Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Libanon/Gaza - Tråd om de senaste händelserna
SoldF.com Forum > Försvarsdepartementet, C Dobberman > Krig och Konflikter Idag
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26
Krook
QUOTE (Sayid @ Dec 28 2006, 19:52 ) *
Jag är syrisk.

det finns ett två stats avtal om 1967 års gränser som israel bryter, förut accepterade jag 1967års gränserna men tack vare att israel inte verkar acceptera dem, så gör inte jag det heller , nu är det 1948 års gränser som gäller, och inget annat är acceptabelt.

det finns väldigt lite civila i israel, ett par tusen ortodoxa Neturei Karta judar och araber, resten är zionister som stödjer ockupationen. Jag stödjer personligen tex inte självmordbombare, men om någon vill göra det i kampen mot ockupanterna så har dem all rätt att ta till dem medlen. jag personligen anser att Hizbollah taktiker är bättre, anti-tank missiler, vägbomber, sniper etc.

"Om motståndsrörelsen upphör med attacker mot civila och oskyldiga så får ju Israel inget "skäl" att slå tillbaka med samma mynt. "

Vad hände i sommras? Hizbollah attackera IDF, strax efter attackera Palestinierna IDF, Inga såkallade "civila" och vart slog IDF till?

Nu får du ta och läsa på lite eller verkligen understryka att du spekulerar/tror.
Det finns ett större antal civila i Israel precis som i vilket annat land som helst. Hur de lade sin röst i det senaste valet innebär inget annat. Det finns oerhört många i Israel som inget annat vill än att leva i fred och gärna inom 67 års gränser. Tyvärr finns det också en del radikala krigshetsare som jobbar i motsatt riktning.

Var palestinska och hizbollahs raketer landade vet både du och jag: på civil mark. Försök inte låtsas om något annat. Att IDF:s svar var onyanserat har redan diskuterats.

Order: Läs på, förstå, acceptera, författa inlägg.

/K
Sayid
Hizbollas raketer mot israel började efter israel gick till motattack mot hela libanon.
Krook
QUOTE (Sayid @ Dec 28 2006, 20:09 ) *
Hizbollas raketer mot israel började efter israel gick till motattack mot hela libanon.

Nä, du gubbe, nu är du ute och cyklar igen!
Och jag quotar mig själv
Nu får du ta och läsa på lite eller verkligen understryka att du spekulerar/tror.

/K
GC1

Jak kanske är lite anal vad gäller språkbruk men jag läser ditt inlägg som att IDF svarade på en agression som alltså startat utanför Israels gränser.

Om Hizbolla väljer att eskalera ett redan känsligt läge genom att kidnappa folk inne på Israeliskt territorium så kan man ge sig den på att IDFs svar blir både snabbt och våldsamt. Hur proportionerna borde varit kan diskuteras men inte att en del av lösningen var en militär aktion mot de som genomförde attacken och de som stödde den.

/GC1
Som tycker att IDF borde låtits genomföra upprensningsaktioner mot beväpnade grupper, utanför de reguljära Libanesiska styrkorna, tills dessa var inkapabla att genomföra raketattacker mot civila mål i Israel.
Erik_G
det finns väldigt lite civila i israel, ett par tusen ortodoxa Neturei Karta judar och araber, resten är zionister som stödjer ockupationen.

Hur ser du på Sverige, svenskarna och deras ockupation av t.ex Skåne? Är min 7-åriga dotter t.ex ett giltigt militärt mål? Jag är ju född i östra Götaland, mitt i den Magnussonska ättens maktcentra, ur-sverige om man så vill. Men numera bor jag ju i Halland, som med våld togs av danskarna. Är jag att betrakta som illegal bosättare?
Om några skåningar vill separera sydsverige från sverige och åter igen tillhöra danmark, är de då gedigna frihetskämpar, eller bara våldsverkare och förbrytare?

I mina ögon är varken israeliska dagisbarn eller palestinska skolflickor legitima mål för någon fom av våld, eller ens politisk/religiös indoktrinering. Kan man inte skilja på försvarslösa civila och ett militärt mål, ja då har man inte i någon krigsmakt att göra, särskillt inte i den svenska försvarsmakten, I SYNNERHET inte som representant för denna i uppdrag utomlands. Tror du t.ex det gynnar svenska intressen om du som skyttesoldat i ISAF öppnade automateld med en 20mm akan mot en förskola, för att skolan "kan vara talibansk"?

/E
Sayid
QUOTE (Erik_G @ Dec 28 2006, 21:04 ) *

det finns väldigt lite civila i israel, ett par tusen ortodoxa Neturei Karta judar och araber, resten är zionister som stödjer ockupationen.

