Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Avreageringstråden
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
sleget
QUOTE (Psilander @ Nov 13 2006, 23:24 ) *
Varför är alla bra flickor upptagna?

Jag blir så trött....

De jag vill ha, får jag inte.
De jag får, vill jag inte ha.
Eunuck vore nog en karriär att tänka på?

Arg på mitt företag som skickade mej på utbildning i nytt inköpssystem i förra veckan.
Det gamla är avstängt.
Men det nya finns inte installerat på våra datorer! (suck)
Men det spelar ju egentligen inget piano för går allt som det skall så säger jag upp mej i morron! blink.gif

När jag ändå är inne på att gnälla....
Varför finns det ingen tv-kanal som sänder vettiga program på morronen?
Allt är upplagt för att man skall vara under 10 år gammal!
Det finns ju sådana som jag som arbetar skift etc som har annorlunda dygnsrytmer än vad som är normalt, humph!
Rickard N

Jag blir så trött....

Det är de inte... de finns dock i vissa fall i fel land... (jag har iofs haft astur så i det fallet gnäller jag inte wub.gif )
Psilander
QUOTE (Rickard N @ Nov 15 2006, 01:58 ) *

Jag blir så trött....

Det är de inte... de finns dock i vissa fall i fel land... (jag har iofs haft astur så i det fallet gnäller jag inte wub.gif )

HAr man en snäv TOEM så har man..
Honken
*suck*
Min flickvän blir så melodramatisk när dagen går mot sitt slut. Pratade i telefon (distansförhållande) och började dilla om vilken "hon" jag skulle sakna mest om förhållandet tog slut och var allmänt deprimerad, över vad har jag inte riktigt förstått.
Uppväxten har inte varit en dans på rosor och hennes sociala bekantskapskrets bor till stor del inte kvar på hennes ort, det känns som jag får ta all depression.
Visst ska man ställa upp som pojkvän men det är ganska knäckande när det händer 5 gånger i veckan att hon är deppig och man knappt vågar säga att hon gör fel förrän hon börjar bli ännu ledsnare och tårarna börjar rinna.
Hon säger själv att hon inte själv vet vad det beror på att hon blir så deppig men ändock, jag har försökt komma fram till något genom att vara ett stöd och fråga ut varför hon känner som hon gör.
Det är inte så lätt alltid när man möts av "vet inte" och tystnad.
Knäckande...

Imorgon är det tänkt att jag skulle åka till henne, men över telefonen så föreslog hon att vi skulle skita i denna helgen, på grund av hennes depp denna kvällen.

Jag tycker ju om henne men nu måste jag verkligen släppa lös vad jag tycker för det går f*n inte längre att inte prata om det med andra.
Tack för att ni lyssnar.
Flak
Honken: Så här års ska man känna sig deppig! Solen har försvunnit, det regnar, är kallt och är mörkt.
Tjejen gör bara som hon ska... Vilket också ger dig en perfekt chans att imponera stort med små medel:

Seså! Schas iväg med dig till Hångelmusik-tråden så lovar jag att du kan dominera slagfältet!

biggrin.gif vissel.gif happy.gif
Erik_G
QUOTE (Apone @ Nov 13 2006, 19:30 ) *
Glömmer "lantisar" bort hur man kör bil bara för att de flyttar till Stockholm? Byter de inte till vinterdäck längre? När ska de lära sig åka tunnelbana (det finns platser i mitten och man står på rätt sida i rulltrappan)?

"Lantisarna" lärde sig aldrig köra bil från början, eller, ja, de lärde sig inte saker som filbyten, blixtlåsprincip och sådant eftersom de lärde sig köra i en stad med ett trafikljus, en rondell och där fler än tre bilar i rad räknas som trafikkaos.

Stötte nog på några sådana idag.

