Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Avreageringstråden
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Markan (off topic)
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
Amfibieslusken
Jag har vrålat av mig åt personen i fråga redan, men jag kan skriva av mig också. Nåt jävla rikspucko sitter och spelar CS eller något till sent på natten, antagligen med headset på eftersom han antagligen inte hör hur högt han skriker sina okvädningsord, så som "jävla hora", "helvete" osv. En natt vid tvåtiden fick jag nog. När han skrek "sluta" så gick jag mot fönstret och skrek "Ja sluta. Håll käften för helvete, folk försöker sova din jävla idiot". Han hade ett uppehåll i några dagar efter det, men så fortsatte det. Jävla *valfritt könsord här*.
gislemark
Jag blir SKOGSTOKIG på folk som ljuger så dom tror sig själva när dom sälger saker på blocket.se

Jag köpte idag ett datorskåp (fabrikat Ikea). På bilden såg skåpet ut att vara i "mint condition". Säljaren sa på telefon att alla skruvar skulle finnas med, han sa även att det inte fanns några skavankler att anmärka på.

Åkte dom 5 milen till säljaren. På plats ser jag att dfet är massor med hack och repor. Hemma upptäcker jag att alla skruvar inte finns med.

Lyckades iaf pruta 150kr.
Ragulin
Jag verkligen HATAR alla jävla lastbilschaffisar som TVUNGET skall köra om en kollega fast de har krysskontrollen inställd på c.a 1 km snabbare. Så slungar de sig ut i omkörningsfilen på motorvägen och bara FETLIGGER där i flera mil innan deras jävla åbäke till häck har orkat snigla sig förbi.... Värst är det om det kommer en liten uppförs-luta också.... Själv ligger man där bakom och är inklämd mellan containrarna och får fett med uppsprut på vindrutan och ser inte ett skit. Sedan, när man väl passerar fanskapet, så kan man ge sig djävulen i våld på att chaffisen sitter och bubblar i MOBILTELEFON i välsignad omedvetenhet av sin omgivning.

Långtradare borde tammefan FÖRBJUDAS i omkörningsfilen och mobilsnack under körning beläggas med drakoniska straff. Gärna stegel och hjul.
Mr_Confused
Den senaste tiden, särskilt denna vecka, har jag getts möjlighet att finslipa min lista på de saker jag verkligen avskyr:
Dumhet, lathet och ansvarslöshet.

Detta eftersom vissa av mina kära plutonskamrater uppvisat dessa egenskaper i högre grad än vanligt - till sådan grad att jag nästan blivit fysiskt illamående. Att dessa individer inte blir avhysta från militär verksamhet å det snaraste, utan istället blir kvar för att förpesta mitt och andras liv och dessutom ge sin stämpel åt alla oss på plutonen, är en stor tragedi. Ärligt talat, plutonen som helhet skulle prestera mer om dessa individer avlägsnades därifrån, så illa är det.
falken_
Jag hatar att alla tröjor görs för korta i armarna. De tänker inte på oss stackare som har långa armar. ALLA tröjor är för korta, och går man upp någon storlek så är de i stället för stora, för breda.

... Sen hatar jag att leta boll (golfbanan) men ännu mer hatar jag mina slag som gör att jag får leta boll.. ÖVNING!
Womack
Är ständigt förbannad på alla j-a cyklister som envisas med att köra på vägen NÄR DET FINNS en stor fin cykelbana alldeles jämte banghead.gif
Lt.E
QUOTE (Status quo @ Aug 23 2006, 08:36 ) *
(---)
Jag är också trött på alla små asiater á 40-50 kgs kroppsvikt som med bagagevagn med 50kg bagage försöker ta sig ner eller upp för rullbanden och sen välter hela skiten så att man åter igen måste gå baklänges på banden.
(---)

Tycker bara de är lustiga.

QUOTE (Womack @ Sep 9 2006, 15:51 ) *
Är ständigt förbannad på alla j-a cyklister som envisas med att köra på vägen NÄR DET FINNS en stor fin cykelbana alldeles jämte banghead.gif

Japp!

Men, finns det någon värre än Ernst Kirchsteiger?
Liqi
Jag är så satans trött på storpolitiker X!
Blir bara värre och värre ju fler debatter man ser. ARGH!
Förhoppningsvis slipper vi se honom och hans hantlangare i nästa regering, annars flyr man väl landet eller nåt...
falken_
Blir fallet så, kan vi fly tillsammans..
Maul
QUOTE (falken_ @ Sep 16 2006, 17:27 ) *

Love is in the air saint.gif :P
Nestor
QUOTE (falken_ @ Sep 16 2006, 17:27 ) *

Got room for one more?
falken_
QUOTE (Nestor @ Sep 16 2006, 18:08 ) *
Got room for one more?