Hur ser du på Sverige, svenskarna och deras ockupation av t.ex Skåne? Är min 7-åriga dotter t.ex ett giltigt militärt mål? Jag är ju född i östra Götaland, mitt i den Magnussonska ättens maktcentra, ur-sverige om man så vill. Men numera bor jag ju i Halland, som med våld togs av danskarna. Är jag att betrakta som illegal bosättare?
Om några skåningar vill separera sydsverige från sverige och åter igen tillhöra danmark, är de då gedigna frihetskämpar, eller bara våldsverkare och förbrytare?

I mina ögon är varken israeliska dagisbarn eller palestinska skolflickor legitima mål för någon fom av våld, eller ens politisk/religiös indoktrinering. Kan man inte skilja på försvarslösa civila och ett militärt mål, ja då har man inte i någon krigsmakt att göra, särskillt inte i den svenska försvarsmakten, I SYNNERHET inte som representant för denna i uppdrag utomlands. Tror du t.ex det gynnar svenska intressen om du som skyttesoldat i ISAF öppnade automateld med en 20mm akan mot en förskola, för att skolan "kan vara talibansk"?

/E

när tog sverige skåne? 600 år sedan? danmarks regerning har inte krävt att deras mark återlämnas på en lång tid och därför är marken sveriges. Hade det hänt för 60 år sedan och danskarna under hela tiden inte accepterat marken som svensk, ja , då hade dem haft legetim rätt att bekämpa sverige för att ta tillbaka det som tillhör dem.

om jag någon gång blir soldat, så kommer jag endast följa order, så länge dem inte bryter mot internationella regler.

QUOTE (GC1 @ Dec 28 2006, 20:42 ) *

Jak kanske är lite anal vad gäller språkbruk men jag läser ditt inlägg som att IDF svarade på en agression som alltså startat utanför Israels gränser.

Om Hizbolla väljer att eskalera ett redan känsligt läge genom att kidnappa folk inne på Israeliskt territorium så kan man ge sig den på att IDFs svar blir både snabbt och våldsamt. Hur proportionerna borde varit kan diskuteras men inte att en del av lösningen var en militär aktion mot de som genomförde attacken och de som stödde den.

/GC1
Som tycker att IDF borde låtits genomföra upprensningsaktioner mot beväpnade grupper, utanför de reguljära Libanesiska styrkorna, tills dessa var inkapabla att genomföra raketattacker mot civila mål i Israel.

Hizbollah har all rätt att kidnappa IDF soldater eftersom dem ockuperar deras land+ håller tusentals av deras landsmän i fångeskap utan rättegång.

"FN:s generalförsamling slog 1973 fast i resolution 3070 [1] att alla folk har rätt att, med alla till buds stående medel (inklusive väpnad kamp) göra motstånd mot koloniala regimer, utländsk ockupation och andra former av utländskt förtryck. Denna rättighet bekräftades senare i resolution A/RES/42/22 [2] 1987, alla folk har rätt att göra motstånd mot utländska ockupationstyrkor och rasistiska regimer i enlighet med principerna i FN-stadgan om allas rätt till frihet, självständighet och självbestämmande. Dessa motståndsrörelser erhåller dessutom rätt att söka stöd utomlands för sin sak."
JCS
QUOTE (Munken_swe @ Dec 28 2006, 12:12 ) *
Du missförstår mig. Vad jag ville åsyfta på var att de arabiska milisernas färdigheter vad gäller raketer inte är världens bästa. F.ö. hoppas jag att du aldrig hamnar i ett raketregn, eller någon annan, israeliskt eller palestinsk, men oj så naiv jag var nu.
Deras färdigheter var det nog inga fel på, det var deras vapen. Och vad spelar det för roll att katyshorna var svåra att sikta med? De dödade folk, de skadade tusentals, de förstörde människors hem, skolor träffades. Jag har redan varit i raketregn, men tack ändå.

QUOTE (Munken_swe @ Dec 28 2006, 12:12 ) *
Det är ju trevligt att alla civila har någonstans att fly när den andra sidan anfaller.

Ja, det är klart? Eller? Nu hade inte alla det, men de allra flesta.

QUOTE (Munken_swe @ Dec 28 2006, 02:33 ) *
Så palestinska civila förluster är obefintliga? Hela världen är grundlurade av den palestinska propagandan, som t.o.m. den israelsika fredsrörelsen fallit för om man betänker deras förlustberäkning sedan andra intifadan.

Jamen suck. NEJ jag påstod inte att palestinska civila förluster var obefintliga, upplevde du verkligen det som det? Verkligen inte. Bara lite kuriosa om ballongen i himlen..Sen en extrem mängd falska propagandafilmer (ett skolexempel)pumpas ut från territorierna är en annan, väldigt sorglig, grej.

QUOTE (Munken_swe @ Dec 28 2006, 02:33 ) *
Jag tog bort den delen eftersom jag inte ville ta med ett "citat" som du ändrat till eget tycke, oavsett hur uppenbart det var. Ungefär som du gjorde med Erik_G tror jag det var. Men jag åsyftade ju till dina åsikter om deras intelligens i mitt inlägg.