På morgonen på väg till jobbet. Måste tvärbromsa för att en jeppe upptäcker att han hamnat i fel fil i en korsning med två svängande filer och passar på att byta mitt i svängen. Andra bilar på söderleden i göteborg kl 8:30 på morgonen att se upp för? Näää?.
Senare på dagen, på väg hem. Söderleden, ut på E6, ska byta fil. Blinkar, tittar mig runt, nej ingen annan blinkar, svänger in i luckan, måste tvärnita då en audi helt plötsligt slänger sig tvärt framför mig. Blinkers kanske inte finns på Audi? Kör de med flaggor i dörrstolparna fortfarande? Vorsprung durch oförskämdhet.. Ser att idioten placerar sig i den fil som snart tar av mot kållered för att vinna fyra bilar, och kastar sig sedan genom filerna till vänsterfilen igen. Hoppas han inte har ihjäl någon annan än sig själv i trafiken.

Sen kommer kronan på verket, det som gör att jag verkligen förstår dig, Apone.
Ska handla efter att ha hämtat barnen på dagis. Brukar försöka ta en "familjeplats" nära ingången till köpcentrat eftersom jag har plats att mixtra med barnstolen utan att riskera att smälla in dörren i en annan bil, och närheten till ingången gör sträckan jag måste ta mina barn genom trafiken kortare. Ser att det finns en ledig plats.. men helt plötsligt swischar en liten golf ut precis framför nosen på mig och kastar sig snabbt som ögat in på familjeparkeringen. Ut ur denna "stora familjekombi" stiger en stor familj bestående av en kvinna i 40-års åldern och.. ingen mer.. Som tur var är min familjekombi av det mindre snittet, och det är inga problem att få plats på en vanlig p-plats, och en sådan hittar jag mitt emot familjeparkeringen.

Hade mina barn varit snabbare ur bilen hade jag kört över kärringjävlen med kundvagnen.. biggrin.gif

/E
Vinceres
Blir sjukt trött på folk som inte kan svara i telefon när man försökt nå folk i 3 dagar! banghead.gif

Detta gäller inte bara LSS utan och Rekryterings center banghead.gif

Endast folk i växeln som skickar runt en och så får man svaret från samtliga telefonsvarare

" ni har ringt XXXXX, personen ni söker svarar inte" banghead.gif
eskil
Igår avreagerade jag mig genom att slå tryckfrihetsförordningen i huvudet på en av mina användare. Det var skönt.
Apone
QUOTE (eskil @ Nov 17 2006, 11:01 ) *
Igår avreagerade jag mig genom att slå tryckfrihetsförordningen i huvudet på en av mina användare. Det var skönt.

Den får du gärna utveckla.
RadaR
DHL sad.gif
"Låt inget stoppa dig" "Inget stoppar oss" Yeah right...

Spark på kissen ska ni ha!
Hans Engström
Hemvärnet! Fy fan, det blir ibland bara sjukt jävla mycket att göra....
eskil
QUOTE (Apone @ Nov 17 2006, 13:07 ) *
QUOTE (eskil @ Nov 17 2006, 11:01 ) *

Den får du gärna utveckla.

Så gärna så! smile.gif

En doktorand på KTH mailar till webmaster och tycker att man inte ska få se hans epostadress när man använder sig av tjänsten "sök anställd". Han hävdar att epostadressen (som slutar på kth.se) är hans privata samt är personuppgift och därmed skyddad av PUL. Han hävdar vidare att han minsan inte har skrivit på något medgivande om att vi ska få publicera hans epostadress.

Webmaster tycker att det här med epostadresser inte är något som han har med att göra och skickar ärendet vidare till mig. Jag skriver ett svar till användaren och talar om för honom att epostadressen tillhandahålls honom av KTH för att han ska kunna sköta sin tjänst. Jag upplyser honom också om vad som står i tryckfrihetsförordningens andra kapitel, nämligen att alla våra handlingar är offentliga. Det gäller inte bara hans epostadress, utan även de email som skickas dit ifall de skickas till honom i egenskap av myndighetsperson.

