Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tony Stigsson?
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Luckan
Pages: 1, 2, 3, 4
FkN
Eftersom Tingsrätterna inte kan leverera praxis så blir det troligen så.
Kn Glock
Jag tänker avvakta överklagan till högre instans innan jag sprängs av ilska... banghead.gif
9040B1
QUOTE (Kn Glock @ Jul 2 2008, 19:41 ) *
Jag tänker avvakta överklagan till högre instans innan jag sprängs av ilska... banghead.gif

Ingen överklagan enligt dn.se (lite strul med datorn och länkning men det är bara att gå in och söka på dn.se)
Isgubbe
Skulle nog tro att alla parter är glada om det här ärendet försvinner och glöms bort så fort som möjligt. Det ska bli intressant att se om Stigsson kommer att stämma försvarsmakten då han fått sparken för ett brott som han inte fälls för i domstol. Ära och bortfall av framtida inkomst osv…
9040B1
QUOTE (Isgubbe @ Jul 29 2008, 20:58 ) *
Skulle nog tro att alla parter är glada om det här ärendet försvinner och glöms bort så fort som möjligt. Det ska bli intressant att se om Stigsson kommer att stämma försvarsmakten då han fått sparken för ett brott som han inte fälls för i domstol. Ära och bortfall av framtida inkomst osv…

Jag skulle bli överraskad om han överklagar med tanke på att han fick sparken pga hustrumissandeln, som han blev dömd för, i första hand. Har man dessutom lyckats bryta mer eller mindre alla regler inom FM vad ett gäller hantering av KH-handlingar, även om det nu då inte var brottsligt enligt tingsrätten, så skulle jag nog hålla en ganska låg profil.
Hoppas nu detta är ett avslutat kapitel i FM historia så ÖB kan göra viktigare saker än hålla ordning på sin generaler.
GC1
QUOTE (Isgubbe @ Jul 29 2008, 21:58 ) *

Han fick väl kicken pga att han inte var "rätt man för jobbet" dvs spöa frun, dåligt omdöme i tjänsten mm
(hemliga handlingar drällandes mot gällande bestämmelser, oavsett dom i tingsrätten så bröt han mot FMs regler vad gäller hemlig handling.)
QM insats komp
Stigsson vill ha tillbaka jobbet
Publicerad: 16 oktober 2008 kl 10.33
Centrala nyheter Förre generalmajoren Tony Stigsson vill ha tillbaka sitt arbete i Försvarsmakten. Till Stockholms tingsrätt har han överklagat beslutet om avsked.

http://www.mil.se/sv/Nyheter/centralanyhet...illbaka-jobbet/

Nya turer i stigsson affären
Slöbevakarn
Hans ursäkt är alltså att.
det är ett brott utom tjänsten som inte är allvarligt utan av, vad han kallar, ”normalgraden”. Han hävdar också att händelserna skett för länge sedan och att arbetsgivaren känt till dem.

Jag har inte ens förtroende nog till han för att handha en telefonkatalog.
Karln är inte lite fräck! banghead.gif

GC1
QUOTE (Slöbevakarn @ Oct 16 2008, 11:30 ) *
Hans ursäkt är alltså att.
det är ett brott utom tjänsten som inte är allvarligt utan av, vad han kallar, ”normalgraden”. Han hävdar också att händelserna skett för länge sedan och att arbetsgivaren känt till dem.

Jag har inte ens förtroende nog till han för att handha en telefonkatalog.
Karln är inte lite fräck! banghead.gif

Han vill nog inte ha tillbaka jobbet utan en dom på att avskedandet inte var giltigt och att FM som då inte heller vill ha honom tillbaka får köpa ut honom till en rund summa.
Kn Glock
Denna civilperson borde skämmas!

Om han får upprättelse så kommer jag att bli djupt generad å Förvarsmatens vägnar!
tinhead
QUOTE (Kn Glock @ Oct 24 2008, 16:23 ) *
Denna civilperson borde skämmas!

Om han får upprättelse så kommer jag att bli djupt generad å Förvarsmatens vägnar!

Japp det vore väldigt generande för försvarsmakten.
Ifall det blir så, så får dom sig ännu mera motivation till att ge tydliga direktiv/reglementen kring hantering av hemliga handlingar, och vad för nu andra orsaker som hör samman med varför han avskedades.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.