QUOTE (Vikström @ Jul 13 2006, 23:00 )

QUOTE (GC1 @ Jul 13 2006, 21:24 )

att det ens finns ett rykte om swingers 4 (där 4 står för P4) borde vara skäl nog till att "kolla i garderoben"
Mig veterligen är swingers-aktivitet inte förbjudet i det här landet. Eller har jag missat något avsnitt i brottsbalken?
Nej det är inte förbjudet på något sätt!
däremot så kan det om det sätts i samband med slarv med hemligheter i övrigt snabbt bli en klassisk "avslöja hemlisar för nån du kn****r med", med hans (som det visat sig) något liberala inställning till hemliga handlingar så kan en sån skitsak som sexfester få andra konsekvenser än ev penicilinkurer..... och när det kopplas till att frugan för jämnan har blåmärken som hennes arbetskamrater uppmärksammar så känns det lite som en latrinmacka på inseglande.
det är väl därför som man skall vara noga med vem om har de viktigaste/känsligaste befattningarna?
jag menar att man kanske borde ha bättre koll på dem som skall jobba inom FM, nu är det inte möjligt att gardera sig helt mot puckon men på de allra högsta befattningarna borde man kunna ställa större krav på redlighet!
jag själv tycker att det visat sig att Stigsson brustit både i omdöme och rent vanliga värderingar då han inte kunnat lösa sina familjekonflikter utan våld, skilsmässa hade kanske varit ett bättre val så här med facit i hand?
jag står fast vid att en person som inte kan följa regler för hur hemligheter skall förvaras och inte kan låta bli att misshandla sin fru inte är lämplig att leda OPIL
QUOTE (Psilander @ Jul 13 2006, 22:43 )

Varför tillsätta höga militärer politiskt?
Borde inte nån opolitisk kommite sköta det, som tex utrikesnämnden, trots där sitter politiker, så är det bara en kommite med lika representanter från alla riksdagspartier med kungen som ordförande.
militärer skall inte tillsättas politiskt, lite raljant kan man säga att så länge det inte går politik i FM så går det bra, det är först när det blir politik av tillsättningar och beslut som det börjar svajja.
lite förhandskontroller vore kanske bra, en o annan uppföljning skulle sen vara som grädde på moset.