Edit: Att slå lagen i huvudet på honom bokstvligen hade visserligen varit mer tillfredställande, men då kan han ju slå tillbaka med brotsbalken, och den är rätt tung den med... ;)
SweMedic
Allt j***a prasslande på bio... när ska folk lära sig??

Kan vi inte införa biovisningar för riktiga entusiaster, endast friska människor som inte hostar, utan godis som prasslar ... *fan* börjar låta som etnisk rensning, men ni fattar min poäng biggrin.gif
Särimner
GAAAAH! Ekonomi! Eller snarare "avsaknad av ekonomi"...

Hunden behövde opereras -3500:-
Byta bägge spindellederna -5500:-
Dottern sjuk i vattenkoppor
(10-12 dagars frånvaro från jobbet) -8000:-

Och så är det snart dags för julklappar och hela den cirkusen. Snart är enda chansen att ro runt det här att se till att frugan får lösa ut min livförsäkring...
Munin
Hur f-n kan man splittra en utvikt bladantenn?
Hade bara lite bråttom i ett bräske, modernt taiwanskräp i allting nuförtiden. dry.gif

Om man nu ska ha OP-tjänst som uppgift, måste det ske i ett kärr, i november under konstant regn och i knappa plusgrader? Hög GU-stämning...samt var kommer alla förbannade småkryp ifrån egentligen, och måste de krypa ner i kokkärlet?! Munin bash.gif bug

Varför gömmer sig spökena i den yngstes garderob, finns det inte roligare ställen?
Denne hotar f ö med att flytta hemifrån p g a av upplevd brist på mer än ett wc i hemmet, misstänker inblandning/indoktrinering i omgrupperingssyfte av högre befäl.
Vad säger f ö SäkI(motsv. R.) om antalet wc:n i relation till antalet boende?

Hur kan det vara mitt och enbart mitt fel att den snart inryckande rekryten använder högre befäls lungor som gymredskap? Förvisso deltog jag onekligen i rekryteringen, men bevisligen var jag inte ensam part i processen. huh.gif

F ö misstänksam angående innehållet i s k field rations sedan man sparat chokladkakorna till vad man trodde var de hemmavarandes glädje, ofelbart hamnar de i papperskorgen inom 5 minuter (utan inblandning från högre befäl). Kächsen gick samma väg, honungtabletterna ev. godkända som rekrytföda. mellow.gif

Om det sista sköljvattnet från tvättmaskinen är svart, och innehåller avlagringar i samma färg, efter första tvätten av uniformen, kan man anta att den var skitig innan tvätt då? Mera ovett från högre befäl i detta sammanhang... vissel.gif
Räknas skurning av badrumsgolv som otillåten extra kvällstjänst?

Slutligen, det ska till en djupt depraverad norrman till att kalla sej? i osmaklig sås för Royal Thai!
Grundlurad soldat var helt övertygad om inmundigande av kyckling fram till första skopan...
Sej är inte mat, det är något mat möjligen äter!
losec
"Omvänd" diskriminering. Hade tänkt byta karrier men det sket sig. Hade hjälpt om jag inte vore av svensk bakrund/kille/hetro.
Även i nuvarande området som jag studerar inom kommer jag erbjudas sämre jobb pga av detta.

Så jävla less....
Bubba
När man själv skriver upp fel dag i almenackan banghead.gif
Blev så jävla sur på mig själv, när jag upptäckte att jag missat en körlektion idag då jag skrivit upp den på fel dag banghead.gif
AARRRGGGHHH!!!!
Jag---> bash.gif <----Körskoleläraren
Apone
Skvaller på jobbet, mail som skickas kors och tvärs där rykten sprids som fakta och till slut blir orkaner i små vattenglas.