Såklart "Alla ska med"... hahaha ;)
Maul
Akta er för politiskt prat, annars kommer farbror BlåGul :P ;)
Magasinstopp
Jag blir så förbannad!!!!!!!! sad.gif
I klassen hade vi en diskussion om partier och ideologier. Jag förklarar hur jag ser på invandrarpolitik och blir då kallad nynazist, "rasse" osv. blyg.gif
Har vi en demokrati, så har vi. banghead.gif banghead.gif banghead.gif
(jag sa,faktiskt, inget hemskt.....)
SToH
Höstförkylning!!!
Arrrgh!
C DK012
Alla j*vla arroganta spärrmongon som aldrig nånsin upplevt ett nej eller blivit emotsagda. Vet de inte att endast jag är felfri!?
Steken
Bästa tråden på väldigt länge.

Till 3, världens i särklass sämsta mobiloperatör, förser än med undermålig telefoner, noll service plus en support som inte bryr sig ett skit om sitt jobb. Tro mig jag har pratat med minst tjugo olika personer i supporten, dom är komplett ointresserad av att hjälpa. Byt jobb.

På alla som är med i HV och tror att en soldat kan vara hur fet som helst och ändå fungera i strid. Dom som tror att Uniformsreglementet bara är en fingervisning om hur kläderna kanske ska bäras, om han har lust dvs. Dock en eloge till dessa för att dom alltid håller sig framme när det ska fotograferas, dom ser alltid till så HV visar sig från sin bästa sida.

Dom som ger sina ungar godis, chips, hamburgare, läsk o dyl varje dag o sedan skyller på att deras ungar är för feta för att det inte är någon idrott i skolan (iofs sant att det är för lite idrott i skolan, men knappast därför din 10åring på 100kilo ser ut som den gör).

På alla som röker och sedan förväntar sig att jag har lust att med mina skattepengar betala deras lungcancer operation och medicin.

Folk som inte har något trafikvett, dom som kör för sakta, dom som kör för fort, alla som utsätter andra för fara enbart på grund av egoism.

Till denna EU-moped/italiensk kn*llskoter epedemi som sprider sig över hela landet. Dom kan inte köra, dom tar sig friheter hela tiden eftersom dom verkar tro att trafikregler inte är tillför dom.
Höll på att garva ihjäl mig här om dagen när en skoter försökte klämma sig förbi på insidan av en bil i en rondell kör rakt in i bilen o flyger av skotern. Bilen var desseutom en sprillans chrysler, lycka till att betala den självrisken på studiebidraget, sucker.

Folk som går ut på krogen för att slåss o enbart förstöra för oss andra konstiga människor som faktiskt går dit för att ha roligt.

Folk som inte kan stå upp och erkänna när dom gjort fel utan låter andra ta skulden, speciellt dom uträknande j*vlarna som skjuter skulden på folk dom vet inte vågar försvara sig utan bara sväljer skiten.

Folk som inte kan uppfostra varken barn eller hundar, här är ett tips till er skaffa inte saker bara för att de verkar skoj o sent skiter i det när det blir för jobbigt. i 99% av fallen är barnets tillkortakommanden en eller flera idioter till föräldrars fel. När det gäller hundar är det nog ännu närmare 100%.

De som tränger sig före i köer o sen verkar tycka att det är oerhört oförskämt när någon säger åt dem att ställa sig sist. Eller ännu värre inte lyssnar.

Folk som är fysiskt kapabla men som inte ingriper när andra blir misshandlade eller råkar ut för en olycka o sedan står där gnäller på att polisen/ambulansen är söliga o inte sköter sitt jobb.

Chefer utan utbildning som blir höga på sin makt o genast glömmer sina gamla arbetskamrater o hur det faktiskt var att jobba "nere på golvet".

Folk som gnäller utan att göra något åt saken.
SToH
Blir skogstokig på alla föräldrar som tycker att hela världen bör ta hänsyn till dem, för de har ju barn minsann. Kan du inte jobba på dom tider som företaget behöver dej?
Byt jobb! Tvinga inte dina kolleger att ta alla skit-pass.

Kan ditt barn inte sova på caféet för att folk pratar runt omkring?
Gå hem! Sitt inte och ge oss arga blickar, vi har betalat för oss, det har troligtvis inte ditt barn.
Mungojerrie
QUOTE (Steken @ Sep 20 2006, 02:02 ) *
På alla som röker och sedan förväntar sig att jag har lust att med mina skattepengar betala deras lungcancer operation och medicin.