Den första delen var helt irrelevant eftersom den inte syftade på vare sig terrorister eller palestinier. Det var den ANDRA delen som syftade på terrorister. Jag vill att du läser och förstår det, tack.
Jag ändrade inte Erik_G:s inlägg det minsta. Läs igenom dem igen.

Sayid...Vilken go' PM-diskution vi haft du och jag...

Kan du inte återigen säga vad du vill ska hända med sionister som jag? Kom igen. Jag är sionist, vad tycker du borde göras med såna som mig?
Krook
QUOTE (Sayid @ Dec 28 2006, 21:11 ) *
om jag någon gång blir soldat, så kommer jag endast följa order, så länge dem inte bryter mot internationella regler.

Men du erkänner ju inte internationella regler, såsom att civila inte är legitima mål. Hur ska du då göra?

Om du någon gång blir soldat så ska du ha en genomtänkt etisk grund så att du kan agera rätt även utan stöd ovanifrån eller från reglementen; du ska ha god kännedom om internationell rätt; du ska ha god kännedom om svensk lag och övriga regler som du har att rätta dig efter; du ska dessutom var en vän bland vänner; vara opartisk när så krävs och; en hård motståndare vid behov.

Detta kräver träning, inläsning och ett öppet sinne.

/K
Edit:
@JCS
Don´t feed them trölls
Erik_G
QUOTE (Sayid @ Dec 28 2006, 21:14 ) *

Hur kommer det sig att du tänker acceptera internationella regler, som svensk soldat, men inte som "Sayid"? Hur bra tror du att du kommer agera i en trängd situation om den armé du tjänar har en annan etisk grund än vad du personligen har? Om "Sayid" tycker att det vore en bra försäkring att skjuta en salva 40mm 3P i en förskola och det börjar slå in 7,62mm i det förstärkta pansaret på en Strf 9040C, hur ska Svenska Försvarsmakten får Sayid att låta bli? Det svenska sättet att agera bygger mycket på den enskilda soldatens uppträdande. Hur kan du räkna med att vara en god soldat om du behöver en regelbok, om inte din "gut feeling" överrenstämmer med den värdegrund vår försvarsmakt har?
Fan, jag fick ju till och med lära mig den något förvirrande sanningen att det både är rätt OCH fel att lyda order.. Hur ska man ta en sån sak? Min GU-löjtnant säger att order som bryter mot folkrätten skall inte åtlydas, för då blir man en brottsling, men SAMTIDIGT så riskerar man krigsrätt, eftersom man vägrar lyda en order. För att bli en bra soldat måste man veta, i sitt hjärta, när det är rätt att inte lyda en order.

Vad har detta med topic att göra, tja inte mycket.. men det visar mot vilken bakgrund vi svennar diskuterar.. och du har ju uttalat en önskan att tjäna vår försvarsmakt utomlands, vilket i och för sig är hedervärt.

mvh
Erik G
Munken_swe
@JCS
Det är det här jag åsyftar när du påstår att du inte ändrade hans inlägg det minsta. Du påstår att han skrivit något, vilket citationstecknen visar, och så har han inte skrivit de orden och de hade inte ens den innebörden. Att sätta citationstecken på en egen mening och påstå att någon annan sagt det är no no.
QUOTE (JCS @ Dec 13 2006, 18:20 ) *
Du påstår att Israels folk(!) och politiker "hela tiden bara skyller minsta kritik på antisemitism". Detta är helfel. Jag är inte överrens. Vi är överrens om att man inte bör använda ordet i onödan, men du gör det ändå.

QUOTE (Erik_G @ Dec 12 2006, 21:42 ) *
Israel, och dess folk kan inte i evighet peka på förintelsen och titta sårat på västvälden vaje gång vi undrar om Israel behandlar palestinier på ett korrekt sätt. Eller för den delen spela "antisemitkortet" så fort någon framför kritik mot den israeliska regimens handlingar.

Jag läste den andra delen, förstod den och kommenterade den, men valde att inte forsätta sprida den, eftersom den är påhittad.

@Sayid
Sverige erövrade slutgiltigt Skåne i slutet av 1600-talet, runt 60- och 70-talen. Följt av en massiv etnisk rensning, massavrättnmingar och diverse annat otrevligt. Den europeiska historien har ju genomsyrats av gränsändringar, nya och försvinnande länder osv. Skillnaden är ju den att annektering inte var olagligt på 1600-talet, men det har det varit i alla fall sedan VK2.

Med alla till buds stående medel skulle jag inte tolka som att det rättfärdigar attacker på civila, även om många länder och organisationer verkar ha det som mål med sina militära operationer.
Krook
Enligt SVT så är en fångutväxling mellan Israel och Palestinierna på G och Gilad Shalit sägs vara akutell för utväxling. PA:s premiärminister Haniya säger att det kommer ske inom kort.
Den israeliska utrikesministern Livni håller samtidigt på och snider på fredsinitiativ.

Måtte ingen sabba det här.