"Familjeföretag", dvs där mamma, pappa & barn jobbar i samma firma, jösses vad negativt skvaller och nepotism det förekommer "i smyg".
LtLag
QUOTE (Erik_G @ Nov 17 2006, 00:12 ) *
Brukar försöka ta en "familjeplats" nära ingången till köpcentrat eftersom jag har plats att mixtra med barnstolen utan att riskera att smälla in dörren i en annan bil, och närheten till ingången gör sträckan jag måste ta mina barn genom trafiken kortare. Ser att det finns en ledig plats.. men helt plötsligt swischar en liten golf ut precis framför nosen på mig och kastar sig snabbt som ögat in på familjeparkeringen. Ut ur denna "stora familjekombi" stiger en stor familj bestående av en kvinna i 40-års åldern och.. ingen mer..

Familjeparkerare utan familj... bash.gif bash.gif bash.gif 8.gif: 8.gif: rlwhore.gif
sleget
Min chef!
Ramlade i en lejdare i natt.
Foten gled iväg på en oljepöl.
Blev hängande tre meter upp i vänsterhanden som tur var.
Slog i ryggen mot en balkongkant och tappade luften.
Sjukskriven. Kan ha en spricka i ett eller flera revben.

Men vid frågan om arbetsmiljöansvar blir det bara en massa blaj och lallalaalaaaa.
Just dessa lejdare och plattformar har diskuterats i 10 år ++ men aldrig att det händer något.

Glädjande: Fick telefon från en firma jag sökt nytt jobb på. Skriver på i morgon!
martin s
QUOTE (joppe @ Jul 18 2006, 11:27 ) *
tycker att även detta forum behöver en avreageringstråd.

har varit på fbu kurs därav denna tråd.
Jag är så jävla trött på alla reglements runkande teorikrigare o alla kurselever som slickar röv på instruktörerna för att dom dom ska visa sig så jävla duktiga. Och alla som klagar öppet på sig själva bara för att få medlidande och höra att att dom var bra. Till er som tar vid er sug kuk o släpp hörnstolpen o kom in i matchen.

du kan verkligen uttrycka dej...men ta inte i så du skiter ner dej. laugh.gif
gislemark
En stor känga i röven till vissa personer på ett visst företag.
Jag tycker ni kunde sluta snacka skit om ALLT bakom ryggen på folk.
Ni är ju värre än ett gäng skvallerkärringar på kafferep.

Man gör så gott man kan med de förutsättnngar man har.
Vet man inte alla förutsättningar så kan man inte göra som andra förväntar sig.

Skit ner er.
dazzzero
Telefonförsäljare! Ringer om allt, och inte kan man heller säga nej. Har nyligen accepterat att testa kalsonger och strumpor, man är rätt lurad.
Bappelsinmannen
QUOTE (dazzzero @ Nov 21 2006, 20:14 ) *
Telefonförsäljare! Ringer om allt, och inte kan man heller säga nej. Har nyligen accepterat att testa kalsonger och strumpor, man är rätt lurad.

Du har inte hört talat om NIX? dry.gif

Som gjort för någon somn har svårt att säga nej.... bash.gif

//Nisse laugh.gif
dazzzero
QUOTE (Bappelsinmannen @ Nov 21 2006, 20:44 ) *
Du har inte hört talat om NIX? dry.gif

Som gjort för någon somn har svårt att säga nej.... bash.gif

//Nisse laugh.gif

Precis registrerat mig där som tur är, annars brakar ekonomin ihop!
DXS
nix är super men tar ett litet tag innan det funkar helt smile.gif

men dom jäklarna sniklar sig igenom ibland..så jag har börjat med att ta

namn

namn på närmsta ch

o sen säger jag är i nix registert och ringer ert företag igen så anmäler jag er till nix o konsumentverket,,

funkar rätt bra med nix sablar man får puls av att bara prata om dom som ringer,,,
Madness
trött på allt vad sport heter, frölunda fick pisk igen fy fan,apa å helvete.... bash.gif banghead.gif

och på tal om NIX, hur reggar man sig där???? har visserligen inte problem med tele försäljare brukar kräva 30 kr/min för att ens prata med dem och det slutar alltid med att de lägger på...

