Help - Search - Members - Calendar
Full Version: inryckning 2007
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Pages: 1, 2, 3
molin_visby
hejhej!

nån lr några som mönstrat i år?
Christer
Vilka befattningar är det som har inryck mellan juni 07 och December 07? Mig veterligen rycker de flesta 88:or in i Januari 08 pga tredje terminen för 87 årskullen..
Hedin
Flygflottiljerna har inryck 2007 för 88or, sen säkert en del andra ställen me. De 4% som ska göra 15 månaders utbildning rycker väl in då också antar jag :P
molin_visby
KJ har också inryck då vad jag vet!
siros
även jag rycker in 2007, närmare bestämt okt 2007
ERK
Jag rycker in i flottan i oktober. Kanske beror på att jag ska bli befäl. Eller så är det för att jag är 87a, dvs ett år sen ;)
Skoog
Livgardet har inryck i Juli 2007.

// Skoog (som ångrar att han inte valde att söka till Flottan och då hade ryckt in samtidigt som ERK)
simon
P4 och LG har inryck i januari 2007.
G..
Amfibiesoldat inryck, juli '07.
Faers
Personligen så är mitt inryck i januari 08, men bevakning/insats på P7 har inryck nästa höst.
molin_visby
har ni fått era placeringar redan? jag mönstrade 2:a mönstringen 1:a juni.. har fått ett brev om att de tagit emot min ansökan om kustjägare.. men de ska komma ett till brev som en polare fått nu, med placering om man inte klarar extrramönstring å annan info.
väntar på brev varje dag, vill så gärna bli KJ! gasmask.gif

Ha de!
Faers
Allt ramlade för synen på mig. Men jag är av den uppfattningen att jägare är uppskattade. Jägare är spaning, och visst hårt, men spaning finns på alla förband. Litar mer på ett gäng infanterister som kan skjuta än en jägare som kan springa. Men dte är jag som anser så dock
nexs
Skulle bli underhållsgruppbefäl med inryck juli 2007 på Malmen men bytte tjänst till Fältarbetssoldat i Eksjö med inryck jan 2008 efter mer tanke. Mycket nöjd med den tjänsten pga mitt C i syn! Mönstrad 19 Juni i Kristianstad, men eftersom jag slutat gymnasiet redan (88'a som började tidigt) skrevs jag in direkt! biggrin.gif
molin_visby
QUOTE (Faers @ Jul 7 2006, 23:04 ) *
Allt ramlade för synen på mig. Men jag är av den uppfattningen att jägare är uppskattade. Jägare är spaning, och visst hårt, men spaning finns på alla förband. Litar mer på ett gäng infanterister som kan skjuta än en jägare som kan springa. Men dte är jag som anser så dock

jägarna och infanteristerna har samma kunskap att utgå ifrån i början av att skjuta.. inget säger att infanteristerna skulle vara bättre på att skjuta för att jägarna kan springa?
simon
Nu finns det ju iofs inget infanteri längre, så diskussionen är ganska felvinklad... ;)
Mercai
QUOTE (simon @ Jul 8 2006, 07:56 ) *
Nu finns det ju iofs inget infanteri längre, så diskussionen är ganska felvinklad... ;)

Pansarskytte då? camo.gif
molin_visby
men hörni 88:or.. har ni fått era brev?

B)
Faers
Har fått mitt brev ja :P Och det med jägare, de ska inte skjuta så mkt. Skjuter en jägare har han ju misslyckats med att bara se men inte synas :P

Stolt pansarbasse!
simon
QUOTE (Faers @ Jul 8 2006, 18:26 ) *
Har fått mitt brev ja :P Och det med jägare, de ska inte skjuta så mkt. Skjuter en jägare har han ju misslyckats med att bara se men inte synas :P

Stolt pansarbasse!

Tycker att såna som du (och jag) borde chilla lite. Jag har flera veckor kvar till inryck och du har inte ens fått inryckningsordern. Kanske lite tidigt både för dig och mig att kalla sig pansarbasse... ;)
siros
Jan 2007 är inte aktuellt för 88:or

Ja det finns 88:or som fått definitiva besked, jag är en av dom.

