från 1982 med självspelande trummor och en eller två ljudeffekter hade jag gjort det bättre själv. Men till skillnad från herr fiskjägare har jag skam i kroppen.
Hu va usel han är.

Skall jämföras med Håkan Hellströms och Pluras version av Fairytale of New York förra året. Stegling är ett lagom straff, om än lite milt för det totalhaveriet av en cover. banghead.gif
Nestor
Halsont. dry.gif
martinator
Jag är så j-vla kokt på mig själv för att jag i 11 månader skjutit julklappsproblematiken framför mig.
Nu är det mindre än 1 vecka kvar och jag har inte handlat ett skit, knappt börjat fundera och bokat
alla kvällar för aktiviteter rörande jobbet. banghead.gif jag> bash.gif <jag

Nu får man väl springa röven av sig på julaftons förmiddag och köpa en massa improviserade julklappar
som ingen vill ha ändå. banghead.gif

/martinator
Hornet
Sur och förtvivlad för att FedEx har supit bort mitt packet för ett värde av 3000kr...
Nu lär jul klapparna bli försenade. brow.gif

Hur lykas man slarva bort ett paket? Dom har ingen anning om vad dom gjort av det efter att det passerat tullen på arlanda banghead.gif

Jag bong.gif FedEx
King Kill
Ett transportföretag som består av fyra bokstäver slarvade i sommras bort en 2 meter lång stång för oss som skulle till England för bearbetning mm. Var av ett ganska ovanligt och jävligt dyyyyrt material. Till slut hittade de stången. Sen var den borta igen. Sen hittades den i nån annan del av landet. Sen var den borta igen. Sen ploppade den upp någonstans.

Själv ger jag en känga till företaget som jag har kontraktsanställning hos fram till sista januari. Alla säger att de har så jävla mycket att göra och alla vill att jag ska få fast anställning och nästan sliter i mig för att få avlastning, men ingen av de högre hönsen verkar vilja anställa mig...
stefanf
Men allvarligt talat. Här går man i godan ro på leksaksavdelningen, och vad ser man...

"Star Wars Transformers" blink.gif
Då har dom alltså byggt ett Millenium Falcon som man dela i två delar - en del som är en Transformer-Han Solo, och en del som är en Transformer-Chewbacca.
Ja men, någon måtta får det väl ändå vara. bash.gif
Vinceres
BLEV MAGSJUK I LÖRDAGS OCH HELA JULAFTON +JULDAGEN! banghead.gif

Allt pga en kyckling som några inkompetenta folk på en viss amerikansk snabbmats kedja !

hur vet jag detta,? jo jag åt bara det och en sisiådör 5 timmar senare blev jag sjuk!

Sen Giftcentralen, FOLK KAN BLI SJUKA PÅ EN JULAFTON!
Faers
QUOTE (Vinceres @ Dec 26 2006, 23:47 ) *
BLEV MAGSJUK I LÖRDAGS OCH HELA JULAFTON +JULDAGEN! banghead.gif

Allt pga en kyckling som några inkompetenta folk på en viss amerikansk snabbmats kedja !

hur vet jag detta,? jo jag åt bara det och en sisiådör 5 timmar senare blev jag sjuk!

Sen Giftcentralen, FOLK KAN BLI SJUKA PÅ EN JULAFTON!

Jo tack vet att man kan bli sjuk. Mitt var dock inte lika illa som ditt :( Men jag drabbades av århundradets förkylning.
Frantic
Folk som upphöjer jägarsoldater till några jävla übermensch. Visst dom kan gå långt o bära tungt, men blir dom skjutna så dör dom som vilken skytteslusk som helst. Inse att dom är soldater som alla andra i försvaret.
Argument som "det är dom starkaste som blir jägare" funkar bara inte.
so what? Det är dom smartare som blir systemmekaniker o sitter vid radio o gör en jobbigt uppgift (jobbigare?)

Nej jag inte försökt göra nått jägartest och kuggat om ni undrar, har inte ens mönstrat.

Jag är inte bitter banghead.gif
Mattias
AAAAAHHHHHH. Telias sk. telefonsupport!!
De har nu börjat med en "intelligent" röststyrning, dvs man berättar i klartext för en dator vad man har för ärende och vart man vill komma.
DETTA FUNGERAR INTE!!!!!!!!!!! bash.gif
Det har aldrig fungerat tillfredställande för någon firma tidigare och kommer förmodligen aldrig göra det heller. Det är som att stånga huvudet mot en vägg. banghead.gif När man tillslut lyckas komma igenom detta minfält så möts man av enn annan röst som meddelar att det är så många som ringer att de inte kan ta emot fler samtal, försök igen senare!!!?? surprise.gif

Nu ca 5 timmar senare; samma svar. Vad trött jag bliiiir.

