Norrköping kan inte vinna när de MÅSTE!! JAG BLIR SÅ HIMLA FÖRBANNAD!!!!!!!
Särimner
Sep 25 2006, 22:11
CSN...
Benhinneinflammation...
Inkompetenta chefer...
Puckade elever...
Mycket månad kvar i slutet av lönen...
Folk som inte förstår varför de inte kan läsa epost i sin mobiltelefon.
Hallååå, det är en TELEFON!!!
Hans Engström
Sep 26 2006, 08:23
QUOTE (eskil @ Sep 26 2006, 06:56 )

Folk som inte förstår varför de inte kan läsa epost i sin mobiltelefon.
Hallååå, det är en TELEFON!!!

Jag kan läsa min mail i min telefon :P
Fast jag har lite annat otalt med 3
QUOTE (Hans Engström @ Sep 26 2006, 09:23 )

Jag kan läsa min mail i min telefon :P
Om du kan läsa epost, spela mp3or, boka möten och ta bilder med den där prylen du har i fickan så är det inte en telefon, då är det en tekniknördspryttel. :P
Det speciella hatobjektet igår var Ericson P900 som
nästan kan läsa och skicka epost...
Hotel Charlie One
Sep 26 2006, 11:16
QUOTE (Ing @ Sep 25 2006, 14:52 )

Ååh, härligt.
Studenter på högskola som inte förstår ett skit av det här med att komma i tid. Rätt plats, rätt tid, rätt utrustning. 15 minuter rast MÅSTE innebära att man efter 15 minuter ska sitta på sin stol igen, färdig att börja föreläsningen igen. Inte att man då ska börja masa sig in i föreläsningssalen och slösa bort ytterligare 5-10 minuter med att sätta sig på plats och plocka fram papper och penna. Det här är åt h___te för vanligt!!!
Ungar som skriker rakt ut på bussen.

Klassiskt misstag käre vän! Det heter inte "Nu tar vi 15 minuters rast" utan "Uppsuttna här igen kl XXXX"
15 minuter räknat från när då? När sista eleven lyckats masat sej ut eller?
2 Saker!
Jävlaskitbajenderbyhelvete....
Hade Gnaget plockat 3 poäng igår så hade det sett jävligt vackert ut i tabellen, men men.....
Jävla gnällspik!
GnällspikJaha, så den allmänna uppfattningen är att det är ok att skita i polismans uppmaning om man begår brott?
Föräldrarna kan givetvis ha synpunkter på hanteringen eller polisens rutiner vid efterföljande av misstänkta rånare.
MEN har man minsta omtanke om sina barn så tänker man till när man uppfostrar dem i förhållande till lager och förordningar och inte minst i förhållende till dem som skall upprätthålla lag och ordning.
Status quo
Sep 27 2006, 09:06
QUOTE (GC1 @ Sep 27 2006, 08:40 )