edit: svarade på min egen fråga via google...
martinator
Blir så jääävla trött på folk som inte kan göra saker själva. Fick i uppgift att inköpa
och fotografera en massa produkter bara för att någon ville ha en innehållsförteckning.
Efter att jag rett utt att själva fotograferandet av produkten inte var något självändamål
frågade jag om det gick bra att få infon på annat sätt. Visst. Eftersom produkten är
oehört välkänd så återfanns självklart innehållet och närigsvärdena på företagets hemsida.
Dock i ett jävla flashformat vilket medförde att jag fram tills nu har suttit och tagit en väldans
massa skärmdumpar som jag monterat ihop i InDesign för att sedan göra till en PDF. Varför
i helvete kunde inte snubben tittat på nätet själv? Nä, måste ha det på alla andra sätt. Kan folk
inte läsa på internet själva?. Blir så OTROLIGT arg på dessa menlösa uppgifter som bara tar
tid i anspråk.

/martinator
Axial
QUOTE (sleget @ Nov 21 2006, 14:41 ) *
Min chef!

Men vid frågan om arbetsmiljöansvar blir det bara en massa blaj och lallalaalaaaa.
Just dessa lejdare och plattformar har diskuterats i 10 år ++ men aldrig att det händer något.

Glädjande: Fick telefon från en firma jag sökt nytt jobb på. Skriver på i morgon!

Trist att det skulle behöva gå till personskador men ansvaret kan chefen aldrig trallala sig fri från. Ta hjälp av skyddsombudet och anmäl till arbetsmiljöverket. Se också till så att du får en ordentlig läkarundersäkning med röntgenplåtar och hela baletten. Dokumentation är A och O.
Vill du vara riktigt elak så ser du till att frågan om förebyggande arbetsmiljö också blir upplyft i ljuset (framförallt om det inte förekommer något sådant och om det inte dokumenteras).

Se det som en avskedspresent, ska du ändå byta jobb så har du ju inget att förlora på att gå hårt fram.
Apone
Bristande datormognad.

1) Detta låter ju som ett dåligt skämt men är helt sant: en person som avser stoppa en CD-skiva i datorn, kör in skivan i en springa/glipa i chassit och tror detta vara normalt. Han mosar dessutom in flera skivor i samma dator samt ett par andra och blir skitsned på datorn för att den visar fel skiva i utforskaren (där ligger redan en skiva).

Personen är som vanligt stressad och skäller högt om "djävla dator, djävla it-avdelning", osv.
Kollega konstaterar att personen själv gjort fel, vilket han har ytterst svårt att acceptera (hans CD-spelare i bilen har ingen vagga, utan man skjuter bara in den..).

Personens chef ringer efter IT-avd, som har lite viktigare/akutare saker för sig än att plocka isär datorer för att plocka ut CD-skivor, men kommer ut vid första bästa tillfälle.

IT-tekniker kommer ut, plockar isär datorn. Personen försvann i "hastigt ärende" så fort teknikern uppenbarade sig...

2) Personal flyttar datorer mellan rum på eget bevåg. Datorn funkar inte som den skall, skärmen helt svart.
Personalen hade missat ta med skärmkabeln, samt TP-kabeln (kablarna är dessutom försvunna). Troligen är inte heller uttaget patchat.
Rickard N
...men det är ju alltid supporten det är fel på...
eskil
QUOTE (Rickard N @ Nov 22 2006, 12:15 ) *
...men det är ju alltid supporten det är fel på...

Nej men Rickard! Har du glömt supportens valspråk?
"Kunden har alltid fel, annars skulle han inte ha ringt..."
SGT Jakobsson
QUOTE (SweMedic @ Nov 19 2006, 21:37 ) *
Allt j***a prasslande på bio... när ska folk lära sig??

inte nog med det utan i den stora staden där jag bor malmö där är det sjukt värre..

de sista gångerna jag varit på bio har det varit en vakt(falk motsv.)med in när bion startar och värden presenterar filmen. likförbannat så när filmen börjar är det folk som pratar högt och tar fram mobilen och filmar de bli tillsaggda och kaxar tillbaka när vakten hotar med avvisning så slutar de.. senare så pratar de under vitala ögonblick under filmen och därmer förstör stämmingen.. det är helt sjukt..