Men va fan Felia, jag har nog aldrig träffat på en sämre "support", ALDRIG!!
Jimbo
biljäveln!

lampor började lysa. ex motorelektronik fel plus ladd-lampa.

lämnade in bilen till en bilmekare.
han började prata om packboxar kamremsbyte generatorbyte.. ser tusenlapparna rulla...
men bil måste vi ha.så det blir till att punga ut.

jobbigt när man är student.
Nestor
Djävulens projektarbete banghead.gif
joppe
måste avregera på mig själv då jag är ett riktigt drägg
Strv S
QUOTE (Nestor @ Jan 6 2007, 23:45 ) *
Djävulens projektarbete banghead.gif

Samma här ! lack.gif
Apone
Förbannar mig själv för att jag lämnade in bilen på omlackering hos en irakier i norra Sthlm, "jättebra jobb, men utan kvitto, billigt billigt kompis!".

Ta betalt kunde han, göra ett bra jobb kunde han inte. Rosten riktigt skrattar mig i ansiktet, och "meken" finns inte kvar på plats...men det var absolut sista gången.
SToH
Lovade mej en vit månad. Höll det i sex dagar. Jävla jag.
Axial
Måste bara avreagera mig på hur hyresvärden sköter om maskinerna i tvättstugan.
En av maskinerna har varit trasig i mer än ett halvår. Men görs det nåt då? Onej "Det finns ju två till som fungerar..."
För att inte tala om torkrumlaren. Oavsett hur blöt tvätten är när jag lägger i den så ska det inte ta TRE TIMMAR för den att bli torr, än mindre då när den är "normalt" efter att ha tvättats i tvättmaskin med centrifugeringsprogram. Men görs det nåt? Onejdå "Du har väl centrifugerat tvätten innan?"
Applåder till "fixarjocke" för att det bara tog 2 månader att sätta dit nytt vred på torkskåpet så man slipper ha tång med sig för att vrida om stumpen som var kvar.
Dessutom: jag flyttade in i april och har inte fått mitt källarförråd än. Trots att jag pratat med vaktmästaren tre gånger per telefon och två gånger IRL och då skrev han ändå av lgh-numret för att kunna hitta mitt förråd.

Malajn.gif Malajn.gif

Jag förutspår att hyresvärden enderadagen kommer att få en kort, koncis, kärnfull och alldeles gratis lektion i konsten att stå i mottagande ände av så kallad konstruktiv kritik.
joppe
måste avreagera mig på min egen dumhet att sitta o leka med mitt handfängsel utan att komma ihåg var jag lagt nycklarna till dom Malajn.gif
SToH
QUOTE (joppe @ Jan 8 2007, 19:54 ) *
måste avreagera mig på min egen dumhet att sitta o leka med mitt handfängsel utan att komma ihåg var jag lagt nycklarna till dom Malajn.gif

Dagens garv! tongue.gif
Danne
Stolt inkompetens angry.gif

Läste igår på ett annat forum där någon i detalj förklarade något.....där knappt en detalj stämde.

Annars är det rätt irriterande att jag har min digitalkamera här.....och laddaren i Los Angeles, eller Kentucky..
Schalldämpfer
I en officell rapport omnämndes jag av våran övernitiska controller på följande vis. "På grund av försumlighet har Schalldämpfers agerande lett till att mål XX och YY inte har kunnat nås inom stipulerad tid". Men på nästa möte ska hon få... Igår skaffade jag en sån där T-shirt med tryck av typen "Silikon", "Sexig" och likande som småtjejer brukar ha. På min står det med de största blockbokstäverna försäljaren hade: FÖRSUMLIG
DXS
AAAAAAAAAAAAAAA TJEJER
Skoog
Varför kan man inte sova när man ska?

Somnade runt 03 inatt och gick upp 0730, vilket självklart gör en väldigt pigg...inte. Grr.
imint
Jag är EXTREMT less på all den "politiska korrekthet" som sprider sig i samhället och som ofta tar sig absurda och överdrivna uttryck. Jag trodde jag skulle smälla av när jag såg en tråd här på forumet, det var det barnsligaste och löjligaste jag läst på forumet sedan jag började att vara här.
Bappelsinmannen
Ska gå en tränarutbildning i helgen för att träna grabbens fotbollslag, men det går fan inte att få tag på ett par gympadojjor, har iofs stl 47 men jag kan väl inte vara ensam med denna storlek....Har gått igenom varenda jäkla skoaffär i Borlänge utan resultat. banghead.gif