Jävla gnällspik!
GnällspikJaha, så den allmänna uppfattningen är att det är ok att skita i polismans uppmaning om man begår brott?
Föräldrarna kan givetvis ha synpunkter på hanteringen eller polisens rutiner vid efterföljande av misstänkta rånare.
MEN har man minsta omtanke om sina barn så tänker man till när man uppfostrar dem i förhållande till lager och förordningar och inte minst i förhållende till dem som skall upprätthålla lag och ordning.
Fy fan va trött jag blir på idioter som tror att dom ska få något för att dom blivit påbultade av polisen.
– Jag ville köra ifrån polisen för att min moppe är trimmad. Jag ville inte åka fast och få böter, säger Jim Karlsson.
Men jakten blev kortvarig. Efter bara några sekunder tog Jim och kompisen av vägen och ner mot ett dike. Polisen körde efter och rakt in i mopedens bakdäck.
Jaaaa hur skulle han veta att han var misstänk för rån. DET ÄR DÄRFÖR MAN SKA STANNA
– Jag är mest förbannad och skulle vilja få en ursäkt från polisen, säger Jim.
Han borde be polisen om ursäkt för att han slösade bort deras tid genom att inte stanna...
roninn
Sep 27 2006, 10:03
Jag är trött på Janne Josefsson i "uppdrag förvanskning". Hans reportage är lite för vinklade för min del.
Vad det gäller "mopedjakten" så är det inte så konstigt att två killar som försöker dra från polisen blir tryckta av vägen när signalementet på rånarna är två unga killar på en moped. Och de stämmer in på tid och plats.
Tänk er själva, du är polis, en butik har rånats av två unga män på en moped. Du är en liten bit bort från brottsplatsen och ser två unga män på en moped på väg bort från den ungefärliga brottsplatsen, de ser din radiobil och drar iväg. Brottet det rör sig om är grovt rån...
Att inte trycka moppen av vägen hade varit snudd på tjänstefel
Sen ibland blir det fel.
Nu försöker jag köra lagligt och ekonomiskt. Hålla max 115 på motorvägen.
Vad händer då?!
Folk kör upp i röven och blinkar när man inte kommer om långtradarna tillräckligt fort.
Tack.
Nestor
Sep 27 2006, 22:54
Moget beteende. Man kan ju iallfall FÖRVÄNTA sig att 15-16 åringr skall gå att ha i möblerade rum
FJORTISAR! IDIOTER! VALPYNGEL!
Arctic soldier
Sep 27 2006, 23:05
all kolektiv trafik!! den är gjord för små meniskor de kvitar om de är en spårvangn, buss, flygplan, tåg.jag får inte plats.
jag får sitta i foster stälning hela resan, de är inte bekvämt i 4,5 timmar

. när skall en person på 1,95 kunna åka kolektiv trafik?
sen är den offtast försenad eller inställda

och ingen ersätnings buss eller sånt när man behöver de som mest!!!
C DK012
Sep 27 2006, 23:41
QUOTE (GC1 @ Sep 27 2006, 08:40 )

Jävlaskitbajenderbyhelvete....
Hade Gnaget plockat 3 poäng igår så hade det sett jävligt vackert ut i tabellen, men men.....
You're welcome...
Ormtunga
Sep 30 2006, 23:20
Jag är måttligt road ikväll. Definitivt sista gången jag lovar föräldrarna att vakta hus, hund och fjäderfän.
Sex espresso är uppenbarligen mer än jag borde dricka. Kolkur m/vildmark är inte så jävla gott.
Lokaltrafiken i Stockholmslän.
Jag vet inte om det är tunnelbanan som går för sällan eller om det är pendeltågen som slutar gå för tidigt men kasst är det i alla fall.
Tvingades åka kors och tvärs med hjälp av tunnelbanan för att komma tillräckligt nära hem för att kunna ta taxi till vettigt pris.
Fet IG på SL som inte anpassar sin trafik efter folk som är ute och festar på onsdagskvällar.
Poliser som håller varandra om ryggen, när de uppenbarligen gjort fel.
Folk som tror att det var terrorister som låg bakom 9/11.
QUOTE (Axly @ Oct 5 2006, 01:59 )

Det där får du gärna utveckla.
QUOTE (BJE @ Oct 5 2006, 02:51 )

Det där får du gärna utveckla.
Egentligen var det väl ingen avreagering mot personer som tror på det, eller något annat. Snarare dom som försöker få folk att tro så.
Och ja, jag kan utveckla det någon gång, men just nu tänkte jag läsa körkortsteori tills solen går upp.
dynamit
Oct 5 2006, 03:21
Fick en 700:- böteslapp igår för "Parkerat på ej tillåten sida av vägen" . Vad jag har förstått parkerade jag på en väg som är "nyskyltat" med vissa förbudstider (fr.o.m 1okt, 08-16) för parkering, för att underlätta inför vintern och tillhörande snörövning.
Men det finns ingen snö än! 700 pix är enligt mig orimligt högt bot för att man inte tittar närmare på förbudsskyltarna.. (Kan tillägga att det inte stod några andra bilar längst vägen att rätta sig efter)
cloudsurfer
Oct 5 2006, 09:01
hemsidor man inte får att fungera, jävla episerver
Att Windows Vista tog skitlångtid att installera - och så slutade ändå nätverkskort fungera, och börja om från början med att hitta alla j-vla drivrutiner till allting!! (dumskalle som jag är inbillade jag mig att Vista skulle hitta fanskapet själv och installera drivisar..)
Jag tror jag skiter i Vista och trycker in Ubuntu istället.
C DK012
Oct 5 2006, 13:47