det har gått så långt att vid ett tillfälle för ett par år sen så var jag och såg bio där det var en förälder som inte kunde hålla tillbaka utan sa emot vid detta tillfälle var det ett gäng utlänningar i salongen som satt och kommenterade massa repliker och sökte bekräftelse från övriga kompisar att de var skitcoola och roliga, till slut sa föräldern, som oxå var utlänning, -håll käften för fan .
så klart svarade ynglingen, -vadå, vad vill du? och den arga hetlevrade föräldern svarade genast hotfull om va fan vill du snorunge motsv.. varpå ynglingen vräker ur sig något ännu spydigare som svar..
den äldres svar blir då att slänga sig över två rader och inleder ett handgemängsuppdrag..
svaret från ynglingens kompisar bli som väntat och fullt tumlut utbryter...

Filmen är nästan slut och folket ställer sig upp, jag och min polare titta förbluffade på händelseförloppet.. ärligt talat är jag sugen på att ge mig in i detta och ge nån jävel som jag stört mig på hela filmen vad han tål men min mer sansade kamrat säger vi drar..

sagt och gjort, vi gå ut... så klart blir ygnlingen och hans kamrater utkörda när jag kommer ut står de och inväntar föräldern, som förövrigt var med sin son. vidare handgemäng utbryter utanför bion
på väg hem ett par hundra meter från bion hittar jag och min kompis ett par poliser passar vi på att hänvisa dem till bion.. när vi tittar bort står det tre radiobilar och stor folkmassa är samlad.

hur det slutar vet jag inte, men jag läser om detta i tidningen dagen efter..

Det är helt sjukt att det behövs vakter för att styra upp de små kaxiga jävlarna som inte har vett nog att se på film och hålla käften...

så... nu har jag avreagerat mig nog
ha en trevlig kväll

/Jacko
sleget
laugh.gif
QUOTE (Axial @ Nov 22 2006, 07:40 ) *
QUOTE (sleget @ Nov 21 2006, 14:41 ) *

Min chef!

Trist att det skulle behöva gå till personskador men ansvaret kan chefen aldrig trallala sig fri från. Ta hjälp av skyddsombudet och anmäl till arbetsmiljöverket. Se också till så att du får en ordentlig läkarundersäkning med röntgenplåtar och hela baletten. Dokumentation är A och O.
Vill du vara riktigt elak så ser du till att frågan om förebyggande arbetsmiljö också blir upplyft i ljuset (framförallt om det inte förekommer något sådant och om det inte dokumenteras).

Se det som en avskedspresent, ska du ändå byta jobb så har du ju inget att förlora på att gå hårt fram.

Har skrivit anmälan om olycka/skada till försäkringskassan.
Dock har jag fått värk efter ett par dar. Får nog kolla upp det noggrannare.
Sade upp mig idag! 16 år på samma företag, urk!
Hörde en liten viskning från min nya arb.givare om ett uppdrag i spanien i februari, hehe, tackar inte nej till det!

Dessutom, hon på bemanningsföretaget som rekryterat mig höjde min lön 1000 kr eftersom hon
ansåg att jag underskattat min kompetens! surprise.gif laugh.gif clap.gif dribble.gif horny.gif wub.gif biggrin.gif
Status quo
QUOTE (SGT Jakobsson @ Nov 23 2006, 00:20 ) *
vid detta tillfälle var det ett gäng utlänningar i salongen som satt och kommenterade massa repliker och sökte bekräftelse från övriga kompisar att de var skitcoola och roliga,

Samma sak hände mig en gång..

