QUOTE (JCS @ Aug 12 2006, 12:58 )

Olof, forlat, men ar du pa riktigt?
-Exakt vilka legitima skal har Tyskland att ockupera Israel? Ett utforligt svar, tack.
Inte specifikt Tyskland (vad jag vet), men väl Storbritannien och Norge där Mossad har mördat. I Norge lyckades dom till och med mörda en oskyldig. Kraftiga suveränitetskränkningar. Varför ska NATO acceptera sådana kränkningar och inte sätta stopp för Mossad. Tyskland tog jag då dom har ett lätt svärtat rykte av ockupationer.
Vad är skillnaden mellan att Hamas mördar civila i Israel mot att Mossad gör det i Norge?
(och nej, jag tycker inte ockupation är proportionell)
- Skulle du kunna leva lyckligt om ditt grannland inte tycker att ditt land borde fa existera, och skickar sjalvmordsbombare som dodar din familj?
Jag ska flytta till England - jag antar att jag kommer vara lycklig där trots att Tony Blair dragit terrorn över sitt land. Om jag inte blir lycklig får jag väl flytta till något land istället för att kräva ockupation av pakistan. Har inget som helst emot Israelisk invandring till Europa.
- Varfor har inte Israel ratt till Gaza, som togs fran Egypten da de bredrev anfallskrig mot Israel?
Därför att landsförvärv genom krig är förbjudet ? Varför ska enskilda diktatorer beröva folk rätt till sitt land? Varför har Ryssland, Storbritannien och USA inte rätt att fördriva alla tyskar till Österrike och ta över över Tyskland. Tyskland började. Man har inte rätt att straffa ett folk för en stats agerande. Om jag inte ansåg det skulle jag tycka självmordsbombningar var ett korrekt svar på Israel landstöld vilket jag inte tycker.
- Eller Vastbanken som togs fran Jordanien da de bedrev anfallskrig mot Israel?
Se ovan.
- Exakt vilka lagar skiljer en israelisk jude fran en israelisk arab? EXAKT vilka? Endast ett citat fran lagboken godtas som svar.
Lag från gov.il sidaLaw of Return:
"4. Every Jew who has immigrated into this country before the coming into force of this Law, and every Jew who was born in this country, whether before or after the coming into force of this Law, shall be deemed to be a person who has come to this country as an oleh under this Law."
Dvs alla judar ska betrakas som "oleh" men inte araber. Om man sen tex har en Land Law som förbjuder överföring av mark förutom i det fall där det är explicit tillåtet - dvs om man har tillstånd från Israel Land Authority - som i sin tur får sin policy från "Israel land council", som inte har någon engelskspråkig hemsida, men vars ledamöter är 10 personer ur "Jewish national fund" och 12 ur regeringen så kan dessa med diskretion utfärda att policyn tex är att "oleh" personer har rätt att förvärva mark i Israel.
Det finns alltså ett begrepp i israleisk lagstiftning, oleh, som syftar på etniska judar. Och att judisk etnicitet används i praxis finns det inget tvivel om.
- Pa den tiden da Golanhojderna inte var israelisk mark blev dricksvattnet som kommer darifran forgiftat av terrorister, tycker du det ar okej, och hur skulle man kunna forhindra det om Israel lamnade ifran sig omradet?
Nej det tycker jag inte. Men det ger ingen orsak att ha bosättningar där och visa på avsikten att förvärva landet för gott. Vidare, hur tycker du palestinierna ska hindra Israel från att ta 80% av vattnet eller bomba vattenverk? Ockupera Israel?
- Israel har de facto lamnat ifran sig Gazaremsan till palestinsk styre och utrymt platsen. IDF ar bara tillbaka dar tillfalligt. Du ar medveten om det, va?
Ehh, jag syftar inte på ockupationen av Gazaremsan utan snarare all mark Israel tagit med våld. Se min profil för bild.
Israel fick en stor bit land 1947 i FN-resolutionen. Tog mer i kriget -48 och har sen fortsatt expandera med bosättningar och ockupation.
GC1: Mossad har mördat oskyldiga. Självmordsbombningar är inget hot mot Israels existens precis som att USAs existens inte hotas av 3000 döda i WTC eller storbritanniens av juli-bombningarna.
Olof