Poliser som håller varandra om ryggen, när de uppenbarligen gjort fel.
Då blev det nog dags att tillägga "folk som köper idiotiska konspirationsteorier bara för att den verkliga världen inte är tillräckligt spännande för någon vars främsta källa för kunskap är hemsidor skrivna av foliehatt-omaner", och sedan passa på att lägga in en
länk
QUOTE (C DK012 @ Oct 5 2006, 14:47 )

Då blev det nog dags att tillägga "folk som köper idiotiska konspirationsteorier bara för att den verkliga världen inte är tillräckligt spännande för någon vars främsta källa för kunskap är hemsidor skrivna av foliehatt-omaner", och sedan passa på att lägga in en
länkHåller med, ofattbart att folk verkligen köper foliehattsdokumentären rakt av. Har de helt tappat sitt kritiska tänkande? Ser folk inte hur ologiskt det hela är?
Andra gången i mitt liv som fler än en person tyckt något om ett av mina inlägg. GROAAR!
C DK012
Oct 6 2006, 00:20
QUOTE (Axly @ Oct 5 2006, 16:39 )

Andra gången i mitt liv som fler än en person tyckt något om ett av mina inlägg. GROAAR!

Utan att känna till det första fallet så kanske du ska ställa dig frågan 'varför'? ;)
Rickard N
Oct 6 2006, 07:38
QUOTE (Apone @ Oct 5 2006, 12:06 )

Att Windows Vista tog skitlångtid att installera - och så slutade ändå nätverkskort fungera, och börja om från början med att hitta alla j-vla drivrutiner till allting!! (dumskalle som jag är inbillade jag mig att Vista skulle hitta fanskapet själv och installera drivisar..)
Jag tror jag skiter i Vista och trycker in Ubuntu istället.
För DÅ kommer du inte behöva leta efter grejer på nätet
IDIOTER!

