FRUNTIMMER!!!
Fan jag blir galen!!
Igår förvisso, men: var på väg till Casablanca för att återlämna några filmer, det regnade lite granna och Stockholmstrafikanterna reagerar som det vore snöstorm, många åker i 75km/t på E4S där det är 110.
Alla som gjorde detta var kvinnor, bilar körde om, bilister tutade eftersom dessa skapar köer och dessutom vinglade omkring en hel del mellan filer utan att titta i backspeglarna.
Väl på Sveavägen blev det köer, mer än vanligt, eftersom 2 st kvinnor hade krockat när en/bägge skulle fickparkera...uppmärksamhet, om jag får be.
In på Casablanca, endast återlämna filmer i det lilla inkastet, 3 kvinnor framför mig skall göra detsamma - SAMTLIGA har roblem med att på in filmera i det väl tilltagna inkastet och kommenterar högljutt, dessutom kräver de omedelbar assistans av personalen (upptagen av milslång kö, mestadels kvinnor som i sista stund vill veta om filmen är bra för att sedan inte kunna hitta plånboken i väskan (deras Alfa-packning??) när de ska betala) för att de ska ta empt manuellt och lämna kvittens
Next stop Systembolaget Norrtullsgatan: massor av fruntimmer som kör omkring med sina vagnar som de vore stridsvagnar och de tjänar poäng på att blockera och/eller köra på andra kunder. Flera kvinnor i "min" kö diskuterar med kassören om tips på dricka till mat, återigen med milslånga köer. Koll på läget?
I matbutiken råder det kaos, folkmängder liknande MBK i Bangkok. Återigen högar med fruntimmer som inte har den minsta koll på vad som finns framför eller nära deras vagnar, de verkar må bra av att köra in i andra och blockera vägar för andra. Till slut tryter tålamodet och jag föser undan vagnarna vänligt men bestämt. Sura miner som svar.
I kassan är det som vanligt gott om fruntimmer som tjafsar med kassören om hur man ska tolka kvittot och vad saker egentligen kostade och att det inte ska vara så dyrt, kassör hänvisar till kundtjänst vilket kund inte accepterar. När kund ska betala, efter att kassör varit iväg och optiskt kontrollerat att priser stämmer, vet fruntimmret inte var betalkortet är. Efter 4 min letande ringer mobiltelefonen och hon börjar prata med en kompis, varpå hon glömmer PIN-koden och skäller på kassören att han är idiot som inte kan "bara ta kortet och dra pengarna". Kvinnan häller ut sitt liv (innehållet i alfapackningen) och letar fram kontanter, har inte tillräckligt och velar med vad hon ska ta bort.
Nästa kvinna kör in i kassan med vagnen som sedan studsar mot framförvarande man, kvinnan ber inte om ursäkt utan stirrar surt. Hittar inte heller kontokortet..
Vid parkeringen blir det stopp eftersom en kvinna har problem med att köra in i en ledig lucka (ej fickparkering, man bara kör in på platsen), hon backar fram och tillbaka och ger slutligen upp och kör runt till baksidan. Vid svängen hörs en tvärnit eftersom hon inte tittar i korsningen och är på väg att köra in i korsande trafik.
Väl hemma blir jag lite less när en bil - som jag vet tillhör en grinig tjej i huset - har parkerat snett och en bit in på min parkering. Det bli skittrångt eftersom S60'n bredvid mig tar upp hela hans parkering och min E-klass tar upp hela min...
Inte PK tanke, men den dagen funderade jag på om inte fruntimmer borde förbjudas i alla sorters butiker samt i trafiken och skickas på "se dig för"-kurs kombinerat med "lär dig vara trevlig"-kurs...
*SUCKEN*
Med det var igår. Idag är en annan dag.

edit:
Glömde ju en grej som gav mig lite skadeglädje: bakom mig i trafiken fanns en BMW Z3 som hade glömt sin hardtop hemma i pissregnet, i den satt 2 bratbrudar/golddiggers som jag kände igen, och DE var inte glada någonstans.. Rätt åt dem, de har gjort mången karlar tusenlappar fattigare i onödan.