/K
Edit:
QUOTE (JPost)
Palestinian Authority Prime Minister Ismail Haniyeh said Thursday that kidnapped IDF soldier Gilad Shalit would be released soon...
Although Haniyeh did not give a specific date for the release of Shalit, sources in his office in Gaza City said the next 48 hours could witness "dramatic developments."

The sources told the Post that Israel has agreed to release dozens of Palestinian prisoners as a goodwill gesture on the eve of the Muslim feast of Id al-Adha, which begins Saturday.

och om Israels utrikesminister:
QUOTE (JPost)
...Livni, however, was said to have "very concrete ideas of how to re-ignite the diplomatic process with the Palestinians."

These ideas were based on the notion that the best way out of the current stagnation was to provide the Palestinians with a series of incentives - such as this week's decision to release frozen tax revenue to the Palestinians and release Palestinian prisoners - and also to clarify through negotiations the political horizon that would await the Palestinians were they to take real action to uproot the terrorist infrastructure.

The logic behind this is to make it clear to the Palestinians what price tag they are paying for continuing to support Hamas and its policies, and provide an incentive for them to support the moderates in the Palestinian camp.

Det låter nästan som att hon har lyssnat på mig [/högmod]
Bra verkar det i alla fall.
JCS
QUOTE (Munken_swe @ Dec 28 2006, 21:48 ) *
Det är det här jag åsyftar när du påstår att du inte ändrade hans inlägg det minsta. Du påstår att han skrivit något, vilket citationstecknen visar, och så har han inte skrivit de orden och de hade inte ens den innebörden. Att sätta citationstecken på en egen mening och påstå att någon annan sagt det är no no.

Jag ser verkligen ingen skillnad i innebörderna av de två meningarna. Erik_G försvarade med:
QUOTE (Erik_G @ Dec 13 2006, 21:46 ) *
Ja ja ja, men jag menade inte såå.. eller nåt.. men alltså.. du är med på vad jag menar?
Vilket jag tolkar som att han höll med om att citatens andemening överrenssstämmer och att han uttryckte sig lite fel, vilket är helt okej när man är uppe i 3670 inlägg. Eller har jag fel, Erik_G?

QUOTE (Munken_swe @ Dec 28 2006, 21:48 ) *
Jag läste den andra delen, förstod den och kommenterade den, men valde att inte forsätta sprida den, eftersom den är påhittad.

Och det är helt okej men förstod du att den första delen inte hade med vare sig terrorister och verkligen inte palestinier att göra? Det var liksom det som var vitsen..
Erik_G
Ja ja, måste ni hålla på och dra upp det där gamla igen.. vafan.. ska ni prygla mig offentligt mer så kanske jag missbrukar min makt lite och ändrar era inlägg så de betyder något helt annat.. ok?

:P

Nu diskuterar vi inte längre vad Erik skrev en dag när han hade tråkigt på jobbet..
Det behövs inte, för Erik har alltid rätt, och har Erik fel, så gäller det att Erik alltid har rätt. Capische?

/E
Sayid
QUOTE (Krook @ Dec 28 2006, 21:53 ) *
Enligt SVT så är en fångutväxling mellan Israel och Palestinierna på G och Gilad Shalit sägs vara akutell för utväxling. PA:s premiärminister Haniya säger att det kommer ske inom kort.
Den israeliska utrikesministern Livni håller samtidigt på och snider på fredsinitiativ.

/K

Det kommer aldrig bli fred, vi är för svaga för att vinna, men vi kommer heller aldrig ge upp. ph34r.gif
Krook
QUOTE (Sayid @ Dec 28 2006, 22:28 ) *

/K

Det kommer aldrig bli fred, vi är för svaga för att vinna, men vi kommer heller aldrig ge upp. ph34r.gif

Du är slut!
Du är inte palestinier. Du verkar inte bo i området. Du säger vi när du borde säga de.
De är palestinierna och de kan vinna frihet inom eget område men den kampen vinns inte med våld utan endast vid förhandlingsbordet.

Du har inte fattat något, eller hur?

TROLL!!!

/K
Sayid
QUOTE (Krook @ Dec 28 2006, 22:33 ) *
QUOTE (Sayid @ Dec 28 2006, 22:28 ) *

/K

Du är slut!
Du är inte palestinier. Du verkar inte bo i området. Du säger vi när du borde säga de.
De är palestinierna och de kan vinna frihet inom eget område men den kampen vinns inte med våld utan endast vid förhandlingsbordet.

Du har inte fattat något, eller hur?

TROLL!!!

/K

när har jag sagt att jag är palestinie, eller att jag bor där? ja, jag säger vi, eftersom det är vi syrier och palestinier som har fått vårat land bestulet.

tjuvarna vill inte lämna tillbaka stöldgodset.

Dem kommer aldrig befria 100% av palestina eller golan, så det kommer inte komma nånvart vid förhandlingsborden.