Klicka för att förstora.
Status quo
Oct 23 2006, 12:44
Gaaaah ibland är bara mitt jobb för mycket:
pucko: "Hej jag vill gå ut"
jag: "ut?"
pucko: "ja är det dörrarna där eller här?
jag: "Ehm ja det är vilket som, båda leder ut"
pucko: "okej...............................................................Vilket är bäst?"
jag: "*skratt*, ja vad menar du med bäst.. båda dörrarna leder dig ut och det var vad du ville, det finns tyvärr inge bättre ute"
att tillägga är att hela väggen är i glas samt med snurrdörrar också i glas så man ser ut jäkligt bra..
Och den fulla finnen:
finnen: "Hej *hick* Turku........."
jag: "Ja?"
finnen: "ankommer..er.."
jag: "ankommande från turku kommer ut här"
finnen: "ja"
jag: "?"
finnen: "alltså...hrmm.. *hick* jak ska åkka till turku"
jag: "okej.. vilket tid ska du åka?"
finnen: "öhh.... öhh... ja... till turku"
jag: "ja, är det 14:15?"
finnen: "jak ska visa dig"
jag: "ja men vet du inte vilken tid du flyger?"
finnen: "jag är full hahaha"
(no shit, stinker sprit här)
visar upp en biljett
jag:"det där är från bryssel till stockholm"
jag: "ja men jag behöver biljetten till turku om jag ska kunna ta reda på vilken tid"
finnen: "ja här.... *hick*"
jag: "nej det där är från bryssel till stockholm"
jag: "ja men du skulle till turku?"
finnen: "ja! ja! turku!"
jag: "ja men är det 14:15 eller?"
finnen: "......."
jag: "okej men gå upp en våning så har du incheckningen där"
finnen: "ja jak försöker"
jag: "bra, hejdå *pust*"
martinator
Oct 23 2006, 14:06
Efter att ha läst Kvällans löpsedel idag om "DOLD DIABETES" så blir jag så otrolig förbannad. Om folk verkligen hade haft alla DOLDA FOLKSJUKDOMAR det varnas för så hade vi fan varit utdöda i sverige redan. Här sätter man skräck i fullt friska männsikor som kommer ringa ner sjukvårdsupplysningen och överfylla akutens väntrum för en finne på näsan eller en ovanligt stor snorkråka som kan tyda på hjärntumör. Fy fan vad lågt att spela på folks orkunskap och rädsla för att sälja ett par ynka jävla lösnummer extra. Jag är för yttrandefrihet, men någonstans långt bak i mitt huvud gnager en kännsla av att det snart får vara nog med skitsnack från medierna.
/martinator
falken_
Oct 23 2006, 16:42
Folk som inte, ens på gymnasienivå, har lärt sig respektera folk. Hur fan kan man sitta och skriva och kasta lappar helt vilt genom klassrummet när någon har genomgång. Two bitches. aaaah.
jag är så j***a trött på folk som inte dyker upp på övningar
Phantom Goodbye
Oct 24 2006, 12:10
QUOTE (joppe @ Oct 23 2006, 21:10 )

jag är så j***a trött på folk som inte dyker upp på övningar

joppe, hur f-n står du ut i HV?
sen får man väl fråga sig själv vad man kan göra för att andra kan skall se det gröna ljuset.
Särimner
Oct 24 2006, 12:24
Att arbeta i en politiskt styrd verklighet där bra budgetsiffror är viktigare än människorna som drabbas. "Till besparingar på 5,2 miljoner på 6 månader lägger vi på de där lärarkräken dokumentationsplikt av all dokumentation de gör. För att verkligen lägga lök på laxen inför vi inköpsstopp, vikariestopp, anställningsstopp och övertidsstopp."
Hoppas för i s*tan att man kommer in på polisutbildningen för det här börjar likna ett bombat turkiskt horhus hela verksamheten...
Teknikern
Oct 24 2006, 12:58
QUOTE (martinator @ Oct 23 2006, 15:06 )

Efter att ha läst Kvällans löpsedel idag om "DOLD DIABETES" så blir jag så otrolig förbannad. Om folk verkligen hade haft alla DOLDA FOLKSJUKDOMAR det varnas för så hade vi fan varit utdöda i sverige redan. Här sätter man skräck i fullt friska männsikor som kommer ringa ner sjukvårdsupplysningen och överfylla akutens väntrum för en finne på näsan eller en ovanligt stor snorkråka som kan tyda på hjärntumör. Fy fan vad lågt att spela på folks orkunskap och rädsla för att sälja ett par ynka jävla lösnummer extra. Jag är för yttrandefrihet, men någonstans långt bak i mitt huvud gnager en kännsla av att det snart får vara nog med skitsnack från medierna.
/martinator
Jag kom just att tänka på galna kosjukanhysterin och den senaste fjäderfärelaterade "pesten", hur många dog EGENTLIGEN eller blev allvarligt sjuka i hela världen? Kompisen som är ambulanssjukvårdare sa att nästan alla på sjukhuset garvade friskt åt dom sk. "stora hoten."
QUOTE (Teknikern @ Oct 24 2006, 13:58 )

QUOTE (martinator @ Oct 23 2006, 15:06 )

/martinator
Jag kom just att tänka på galna kosjukanhysterin och den senaste fjäderfärelaterade "pesten", hur många dog EGENTLIGEN eller blev allvarligt sjuka i hela världen? Kompisen som är ambulanssjukvårdare sa att nästan alla på sjukhuset garvade friskt åt dom sk. "stora hoten."

