Mitt drömspel skulle nog vara ett SINGLEPLAYER-spel (med Multi-möjlighet också såklart) som utspelar sig under svenskt krig i modern tid, med välutformade banor och uppdrag, med korrekt återgivna miljöer i olika storstäder o.s.v, där man kan välja mellan flertalet befattningar och uppgifter. Både som stridande (såklart med många olika befattningar därunder), pilot, spion, och hela köret

Och SSG givetvis! First Person Shooter.
En annan dröm vore ett polisspel som också utspelar sig i Sverige, där man kan agera både ordningspolis, Piket och Nationella Insatsstyrkan. Gärna liknande SWAT 4. First Person Shooter.
Sedan har jag en cp-dröm också, som skulle kräva ett ton datorutrustning, men det får vara i framtiden då. Nämligen ett spel i GTA-stuk fast med massor med yrkesval, och helt globalt. Skulle kunna använda satellit-bilder och GPS för att utforma kanske?
Man ska kunna resa över hela världen och jobba som allt möjligt intressant. Kanske en städuppguft om man har ont om pengar i början. När man sedan jobbat sig uppåt kan man söka diverse spännande yrken, eller vara en liten free-rider som lever på vad man kommer över =) Brottslig bana finns självklart att välja på. Sedan ska man kunna ansluta sig till någon armé i världen som befinner sig i krig. Således ett spel där man kan spela ett helt liv så att säga, utan alla restriktioner som världen sätter, men samtidigt NÅGOLUNDA realistiskt. Så lite begränsningar som möjligt är nyckelordet. Cykla till Afrika om du har lust

First Person, med möjlighet till trejde-personsperspektiv.
You may saaaay, I'm a dreamer... But I'm not the only one *lalala*
Tack för mig