MvH Sayid - realisten - den humane
Krook
@Sayid
Du är inte humanist eftersom du inte ser ens till civilas rättigheter i konflikter.
Huruvida du är realist eller ej får nog alla vänta och se för än så länge så har du inte visat mig eller någon annan någon trovärdig kunskapsgrund i realpolitisk statsvetenskap på den internationella arenan.
Du har måhända rätt att det inte kommer att ske ett 100%-igt tillbakadragande från de ockuperade områdena men det är heller inte särskilt begåvat att tro att det gäller "allt eller inget", det fungerar sällan så.

Den enda rimliga vägen är genom förhandlingar och då kommer det att innebära eftergifter från samtliga. Det är så diplomati fungerar, ser du. Inget land eller folk i området är betjänta av ännu en konflikt.

/K
JCS
Om ni är nyfikna på Sayids lösning på konflikten har han klarlagt det för mig i PM:

1. Den store ledaren Ahmadinejad ska kärnvapenbomba området. Det gör inget att israeliska araber och palestinier stryker med och att området pga radioaktivitet blir obeboligt, det gör heller ingenting om Israel gör ett andrahandsanfall mha ubåtsburna kärnvapen mot Iran, det enda viktiga är att "sionisterna" försvinner.

2. Alla sionister, inklusive jag antar jag, ska ha en kula i skallen.
Sayid
QUOTE (JCS @ Dec 28 2006, 23:04 ) *
Om ni är nyfikna på Sayids lösning på konflikten har han klarlagt det för mig i PM:

1. Den store ledaren Ahmadinejad ska kärnvapenbomba området. Det gör inget att israeliska araber och palestinier stryker med och att området pga radioaktivitet blir obeboligt, det gör heller ingenting om Israel gör ett andrahandsanfall mha ubåtsburna kärnvapen mot Iran, det enda viktiga är att "sionisterna" försvinner.

okej du har överdrivit och lagt till med egen text!
Fk Satan

jaja då blir det Sayid och getterna kvar... Det är kanske en lösning, men kanske inte direkt den bästa lösningen.
JCS
QUOTE (Sayid @ Dec 28 2006, 23:07 ) *

Nämen förklara själv vad du skrev då.
Erik_G

Låter ju som en intelligent lösning.

Personligen grunnar jag på en annan lösning.
Man återgår helt enkelt till det system som rådde förr i tiden, där man helt enkelt låter länderna sköta sitt, utan något intervenerande FN. På så sätt kommer ju den som är starkast. överleva i mellanöstern. Det skulle ge arabländerna ett carte blanche att lösa mellanösternfrågan en gång för alla. Det skulle också ge Israel samma möjlighet. Min gissning blir att smarta länder, som Egypten, håller sig till sitt, och mindre smarta länder åter igen låter sig förnedras av ett IDF som även fått fria händer att "pacificera" ockuperade/annekterade/erövrade områden. Först då, kanske vi, om 200 år kan ha fred. Det funkade ju för oss iallafall.

/E
Sayid
QUOTE (JCS @ Dec 28 2006, 23:15 ) *

1. jag har inte nämnt nåt om nån ubåt!

2. ja jag erkänner, eftersom zionister är massmördare, så ska vi inte ens prata om vad som dem förtjänar!

3. "Det gör inget att israeliska araber och palestinier stryker med" Det här har jag inte sagt!

Ahmedinejad kommer inte att kärnbomba israel, det finns inga bevis att dem har eller försöker skaffa kärnvapen. Samma lögner vi hörde om irak från amerikanerna/israeliterna.
Erik_G
okej du har överdrivit och lagt till med egen text! Precis som du gör med allt Erik säger, din taskmört!

Ja, visst är JCS taskig. JCS ärndrar alltid en massa i citaten.. måste vara en del av den sionistiska konspirationen..

Fan, den här tråden börjar bli rolig..

/E
Sayid
QUOTE (Erik_G @ Dec 28 2006, 23:22 ) *

Låter ju som en intelligent lösning.

Personligen grunnar jag på en annan lösning.
Man återgår helt enkelt till det system som rådde förr i tiden, där man helt enkelt låter länderna sköta sitt, utan något intervenerande FN. På så sätt kommer ju den som är starkast. överleva i mellanöstern. Det skulle ge arabländerna ett carte blanche att lösa mellanösternfrågan en gång för alla. Det skulle också ge Israel samma möjlighet. Min gissning blir att smarta länder, som Egypten, håller sig till sitt, och mindre smarta länder åter igen låter sig förnedras av ett IDF som även fått fria händer att "pacificera" ockuperade/annekterade/erövrade områden. Först då, kanske vi, om 200 år kan ha fred. Det funkade ju för oss iallafall.

/E

Det kanske blir fred då, men efter israel avrättat miljontals araber,och stor-israel sträcker sig från Marocka till Iran, detta kan inte accepteras!

