QUOTE (JCS @ Dec 12 2006, 17:45 )

Till slut förlorade farsan tålamodet och sa typ "Gå hem med dig, jag har inget till övers för din attityd och antisemitism". Och killen ler som om det var julafton.. säger med den drygaste rösten man kan föreställa sig: "Just det..JUST DET..bara för att jag kritiserar Israel så är jag antisemit va! Haha!". Så så kul är det.

Folk blir lidande när såna ord missbrukas.
Det finns en bra saga som heter "Peter och vargen" som nog passar in på vad du berättar. Om du hört talas om talesättet "att ropa 'vargen kommer'" så kommer det talesättet från den sagan. Den stämmer nog ganska bra in på anledningen till varför ordet urvattnas.
Det var därför jag ironiserade lite över ordet, och jag har för mig att C-O M använde ordet av samma anledning, om inte, så ropade han just "vargen kommer" med inlägget, om du förstår vad jag menar.

Mja, det gör de fortfarande inte. Olmert säger ju sig att han blivit missförstådd, och om man kollar på intervjun så är det inte omöjligt. Med det inte sagt att jag inte tror/hoppas att Israel har kärnvapen..eller iaf hoppas att vissa länder i regionen tror det.
Jo, om en politiker säger en sak, rakt ut, utan krumelurer, ja då MÅSTE det vara ett missförstånd, för om det som inte sägs kan tolkas på fler än ett sätt så är det en ren felsägning. Eller hur? ;)

Och Olmert har en ganska stor poäng när han säger att Israel, till skillnad från Iran inte hotar om andra länders utplåning. Jag fattar inte hur Iran kan hålla på som de gör..T.ex. just nu pågår en "Förintelsekonferens" i Iran....
Jo, och vi lite mer normala människor inser att de har ungefär samma logik som en finnig 16-årig nynasse som säger "Nä, asså, bah, de där e bara nåt som judarna hittat på, asså.. fan. Nån borde lixom typ lösa den där judefrågan en gång för alla typ..gasa dem eller nåt"
Men, ska man vara krass, så har det som varit, varit, och vi kan ju försöka se till att det inte händer igen, med albaner, server, romer, samer, alingsåsare eller andra lägr..minoriteter.
Israel, och dess folk kan inte i evighet peka på förintelsen och titta sårat på västvälden vaje gång vi undrar om Israel behandlar palestinier på ett korrekt sätt. Eller för den delen spela "antisemitkortet" så fort någon framför kritik mot den israeliska regimens handlingar.
Huruvida man ska låta Iran hållas eller inte, tja, vad anser du att man ska göra? Atombomba Teheran "just in case"? Köra ett par mekaniserade divisioner över gränsen och ockupera landet? Vad tror du, ärligt, man kan göra åt Irans något trista attityd? Tror du det finns något man över huvudtaget kan göra, som inte är totalt kontraproduktivt och slår tillbaka på en själv hårt och brutalt?
Så länge Irans retorik stannar vid retorik så kan man inte göra särskillt mycket. Ok, Iran sponsrar alla konflikter i mellanöstern "under bordet", men det är ett helt annat spel, som Israel spelar mycket bra själva.
/E