Help - Search - Members - Calendar
Full Version: inryckning 2007
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Pages: 1, 2, 3
Eindpeng
Då var det inryck på P4 imorgon då. Känns nervöst, men det kommer nog gå bra. smile.gif Någon annan?
PingisÖga
Inryck LedR imorgon, också rätt nervös..men det släpper nog när man väl är där happy.gif

//A ph34r.gif
Faers
Själv så ska men in på p7 imorgon rolleyes.gif Nervös?= Lite bara smile.gif
ormenn
Karlskrona imorrn, är speedad förtillfället. Får se om det blir ett brutalt uppvaknande imorrn eller inte :P
TheKL
Njut av tiden! Ibörjan blir det nog svårt men efter ett tag blire gött.. ! Bara att slappna av och glida med!
Faers
Idag gäller det killar smile.gif Jag önskar er alla (och mig) lycka till så kanske vi ses ngn dag!
Skoog
Ah, så var de iväg. Lycka till!

Bara I19/Jbat och Säkkomp Sjös inryck kvar innan det är dags för mitt inryck. Jag måste ju säga att jag är sjukt avundsjuk på två kompisar som ryckte in i måndags. Tänk om man haft sån tur istället för att få slita som målare i en stad sju mil hemifrån.

86 dagar kvar...
Eindpeng
En vecka har gått och det har varit tufft men i slutändan riktigt kul! Är otroligt glad över lumpen. smile.gif
Liquid
Nå? Dags för första permissionen nu i helgen? Hur har det varit, osv?
Skoog
Idag fick jag ett trevligt brev från Marinbasen med information om sjöstridsflottiljerna, Marinbasen, grundutbildningsbataljonen, ersättningar, resor och lite sånt smått och gott. Det känns faktiskt som att inryck närmar sig med relativt stora kliv.

68 dagar kvar...
Länus
Fick mitt efterlängtade brev idag. Insats AJB. Jag hade faktiskt inte förväntat mig all denna information som medföljde, väldigt bra. Bra bra.
Det står att vidare information angående resan dit kommer i god tid innan inryck. Jag undrar; vet någon var gränsen går när man får flyga istället för ta tåget?
Tågresan verkar inte allt för kort lixom.. :P

Vilka ska rycka in 21 jan 08 vid AJB? Jägare/Bev..
Har ni fått era brev?

Tjao/L
Mattsson
Gränsen går någonstans mellan Sthlm och Uppsala om man får flyga eller ej.
469
ah, 68 dagar kvar... jag får väl lägga mig i koma eller nåt tills det är en vecka kvar..tongue.gif

fick även jag ett brev från MarinB, skulle dock vilja påstå att det var ett helt paket smile.gif fast ni killar kanske inte hade riktigt lika mycket, ungefär 50% bestod av broschyrer som "kvinna i försvarsmakten" och "nätverket värnpliktiga kvinnor"... sånt tjafs!

annars var det över lag matnyttigt biggrin.gif jag vill nuuuu! dribble.gif
Dizzy_keys
@469
Även vi killar fick information om mystiska nätverk wink.gif
Alla fick nog samma.
469
@ tikkanen

haha, vad kul! fick ni den med den fula tanten på framsidan? läs sidan 13 då med början från mitten nånstans.. helkul ju!

kul att du lever förresten! och grattis, till allt!
Stratoknaster
Någon som vet vart man kan vända sig för att få detta brev, om det inte följer med min inkallelse nästa vecka? :P
Länus
Alltså.. Pliktis säger olika saker.
Det senast jag läste var att det kommer senast 2-3 månader innan inryck.
Jag skulle räkna med att det kan komma när som helst fram till 2 mån innan inryck.
os frontale
1 mån till inryck och fortfarande inget smile.gif
Länus
skämtar du?
Vart ska du?
Skoog
QUOTE (Tikkanen @ Aug 21 2007, 23:14 ) *
@469
Även vi killar fick information om mystiska nätverk wink.gif
Alla fick nog samma.

Jag saknar information om Nätverket Värnpliktiga Män... rolleyes.gif
os frontale
QUOTE (Länus @ Aug 22 2007, 12:38 ) *
skämtar du?
Vart ska du?

Arvidsjaur smile.gif Dock mönstrade jag för en vecka sedan hehe.
Länus
Jasså jaha :p
Men när rycker ska du rycka in då? Måste ju bli nästa kull för dig alltså..?

Frågar igen..
Ingen som säkert vet var gränsen går för flyg eller tåg? Ngnstans mellan Uppsala Sthlm har jag hört. Hoppas det är Uppsala, då kanske man får flyga biggrin.gif
Stratoknaster
QUOTE (Länus @ Aug 22 2007, 22:53 ) *
Jasså jaha :p
Men när rycker ska du rycka in då? Måste ju bli nästa kull för dig alltså..?

Frågar igen..
Ingen som säkert vet var gränsen går för flyg eller tåg? Ngnstans mellan Uppsala Sthlm har jag hört. Hoppas det är Uppsala, då kanske man får flyga biggrin.gif

Söder om dalälven/gävle är det flyg efter vad jag hört (tåg vid långledigt)
469
det enda som någotsånär indikerar att inryck kommer ske inom en snar framtid är optikertiden jag har i em för att fixa glajjorna jag kommer använda ett fåtal gånger..

61 dagar kvar..
Xzoridor
23 DAgar kvar till inryck på Livgardet Rangern.gif Några andra som rycker in då?
Stratoknaster
Snart bär det av till Karlskrona! (och till Livgardet för er med hästintresse)

vad har ni för färväntningar så här nära inpå?

17 dagar kvar......
oliver
QUOTE (Xzoridor @ Oct 6 2007, 02:32 ) *
23 DAgar kvar till inryck på Livgardet Rangern.gif Några andra som rycker in då?

I do! Tolv nollnoll den 29e.
Soneson
Jag rycker in som sambandsman på T2 i Skövde i februari 2008. Det ska förhoppningsvis bli intressant.
Xzoridor
Rycker in som Beriden högvakt den 29:e Rangern.gif
Skoog
Nu har jag ryckt in och hamnat på 1. pluton, 13. sjömanskompaniet, GU-bat, Marinbasen. Det verkar helt ok hittils. Lustigt nog har vi dock grön uniform.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.