Folk som försåtsminerar förvaringsskåp genom att kasta in 127 st, gärna tunga och kantiga, objekt utan att se till att de står stadigt i skåpet innan de stänger dörren, sakerna ramlar nämligen ut på nästa person som ovetande öppnar nämnda skåpsdörr. För maximal effekt skall "projektilerna" staplas ovanpå varandra, med de tyngsta högst upp så de får ordentlig fart innan de träffar offrets tår vilka är lägligt placerade på ett stenhårt golv...

-Yi-OUCH!
Hotel Charlie One
Dec 4 2006, 21:28
QUOTE (sleget @ Dec 4 2006, 16:02 )

COOP!
Fick en kupong som berättigade mig till att köpa en ask choklad för halva priset.
Gjorde detta på en coop-affär. I kassan blev jag då vänligen upplyst om att kupongen gällde bara på coop - forum och inte i denna affär som är en coop - extra minsann!
Ärligt talat, jag skiter fullständigt i hur de organiserar sig internt, det skall jag inte behöva bry mig om som kund.
Jag kommer dit för att handla mina matprylar och använda det kort jag har för detta, som fungerar alldeles utmärkt för övrigt. Om det står COOP på mina rabattkuponger så gäller de hos COOP och om det är en extra eller forum eller blättanblä är deras bekymmer, inte mitt.
Det löste sig efter ett tag med en del tjat med någon chefsperson.
Egentligen bryr jag mig inte om de 20 kronorna heller utan det är mer att jag kände mig idiot förklarad för att jag inte hade koll som stör mig.
Det stod kanske CCCP på din kupong???
Frantic
Dec 4 2006, 21:59
QUOTE (Hotel Charlie One @ Dec 4 2006, 21:28 )

QUOTE (sleget @ Dec 4 2006, 16:02 )

COOP!
Fick en kupong som berättigade mig till att köpa en ask choklad för halva priset.
Gjorde detta på en coop-affär. I kassan blev jag då vänligen upplyst om att kupongen gällde bara på coop - forum och inte i denna affär som är en coop - extra minsann!
Ärligt talat, jag skiter fullständigt i hur de organiserar sig internt, det skall jag inte behöva bry mig om som kund.
Jag kommer dit för att handla mina matprylar och använda det kort jag har för detta, som fungerar alldeles utmärkt för övrigt. Om det står COOP på mina rabattkuponger så gäller de hos COOP och om det är en extra eller forum eller blättanblä är deras bekymmer, inte mitt.
Det löste sig efter ett tag med en del tjat med någon chefsperson.
Egentligen bryr jag mig inte om de 20 kronorna heller utan det är mer att jag kände mig idiot förklarad för att jag inte hade koll som stör mig.
Det stod kanske CCCP på din kupong???

Det tyckte jag att det stod förrst
Aj!
Det var kanske så det var ja!
CCCP forum, hudå!
QUOTE (sleget @ Dec 5 2006, 06:22 )

Aj!
Det var kanske så det var ja!
CCCP forum, hudå!
COOP eller CCCP är väl inte så noga? Det måste ju ändå vara den kooperativa tanken som räknas
Själv önskar jag avreagera mig på sjusovargenen som
C Axial fört vidare till barnen. Jag begriper inte hur jag ska kunna stå ut i mer än minst 13 år till, med tre olagligt svårväckta personer, utan att bli sinnessjuk.
Försäkringskassan
Skickade in ansökan om SGI för något över 2,5 månad sen. Ringde och påminde för över en månad sen när jag gick kursen på HvSS.
När jag nu kollade igen så har de inte ens tittat på den!
"Vi skickar en ny blankett."
dazzzero
Dec 5 2006, 10:52
http://www.expressen.se/index.jsp?a=779360Skulle jag träffa på någon av dessa avskum som gjort något sådant så skulle jag se till att deras liv på jorden skulle bli rejält förkortade.
QUOTE (dazzzero @ Dec 5 2006, 10:52 )

http://www.expressen.se/index.jsp?a=779360Skulle jag träffa på någon av dessa avskum som gjort något sådant så skulle jag se till att deras liv på jorden skulle bli rejält förkortade.
Precis så tänkte jag när jag läste den artikeln, klarar inte av människor som gör sådant mot hjälplösa djur.
Kan förövrigt knappt titta på bilden utan att få tårar i ögonen.
dazzzero
Dec 5 2006, 18:10
QUOTE (TheKL @ Dec 5 2006, 16:11 )