Sån j-a retorik gör mig förbannad. Den går att applicera på precis allt efter behag.
Rickard N
Så... gör det då. Det är ju avreageringstråden biggrin.gif
Jag hatar att det är moms på skatt...
Fu Dahlberg
QUOTE (Rickard N @ Sep 20 2006, 13:16 ) *
Så... gör det då. Det är ju avreageringstråden biggrin.gif
Jag hatar att det är moms på skatt...

Jag hatar moms.
dynamit
Vill ge en känga till den som stal min cykelsadel natten till idag.. Den var sprillans och nu måste jag köpa en ny, svin!
Axial
QUOTE (Mungojerrie @ Sep 20 2006, 12:42 ) *

Sån j-a retorik gör mig förbannad. Den går att applicera på precis allt efter behag.

I second that!

Vill du ha valuta för dina skattepengar? Börja röka då! Det finns ingen som är så väl medveten om det negativa med rökning som just rökaren.

Ja, jag förväntar mig att era skattepengar ska bekosta min vård, precis som jag bekostar er vård när ni cyklat ikull på fyllan, krockat under en bilfärd ni inte hade behövt göra, skurit er på en kniv när ni skulle tälja snögubbar osv, osv.

Nu fick Steken en större släng av sleven än han möjligen förtjänat.

Vidare önskar jag spy galla över:
1) snorungarna på Hushagsskolan som bara måste gå 25 personer i bredd på cykelvägen
2) Utländska lastbilschaufförer som inte talar engelska eller tyska utan bara dålig ryska och ännu sämre polska. Skaffa en parlör!!!
3) Arbetsgivare som inte respekterar kollektivavtalet.
4) Underpresterande arbetskamrater som dessutom har mage att klaga på andra.
5) Min egen bristande förmåga att ha fördrag, tålamod och överseende med ovanstående.
Munin
Saker som gör mig upprörd:
Busstolar, flygstolar och ta mig f*n numera bilstolar, hela världens befolkning är inte av japanhöjd även om designers et al tycks tro så. Make my day and stretch a designer?

All billig skit som går sönder innan jag gör det, ska man t ex verkligen kunna trampa av en cykeltrampa?!

Blågula pukon som inte beter sig som den trupp de följer, springer fram och tillbaka i ingenmansland/in och ut genom dörrar, instruerar chefer under pågående moment, hjälper den "egna" sidan med information osv.

Äckel med dessa förbannade dykarstavar som de strör runt i terrängen vid mörkerskjutning, samt deras kollegor med xenonlampor, motsv, som det ska lysas med på allt och alla i närheten. Mörkerseende, vadå?

Tanter som inte vet var de har kontanterna när de kommer till kassan, småbarnsföräldrar som inte bestämt sig om vad familjen vill ha innan de kommer till kassan hos donken i lunchtid, motsv.

Folk som irriterar sig över rökare, samtidigt som de gärna ställer sin mindre bränslesnåla bil på tomgång. F ö var är alla dessa friskusar när det är -30, snöstorm och snålblåst, vi rökare känner oss ensamma utomhus..dessutom är vi mindre sjukdomsbenägna denna årstid, fan vet hur det hänger ihop.

Föräldrar som kör tonåringar till skolan, motsv, som ligger mindre än 3 km bort.

mm..
Nestor
De latmaskar och schlashasar jag skäms att kalla minga gruppmedlemar i skolan...
Adam Wilhelm
Ex som inte vet när de ska sluta fjanta sig!
Munken_swe
Jag blir så sur på C Ungdom KRAG när han räknar upp varenda ungdomsavdelning som var med på Kostaövningen i helgen för HMK, förutom vår avdelning! När jag, gruppchefen, som lämnat av till honom flera gånger bara står en halv meter från honom och kungen! Hur glömsk kan man vara!? Blir också förbannad på de som inte lyder order, speciellt under stressade situationer och ger en kommentarer som "gör det själv", motsvarande.

Utskällning är underskattat. bash.gif
Steken
QUOTE (Axial @ Sep 21 2006, 08:49 ) *
QUOTE (Mungojerrie @ Sep 20 2006, 12:42 ) *

I second that!

Vill du ha valuta för dina skattepengar? Börja röka då! Det finns ingen som är så väl medveten om det negativa med rökning som just rökaren.

Ja, jag förväntar mig att era skattepengar ska bekosta min vård, precis som jag bekostar er vård när ni cyklat ikull på fyllan, krockat under en bilfärd ni inte hade behövt göra, skurit er på en kniv när ni skulle tälja snögubbar osv, osv.