QUOTE (Erik_G @ Dec 28 2006, 23:25 ) *

okej du har överdrivit och lagt till med egen text! Precis som du gör med allt Erik säger, din taskmört!

Ja, visst är JCS taskig. JCS ärndrar alltid en massa i citaten.. måste vara en del av den sionistiska konspirationen..

Fan, den här tråden börjar bli rolig..

/E

Heter JCS erik?
Erik_G
QUOTE (Sayid @ Dec 28 2006, 23:32 ) *
Heter JCS erik?

Nej, jag gör.. om du såg posterna innan så insinuerades det att JCS felciterat mig.. det roliga i kråksången var att det inte var så..

tyvärr..

/E
JCS
QUOTE (Sayid @ Dec 28 2006, 23:22 ) *
QUOTE (JCS @ Dec 28 2006, 23:15 ) *

1. jag har inte nämnt nåt om nån ubåt!

2. ja jag erkänner, eftersom zionister är massmördare, så ska vi inte ens prata om vad som dem förtjänar!

3. "Det gör inget att israeliska araber och palestinier stryker med" Det här har jag inte sagt!

Ahmedinejad kommer inte att kärnbomba israel, det finns inga bevis att dem har eller försöker skaffa kärnvapen. Samma lögner vi hörde om irak från amerikanerna/israeliterna.

1. Jag frågade dig vad du tyckte om att Israel, efter en kärnvapenattack, antagligen skulle avfyra kärnvapen från ubåtar mot Iran. Och du svarade:
Iran är inte rädd för att dö, så länge dem tar zionismen med sig ner i graven smile.gif

2. Suck

3. Jag skrev:

"Jag vill återigen fråga dig: Hur tror du att araber skulle kunna bo i nåt Palestina om området är radioaktivt? Vet du öht vad radioaktivitet är?"

Och du svarade:

"Hellre att ingen kan leva där än zionisten."
Erik_G
Det kanske blir fred då, men efter israel avrättat miljontals araber,och stor-israel sträcker sig från Marocka till Iran, detta kan inte accepteras!

Om det innebär en varaktig, stabil fred så är det kanske rent av acceptabelt.. bättre än miljontals döda, och fortfarande ingen fred.
Kimster
Varför är det bättre att miljoner ska dö istället för att det blir fred? Vilken rättvisa grundar sig i det ?

och Sayid, vad är humant i att slakta/döda människor ?
JCS
QUOTE (Erik_G @ Dec 28 2006, 23:38 ) *

Om det innebär en varaktig, stabil fred så är det kanske rent av acceptabelt.. bättre än miljontals döda, och fortfarande ingen fred.

Jo, jag håller med. Lite eftergifter får arabvärlden acceptera för att vi sionister ska bli tillfredställda. Men varför stanna vid Marocko? Varför stanna vid Iran? Jag ser framför mig ett världsimperium, och jag vet att jag har hela giriga, konspiratoriska, kroknäsiga och kosherätande WZO bakom mig. vissel.gif
Fk Satan
QUOTE (Kimster @ Dec 28 2006, 23:46 ) *
Varför är det bättre att miljoner ska dö istället för att det blir fred? Vilken rättvisa grundar sig i det ?

Idioters och fundamentalisternas egen rättvisa?
Sayid
QUOTE (JCS @ Dec 28 2006, 23:46 ) *

Jo, jag håller med. Lite eftergifter får arabvärlden acceptera för att vi sionister ska bli tillfredställda. Men varför stanna vid Marocko? Varför stanna vid Iran? Jag ser framför mig ett världsimperium, och jag vet att jag har hela giriga, konspiratoriska, kroknäsiga och kosherätande WZO bakom mig. vissel.gif

Här har ni det gott folk! detta är zionismen!

Det är inget humant i det, men om man dödar dem som slaktar folk och ockuperar, är inte det humant?

Det här är nog det värsta jag någonsin läst!
JCS
QUOTE (Sayid @ Dec 28 2006, 23:56 ) *
QUOTE (JCS @ Dec 28 2006, 23:46 ) *

Här har ni det gott folk! detta är zionismen!

Shit.. Rachel! Mordechai! Vi är avslöjade! ph34r.gif

Snälla Sayid, berätta inte för Ahmedinejad, jag ber!

blink.gif
mdn
@Sayid:
Jag var ute och researchade några av dina påståenden, men kunde hitta fog för något av dem. Det enda jag kom fram till var att alla sionister är fruktansvärt snygga. Vi vet ju alla att är man snygg vill man bara mänsklighetens väl.

Källa (Bildtung länk. Modemriddare varnas!)

/mdn
Sayid
QUOTE (mdn @ Dec 29 2006, 00:10 ) *
@Sayid:
Jag var ute och researchade några av dina påståenden, men kunde hitta fog för något av dem. Det enda jag kom fram till var att alla sionister är fruktansvärt snygga. Vi vet ju alla att är man snygg vill man bara mänsklighetens väl.