[Precis så tänkte jag när jag läste den artikeln, klarar inte av människor som gör sådant mot hjälplösa djur.
Kan förövrigt knappt titta på bilden utan att få tårar i ögonen.
Själv börjar jag koka av ilska. Finns inte mycket mer oskyldigt än ett djur
Edit: Stavning
Va i helv... Hmm Sjöbo... Inte långt härifrån... Kanske skulle besöka den fan

? Idioter blir det överallt, men de osm plågar oskyldiga djur och sedan barn förtjänar att bli hatade lite extra mycket
falken_
Dec 5 2006, 20:07
Fan för att vara sjuk, fan för att man saknar en viss person riktigt mycket, fan för att ha sjukt mycket att göra och fan för att man vill träna, men allt man kan göra är att sitta i sin lilla studentlya på 12 kvm och uggla.
QUOTE (Faers @ Dec 5 2006, 18:58 )

Va i helv... Hmm Sjöbo... Inte långt härifrån... Kanske skulle besöka den fan

? Idioter blir det överallt, men de osm plågar oskyldiga djur och sedan barn förtjänar att bli hatade lite extra mycket
Usch. Nu blev jag förbannad. Igen.
Plåga djur är väl en sak, och sånt händer ju hela tiden utan att några andra än djurrättsaktivister bryr sej. Jag menar, hålla små söta råttor fångna och droppa kemiska ämnen i ögonen på dom är ju inte heller så snällt. Men då har det ju åtminstone ett syfte och det är att min mascara ska fungera som jag vill och inte utlösa någon form av reaktion i mina ögon.
Knyta fast kisse i träd utan någon som helst anledning däremot.. onödigt och elakt. Det finns enklare, snabbare och humanare sätt att ta död på en kissemis.
Sen när jag ändå är på tåget - bragdguldet! VA?
Madness
Dec 5 2006, 20:17
förbannade skitväder, dyng blöt när man kom hem från jobbet grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Rickard N
Dec 6 2006, 00:16
Idiotjävla hockeyspelare som inte kan skjuta puckjäveln BREDVID domare. Hade ett exemplar idag som borde haft solbrillor, blindhund och en vit klubba. AAARRRGGGG
Självklart missade han skydden också.
Schalldämpfer
Dec 6 2006, 08:11
Hockeydomare som inte har vett att hålla sig ur vägen för skott....
Hans Engström
Dec 6 2006, 11:57
Personer som väljer att döma hockey som fritdssysselsättning. Och personer som missar julmiddagen med sitt kompani för "jag orkade inte fixa så att jag kunde komma innan jag åkte på semester typ." I vissa fall sammanfaller dessa människor
Skit sur på FM för att dom igår ringde och sa att jag var med i ett av förbanden i NBG och sedan idag ringde dom och i stortsett tog tillbaks det....
Mungojerrie
Dec 6 2006, 15:47

Mmm...men först ett rejält kok med misshandel. Det tror jag det skulle vara värt.
/Mungojerrie, the notorious cat
Ormtunga
Dec 6 2006, 15:57
Varför måste alla flickor tvunget bli intresserade av mig?
Man umgås litet grann, dricker litet kaffe, diskar på det lokala ungdomsarrangemanget, och helt plötsligt tycker det att man "Sänder signaler", blir bittra över MSN och gråter hejdlöst.
Heteronormativa fruntimmer!!!
Jag hatar att vara oemotståndlig.
Jag blir trött på mig själv...
P.g.a. slarv och stress har jag lyckats få TVÅ P-böter på lika många dagar, båda inom 40 m från min lägenhet.
Känns som om jag kunde haft roligare för de 800:- som det kommer kosta...
Jag och min förbannade j***a tankspriddhet.
Sitter och gör Kursprovet i matte D.
2:a uppgiften på Huvudräkningsdelen;
Bestäm cos7π. Lite stressad som jag är så tar jag nästa uppgift för att spara tid.
Men vad kommer man på efter att man lämnat in provet.
"Skrev jag svaret på 2:an?"
"Nehepp"....
2 poäng missade. G.A.H!
Iövrigt gick provet över förväntan.
(och för att inte framstå som en total idiot. 7 varv i enhetscirkeln ger cos7π = -1)
dazzzero
Dec 7 2006, 18:45