Får väl köra i sockiplast.... Malajn.gif
//Nisse

Hittade ett par på Skoforum i Kvarnsveden!!! worthy.gif
UAV
QUOTE (Schalldämpfer @ Jan 9 2007, 14:39 ) *
I en officell rapport omnämndes jag av våran övernitiska controller på följande vis. "På grund av försumlighet har Schalldämpfers agerande lett till att mål XX och YY inte har kunnat nås inom stipulerad tid". Men på nästa möte ska hon få... Igår skaffade jag en sån där T-shirt med tryck av typen "Silikon", "Sexig" och likande som småtjejer brukar ha. På min står det med de största blockbokstäverna försäljaren hade: FÖRSUMLIG

Fniss.
joppe
idag dömdes min Qtek 9000 till döden genom arkebusering för svek i jämte mot ägaren joppe
straffet kommer att utföras vid nästa skjutning.
Fan vad jag hatar mobiltelefoner som är veka.
King Kill
Plankare lack.gif
Spärrarna till tunnelbanan vid Centralen. Jag var på väg till tuben från jobbet idag när jag märker att en tjej och en kille går lite för nära mig när jag går igenom spärrarna. Ett halvt steg efter jag har passerat plexiglasdörrarna gör jag halt och svänger runt. De två fripassagerare fastnar i dörren och jag trycker upp pekfingret i tjejens ansikte och väser": "betala era egna jävla kort istället!" angry.gif Sen vände jag på klacken och gick ner till tunnelbanan. Förhoppningvis blev de haffade av spärrvakterna som stog ett par meter ifrån.

Plankare kan jag inte göra så mycket åt, men de ska fan inte planka genom att trampa mig i hälarna när jag har dragit månadskortet som jag har betalat med MINA pengar lack.gif
Strv S
Rangershop! banghead.gif
Fel storlekar, hur många grejer som helst restade och dålig kvalité.
avråder STARKT att inte handla där.
Johanna
Jag blir så j*vla trött på kursansvariga på ssk-programmet, på något sätt så tycker man det är ok att ösa på med en massa föreläsningar och seminarier innan tentan som är lika mkt som en 10 veckors kurs men som vi ska klara av på 5! OCH en vecka innan tentan lägga ut 10 sidor med "ta reda på själv - frågor" som tydligen ska dominera tentan vilket gör mig så vansinnig så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!!! Jag vill inte mer!!!!!
banghead.gif

*suck* skönt att få det ur systemet...
SToH
QUOTE (Johanna @ Jan 15 2007, 20:19 ) *
Jag blir så j*vla trött på kursansvariga på ssk-programmet, på något sätt så tycker man det är ok att ösa på med en massa föreläsningar och seminarier innan tentan som är lika mkt som en 10 veckors kurs men som vi ska klara av på 5! OCH en vecka innan tentan lägga ut 10 sidor med "ta reda på själv - frågor" som tydligen ska dominera tentan vilket gör mig så vansinnig så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!!! Jag vill inte mer!!!!!
banghead.gif

*suck* skönt att få det ur systemet...

OT Vad är ssk-programmet? /OT
Johanna
ssk-programmet är sjuksköterkske programmet blush.gif
Maul
QUOTE (Johanna @ Jan 15 2007, 20:55 ) *
ssk-programmet är sjuksköterkske programmet blush.gif

Ska bli sjuksyster jag, tralalala...

saint.gif

Inget som ska tas på fel sätt vissel.gif
Axial
Vänta bara tills jag får tag i den apa som lagt ett par byxor stl L i min underställskartong stl XL (som i sin tur var i minsta laget).
Jaja, överdelen var ju rätt iaf.
Vakten_F4
Har en arbets- och hemvärns"kamrat" som senaste året har:

I onyktert tillstånd tagit fram sin AK4 och laddat med skarp ammunition och genom fönstret siktat på förbipasserande.
I största allmänhet skött sig dåligt på jobbet (struntat i larm osv).
Burit expanderbar batong utan utbildning trots tillsägelse av AL och kontroll av Handels (som efter direktiv från vår chef INTE FICK GRIPA HONOM! banghead.gif )
Kört bil onykter på jobbet flertalet gånger.
Krockat två bilar på jobbet (varav en totalhavererad), krockat sin privata bil under fyllekörning. (jag utesluter inte ett samband med ovanstående punkt)
Förstört mobiltelefoner, RIS-läsare, samt delvis bilar för att han "var irriterad" på någon/något.
Haft en affär med sin (dåvarande) bästa kompis (och tillika kollega) flickvän och berättat det för mig.
Våldtagit en kraftigt berusad (för mig ganska närstående) kvinnlig kollega under en fest hemma hos sig och berättat det för mig.

Ovanstående har resulterat i... INGENTING, han arbetar t.o.m. kvar...

Jag har för tillfället absolut och totalt noll förtroende för polis, åklagare, försvarsmakten och framförallt min arbetsgivare.
Bappelsinmannen
Jag hoppas fan att du skojar........
Daniel_M
43 minuter i kö till Telia Kundtjänst banghead.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.