/mdn

Det finns riktigt snygga zionister smile.gif

http://i62.photobucket.com/albums/h90/csite/0.jpg (speciellt den här ;) )

http://i62.photobucket.com/albums/h90/csite/6.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h90/csite/32.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h90/csite/147.jpg

Men det finns även inte snygga...

http://i62.photobucket.com/albums/h90/csite/108.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h90/csite/10.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h90/csite/23.jpg

http://i62.photobucket.com/albums/h90/csite/27.jpg
Fk Satan
QUOTE (mdn @ Dec 29 2006, 00:10 ) *
@Sayid:

/mdn

Tja några läckerbitar fanns det allt. Men jag föredrar hellre svenska flickor. Jag har lite svårt med deras språk... Alltså träffar man MÖP-brudar så kan det vara trevligt att snacka lite med dessa.

Så sayid, in med lite bilder på soldaterna från andra sidan.

Sidan med snyggaste soldater får mitt stöd! dribble.gif
Kimster
QUOTE (Sayid @ Dec 28 2006, 23:57 ) *

Det är inget humant i det, men om man dödar dem som slaktar folk och ockuperar, är inte det humant?

Men om 2 folk slåss pga av att båda "slaktar" varandra så kanske vi ska döda båda folkslagen, så vi andra i den delen av världen som inte behöver skjuta på varandra kan flytta in och bo fredligt?

Alltså vi gör oss av med alla som bråkar där nere.. är det humant?
Rokare
QUOTE (Fk Satan @ Dec 29 2006, 00:24 ) *

Men hallå... hur skulle det se ut.. går ju inte knasputte...

Silicon valley som hemagon.. ja du djävlar...

GMY
Erik_G

Det tolkar jag som att du endast läst Nalle Puh innan..

Är det bättre att det aldrig blir fred, och miljoner och åter miljoner dör utan något slut?

Om det skulle bli varaktig fred i dag, utan att ett enda liv till spills skulle jag vara jävligt nöjd. Men det kommer inte hända. Hur mycket humanare hade det blivit ifall vk2 hade fortsatt i sextiotvå år till utan någon lösning?

Är sydsvenskarna idag olyckliga över att inte kallas öst-danskar? Estländarna över att inge vara öst-svenskar?

Det vore väl bättre med en lösning där vi har ett stor-israel, där folk som förr i tiden var palestinier, är helt integrerade israeler, och lever i fred och fullkomligt trista medelsvenssonliv. Eller, en situation, där vi har ett stor-palestina, där alla som lever inom landets gränser är palestinier, och lever fulständigt trista medelsvenssonliv, än att vi ger en situation, där vi har en massa olika fraktioner med palestina, syrien, iran , libanon, usa, israel, borås inblandade, där alla hoppas på fred, år ut och år in, men ändå fortsätter att anfalla, hämnas och slakta varandra, konstgjord andning genom en massa fredsfördrag som inte leder någon vart?

Vad är det till exempel med Golanhöjderna som är så speciellt att Israel inte kan få behålla det? Som jag förstår det, så har Syrien åkt på en jävla massa militärt stryk varje gång Syrien har gått i clinch med Israel? Är det då värt att spilla mer (främst syrianskt) människoliv över det? Om det handlar om värdefull terräng med naturresurser kan jag fatta det, men är det så? Jag menar inte att Syrien ska ge upp, men jag vill veta om det finns några logiska skäl att inte dra ett streck över det som varit. I bland får man ju helt enkelt "cut the losses" och gå vidare.

/E
Isgubbe
QUOTE (Fk Satan @ Dec 29 2006, 00:24 ) *
Alltså träffar man MÖP-brudar så kan det vara trevligt att snacka lite med dessa.

Så sayid, in med lite bilder på soldaterna från andra sidan.

Snacka?? jag trodde du var en action-man? ;)

Annars haller jag med helt. Snyggast vinner!! biggrin.gif
Sayid
QUOTE (Erik_G @ Dec 29 2006, 00:51 ) *

Det tolkar jag som att du endast läst Nalle Puh innan..

Är det bättre att det aldrig blir fred, och miljoner och åter miljoner dör utan något slut?

Om det skulle bli varaktig fred i dag, utan att ett enda liv till spills skulle jag vara jävligt nöjd. Men det kommer inte hända. Hur mycket humanare hade det blivit ifall vk2 hade fortsatt i sextiotvå år till utan någon lösning?

Är sydsvenskarna idag olyckliga över att inte kallas öst-danskar? Estländarna över att inge vara öst-svenskar?

Det vore väl bättre med en lösning där vi har ett stor-israel, där folk som förr i tiden var palestinier, är helt integrerade israeler, och lever i fred och fullkomligt trista medelsvenssonliv. Eller, en situation, där vi har ett stor-palestina, där alla som lever inom landets gränser är palestinier, och lever fulständigt trista medelsvenssonliv, än att vi ger en situation, där vi har en massa olika fraktioner med palestina, syrien, iran , libanon, usa, israel, borås inblandade, där alla hoppas på fred, år ut och år in, men ändå fortsätter att anfalla, hämnas och slakta varandra, konstgjord andning genom en massa fredsfördrag som inte leder någon vart?