Rättvisa!!
http://www.expressen.se/index.jsp?a=782908
Rickard N
Dec 7 2006, 19:31
QUOTE (Nestor @ Dec 7 2006, 17:30 )

(och för att inte framstå som en total idiot. 7 varv i enhetscirkeln ger cos7π = -1)
<mr Picky>3.5 varv men i övrigt rätt

</mr Picky>
Jag är jävligt trött på FörbFV och Jordaniens huvudstad
Slagbjörn
Dec 7 2006, 21:10
QUOTE (Mungojerrie @ Dec 6 2006, 15:47 )

Mmm...men först ett rejält kok med misshandel. Det tror jag det skulle vara värt.
/Mungojerrie, the notorious cat

nu tar vi dom..
för övrigt fick jag höra att det var några killar som hade plågat ihjäl en and inte så långt ifrån var jag bor.. man vet ju vilka det är, så man har god lust att bara

åååh!! (någon som vill vara med och slå ?

) blir så ARG
men det är polisanmält.. så vi får se om det händer något.
annars...
Status quo
Dec 8 2006, 07:23
Asså medias bevakning av fuglesangs förmodade rymdresa.... nu börjar jag bli galen.. och jag har kollat på tv i knappt 40 minuter.. ettan och fyran har en soffa med massa know hows som berättar VARFÖR man inte kunde skjuta upp......... DÅLIGT VÄDER är anledningen...... behövs det mer diskution? Dessutom har dom ett reportage (på tv4) där dom säger: "ca 400 personer har tidigare varit ute i rymden, från 36 olika länder.. bla bla bla... christer fuglesang kan ses som en pionjär inom rymdforskning"
Eh.....
36 olika länder har haft folk uppe i rymden före oss... det är lite som att förlora oskulden när du är 40 år gammal... inte så mycket man snackar om, bara skönt att få det överstökat......
gngggghhh....
Jag är trots allt en morgonmänniska
Gah!

på folk som sätter sig bredvid okända människor på bussar och tåg trotts att det finns andra ledig säten. Jag struntar fullständigt i om du blir åksjuk om du åker baklänges eller om du suttit på samma plats varje dag i 23 år, finns det en ledig plats någon annanstans så tar man den innan man sätter sig i närheten av någon annan.
Sen vill jag passa påatt dela ut en känga till alla som inte lärt sig att skall man stå i en rulltrappa så skall man stå till HÖGER så att andra kan gå förbi till vänster.
QUOTE (Status quo @ Dec 8 2006, 07:23 )

...
Eh..... 36 olika länder har haft folk uppe i rymden före oss... det är lite som att förlora oskulden när du är 40 år gammal... inte så mycket man snackar om, bara skönt att få det överstökat......
...
Nä, men det är en stor händelse för den inblandade... och så kanske det leder till fler tillfällen...
Skämt åsido, jag tycker det är kul att han äntligen kommit iväg. Så mediaståhejet kan jag stå ut med.
Däremot hatar jag fortfarande Försäkringskassan! (se inlägg ovan)
Idag fick jag en ny blankett. Efter att ha lagt den förra åt sidan i två komma fem månader så har de nu mage att kräva svar inom två veckor av MIG ?=!
Försäkringskassan eller Försäkringskassa ?
QUOTE (709 @ Dec 8 2006, 16:04 )

QUOTE (Status quo @ Dec 8 2006, 07:23 )

