QUOTE (almkvist @ May 29 2007, 16:11 )

Om jag vore pensionär och är ute och går med mina stavar och min lilla pudel 22.00 på kvällen, så skulle jag bli kanske eventuellt liite räddare om det kommer en man springandes i uniform och med ett järnspett gungandes rytmiskt i famnen än en ak5..
Ett förslag är att åka långt ut åt ... skogen om man har någon sådan, kanske vid något gammalt övningsfält så att ingen bryr sig.
*asflabbar och knäcker sig totalt vid tanken*

Kan tänka mig rubriken i tidningen efteråt...
har de tagit bort kravet på att man skall vara i stridbart skick och kunna genomföra verksamhet omedelbart efteråt?? (eller är det en gammal skröna)?? det jag menar är att springa fälttestet bara på "pannan" i det läget är ju rätt meningslöst....
Gjorde detta 1 ggr innan utlandstjänst...
Jag var totalt otränad och i risigt skick... Gick in på 5.15 tror jag, hade stört bekymmer med att hitta rätt takt då "alla" skulle springa ihop med målet på 5.30. Det tempot hamnade dock mellan promenadtempo och lätt joggning för mig vilket var ett rent hlv att lösa.. Så det blev att öka lite...
DET MEST intressanta var att vi hade en tjej med.... Sprang milen ofta gjort xx antal tjejmilar...
Som gick in på 6,20 eller 6,10.... Varför???
Jävligt bra fråga... men hennes kondition spöade min lätt....
JAG TROR dock att för en person van att springa i löpdojor och liknande så vvar det fruktat ovant att hängas på 15kg utr och löpa.... Det var nog mer ansträngande/ovant i sig än den fysiska grunduppgiften...
Kan ju vara bra att ha med i snaket.. Och visst.. hon fick åka utan några problem