Nu fick Steken en större släng av sleven än han möjligen förtjänat.

Mitt uttalande kan ni applicera på missbrukare av alla saker. En olycka är dock något helt annat. Om man då inte kört i 300km/h på en 50 väg o tror att man ska klara det.
Följer man dock säkerhets föreskrifter samt iaktar försiktighet vid användandet av farliga föremål och/eller maskiner så har jag inget emot att bidraga med mina skattepengar för att betala vården.

EDIT: stafvel
C DK012
QUOTE (Steken @ Sep 21 2006, 22:09 ) *
Mitt uttalande kan ni applicera på missbrukare av alla saker. En olycka är dock något helt annat. Om man då inte kört i 300km/h på en 50 väg o tror att man ska klara det.
Följer man dock säkerhets föreskrifter samt iaktar försiktighet vid användandet av farliga föremål och/eller maskiner så har jag inget emot att bidraga med mina skattepengar för att betala vården.

EDIT: stafvel

Användande/bruk av såväl vinkelslip som cigaretter är väl att betrakta som en kalkylerad risk? Det är faktiskt inte så att du per automatik får lungcancer för att du tar ett par bloss, hjärtinfarkt för att du gillar pommes med bea, eller akut blyförgiftning för att du gillar att skjuta pistol på fritiden.
Steken
Glömde en sak.

Folk som egentligen förstår vad man menar fast låtsas som om dom inte gör det för det för att det är roligare att gnälla.

(En av annledningarna jag sällan gör innlägg på forumet föv)

Slut disskuterat om vad jag inte gillar är rätt eller fel o fortsätt med trådens ämne istället.

@C DK012 om det där var en form av avreagering så ignorera mig.
martinator
Så jävla super ururslet av MFF igår. Spelade ungefär lika bra som ett div. 4 lag.
Bortklemade jävla messpelare som tror att bara för att man var känd för 10 år sedan så vågar ingen ta bollen från en. Betalade för att se skiten gjorde man också, det är nästan det allra värsta.

m
Sprak
Vill avreagera mig på Pliktverket o FM som lovar massa saker på mönstringen osv där dom säger "- du skall vara besättning på 122an osv" och sen när man rycker in så -tjena du blivit placerad på trossen som E- Vagns förare/skytt. Roligt att man inte kan påverka någonting med sin värnplikt. Det är ju endå 11 månader av mitt liv som befälen bara gör vad dom vill med.
Nestor
QUOTE (Sprak @ Sep 22 2006, 20:47 ) *
Vill avreagera mig på Pliktverket o FM som lovar massa saker på mönstringen osv där dom säger "- du skall vara besättning på 122an osv" och sen när man rycker in så -tjena du blivit placerad på trossen som E- Vagns förare/skytt. Roligt att man inte kan påverka någonting med sin värnplikt. Det är ju endå 11 månader av mitt liv som befälen bara gör vad dom vill med.

Men är det inte så att det är FM:s behöv som är det viktiga tveka.gif vissel.gif
Krook
Härmed vill jag avreagera mig på alla personer som tror att Försvarsmakten är till för dem som enskilda individer!
"Jag får inte åka på internationell tjänst trots att jag är überbra" och "Varför får inte jag..." och så vidare. Det gör mig duktigt irriterad.

/K
Edit: Omformulerat inlägg efter nedanstående uppsträckning. Tack, Kimster, för att jag får möjligheten att rätta in mig i ledet. blush.gif
Kimster
..ska vi låta folk få avreagera sig utan att bli ifrågasatt så kommer trådens syfte användning bli mycket bättre.
Envägskommunikation rakt av...
SToH
Så jäkla användbar tråd!
Har ju nästan samma funktion som en sandsäck..
Här kommer en salva till:

Varför, varför ska folk tvunget förpesta mina dagar på jobbet med Megapol, riks FM, dokusåpor, Melrose Place, Lyckochansen, BWO, Paris Hilton och annat hemskt?
Kan ni inte lyssna/titta på ert skit i lurar eller nåt?

Skulle just vara snyggt om jag drog på Arch Enemy på högsta, då skulle ni kanske vakna upp ur eran %&#¤ koma!
falken_
Jag hatar långdragna förkylningar, förkylningar över huvudtaget, eller rent av bara sjukdomar i allmänhet. Jag hatar att inte få träna. Att känna musklerna och konditionen tyna bort. Att känna sig orkeslös och inte kunna göra någonting, utan bara vänta ut helvetesskiten tills man blir frisk igen. Sjukdag nr 12 nu. På måndag ska jag bara börja träna! Oavsett.
eskil
Nytt hatobjekt för denna helg: Björkfrön.