...
Eh..... 36 olika länder har haft folk uppe i rymden före oss... det är lite som att förlora oskulden när du är 40 år gammal... inte så mycket man snackar om, bara skönt att få det överstökat......
...
Nä, men det är en stor händelse för den inblandade... och så kanske det leder till fler tillfällen...
Skämt åsido, jag tycker det är kul att han äntligen kommit iväg. Så mediaståhejet kan jag stå ut med.
Försäkringskassan eller Försäkringskassa ?
Problemet är att han ej kom iväg ...
Okej då. Åh. Petimeter...
Jag tänkte mer som i att nu så är han ju klar. Innan så har han väl (?) inte ens varit i närheten. Ska väl mycket till för att han inte skall iväg denna gång. De kommer väl inte att byta ut besättningen helt plötsligt?
Slut OT. Har för mig det finns en Fuglesang-tråd.
Edit: stvaning
QUOTE (709 @ Dec 5 2006, 10:24 )

Försäkringskassan
Skickade in ansökan om SGI för något över 2,5 månad sen. Ringde och påminde för över en månad sen när jag gick kursen på HvSS.
När jag nu kollade igen så har de inte ens tittat på den!
"Vi skickar en ny blankett."

SGI, så många gånger jag har försökt få ut ett sådant på fk!
Slutade med det och tog det via företaget istället.
Paraplyer!
Har folk inte hört talas om goretex? Doh!!!
QUOTE (Solon @ Dec 8 2006, 07:34 )

Gah!

på folk som sätter sig bredvid okända människor på bussar och tåg trotts att det finns andra ledig säten. Jag struntar fullständigt i om du blir åksjuk om du åker baklänges eller om du suttit på samma plats varje dag i 23 år, finns det en ledig plats någon annanstans så tar man den innan man sätter sig i närheten av någon annan.
Dagens svenskaste klagomål. :P
Vill inte låta bitter men det jag inte pallar är små små 12-14 åriga brats som tror att de är så jävla mogna o coola o ska va så jävla högljudda när man åker buss tidigt alternativt sent på dan.
Borde sprida rättning mittåt mentaliteten till låg o mellan stadiet så att de kan bete sig som folk...
ALKOHOL
för tydlighetens skull ska jag tillägga att den inte är den flytande formen utan den kemiteoretiska alkoholen :P
Kemi B slutprovet närmar sig
Slöbevakarn
Dec 9 2006, 20:29
Jag vill ge en känga åt vikarieförmedlingen i Boden.
Tack för att ni ger mig skift som ni inte talar om att jag fått.
Ögoninflamation (?), gult snor och munsår.
Nestor
Dec 13 2006, 21:34
Kursprov kemi B imorron
Syster Håkan
Dec 14 2006, 01:30
Ego folk som förstör ens födelsedag! :(
sleget
Dec 14 2006, 01:40
Mig!
För att jag är den jag är!
Jag

jag!
gislemark
Dec 14 2006, 12:56
Återigen en känga till folket på ett visst företag.
PUCKON!!!!!!!!!!!!!
Mungojerrie
Dec 14 2006, 13:23
Till Vägverket för att de under mer än en månads tid vräkt ut salt på vägarna runt Stockholm trots att de varit duktigt varmt.
/M
sleget
Dec 14 2006, 13:30
Regn!
Har visserligen ankfötter, grodlår, svinrygg, svanhals och koljeögon samt vågor i håret men ändå....
Känner att det börjar växa gälar under öronen.
Korpral Sundström
Dec 14 2006, 15:39
Arbetsförmedlingen, försäkringskassan (SGI), Försvaret, samtliga företag man sökt jobb på,
Nää ja e int bitter, bara jävligt less på att var arbetslös :(

=

=
Ormtunga
Dec 14 2006, 15:47
"Heterosexuella" idioter.
Hoppas Gud är queerfeminist.
Allvarligt talat.
Nestor
Dec 14 2006, 16:12
De i*****r som konstruerar riksproven i Kemi B.
De funderade aldrig på att kolla vad som gås igenom i boken?
Ärkepuckon
Dizzy_keys
Dec 14 2006, 16:25
Finansiering och kalkylering
Andreas
Dec 14 2006, 18:04
Sömnbehov, tänk så mycket mer tid man skulle få över till att göra vettiga saker istället för att slösa bort 1/3 på något så oproduktivt som att sova. Nåja, efter nästa tenta är det i alla fall en lång "ledighet" som hägrar...
Frejdestedt
Dec 14 2006, 20:23
Miljöteknik + rymdmongo till lärare = skavsår i hjärnan och tråknerven.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.