Vi skulle kolla på en film, ett gäng med ett par skrikiga grabbar och några tjejer satt på raden bakom oss.. bekräftade nog tyvärr mångas fördomar om invandrargäng.
De började med att kasta popcorn bland publiken, bara satt och prickade folk innan filmen börjat. Sen började de skrika när en tjej dök upp i filmen "abo hon är så fin" osv osv
Det som tillslut gjorde att det brast för mig var när de tog nå godisremmar och slog dom i huvudet på oss.
Jag vände mig om och stirrade på killen precis bakom mig med den elakaste blick jag kunde få fram angry.gif då började han självklart kackla: "eey det var inte jag det var han" så peka han på kompisen bredvid.. jag bara fortsatte stirra och när han vart tyst vände jag mig om igen, efter det slutade dom trakassera oss iaf..
Madness
Filmen "The Marksman" värdelös dynga, var ta mig fan det pissigaste jag sett...Wesley Snipes som en modernare form av Rambo, löste allt och räddade världen...ovanligt! SKIT FILM banghead.gif banghead.gif
sleget
FSC (fd amf4, fd ka4) får sig i dag en känga av mig!
Därför att de trots att jag gång på gång ger dem mitt bankkonto envisas med att skicka postgiroutbetalningar på tex dagersättningar.
Måste alltså återigen pinna iväg till en bank, seb i mitt fall, för att föra över pengarna till mitt konto och slippa betala uttagsavgift.

Känns bara sååå fånigt att stå där och kosta flera minuters arbetstid för en avi på 72 kronor.
Särimner
Avslitet ledband i foten! Mitt i uppladdningen inför fystesterna till PHS. Sista chansen att komma bort från det här förbannade tonårsdagiset man arbetar på.
Skoog
"Service"förrådet i Nora samt FMLOG som helhet.

Jag kom dit imorse med två utrustningar som skulle lämnas tillbaka, 6 LK35or som skulle bytas mot stridssäck samt en lista på utrustning som skulle kompletteras då vi fått en ny och mer omfattande utrustningslista.

Det första som händer är att jag blir upplyst om att det inte finns några stridssäckar att byta mot. Jag undrar när de får in nya och de säger att de inte vet eftersom de har beställt för över två månaders sedan. Det blir irritation nummer 1. Därefter börjar jag lämna i och då blir de sura för att en av utrustningarna som jag lämnar in har för mycket utrustning. Irritation 2. Sedan börjar det riktigt jobbiga, att få ut allt som ska kompletteras. Under ett ständigt gnäll och stön om att de saknar utrustningskort från folk som fått ut utrustning från förrådet i Kristinehamn, så att de var tvunga att få dem skickade från Enköping. På något sätt lyckades de få detta till att det var mitt(!) fel. Till slut fick jag ut allt det som jag skulle ha, men jag kände mig riktigt olustig när jag kom därifrån.

För att uthärda det här fick jag åka sammanlagt 25 mil....
Yossarian
H-vetes, j-vla studentkorridorsh-vete.... Använd inte min hylla i frysen till era egna saker och TA INTE DET JAG HAR DÄR! Nu har jag inget att äta till frukost imorgon bara för det. Hur svårt kan det vara att hålla ordning på ditt och mitt?
Korridorgrannar-> bash.gif <-Yossarian

banan_rock.gif Egen lägenhet i januari! banan_rock.gif
Apone
POLISEN!

Ibland undrar jag vad det är med trafikpoliser och varför de ibland kör långt under angiven hastighet..

Idag vid två tillfällen, bägge gångerna på E18:

1. E18S mellan Tensta och Rinkeby, världens köbildning, jag noterar i en backe att en polisbil ligger längst fram (och har alltså TOMT framför sig) och håller runt 55km/t. Ingen vågar köra om trots att det är 70 på sträckan.

2. E18N strax efter Husby-korset, stor köbildning i höger körfält, tomt i vänstra. Eftersom det är 110km/t gasar jag på lite granna och upptäcker en polisbil längst fram som håller knappt 80.
Lite feg som jag här håller jag i alla fall 90 och kör långsamt om och tittar ömsom på hastighetsmätaren, ömsom på polisbilen efter någon reaktion. En medelålders poliskvinna pratar i mobiltelefon och noterar inte mig.
Jag ökar farten till lagliga 110 och fortsätter min färd, bakom mig ser jag hur köerna bryts loss och flera följer mitt exempel.