//Siros
simon
Varför begränsa tråden till 88:or?
siros
Varför begränsa tråden till 88:or?

För att trådskaparen startade denna tråd i det syftet och för att det är enklare att bara diskutera oss 88:ors situation då man slipper bläddra bland flera inlägg för att komma till ett som besvarar ens egna frågor.

//Siros
MastY
Molin, mönstrade du i år och har redan fått brev om extramönstring?
Jag mönstrade 16 juni, har fått mitt inskrivningsbesked men jag har inte fått något besked om de tagit emot min ansökning på FJS.
molin_visby
QUOTE (MastY @ Jul 9 2006, 01:59 ) *
Molin, mönstrade du i år och har redan fått brev om extramönstring?
Jag mönstrade 16 juni, har fått mitt inskrivningsbesked men jag har inte fått något besked om de tagit emot min ansökning på FJS.

jag har fått brev om att pliktverket tagit emot min ansökan till KJS och att extramönstring kommer att ske.. men ingent annat brev.. jag mönstrade 1:a juni i år. min polare har fått ännu ett brev där det stod att han skulle på extramönstring till KJ och om han inte lyckades där så skulle han till arvitsjaur tror jag.. har en polare som sökt FJS och han har fått besked om att han gått vidare till exramönstring.

ansökan du gjorde till FJS var väl skriftlig? då borde du få en bekräftelse på att de tagit emot den tror jag..
Jonne
Mönstrade den 13 februari och har blivit placerad som FH705 luftburen befäl Östra Nerike skvadron på K3 med inryck jan 2008.

Jag har också sökt in till både FJS och KJS och fått brev från båda. Dock kommer jag inte få reda på om jag får komma till förtest förräns nästa år.
MastY
Kom det tillsammans med inskrivingsbeskedet eller i ett separat brev och vid en annan tidpunkt?
molin_visby
vad är inskrivningsbeskedet? clap.gif
Jonne
QUOTE (MastY @ Jul 9 2006, 18:01 ) *
Kom det tillsammans med inskrivingsbeskedet eller i ett separat brev och vid en annan tidpunkt?

KJ brevet kom nån månad efter mönstringen. Inskrivningsbeskedet kom inte förräns fyra månader efter jag hade mönstrat. Efter jag fått det kom FJS papperna. Så nu börjar en lång väntan fram till förtest beskeden...
MastY
QUOTE (molin_visby @ Jul 9 2006, 19:09 ) *
vad är inskrivningsbeskedet? clap.gif

Brevet där det står om du blivit inskriven och i så fall på vilken tjänst.

Btw, jag har fått mina papper från FJS nu, känns gött!
os frontale
Jag är 88 ( den riktiga Almkvist ) och ska mönstra i Sep, kommer jag rycka in 2008 då? Eftersom de andra 88orna fått sina inskrivningsbesked för 2007?
Faers
En del 88or rycker in hösten 07. Jag hade den möjligheten, om jag valde bevakning på P7. Tackade ödmjukt nej till den tjänsten.
Hedin
QUOTE (almkvist @ Jul 13 2006, 21:54 ) *
Jag är 88 ( den riktiga Almkvist ) och ska mönstra i Sep, kommer jag rycka in 2008 då? Eftersom de andra 88orna fått sina inskrivningsbesked för 2007?

Inte nödvändigtvis. När man rycker in påverkas inte av när man mönstrar utan av vilken tjänst man får. Så beroende av vilken tjänst du får (om du får någon) kommer avgöra när du rycker in. Det som det står emellan är som nämnt antingen januari 2008 eller nån gång andra halvan av 2007.
Kylskåp
Ni som har ansökt om att extramönstra till fjs, har nån av er fått reda på när extramönstringen kommer att hållas? Kommer det att vara i slutet av 2006 (läste det någonstans) eller någon gång under 2007?
Jonne
QUOTE (Kylskåp @ Jul 17 2006, 00:48 ) *
Ni som har ansökt om att extramönstra till fjs, har nån av er fått reda på när extramönstringen kommer att hållas? Kommer det att vara i slutet av 2006 (läste det någonstans) eller någon gång under 2007?