Håller med för fullt. Om man skulle tro media så skulle tydligen fågelinfluensan bli den nya digerdöden. Men hur många dog?
Nä, fan ta media. Sluta spela på folks okunnighet och skriv nått vettigt istället
Magnus
Oct 24 2006, 16:51
QUOTE (Maul @ Oct 24 2006, 14:59 )

Nä, fan ta media. Sluta spela på folks okunnighet och skriv nått vettigt istället

Det är okunskap, och rädsla, som kvällspressen lever på.
Syster Håkan
Oct 24 2006, 21:44
Är duktigt trött på att vare gång man brättar för en flicka vad man känner för hänne så får man alltid samma svar, att jag giller dig med men bara som en bra kompis, Vad är felet alltså?
QUOTE (Syster Håkan @ Oct 24 2006, 22:44 )

Är duktigt trött på att vare gång man brättar för en flicka vad man känner för hänne så får man alltid samma svar, att jag giller dig med men bara som en bra kompis, Vad är felet alltså?
Är det kompisar sen innan det handlar om? Dessvärre brukar svaret bli det allt för ofta i min erfarenhet :(
Syster Håkan
Oct 24 2006, 22:02
QUOTE (Maul @ Oct 24 2006, 22:55 )

Är det kompisar sen innan det handlar om? Dessvärre brukar svaret bli det allt för ofta i min erfarenhet :(
Nej oftast handlar det om man träffar lite då å då, kompis till en kompis å sånt, vist har det vara gamla kompisar sen inan.
TForce
Oct 25 2006, 00:27
QUOTE (Syster Håkan @ Oct 24 2006, 22:02 )

QUOTE (Maul @ Oct 24 2006, 22:55 )

Nej oftast handlar det om man träffar lite då å då, kompis till en kompis å sånt, vist har det vara gamla kompisar sen inan.
Tja min erfarenhet är att den kvinna man råkar bli intresserad av/förälskad/kär givetvis redan
är upptagen av en idiot/skitstövel :(

Fruntimmer är onda. De kan ju välja och vraka hur som helst. Borde finnas fackföreningar/motsvarande där vissa flickor kan bojkottas.
gislemark
Oct 25 2006, 08:04
Min prosessor brann upp i går.
Det sa *poff* sen blev det kvällen.:( Sen luktade det kostigt.

Syster Håkan...
Det kan inte ha något med detta och ditt systerliga namn att göra??
Schalldämpfer
Oct 25 2006, 12:14
QUOTE (gislemark @ Oct 25 2006, 09:04 )

Läste: "Min PROFESSOR brann upp i går" Stackaren.... Och så luktade han konstigt också....
King Kill
Oct 25 2006, 12:34
QUOTE (Schalldämpfer @ Oct 25 2006, 13:14 )

Läste: "Min PROFESSOR brann upp i går" Stackaren.... Och så luktade han konstigt också....
Du var inte ensam om det
Syster Håkan
Oct 25 2006, 14:54
QUOTE (IIHF @ Oct 25 2006, 11:11 )

Syster Håkan...
Det kan inte ha något med detta och ditt systerliga namn att göra??

INte så jag går runt och kallar mig syster, mina vänner kallar mig det,
JAg har ingen bild på mg när jag är i usk uniform.
@UAV en stöd grupp för dumpade killar behövs, anser jag
@TForce JO där är väll världen i ett nötskal?

Önskar att det kunde hända lite oftare på mitt jobb...
Rickard N
Oct 25 2006, 15:42
amen

Notera att detta skrivs i avreageringstråden..
Någon som saknar en professor, ev. i en lokal som stinker?
QUOTE (Munin @ Oct 25 2006, 16:46 )

Notera att detta skrivs i avreageringstråden..
Någon som saknar en professor, ev. i en lokal som stinker?

@Rickard N:
Du får inventera professorsbeståndet på matteinstitutionen samt kolla var det luktar värst.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.