Varför gör trafikpoliser ibland på detta sätt och håller en bit under laglig hastighet? För att provocera?
Var går gränsen för detta uppträdande om de inte är ute på specialuppdrag? Man ska som bilist inte vara en stoppkloss och hindra trafiken, speciellt inte poliser på detta sätt. angry.gif
FkN

Ann Söderlund, i sitt program Söderlund & Bie

Rätt kul, men hon har mage att i tid och otid glida runt i en m/90 fältjacka.
Nestor
Matte D...
709
Jag själv.

Ibland blir det bara för mycket Johan...
Apone
POLISEN - igen!!

Samma som tidigare: håller 20-30 km/t lägre än angiven hastighet, denna gång Väg 222/228 mot Värmdö/Saltsjöbaden.

Kan någon polis förklara detta fenomen? Av just poliser förväntar jag mig ett korrekt uppträdande - vare sig mer eller mindre. Men detta uppträdande SKAPAR just osäkerhet och frustration - ingen vågar köra om (jo, jag gled förbi med blicken på mätaren, och flera följde mig) och alla undrar om de såg rätt på hastighetsskylten.
Obra och provocerande uppträdande.

Varför? (Jag kunde inte på något sätt notera att de hade anledning till att köra långsamt.)
MikaelD

Vill precis som FkN avreagera mig på forumet angående detta.
jag menar man bär inte en fältjacka hur som helst och när som helst! samtidigt vill jag passa på att avreagera mig på hennes usla vapenhantering! sad.gif
herman30
QUOTE (MikaelD @ Dec 1 2006, 15:33 ) *
Vill precis som FkN avreagera mig på forumet angående detta.
jag menar man bär inte en fältjacka hur som helst och när som helst...

Och varför inte det, då? Sålänge man inte använder gradbeteckningar och andra symboler så är det väl fritt fram. Förutsatt att jackan går att köpa på den civila marknaden som i Finland. Annars är det stöldgods och då förstår jag din aversion.

Tar mej själv som exempel. Jag har samma jacka som finska försvaret, m/91, köpt på den öppna marknaden från: http://www.boreus.fi/index.cgi?nav=kauppa&...sid=3005&lan=fi
Fritt fram för vem som helst att handla. Men kanske situationen är en annan i Sverige och då ber jag om ursäkt för min okunskap.
Skoog
QUOTE (Nestor @ Nov 30 2006, 21:31 ) *
Matte D...

Har du också slutprov på torsdag? :(
sleget
COOP!
Fick en kupong som berättigade mig till att köpa en ask choklad för halva priset.
Gjorde detta på en coop-affär. I kassan blev jag då vänligen upplyst om att kupongen gällde bara på coop - forum och inte i denna affär som är en coop - extra minsann!

Ärligt talat, jag skiter fullständigt i hur de organiserar sig internt, det skall jag inte behöva bry mig om som kund.
Jag kommer dit för att handla mina matprylar och använda det kort jag har för detta, som fungerar alldeles utmärkt för övrigt. Om det står COOP på mina rabattkuponger så gäller de hos COOP och om det är en extra eller forum eller blättanblä är deras bekymmer, inte mitt.

Det löste sig efter ett tag med en del tjat med någon chefsperson.
Egentligen bryr jag mig inte om de 20 kronorna heller utan det är mer att jag kände mig idiot förklarad för att jag inte hade koll som stör mig.
Nestor
QUOTE (Skoog @ Dec 4 2006, 12:50 ) *
QUOTE (Nestor @ Nov 30 2006, 21:31 ) *

Matte D...

Har du också slutprov på torsdag? :(

japps... Malajn.gif

Vilketanförleder dagens irritationsmoment;
Enhetscirkel, diffekvationers lösningar samt satans trigonometriska 1:a,,,

På tordag kväll kommer jag inte ens titta på matteboken! banan_rock.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.