På mitt papper står det april/maj 2007. Mer än så får vi inte veta.
Kylskåp
QUOTE (Jonne @ Jul 17 2006, 10:30 ) *

Det innebär alltså att det är ca 8 månaders träning till extramönstringen och ännu längre till inryck. Ja det låter ju bra
Jonne
QUOTE (Kylskåp @ Jul 17 2006, 14:10 ) *
QUOTE (Jonne @ Jul 17 2006, 10:30 ) *

Det innebär alltså att det är ca 8 månaders träning till extramönstringen och ännu längre till inryck. Ja det låter ju bra

Japp, tycker det låter ypperligt! Dock måste man ju vänta tills fyra veckor innan förtestet för att få veta om man får komma dit överhuvudtaget...
Mägz
Jag rycker in på som MP/säk-KB på livgardet i sept 2007. VI 88or kommer att rycka in fom juli 2007 till maj 2008.
Skoog
QUOTE (Mägz @ Aug 13 2006, 17:07 ) *
Jag rycker in på som MP/säk-KB på livgardet i sept 2007. VI 88or kommer att rycka in fom juli 2007 till maj 2008.

KB? Malajn.gif
Zlicer
jag e 87:a men ja rycker in 15 jan 2007 till K3
Mägz
QUOTE (Skoog @ Aug 13 2006, 17:16 ) *
QUOTE (Mägz @ Aug 13 2006, 17:07 ) *

KB? Malajn.gif

Faktum är att ingen riktigt vet vad man ska kalla Mp som rycker in 15 månader.... Pliktverket säger PB men på Livgardet säger alla befälen KB...samt så går man KBS och blir utnämd fänrik efter muck...

Ett tips för er som undrar mer.....läs tråden om MP/SÄK
Klaar
Rycker in som FC700 Jägarplutonbefäl vid I19/JBAT i Arvidsjaur - 15mån

Ska bli riktigt, riktigt lärorikt och kul som f*n förhoppningsvis camo.gif

Några mer som ska uppåt i landet? Som jägare? happy.gif
molin_visby
jag är just nu skriven som jägare på k3. men sen blire förhoppningsvis KJ!
Skoog
Jag sällar mig lyckligt till de som ska rycka in i Oktober 2007. Det blir LedningssystemPB (gnist) på 3. sjöstrid.

@ERK, vilket förband ska du till?
ERK
QUOTE (Skoog @ Sep 13 2006, 15:03 ) *
Jag sällar mig lyckligt till de som ska rycka in i Oktober 2007. Det blir LedningssystemPB (gnist) på 3. sjöstrid.

@ERK, vilket förband ska du till?

3.ytstflj korvettdivisionen

Lite creepy för övrigt. Just den dag jag för en gångs skull kollar tråden igen har jag fått en fråga blink.gif
Skoog
Jag var tvungen att ringa till Pliktverket och fråga vart mer exakt, och då sa de HMS Trossö. Jag måste säga att korvett hade varit mer spännande, men jag är mycket nöjd ändå.
ERK
tänk på att pliktis oftast har noll koll på var du egentligen hamnar enligt vad jag hört. Så det är fullt möjligt att du får en korvett att leka med ;)
Andreas
Det kommer förmodligen finnas möjlighet att prata med vpl-handläggare när ni kommer ner till K-krona, vet att det var ett antal vpl som bytte ftg/placering under GSU vid vårt inryck åtminstone. Hur väl placeringarna stämde med vad PV påstått verkade variera en del, de flesta som tagit reda på sin placering innan inryck verkade dock ha fått korrekt info som jag uppfattade det.
Skoog
Tja, vi får väl se. Just nu är jag ganska euforisk över att överhuvudtaget ha hamnat i Flottan. Att få göra lumpen på en alldelles ny Visbykorvett vore ju onekligen inte fel.
n1cklas
precis... pansarskytte ? har själv legat på pansarskytte tills jag blev förflyttad ....

QUOTE (simon @ Jul 8 2006, 07:56 ) *
Skoog
Jag kan informera de som ska rycka in i Flottan i oktober att en liten webbsida är under skapande, förhoppningsvis kommer en första version vara klar någon gång den här veckan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.