Vad är det till exempel med Golanhöjderna som är så speciellt att Israel inte kan få behålla det? Som jag förstår det, så har Syrien åkt på en jävla massa militärt stryk varje gång Syrien har gått i clinch med Israel? Är det då värt att spilla mer (främst syrianskt) människoliv över det? Om det handlar om värdefull terräng med naturresurser kan jag fatta det, men är det så? Jag menar inte att Syrien ska ge upp, men jag vill veta om det finns några logiska skäl att inte dra ett streck över det som varit. I bland får man ju helt enkelt "cut the losses" och gå vidare.

/E

"Syrianskt" Hahaha! laugh.gif

Golan tillhör oss, och ingen annan. Vi kommer aldrig överge området. Golan gränsar till genasarets sjö och är ett område med stor grönska.
Vargas
Ehm, intressant att du slänger dig med benämningen "oss" när du samtidigt vill bli svensk soldat i NBG.
The Swede
QUOTE (Sayid @ Dec 29 2006, 00:57 ) *
QUOTE (Erik_G @ Dec 29 2006, 00:51 ) *

/E

"Syrianskt" Hahaha! laugh.gif

Golan tillhör oss, och ingen annan. Vi kommer aldrig överge området. Golan gränsar till genasarets sjö och är ett område med stor grönska.

Ok, vi har förstått din ståndpunkt men kan du inte, åtminstone för diskussionens skull, försöka svara på Eriks fråga, är Golan så oerhört strategiskt viktigt för Syrien att man till varje pris måste ha området tillbaka?

Att sen Erik råkade skriva "Syrianskt" istället för "Syriskt" är väl totalt oviktigt?
Rokare
QUOTE (Vargas @ Dec 29 2006, 01:09 ) *
Ehm, intressant att du slänger dig med benämningen "oss" när du samtidigt vill bli svensk soldat i NBG.

Det är väl det som är problemet här i världen.. folk som vill.. men inte förstår/kan...

GMY
Sayid

Hur är det intressant?
Sytare
@Sayid
Med tanke på ditt tidigare resonemang så är det nog inte ett problem om tillräckligt många år.
Vips. Det är Israeliskt territorium sen hur länge sen som helst.
SISU
QUOTE (Sayid @ Dec 29 2006, 03:11 ) *

Hur är det intressant?

Om du nu blir soldat i NBG o ni blir i väg skickade till tex Palestina , hur skall du kunna vara neutral om du benämner dej med oss helat tiden när du pratar om Palestinerna/Syrierna ?

Jag är nyfiken
Ragulin
Det här var nog en av de intressantaste trådarna på länge och jag väntar med spänning på svaret på Sisus fråga!

Men nog fasen är Sayid inte den förste som åker på mission (om nu inte MUST lyckas klura ut vem som gömmer sig bakom nicken först ph34r.gif ) med aningens bias i hjärtats mer privata delar...

Hur många som åkte till Bosnien under kriget var särdeles förtjusta i exempelvis serberna eller kroaterna? Och jag har hört många libanonfarare från förr berätta att man åkte ner som israelpositiv, men åkte hem som palestinavän...

Men eftersom Sayid här har gett uttryck för åsikter som sannerligen går utöver en mild bias för att närma sig direkta aggressioner och med en märklig inställning till folkrätt och vad som är ok eller inte, så skall det bli spännande att följa denna tråd framöver!
Sayid
QUOTE (SISU @ Dec 29 2006, 01:21 ) *
QUOTE (Sayid @ Dec 29 2006, 03:11 ) *

Hur är det intressant?

Om du nu blir soldat i NBG o ni blir i väg skickade till tex Palestina , hur skall du kunna vara neutral om du benämner dej med oss helat tiden när du pratar om Palestinerna/Syrierna ?

Jag är nyfiken

när jag säger "oss" så menar jag, jag som syrisk och mina landsmän i M.Ö

chansen att jag kommer joina NBG och dem skickar mig till palestina är obefintlig.

men om det hade hänt hade jag hade vart neutral för att det är mitt jobb, till en viss gräns såklart.

sverige hade vart där för att bevara freden. precis som frankrike är i libanon. Dem har ju varit nära på att skjuta ner israeliska plan som bryter mot vapenvilan. En vacker dag kanske det blir jag som får sänka ett israeliskt F-16 plan i sveriges och fredens namn biggrin.gif
Kimster
Direkt som på posten undrar jag, vi andra, då om Du hade skjutit ned ett Libanesiskt plan eller tom ett Syriskt om det hade brutit eller var på väg att bryta mot vapenvilan i det området. Sannolikheten för att det händer är inte intresant, jag undrar bara om du hade lytt ordern att skjuta ner det?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.