Dessa tusentals vegetariska flygfän som lägger sig precis överallt där de inte ska vara. Varför kan inte björkar vara lika civilicerade som granar, tallar, rönnar och ekar och överlåta fröspridningen åt djuren? De inser i alla fall att det inte är någon bra idé att plantera femtusen nya björkar i mitt vardagsrum bara för att jag vädrar!
Kimster
varför måste kroppen gå sönder och ta tid på sig att lagas.. varför kan jag inte bara byta ut fothelvetet mot en ny.

varför måste mammor med barnvagnar gå in i affärer med ½m mellan hyllorna.. och sen titta på en som om man själv vore problemet.

varför måste alla titta på EXAKT samma hylla och i exakt samma tidpunkt som jag när man handlar mat.
vixen
* I fredags var jag nära att för första gången i mitt liv bara gå fram och slå till en kille.
Jag har blivit så trött på ungdomar som andvänder mobilen som boomblaster.
Dem sitter längst bak i bussen/tåget/karavanen och spelar högt som fan och nickar lite lätt på huvudet.
När jag bad f*nskapet stänga av då inte alla ville höra den senaste MTV klyshan sa han bara, "Men det är ju bara mp3 ju". Ja det är det. STÄNG AV !!!!!!!

* Och varför måste alltid jag vakna först efter en fest. Jag hatar att behöva sitta tyst i tre timmar tills alla andra har spytt upp gårdagen och vaknat till liv. Och varför i Hvete är jag i Borås nu?

* Tåg. Jag avskyr tåg och andra fordon som enbart syftar till att belysa det västa hos människan. Och nu ska jag åka tåg till Hbg i 3 timmar.......... Snart smäller det. Hoppas bara att det blir killen med mobilen!!
SToH
Bakfylla...
Jag vet, självförvållat. Men ändå. Är det inte bara för hemskt?
Status quo
Jag blir så jävla trött på folk med ouppfostrade skitungar som gör vad fan dom vill och springer omkring och skriker, slår varandra eller hoppar upp och ner. Uppfostra era barn ffs, och klarar man inte det då ska man fan inte skaffa några heller *Suck*
bash.gif
Magasinstopp
Vi ska ha övning i helgen. För en gång skull, så är det en FUSA. Även för oss avtalspersonal.
JIPPI!!!!! tänkte jag.
Helt plötsligt, idag, så säger barnvakten ifrån. "Javisstja, nej det går nog inte nu...."

Det är såååååååå jä**a lågt!!!!!
Rickard N
AAAAAAAlla j***** i**** som anser att hockey blivit innebandy för att man inte får slå på varandra med klubborna lika mycket längre, inte får hakas alls (helt sjukt, eftersom man inte får hakas ÖVER HUVUD TAGET enligt reglerna... banghead.gif
falken_
Fan för prov och fan för företagsekonomi (för tillfället) fan för alla listor med uppradad fakta som man måste komma ihåg. :(
Ing
1. Rökare. Äckliga människor som luktar illa och skräpar ner. Hoppas de betalar tillräckligt i tobaksskatt för att betala sin egen lungcancer.

2. Alla andra äckliga människor som är ivägen överallt.
Danne
QUOTE (Ing @ Sep 25 2006, 12:22 ) *
1. Rökare. Äckliga människor som luktar illa och skräpar ner. Hoppas de betalar tillräckligt i tobaksskatt för att betala sin egen lungcancer.

Sedan är det såååååååååååå synd om dem nu när de måste gå ut och röka.....så de ställer sig 1.25m utanför restaurangens/barens/butikens dörr och blossar järnet så att alla som vill in eller ut måste förbi deras protestaktion. sad.gif 8.gif
Ing
Ååh, härligt.

Studenter på högskola som inte förstår ett skit av det här med att komma i tid. Rätt plats, rätt tid, rätt utrustning. 15 minuter rast MÅSTE innebära att man efter 15 minuter ska sitta på sin stol igen, färdig att börja föreläsningen igen. Inte att man då ska börja masa sig in i föreläsningssalen och slösa bort ytterligare 5-10 minuter med att sätta sig på plats och plocka fram papper och penna. Det här är åt h___te för vanligt!!! banghead.gif

Ungar som skriker rakt ut på bussen. banghead.gif
SToH
QUOTE (Ing @ Sep 25 2006, 16:52 ) *
....

Ungar som skriker rakt ut på bussen. banghead.gif

Föräldrar som inte har pli på sina ungar.
Föräldralicens, snälla nån?

brow.gif
Nestor
Kemi*****prov*****e...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.